Snabbt & stabilt webhotell för Wordpress sökes

Permalänk
Medlem

Snabbt & stabilt webhotell för Wordpress sökes

Hej,

Jag söker ett snabbt & stabilt webhotell för min Wordpress blogg. Har idag Surftown och är inte speciellt nöjd med deras svarstider som ligger på mellan 5 och 20 sekunder. Jag skulle vilja ha tips på en bra webhotells leverantör dit jag kan flytta min blogg, helst inte alltför dyr. Jag har kikat på Binero, är det något att ha?

Visa signatur

Core I7 3770K, Gigabyte Z77X-UP 5 TH, CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1600MHZ, Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5

Permalänk

Jag har haft både binero och one, och ingen av dom var jag iaf nöjd med. Långsamma svarstider hos båda. Trodde surftown skulle vara bättre än så faktiskt, 5s är ju inte bra direkt. Nu kör jag mebo.se, kan jag helt klart rekommendera. När jag flyttade in där så sjönk mina svarstider från över 5 sekunder till ungefär en halv, och med w3tc så laddar en cachad sida på 40ms. Har vart där tre månader nu och allt funkar riktigt bra.

EDIT: här är en gammal tråd om webbhotell också http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Permalänk
Medlem

Har Binero.

Dock i början då när vad var i Binero 1.0 så var det lite segt.
Men nu när dom flyttat över mig till 2.0 är jag mer än nöjd.
snabbade upp, 100GB utrymme , 2000GB trafik osv nu.

Dom har att man får testa, är man inte nöjd, pengarna tillbaka.
Öppetköpt 45 dagar - http://www.binero.se/webbhotell/pengarna-tillbaka-garanti

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Har Binero.

Dock i början då när vad var i Binero 1.0 så var det lite segt.
Men nu när dom flyttat över mig till 2.0 är jag mer än nöjd.
snabbade upp, 100GB utrymme , 2000GB trafik osv nu.

Dom har att man får testa, är man inte nöjd, pengarna tillbaka.
Öppetköpt 45 dagar - http://www.binero.se/webbhotell/pengarna-tillbaka-garanti

http://stats.pingdom.com/ozq5v6tms50w

Om jag skulle välja ett dyrare alternativ så hade det helt klart blivit oderland då deras tjänst verkar stabil och dessutom har cPanel.

Mebo har gratis i 30 dagar så man kan testa och sedan ytterligare 30 dagar pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Må så vara

Nämnde bara att jag var nöjd med binero iaf.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Mina två cent

Hej jag skulle vilja tipsa om:

http://www.clichehosting.com/se/

Hyfsade priser om man inte är ute efter något avancerat.

Har haft hosting hos dem i flera år.
Trevlig support och dom avhjälper dom få problem jag haft snabbt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

www.oderland.se

Dom är inte det billigaste som sagt men stabilt som bara den är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Har Binero.

Dock i början då när vad var i Binero 1.0 så var det lite segt.
Men nu när dom flyttat över mig till 2.0 är jag mer än nöjd.
snabbade upp, 100GB utrymme , 2000GB trafik osv nu.

Dom har att man får testa, är man inte nöjd, pengarna tillbaka.
Öppetköpt 45 dagar - http://www.binero.se/webbhotell/pengarna-tillbaka-garanti

Hej Toivo83,
Vad kör du för typ av sida hos binero? Är det en vanlig html eller något mera avancerat som t.ex. Wodrpress eller Joomla? Jag har noterat att det påverkar hastigheten grymt mycket hos Surftown, html går super fort, men en Wordpress eller Joomla sida går skitsegt.

//ATJ

Visa signatur

Core I7 3770K, Gigabyte Z77X-UP 5 TH, CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1600MHZ, Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5

Permalänk
Skrivet av ATJ:

Hej Toivo83,
Vad kör du för typ av sida hos binero? Är det en vanlig html eller något mera avancerat som t.ex. Wodrpress eller Joomla? Jag har noterat att det påverkar hastigheten grymt mycket hos Surftown, html går super fort, men en Wordpress eller Joomla sida går skitsegt.

//ATJ

Kör igång en test på både binero och mebo så kan du jämföra, det är ju gratis på båda ställena. Kul å höra vad du kommer fram till isåfall iom att jag har flyttat från binero en gång i tiden.

Permalänk
Medlem

Jag är sedan tidigare kund till Surftown, One.com samt Loopia men är sen något år tillbaka en nöjd kund hos Binero. Deras gränssnitt är helt otroligt användarvänligt. Möjligheten att lägga upp flera ftp-konton samt databaser värderar jag högt. Hastigheten är där inget fel på, alla mina sidor tuffar på för fulla muggar utan hinder.

Permalänk

Jag är mycket nöjd med Manufrog, enda gången de har haft nere sin server va mitt i natten för uppdateringar.

Permalänk
Musikälskare

Har kört Binero och Cliche, finner att Cliche är lite rappare

EDIT: www.streamwoo.com ligger på Binero

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag ligger är på min första månad med Vilayers webbhosting och har inte haft några problem än. Man har obegränsad bandbredd och det kostar ca 20kr i månaden för det billigaste paketet(Vilket jag har).

Permalänk
Skrivet av Formel117:

Jag ligger är på min första månad med Vilayers webbhosting och har inte haft några problem än. Man har obegränsad bandbredd och det kostar ca 20kr i månaden för det billigaste paketet(Vilket jag har).

Deras egen hemsida laddar ju inte allt för snabbt. Men det kanske är något med deras sida då? Hur mycket php mem limit är det hos dom? Stort utrymme och obgränsad trafik imponerar inte på mig.

Permalänk

Resource Limits | memory_limit | 128M

Är detta vad du frågar om? Vet inte huruvida bra eller dåligt det är.

Permalänk
Skrivet av Formel117:

Resource Limits | memory_limit | 128M

Är detta vad du frågar om? Vet inte huruvida bra eller dåligt det är.

Skulle säga att det är lite i underkant, men det hänger ju på vad man kör... självklart är en högre gräns att föredra.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Nu har jag provat Binero.se.....

Det gick inget vidare bra för mig, nästan ingenting fungerade.

Det gick inte att komma åt databaserna via deras länk till PHPmyadmin, det gick inte att komma åt websidan via deras "preview" länk, det gick inte att komma åt hemsidan via webaddressen trots att DNS:erna var uppdaterade ute på Internet. Så jag sa upp abbonemanget för tillfället åtminstone och blir kvar på Surftown tillsvidare, det fungerar ju åtminstone där även om det inte är supersnabbt.

//ATJ

Visa signatur

Core I7 3770K, Gigabyte Z77X-UP 5 TH, CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1600MHZ, Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5

Permalänk
Medlem

Både Surftown och One har deras servrar i danmark. En svensk leverantör som inte nämnts tidigare i tråden är ju isåfall Citynetwork som jag anser funkar helt godkänt.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Problemet med att det är slött mot danmark är knappast pga latens i nätet. One är sega, Surftown vet jag inget om. Mina sidor i UK är snabbare än one iaf.