Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKz112:

Jag tror du börjar bli gammal.

Eller du som är Ung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Har TS sagt var han bor? Han kanske bor i närheten av DH. Annars tror jag inte det är lämpligt för en ensam 10 åring att sova i sovsäck bland hundratals 13- 18 åringar.

Läste du mitt inlägg? Jag sa med en vuxen eller något äldre syskon. Hur är detta ensam?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

...Mina föräldrar vill inte att jag åker dit, och jag är 17...

samma problem här :/

Visa signatur

Dator |Cpu-Intel I5 2500k@4,5ghz 1,312 vcore|Cpukylare-Corsair H70|Mobo-Asus Sabertoothp67|Gpu- 2 styckenGigabyte Gtx 470SOC1280mb|MinnenCorsair Vengance ddr3 1600mhz cl9 @1866mhz|Hdd-Hitachi deskstar 720gb raid1 /spegling

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Vad är åldersgräns på dreamhack jag är 10 så kan jag åka med dator

Det finns ingen åldergräns där men jag tycker att ingen under 13 bör åka dit, speciellt om man bor långt ifrån Jönköping.

Skrivet av Newklear:

Då kommer du antagligen vara kring medelåldern där.

Nja jag anar en viss sarkasm i ditt inlägg men om jag får gissa medelåldern där är den nog 15-17år. även om antalet 10-13 åringar är på tok för högt, fast jag tycker ju att ju mindre 10-13 åringar desto bättre

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Funnyvlad:

Har TS sagt var han bor? Han kanske bor i närheten av DH. Annars tror jag inte det är lämpligt för en ensam 10 åring att sova i sovsäck bland hundratals 13- 18 åringar.

9-30 åringar*

Permalänk

Okaj. Tack för alla svar jag ska dit(om jag åker)men en grupp på 5st två vuxna 2st 10åringar 1st 11 åring så vi kommer vara ganska safe på så sätt. Men jag åker nog dit med far min och går på mässan och grejer;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem

Var på DH nu senast i November, jag kommer nog aldrig åka dit igen, det är liksom FÖR stort nu. (är 23 år). det var bara... tja. Trångt! Dessutom får man inte dricka bärs :/

Så otroligt mycket snorungar där (inte för att TS är det) men jag skulle nog säga att 10 år är lite för ungt för DH.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

jag är ochså 10 jag var där varje dag förra året och lyssnade på rappmusik i min dator #swag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawer:

jag är ochså 10 jag var där varje dag förra året och lyssnade på rappmusik i min dator #swag

That post gave me cancer...

Nej, men för att hålla sig till ämnet. Så länge du har en vuxen i närheten så tror jag inte att det kommer vara något problem...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Rekordmedlem

När man orkar bära datorn i en hand minst 300m så är man stor nog Jag tycker att 10år är lite för låg ålder att vara ensam där, har man däremot sällskap med någon vettig vuxen så kan det vara ok.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

ÅK BARA ÅK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Vad är åldersgräns på dreamhack jag är 10 så kan jag åka med dator

Skickades från m.sweclockers.com

Yngsta jag sutit brvid smat älsta det var en son som hade fyllt 7 år och fått i present att åka på dh för han ville det och för'ldrarna var inte intresserade av det urtan hans mormor följde med och hon var 69 år och dom satt och spela WOW brevid oss väldig många som kom och kolla när dom spelade och tyckte det var coolt.

Så åldern säger inte så mycket så länge man har kul och dom runt omkring sköter sig..

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

om du inte är så lång (om jag anatr att min inte är vid tio års ålder) så tror jag det kan vara svårt att nå upp och sitta skönt till broden dom har där. Jag var ca 165 när jag var där första gången och satt inte skönt!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

mina föläldrar låter mig inte åka och jag är 17 i maj o.O

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Okaj. Tack för alla svar jag ska dit(om jag åker)men en grupp på 5st två vuxna 2st 10åringar 1st 11 åring så vi kommer vara ganska safe på så sätt. Men jag åker nog dit med far min och går på mässan och grejer;)

Skickades från m.sweclockers.com

LÅS datorn om du ska lämna den... långt lösen är ett ett plus

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

tycker du ska åka
Det ska smidas medan järnet är varmt så att säga

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Avstängd

Vad är max ålder?

Permalänk
Medlem

Kan bara tillägga att vi "Göteborgare" som ska dit i år kommer utmana allt som rör sig på Paintball. (Förutsatt att de faktiskt har det i år)!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawer:

jag är ochså 10 jag var där varje dag förra året och lyssnade på rappmusik i min dator #swag

Tack för kvällens skratt!

Mvh xXxDragonSlayer1337xXx#yolo

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Kan bara tillägga att vi "Göteborgare" som ska dit i år kommer utmana allt som rör sig på Paintball. (Förutsatt att de faktiskt har det i år)!

Ahaha man är ju själv Göteborgare i grunden så man får la se om nån tar med sig en markör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Skrivet av Sannapulsen:

om du inte är så lång (om jag anatr att min inte är vid tio års ålder) så tror jag det kan vara svårt att nå upp och sitta skönt till broden dom har där. Jag var ca 165 när jag var där första gången och satt inte skönt!

Jag e 1,53 får väll göra nån uphöjnigs lösning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

LÅS datorn om du ska lämna den... långt lösen är ett ett plus

haha jag ville ju inte ha lösen på min nya data men får väll ändå bli så alltid bäst;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem

Jag är 25 och jag vågar inte släppa iväg mig själv till Dreamhack.

DH gar blivit för stort och för "coolt" för sitt eget bästa.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag är 25 och jag vågar inte släppa iväg mig själv till Dreamhack.

DH gar blivit för stort och för "coolt" för sitt eget bästa.

Den "övervägande" anledningen till att vi (kompisgänget) fortfarande drar till Dreamhack är för all e-sport och hur "nära" man kan komma alla som spelar.

Brukar aldrig bli sådär värst mycket lir när man är där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Vad är åldersgräns på dreamhack jag är 10 så kan jag åka med dator

Vänta några år innan du åker dit. Din kropp och själ är inte fördig för dem påfrestningar som man utsätter sin kropp för under dem 4 dagar man är där. Jag tycker 15-16 är en bra ålder:p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Åker man dit själv så är det stor risk för stölder. Man bör ju ha sällskap med sig om man inte litar på den som sitter bredvid men det är för osäkert.

Permalänk
Medlem

har aldrig varit på DH men utav vad jag hört från kompisar och klasskamrater som varit där så skall man nog vänta tills man är iaf 13+ för att få en så bra upplevelse som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Vad är åldersgräns på dreamhack jag är 10 så kan jag åka med dator

Skickades från m.sweclockers.com

Har skor som är äldre än dig

Skippa dh stanna hemma, dreamhack har inte varit dreamhack sedan borrlänge du missar inget

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

haha jag ville ju inte ha lösen på min nya data men får väll ändå bli så alltid bäst;)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja... ska man ställa datorn bland X antal tusen människor, så är det bättre att låsa sakerna. Finns garanterat någon som tycker det är kul att sabotera för andra...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Ja... ska man ställa datorn bland X antal tusen människor, så är det bättre att låsa sakerna. Finns garanterat någon som tycker det är kul att sabotera för andra...

När jag åker(vilket jag ska göra, spelar ingen roll vad päronen säger då jag är 18 då), så blir det hänglås, buntband och kedja som gäller.

Visa signatur

Insert funny joke here