Permalänk
Medlem

färga psu kablar

Tjena! Ska fixa till mina sen innan sprayade psu kablar då färgen har lossnat och spruckit. Sprayade med vanlig svart spray färg. Jag vill nu spraya om dom med färg som inte lossnar. Vad ska jag spraya med?

Permalänk
Medlem

det är inte bra att måla kablage då plasten kan torka ut och spricka.. det är därför man kör sleeving (kabelstrumpa)

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk

Börväl finnas någon plast baserad färg som är nogorlunda flexibel annars får du sätta kablarnq som dem ska vara sen spraya och aldrig röra dem igen

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

När man lackar plast på bilar så måste man köra med en plastprimer. Ska fästa bättre då ;). Plastprimer och mjukgörare till färgen kanske skulle funka? Kanske lite dyrt med billack. Men det går inte åt många droppar till lite kablar. Frågan är hur pass mjukfärgen blir. Kanske finns någon som har mer kunskap om detta?

Visa signatur

Speldator:
Chassi: Corsair 900D | CPU: Intel i7 2600k | Kylning: Corsair H100 | Ram: Corsair Vengeance 16gb | Grafik: Sapphire Radeon HD 7970 3GB x 2
Laptop:
Modell: Lenovo Thinkpad Yoga | CPU: Intel i7 4600 | Lagring: 256gb SSD | Ram: 8gb | Grafik: Intel HD4400

Permalänk

Kolla upp plastidip om du inte gjort det, en flexibel gummi"färg" som inte leder ström och kan dras bort om du av någon anledning vill få bort färgen. Finns mängder av klipp om plastidip på youtube.

Permalänk
Medlem

kan bli rätt svårt om det inte finns nån riktig hokuspokus färg som är elastisk. Färgen kommer nog alltid att spricka så länge du böjer kablarna.
Får tejpa med nån färgad EL-tejp. Eller spraya kablarna på plats å täcka in allt annat NOGA.

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Skrivet av R4UWR:

Tjena! Ska fixa till mina sen innan sprayade psu kablar då färgen har lossnat och spruckit. Sprayade med vanlig svart spray färg. Jag vill nu spraya om dom med färg som inte lossnar. Vad ska jag spraya med?

kan rekomendera montana gold med deras plast primer på innan du sprayar kablarna. Montana färgen blir aldrig hård som billack blir. Den är därför väldigt flexibel.

Finns att köpa här: http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&s...

Igentligen funkar montana white också (deras budget variant). Men gold brukar vara rekomenderad för plast Gold kostar 50kr per burk och vid köp av fler än 12st så blir styck priset 46kr. White kostar 35kr per burk.

Dock har montana golds klarlack och plastprimer svårt att fästa tillsammans med white.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

kan rekomendera montana gold med deras plast primer på innan du sprayar kablarna. Montana färgen blir aldrig hård som billack blir. Den är därför väldigt flexibel.

Finns att köpa här: http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&s...

Igentligen funkar montana white också (deras budget variant). Men gold brukar vara rekomenderad för plast Gold kostar 50kr per burk och vid köp av fler än 12st så blir styck priset 46kr. White kostar 35kr per burk.

Dock har montana golds klarlack och plastprimer svårt att fästa tillsammans med white.

Blir nog en sån flask, tackar dig och alla andra som ahr svarat och hjälpt mig

Permalänk
Skrivet av R4UWR:

Blir nog en sån flask, tackar dig och alla andra som ahr svarat och hjälpt mig

den är ju dock liksom inte gummi så den lär ju spricka om du böjer den jätte mycket osv

EDIT: om du inte köper i butik så måste du besälla mer än 6 burkar

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2