Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Okej okej. Intel är störe och kändare men det jag har set så är amd bättre, bättre prestanda bättre kvalle och jag tycker det är mycket bättre. Jag tänker i alla fall aldrig ha en stationär dator med intel...

Skickades från m.sweclockers.com

Snälla läs!

http://www.sweclockers.com/recension/15973-amd-fx-8350-visher...

Visa signatur

Chassi: CM 690 II Advanced | CPU: i-5 3570K 3.8 Ghz | CPU Cooler: CM Hyper 212 Evo | GPU: Gigabyte Geforce GTX 670 x3 | PSU: Corsair AX 750W | MB: Gigabyte Z77X-UD5H | SSD: Samsung 830 256gb | RAM: Corsair Vengeance LP 4x4gb | Skärm: 1 Acer 24¨ GD245HQAbid 120Hz | Skärm: 2 LG 22¨ Flatron L222WS | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Razer Diamondback 3G

Permalänk
Skrivet av StabTheDrama:

Om du inte vet vad du pratar om borde du vara tyst.

Avsaknade funktioner, energieffektivitet.
Stuttering efter någon "performance patch" är tillräckligt för att se vilka idioter AMD är som jagar siffror de bara når genom att fuska och lura konsumenten.
Det har inget med dåliga erfarenheter att göra för min del. AMD kommer inte nära min speldator ändå.

Ah, fanboysnack.

Skrivet av Superlight:

Jag går efter källorna och jag bryr mig knappast om du inte märker det eller inte. Källorna visar nästan AMD-kort har betydligare högre renderingstider.

I *vissa* spel och med crossfire.
Detta är förövrigt tillfälligt så det är inget att jaga upp sig över.
Köp bra grafikkort till bra pris..
7000-serien är enormt prisvärd å AMD kommer finputsa på drivrutinerna året ut, riktigt bra.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Äh... nu pratade vi inte om CPUer utan om grafikkort tror jag minsann.

Ja 7970 är bra och 680 är bra och ja 670 är bara snäppet under 7970.
Jag skulle säga att ett 7970 ghz edition är circus 680 prestanda, 7970 stock är circus 670 prestanda och det där Matrix kortet får väl slåss mot någon av 680 clockade korten.

Saken är att dom är bra på olika spel. Jag kan säga att jag kör ett EVGA GTX 670 och kortet är en dröm. Luras inte av kylaren, det är ingen vanlig stock kylare, det är en 680 PCB med en väldigt biffad kylare, kika lite reviews.

Just nu kör jag i 1250 / 3500mhz och det fungerar bra, vill inte ligga över 70c.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaktardej:

Dock så var det inte AMD vs Intel, utan jag ifrågasatte snarare det personen skrev om att AMD gör så otroligt fuskiga och ostabila grafikkort gentemot Nvidia.

Det spelar tyvärr ingen roll vad nån säger, en fan boy hör bara vad han själv vill höra.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Det är just det; du tycker att AMD är bättre.
Problemet är att AMD är sämre än Intel på CPU-marknaden när det gäller prestanda-processorer.
FX-8350 är en bra konkurrent till I5-3570k, men AMD har inget som kan konkurrera mot I7-3770k, och är helt chanslösa mot t.ex. en I7-3930k.

Att du vägrar ha en stationär dator med Intel är ingens förlust förutom din egen, och ingen tvingar dig att använda Intel heller, men gå inte runt och säg att AMD är bättre än Intel, för det är inget annat än en ren och skär lögn, och tyder bara på okunskap och/eller fanboyism.

Du kallar hans påstående om att AMD är bättre än intel för okunskap och/eller fanboyism samt påstår du själv att Intel är bättre och gör en massa jämförelser och att ha en AMD dator är en förlust? Ett korrekt svar hade varit att det är upp till var och om man föredrar det ena över det andra. Bara för att Intels high end processorer är lite vassare än på AMDs sida så betyder det inte att Intel kammar hem hela vinsten. AMD har riktigt bra pris för prestanda men som sagt, det är upp till en själv att avgöra vilket man föredrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3Guy:

