[Skyrim] DLC: Dragonborn

Permalänk
Medlem

När kommer det på steam då? Står fortfarande: "Available 5 Feb 2013".

Permalänk
Medlem
Skrivet av zki:

När kommer det på steam då? Står fortfarande: "Available 5 Feb 2013".

"This game will unlock in approximately 3 hours"
Så står det på steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

"This game will unlock in approximately 3 hours"
Så står det på steam

Nu ser jag det...hur ska man fördriva tiden tills dess?

Permalänk
Medlem

Tillgängligt kl 19 idag eller?, har inte steam på jobbet...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Tillgängligt kl 19 idag eller?, har inte steam på jobbet...

saxat från steam nu: "Available: 5 February 2013
This game will unlock in approximately 3 hours"

Permalänk
Medlem
Skrivet av migge100:

Kan tipsa om att köpa detta på GreenManGaming där den kostar $19 och med deras 20% rabatt så blir det $16 vilket blir ca. 100kr.

Lite bättre än Steams 20 euro

Dealen har utgått, out of stock! Faaaaaaen!!! Först missade jag 50% off på steam när de annonserade skiten och nu missade jag weekend-only dealen. Det är väl för jävligt att de inte bara kan sätta ett OK pris från början. Alla vet ju ändå att skiten kommer släppas buggig som satan och det kommer ta 2 patchar innan "alla" kan spela det. Ska bli kul att se hur det går för alla PS3-spelare som köper DLC:t och förstör sina karaktärer.

Kommer antagligen fler erbjudanden i framtiden dock, som tur är.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Dealen har utgått, out of stock! Faaaaaaen!!! Först missade jag 50% off på steam när de annonserade skiten och nu missade jag weekend-only dealen. Det är väl för jävligt att de inte bara kan sätta ett OK pris från början. Alla vet ju ändå att skiten kommer släppas buggig som satan och det kommer ta 2 patchar innan "alla" kan spela det. Ska bli kul att se hur det går för alla PS3-spelare som köper DLC:t och förstör sina karaktärer.

Kommer antagligen fler erbjudanden i framtiden dock, som tur är.

160 kr på G2Play

Permalänk
Medlem

Jomenvisst.

Permalänk
Medlem

Sådär!
Håller på och laddar ner nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Dealen har utgått, out of stock! Faaaaaaen!!!

det kommer definitivt ett liknande erbjudande snart. gmg har haft det här priset i ca 1vecka nu.

Någon som har upptäckt mods som slutat funka när de har lagt till dragonborn? Är lite orolig över min nuvarande playthrough med närmare 90 mods...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av migge100:

det kommer definitivt ett liknande erbjudande snart. gmg har haft det här priset i ca 1vecka nu.

Någon som har upptäckt mods som slutat funka när de har lagt till dragonborn? Är lite orolig över min nuvarande playthrough med närmare 90 mods...

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan hoppas på det bästa, jag skulle nog ta och fixa en "Clean Save" först för att minimera risken att något script som körs i bakgrunden störs av Dragonborn. Jag kommer att börja om på noll med mods i och med Dragonborn, tyvärr är inte väntan slut nu när Dragonborn har kommit då jag ska vänta in nästa uppdatering av den här http://wiki.step-project.com/STEP:2.2.1#Performance.2C_Baseli...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Jag aktar mig för klimatmoddar, Deadlydragons & SkyRe, f.ö. är det nog lugnt iom
att Solstheim är "på ett annat ställe" än själva Skyrim.

Permalänk
Medlem

Nerladdat å testat i 10 min, funkar bra så långt.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Spelat sen åtta-tiden, nu slutar jag nog för idag. Kul!

Stängde av Frostfall & BasicNeeds innan jag började också för säkerhets skull.
Footprints & Wet&Cold verkar fungera prima med DLC:n iaf.

Permalänk

Finns tydligen en mängd lustiga buggar att passa sig för. Det dröjde inte ens ett dygn innan det dök upp en Unofficial Dragonborn Patch Personligen väntar jag ett tag då detta inte riktigt passar min nuvarande karaktär.

http://skyrim.nexusmods.com/mods/31083/

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har en fundering!