Hej ! ska köpa nytt grafikkort och funderar på om det är värt att köpa ett 680 eller om man ska ta det ( nästan 1k billigare) 670 ftw. vad jag har läst så skiljer det 5-6 fps på 670 och 680 men det skiljer inget på 670 ftw och 680. kollade även på 7970 innan men många säger att amds kort krånglar mycket , inte är så bra. jag ska spela bf3 på ultra , undrar om det verkeligen är värt 1k till för ett 680. har som sagt läst att det inte är någon skillnad på 670 ftw och 680 stämmer detta ? och tycker ni att jag ska ta ett 7970 iställer ? eller stämmer det att 7970 bara innebär problem och dåliga drivrutiner ? jag bryr mig inte om jag har 60 eller 90 fps , vill bara att det ska flyta på utan lagg , vilket kort ska jag välja ?
http://www.inet.se/produkt/5409528/evga-geforce-gtx-670-2048m...
http://www.inet.se/produkt/5409630/evga-geforce-gtx-680-2048m...
http://www.inet.se/produkt/5405103/asus-radeon-hd7970-3072mb-...

Hej,
det kommer flyta på med vilket som av de korten men amd-korten dras med stuttering-problem just nu.
Jag kör själv GTX 670, det fungerar toppen för mig. Köp ett kort med eftermarknadskylare typ DC2 eller windforce, referenskylaren låter mycket (mig gör det inget, datorn bor i ett eget rum där den inte hörs).

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad alla gnäller om stuttering för, med ett kort kommer han ALDRIG märka av det vågar jag säga, ska han kasta in fler kort bör han titta åt nvidia hållet däremot. Iaf om du inte ska ha 3+ kort.
Jag har aldrig märkt av det i något spel även innan senaste beta drivrutinerna.
Nu spelar jag inte mycket skyrim men det verkar fixat där vad jag kan utläsa.

Kort sagt tycker jag du ska ta ett 7970 Ghz.
Om du ska klocka mycket kan det löna sig att köpa ett kort med upplåst vcore.

Annars kommer det här nog köra över allt annat du kan hitta i pris/prestanda.
http://www.inet.se/produkt/5409668/gigabyte-radeon-hd7970-307...

Gällande microstuttering i spelet TS efterfrågade anser SweC att ett ensamt 7970 Ghz presterar bättre på den fronten enligt den här artikeln.

http://www.sweclockers.com/recension/16383-asus-rog-ares-ii/5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreez:

Du kallar hans påstående om att AMD är bättre än intel för okunskap och/eller fanboyism samt påstår du själv att Intel är bättre och gör en massa jämförelser och att ha en AMD dator är en förlust? Ett korrekt svar hade varit att det är upp till var och om man föredrar det ena över det andra. Bara för att Intels high end processorer är lite vassare än på AMDs sida så betyder det inte att Intel kammar hem hela vinsten. AMD har riktigt bra pris för prestanda men som sagt, det är upp till en själv att avgöra vilket man föredrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker att du ska läsa om vad jag skrev, och denna gången gärna inte via mobilen så du faktiskt ser vad det var jag skrev.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3Guy:

Hej ! ska köpa nytt grafikkort och funderar på om det är värt att köpa ett 680 eller om man ska ta det ( nästan 1k billigare) 670 ftw. vad jag har läst så skiljer det 5-6 fps på 670 och 680 men det skiljer inget på 670 ftw och 680. kollade även på 7970 innan men många säger att amds kort krånglar mycket , inte är så bra. jag ska spela bf3 på ultra , undrar om det verkeligen är värt 1k till för ett 680. har som sagt läst att det inte är någon skillnad på 670 ftw och 680 stämmer detta ? och tycker ni att jag ska ta ett 7970 iställer ? eller stämmer det att 7970 bara innebär problem och dåliga drivrutiner ? jag bryr mig inte om jag har 60 eller 90 fps , vill bara att det ska flyta på utan lagg , vilket kort ska jag välja ?
http://www.inet.se/produkt/5409528/evga-geforce-gtx-670-2048m...
http://www.inet.se/produkt/5409630/evga-geforce-gtx-680-2048m...
http://www.inet.se/produkt/5405103/asus-radeon-hd7970-3072mb-...

Jag har 2 stycken GTX 670 FTW. Kan rekommendera kortet varmt, lätt bland de bästa kort jag haft. Konstruktionen är klockren eftersom det både är i princip ljudlöst och att det flyttar ut den varma luften ur lådan. Köp. Nä, va f-n, köp 2 som jag så blir du dubbelt så nöjd

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

haha , jag hade gärna köpt 2 , om jag hade råd men det innebär ju också att jag får spara på någon annan komponent
vill ju egenteligen köpa 7970 iochmed att det är bättre än 680 i fps , men det lär väl bli mycket strul , så blir det alltid när man köper det billigare. så , om jag köper ett AMD kort , är det stor risk att det är fel på det ? och vad är det som är svårare på det än på ett 670 ftw/ 680 ?

Permalänk
Medlem

Intressant tråd

Allt beror på som redan sagt på vad du har för budget, och vad du anser vara "värda pengar". Men min åsikt är väl att sträva efter ett så prisvärt kort som möjligt, och där räknar jag fullständigt bort alla typer av 680-kort. Jag är ingen AMD fanboy, eller anser att 680 är ett dåligt kort. Men det kostar för mycket för vad man får anser jag Så då kvarstår 670 och 7970. Och där är beslutet ganska lätt räcker med att sammanfatta med "7970 kostar som ett 670, och presterar som ett 680" Anledningen är att 7970 har prispressats rejält de senaste veckorna/månaderna, att anledningen att köpa ett 670 eller 680 inte är särskilt befintlig Ännu en gång så är inte Nvidia dåligt på nåt sätt, men jag anser i nuläget att du kommer få betydligt mer prestanda för pengarna om du köper ett 7970

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmusen98:

håller med "Slaktardej" AMD är mycket bättre än den där Intel Sk*t*n, Jag och min kusin gamear mycket och båda kör AMD för att det är bäst och om du kollar på tex prisjakt så har AMD alltid bättre betyg än Intel. Om du jämför tex det bästa AMD och Intel Prossesorn så är AMD:s mycket bättre!

Menar du GPU? Ja där sopar AMD banan med Intel. Menar du på CPU fronten? Nej. När det kommer till applikationer som inte stödjer 8 kärnor fullt ut (vilket det finns få av) så sopar Intel banan med AMD. Vilket är synd ur ett konsumentperspektiv. Intels CPU:er är överlägsna AMDs i de flesta fall så sluta trolla är du snäll.

Skrivet av Superlight:

Kör på 670 om du vill ha en bra spelupplevelse och låga renderingstider. Visst, ett 7970 kan ha bättre prestanda men då får man jitter och micro-stuttering på köpet.

Jag ser dig påpeka samma sak i flertalet trådar där AMD har kommit på tal och där som här resonerar du som att AMDs problem med CF är världens undergång.. Men det är det inte. MS har blir för tillfället åtgärdat i titel för titel vid varje nyare släpp av drivrutiner från AMD. Att sedan Nvidia skulle totalt avsakna MS är även det en lögn även om MS inte är i närheten av så pass märkbart som i AMDs fall. Däremot så finns det lösningar mot MS, i vilket fall personer som dig vägrar acceptera den. Vi har ju RadeonPro som kan motverka totalt MS. Så du får mer prestanda än ett GTX 670 för samma pris och allt du behöver göra är att installera RadeonPro om du vill köra CF. OM inte så ska du inte gnälla för då får man skylla sig själv.

Skrivet av Rasmusen98:

Okej okej. Intel är störe och kändare men det jag har set så är amd bättre, bättre prestanda bättre kvalle och jag tycker det är mycket bättre. Jag tänker i alla fall aldrig ha en stationär dator med intel...

Skickades från m.sweclockers.com

Medan jag tycker att man borde lära sig skillnaden mellan FAKTA och ens egen åsikt i grundskolan.. Vad man själv tycker är inte fakta och ska därför inte läggas fram som fakta heller.

Skrivet av StabTheDrama:

Om du inte vet vad du pratar om borde du vara tyst.

Avsaknade funktioner, energieffektivitet.
Stuttering efter någon "performance patch" är tillräckligt för att se vilka idioter AMD är som jagar siffror de bara når genom att fuska och lura konsumenten.
Det har inget med dåliga erfarenheter att göra för min del. AMD kommer inte nära min speldator ändå.

Luktar troll över hela din diskussion.

Skrivet av Thorulk:

Äh... nu pratade vi inte om CPUer utan om grafikkort tror jag minsann.

Ja 7970 är bra och 680 är bra och ja 670 är bara snäppet under 7970.
Jag skulle säga att ett 7970 ghz edition är circus 680 prestanda, 7970 stock är circus 670 prestanda och det där Matrix kortet får väl slåss mot någon av 680 clockade korten.

Saken är att dom är bra på olika spel. Jag kan säga att jag kör ett EVGA GTX 670 och kortet är en dröm. Luras inte av kylaren, det är ingen vanlig stock kylare, det är en 680 PCB med en väldigt biffad kylare, kika lite reviews.