Jag började spela skyrim precis när det släpptes, men fastnade inte riktigt, så spelade bara några dagar. Nu har det ju kommit massa expansioner och moddar mm. Funderade på att ge det en ny chans nu, och undrar då vad för expansioner och moddar som är trevliga osv.

tack på förhand!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Jag har en fundering!

Jag började spela skyrim precis när det släpptes, men fastnade inte riktigt, så spelade bara några dagar. Nu har det ju kommit massa expansioner och moddar mm. Funderade på att ge det en ny chans nu, och undrar då vad för expansioner och moddar som är trevliga osv.

tack på förhand!

Finns mängder av trådar för det här på forumet, jag föreslår att du försöker hitta dem, alternativt gör en egen om ingen av dem fyller det syfte du vill, för din fråga kan omöjligt få ett kort svar, och det vore onödigt att få denna tråd låst genom en lång diskussion om mods

Det jag kort kan säga är att alla DLCs hittills är trevliga, men har du ont om pengar så kan du skippa heartfire, finns mods som lyckas göra ungefär samma sak nästan lika bra.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Antar att denna DLCn kommer pajja mitt skyrim ordentligt, så jag väntar nog nån mån så mod communityn hinner ikapp
Lite tråkigt på samma gång tycker jag att det skulle bli just ett "Dragonborn" dlc, antar att man måste köra main storyn och bli en dragonborn för att nytja det nya området.

Jag är den som på alla karaktärer alltid skippar bleakfalls barrow så man slipper shouts och drakar

Och även nu efter att ha spelat 2 karaktärer med SkyRE, så skulle man aldrig nånsin kunna gå tillbaka till vanilla.
Känns som att spela ett spel med en "reality mod" eller något, att köra normalt efter det känns bara löjligt.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Och även nu efter att ha spelat 2 karaktärer med SkyRE, så skulle man aldrig nånsin kunna gå tillbaka till vanilla.

Kör också Skyre och är överlag nöjd. Har inte tweakat den något än utan kör med alla moduler. Det enda jag inte gillar är något för random fiender. Dödade första draken hur lätt som helst för att sen bli oneshottad av en assassin på vägen tillbaks. Möjligt att jag tar bort den modulen i framtiden.

Permalänk
Skrivet av matte54:

Antar att denna DLCn kommer pajja mitt skyrim ordentligt, så jag väntar nog nån mån så mod communityn hinner ikapp
Lite tråkigt på samma gång tycker jag att det skulle bli just ett "Dragonborn" dlc, antar att man måste köra main storyn och bli en dragonborn för att nytja det nya området.

Jag är den som på alla karaktärer alltid skippar bleakfalls barrow så man slipper shouts och drakar

Och även nu efter att ha spelat 2 karaktärer med SkyRE, så skulle man aldrig nånsin kunna gå tillbaka till vanilla.
Känns som att spela ett spel med en "reality mod" eller något, att köra normalt efter det känns bara löjligt.

Har inte klarat main storyn på min karaktär som nu står och vilar i Solstheim så tror inte det behövs

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Kör också Skyre och är överlag nöjd. Har inte tweakat den något än utan kör med alla moduler. Det enda jag inte gillar är något för random fiender. Dödade första draken hur lätt som helst för att sen bli oneshottad av en assassin på vägen tillbaks. Möjligt att jag tar bort den modulen i framtiden.