Just nu kör jag i 1250 / 3500mhz och det fungerar bra, vill inte ligga över 70c.

HD7970 GHZ edition håller GTX 680 prestanda +- någon % beroende på speltitel. HD7970 standard edition håller en prestanda på ungefär just under GTX 680. HD7950 håller jämförlig prestanda med GTX 670. Oberoende vilken GPU du köper av dessa så kommer man bli nöjd. De är nog kraftiga för att kunna köra nästan alla spel på högsta.

Skrivet av Bf3Guy:

haha , jag hade gärna köpt 2 , om jag hade råd men det innebär ju också att jag får spara på någon annan komponent
vill ju egenteligen köpa 7970 iochmed att det är bättre än 680 i fps , men det lär väl bli mycket strul , så blir det alltid när man köper det billigare. så , om jag köper ett AMD kort , är det stor risk att det är fel på det ? och vad är det som är svårare på det än på ett 670 ftw/ 680 ?

Varför skulle det bli strul med HD7970? Pris har inget med kvalite att göra. Detta har AMD visat många gånger. Risken att det blir fel på ett HD7970 är exakt lika stor som med GTX 680. Det problem som existerar med AMD är när du kör mer än ett kort. Då kan ev. MS uppkomma men det försvinner sakta men säkert. Dessutom finns RadeonPro, ett tredjepartsprogram som gör att MS nästan försvinner helt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Det är just det; du tycker att AMD är bättre.
Problemet är att AMD är sämre än Intel på CPU-marknaden när det gäller prestanda-processorer.
FX-8350 är en bra konkurrent till I5-3570k, men AMD har inget som kan konkurrera mot I7-3770k, och är helt chanslösa mot t.ex. en I7-3930k.

Att du vägrar ha en stationär dator med Intel är ingens förlust förutom din egen, och ingen tvingar dig att använda Intel heller, men gå inte runt och säg att AMD är bättre än Intel, för det är inget annat än en ren och skär lögn, och tyder bara på okunskap och/eller fanboyism.

Sen måste ju du också svälja stoltheten och inse att det är få som en kan nyttja funktionerna i I7orna som gör dom dyrare. HT används inte direkt vid spelande utan presterar generellt väldigt nära 3570k samt FX-8350, och det är ju spelande som skall göras om jag förstått rätt?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Det är just det; du tycker att AMD är bättre.
Problemet är att AMD är sämre än Intel på CPU-marknaden när det gäller prestanda-processorer.
FX-8350 är en bra konkurrent till I5-3570k, men AMD har inget som kan konkurrera mot I7-3770k, och är helt chanslösa mot t.ex. en I7-3930k.

Att du vägrar ha en stationär dator med Intel är ingens förlust förutom din egen, och ingen tvingar dig att använda Intel heller, men gå inte runt och säg att AMD är bättre än Intel, för det är inget annat än en ren och skär lögn, och tyder bara på okunskap och/eller fanboyism.

Tro vad du vill men det är i alla fal mycket bättre kvale på amd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Du kan ingenting jag har et radeon hd 7850 och kan spela crysis 3 på högsta!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror han menar att prestandan du har är i typ inte hög :). Jag kör som sagt GTX 670 FTW i SLi och båda mina GPU:er ligger på 98-100% vilket är optimalt och då ligger jag mellan 50-70 FPS vilket inte är så bra enligt många eftersom man ska ligga över minst 60 hela tiden eller helst över 120. Ett 7850 är ganska mycket sämre än ett 670. Jag spelar i 1920*1080 men du kanske kör i 800*600 eller dylikt och då kan du nog få upp FPS en hel del. Sen är det ju så att alla inte är så känsliga när det gäller FPS och då spelar det ju inte så stor roll hur mycket man diskuterar denna.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Tro vad du vill men det är i alla fal mycket bättre kvale på amd

Skickades från m.sweclockers.com

Tror faktiskt den här pojken trodde vi pratade om Crysis 2.

Om du vill ha ett jävligt bra argument för varför AMDs serie och Nvidias serie är jämnlika, ta då faktumet att dom sänkte sina priser REJÄLT efter ett tag på marknaden. Vi snackar 25% över natten i stort sett.

Tror ni verkligen AMD gjorde det för att vara bussiga eller tror ni dom gjorde det för att det skulle bli mer likvärdig pris/fps för dem? Just det.