Inte rätt tråd att påpeka i , men om du läser skyres information så står det att det inte påverkar drakar
dom rekommenderar deadly dragons till på insane diffculty

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Inte rätt tråd att påpeka i , men om du läser skyres information så står det att det inte påverkar drakar
dom rekommenderar deadly dragons till på insane diffculty

Konstigt, för jag har ingen annan mod som kan påverka det som jag känner till. Oavsett så är det väldigt random ändå. Tycker i alla fall inte om att man kan bli dödad så snabbt, bara frusterande när ingen taktik spelar roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Finns tydligen en mängd lustiga buggar att passa sig för. Det dröjde inte ens ett dygn innan det dök upp en Unofficial Dragonborn Patch Personligen väntar jag ett tag då detta inte riktigt passar min nuvarande karaktär.
http://skyrim.nexusmods.com/mods/31083/

Hehe, rätt roligt faktiskt. Tankade ner den så man har den beredd i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Antar att denna DLCn kommer pajja mitt skyrim ordentligt, så jag väntar nog nån mån så mod communityn hinner ikapp
Lite tråkigt på samma gång tycker jag att det skulle bli just ett "Dragonborn" dlc, antar att man måste köra main storyn och bli en dragonborn för att nytja det nya området.

Jag är den som på alla karaktärer alltid skippar bleakfalls barrow så man slipper shouts och drakar

Och även nu efter att ha spelat 2 karaktärer med SkyRE, så skulle man aldrig nånsin kunna gå tillbaka till vanilla.
Känns som att spela ett spel med en "reality mod" eller något, att köra normalt efter det känns bara löjligt.

Spelar själv också utan main storyn, tycker det var kul i början med att vara dragonborn, men det blev tråkigt snabbt... så fixade en mod där allt som hade med dragonborn stängdes av, t.ex. shouts etc. Kan tipsa om "live another life", man startar på olika ställen med olika bakgrunder beroende vad du väljer att vara ;), så slipper man storyn vid Helgen.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hehe, rätt roligt faktiskt. Tankade ner den så man har den beredd i alla fall.

Kolla upp det men har läst att patchen kan förstöra så man inte kan ta dragon souls vilket gör att man inte kommer vidare i storyn.

Tror de jobbar på en uppdatering så jag lär vänta med patchen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Konstigt, för jag har ingen annan mod som kan påverka det som jag känner till. Oavsett så är det väldigt random ändå. Tycker i alla fall inte om att man kan bli dödad så snabbt, bara frusterande när ingen taktik spelar roll.

Det är ju taktik som skyre verkligen lägger till i combaten, och gör allt svårare.
Älskar verkligen det.
- Bara det att fiender inte bara står still å väntar en och en av bli slagna som i en hollywood film, utan att dom gangar upp på dig om dom e flera.
- inga instant health potions, allt är overtime, du kan inte bara pausa när du har 10 i liv kvar och dricka 30 potions och kötta vidare.
- combaten är mer stamina baserat, armor spelar mer roll, mer stagger/disarm och blir du slagen utan att blocka så börjar man alltid blöda, och får andra sideeffects.
- vissa områden och vissa typer av fiender har inte alls samma level restrictions, du kan verkligen inte gå vart du vill och allt bara justeras till din level, utan du får fet spö helt enkelt.

Skulle jag bara få rekommendera en mod till skyrim spelare vore det den

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Det är ju taktik som skyre verkligen lägger till i combaten, och gör allt svårare.
Älskar verkligen det.

Har inget problem med något annat i Skyre, skulle inte spela utan det numera. Bara modulen Encounter Zones Module, lite för random för min smak hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Dealen har utgått, out of stock! Faaaaaaen!!! Först missade jag 50% off på steam när de annonserade skiten och nu missade jag weekend-only dealen.

Finns för $16 på Greenman nu igen (cirka 102 spänn i dagens kurs)
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/rpgs/elder-scr...

Permalänk
Relik 📜

*information*

Vi har beslutat att ta bort "Elder Scrolls"-sektionen då aktiviteten helt enkelt är väldigt låg jämfört med övriga separata spelforum. Förutom det är dock allt som vanligt, och gamla trådlänkar ska fungera utan problem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

*information*

Vi har beslutat att ta bort "Elder Scrolls"-sektionen då aktiviteten helt enkelt är väldigt låg jämfört med övriga separata spelforum. Förutom det är dock allt som vanligt, och gamla trådlänkar ska fungera utan problem.

Jahapp. Bara knäcka tangentbordet, formatera om datorn och kasta ut skärmen genom fönstret då alltså.