Jag röstar 670 FTW iaf, löjligt bra kort, med 145% power target så kan jag klocka mitt över 680s om jag vill. Det är tyst, kör kylare som tar luft ur chassit (väldigt stort plus vid SLI/varm processor) , presterar som ett monster och det är ett EVGA. Du kan i stort sett använda det som en tuggleksak till hunden och sen RMAa det, så bra är deras support.

§ 1
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Tro vad du vill men det är i alla fal mycket bättre kvale på amd

Skickades från m.sweclockers.com

Vad får dig att säga det? Förr körde jag oftast nVidia och sedan var det en period AMD/ATI med HD4870, HD5870 och HD6950 i CF. 2 stycken HD4870 pajade, 1 st HD5870 pajade och HD6950 i CF fungerade så dåligt att jag gav bort ena kortet eftersom det fungerade bättre än med 2. Nu kör jag GTX 670 i SLi och har inte haft något strul alls, inga värmeproblem, inge MS.

Med detta sagt vill jag INTE säga att nVidia är bättre än AMD utan jag har gått igenom många kort av båda tillverkarna och jag tror båda är precis LIKA BRA även om jag själv lyckats pricka in flera mindre bra AMD men inget dåligt nVidia hittills.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Skrivet av Bf3Guy:

haha , jag hade gärna köpt 2 , om jag hade råd men det innebär ju också att jag får spara på någon annan komponent
vill ju egenteligen köpa 7970 iochmed att det är bättre än 680 i fps , men det lär väl bli mycket strul , så blir det alltid när man köper det billigare. så , om jag köper ett AMD kort , är det stor risk att det är fel på det ? och vad är det som är svårare på det än på ett 670 ftw/ 680 ?

Har byggt fyra datorer med 79X0 i, ingen har haft problem. Många får det att låta som att alla AMD-kort har problem, något som inte stämmer alls.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Om du inte vet vad du pratar om borde du vara tyst.

Avsaknade funktioner, energieffektivitet.
Stuttering efter någon "performance patch" är tillräckligt för att se vilka idioter AMD är som jagar siffror de bara når genom att fuska och lura konsumenten.
Det har inget med dåliga erfarenheter att göra för min del. AMD kommer inte nära min speldator ändå.

Vet du vem fanboy är? Fanboy är en idiot som är trogen till sitt gud-valda varumärke och attackerar alla andra, och mår bra av det

Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 0rion:

Vet du vem fanboy är? Fanboy är en idiot som är trogen till sitt gud-valda varumärke och attackerar alla andra, och mår bra av det

Nej? Ett fanboy är en person som håller fast i att varan X är bäst oberoende vilken information som läggs fram. Har inget med att attackera andra märken att göra alls.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bf3Guy:

Hej ! ska köpa nytt grafikkort och funderar på om det är värt att köpa ett 680 eller om man ska ta det ( nästan 1k billigare) 670 ftw. vad jag har läst så skiljer det 5-6 fps på 670 och 680 men det skiljer inget på 670 ftw och 680. kollade även på 7970 innan men många säger att amds kort krånglar mycket , inte är så bra. jag ska spela bf3 på ultra , undrar om det verkeligen är värt 1k till för ett 680. har som sagt läst att det inte är någon skillnad på 670 ftw och 680 stämmer detta ? och tycker ni att jag ska ta ett 7970 iställer ? eller stämmer det att 7970 bara innebär problem och dåliga drivrutiner ? jag bryr mig inte om jag har 60 eller 90 fps , vill bara att det ska flyta på utan lagg , vilket kort ska jag välja ?
http://www.inet.se/produkt/5409528/evga-geforce-gtx-670-2048m...
http://www.inet.se/produkt/5409630/evga-geforce-gtx-680-2048m...
http://www.inet.se/produkt/5405103/asus-radeon-hd7970-3072mb-...

Jävla myter om att AMD har dåliga drivisar, köp ett 7970 eller 670, 680 inte värt den extra tusenlappen.
7970klockar bättre, och du kan få en Windforce 3X kylare till samma pris om inte billigare än ett 670.
Presterar bättre också för den delen brorsan.

du blir glad endå hejdå

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej? Ett fanboy är en person som håller fast i att varan X är bäst oberoende vilken information som läggs fram. Har inget med att attackera andra märken att göra alls.

Uttalanden som 'idioter som jagar ciffror', 'fuska' och 'lura konsumenten' låter som en attack. Men din påstående stämmer också.

Oh well!

Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk
Medlem

Till TS: 670 och 7970 är båda mycket bra och bättre köp än 680. 1000kr extra för 680 är inte värt

Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk
Medlem

Sluta skriv om AMD som att dem har något att sätta emot intel för det har dem ínte.

till TS. Köp ett gtx 670 ftw jag har själv ett och det presterar helt underbart bra, 1280 / 7540 OC, preterar bättre än gtx 680 stock kan jag lugnt säga med den överklockningen.

Permalänk
Skrivet av JDM:

till TS. Köp ett gtx 670 ftw jag har själv ett och det presterar helt underbart bra, 1280 / 7540 OC, preterar bättre än gtx 680 stock kan jag lugnt säga med den överklockningen.

Frågan är väl om det övertag ett överklockat 680 har, motiverar den extra kostnaden.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 0rion:

Uttalanden som 'idioter som jagar ciffror', 'fuska' och 'lura konsumenten' låter som en attack. Men din påstående stämmer också.

Oh well!

Självfallet beter han sig som ett fanboy men man behöver inte attackerat att annan varumärke/Företag för att vara just ett fanboy.

Skrivet av JDM:

Sluta skriv om AMD som att dem har något att sätta emot intel för det har dem ínte.

till TS. Köp ett gtx 670 ftw jag har själv ett och det presterar helt underbart bra, 1280 / 7540 OC, preterar bättre än gtx 680 stock kan jag lugnt säga med den överklockningen.

Eller så köper han ett HD7970 Ghz edition som klockar som en gud och presterar ur box som ett GTX 680 för samma pris som ett GTX 670?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

jag har hört att 670an ska ha enorma problem med coilwhine (eller ett snarlikt ljud), haft en polare som kört MSI, ASUS och gigabyte för att de vart ett återkommande irriterande ljud (nästan som en fläkt som skär sig tyckte ja de lät som) vid load.

Till slut gav han upp och la till en tusing o körde på en 680. Jag hade också tänkt köpa 670 men blev avskräckt pga denna historia.

Jag kan ha fel, men har sett mycket på forum och youtube some pratar om detta problem. 680 skulle iaf inte ha detta problem.

va tycker ni som äger 670 därute? är detta ett sådant problem som internet får det att verka?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Sen måste ju du också svälja stoltheten och inse att det är få som en kan nyttja funktionerna i I7orna som gör dom dyrare. HT används inte direkt vid spelande utan presterar generellt väldigt nära 3570k samt FX-8350, och det är ju spelande som skall göras om jag förstått rätt?

Vilken stolthet?
Att Intels I7or är bättre än något AMD har att erbjuda ur prestandasynpunkt är inte något subjektivt, det är objektiv fakta.
Javisst, AMD är lite billigare och en FX-8350 har väldigt lockande pris/prestanda, i synnerhet jämfört med sin huvudkonkurrent ifrån Intel (I5-3570k), vilket jag dessutom REDAN HAR SAGT, men det är inte det jag försöker få fram här, utan det är som sagt att AMD är efter Intel på CPU-marknaden. Om man förnekar det så lever man antagligen i en fantasivärld.

Dessutom så finns det gott om applikationer där I7orna faktiskt gör skillnad över I5orna.
Annars kan du ju fråga dom här på forumet som använder t.ex. I7-39XX varför de valde just en I7-39XX när de lika gärna kunde valt en I5a eller en I7-3770k.

Jag känner dessutom lite dubbelmoral ifrån ditt inlägg- om det är få applikationer där man kan nyttja I7orna (4+4 eller 6+6) fullt ut, borde det då inte vara likadant för t.ex. en FX-8350? Som tur är så finns det som sagt ganska många applikationer där fler kärnor används, och fler blir det, och tur är väl det för annars så hade FX-8350 inte varit mycket och hänga i julgranen jämfört med en I5-3570k (då den senare har bättre ICP), men som sagt så är FX-8350 en väldigt bra konkurrent till en I5a. Däremot och återigen, så har AMD inget som kan konkurrera mot I7orna, varesig det är 3770k eller 3930k.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scoorch:

Sen måste ju du också svälja stoltheten och inse att det är få som en kan nyttja funktionerna i I7orna som gör dom dyrare. HT används inte direkt vid spelande utan presterar generellt väldigt nära 3570k samt FX-8350, och det är ju spelande som skall göras om jag förstått rätt?

Du har helt rätt och jag håller med dig.

Däremot är det precis som han säger. AMD har inget som konkurrerar mot i7-3770K och i7-3930K.

Skickades från m.sweclockers.com