Inets så kallade "Beställ innan 17.00 så skickar vi din order idag" = både felsägning och orimligt!

Permalänk
Avstängd

Inets så kallade "Beställ innan 17.00 så skickar vi din order idag" = både felsägning och orimligt!

Och jag ska i följande bildserie förklara varför.

Så här såg det ut på Inet i går eftermiddag:

När jag ringde Inet fick jag förklarat att PostNords sista hämtning är runt 17.00 och att min försändelse inte han med, p.g.a att beställningen var för sen. Sedan fick jag en muntlig ursäkt men ingen önskan om en trevlig helg.

Min plan var att hinna uppgradera datorn lite inför Battlefield 1 betan på Söndag. Men eftersom att det tog 1 timme och 45 minuter för Inet att upptäcka min beställning, samt ytterligare 40+ minuter att packa tre små artiklar, så sjabblade de bort tiden. Hade Inets personal vart 40 minuter mindre sölig så hade jag haft grejjerna idag i stället för på Måndag. Så nu får jag sitta och köra BF1 betan på min ruttna gamla Core i5'a

Ledsen och besviken över Inets lovordande om snabb leverans.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Fint målat!
Jag tycker du gör fler såna serier i en egen tråd ^^
Mycket roligare att läsa såhär på kvällen än vad som finns i tidningarna

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Shit happens.

Permalänk
Avstängd

Visste inte att de bara fick en beställning per dag och satt och åt bullar resten av tiden, intessant att de lyckas bedriva verksamhet.

När jag beställt av inet har grejerna alltid skickats samma dag, riktigt bra jobbat.

Permalänk
Medlem

Hade inte paketet blivit stående oss posten över helgen oavsett om de hade fått med det idag?

Fint målat dock, som ovanstående sa.

Permalänk
Medlem

Hmm, Är det Jonas som extraknäcker på Inet, Å käkar torra bullar nu igen

Permalänk
Medlem

Herregud det är fredag, spelar nästan ingen roll vilken tid du beställer på en fredag, så får du den på måndagen. Att Inet skickar paket samma dag om det beställs innan 17:00 är säkert helt rätt, fast att när dom väl har skickat paketet så är det ju PostNord exempelvis som tar hand om resten.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Hahaha. Bra ritat! Men som det redan påpekats så levererar posten inte på helger så det hade kvittat om de hunnit skicka den idag. Du hade i.a.f. Inte fått grejer fören tidigast måndag eftermiddag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Hoppas på svar i bildform från Inet.

Permalänk

Bra jobbat i Paint... fler sådana tack

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Hade inte paketet blivit stående oss posten över helgen oavsett om de hade fått med det idag?

Fint målat dock, som ovanstående sa.

Skrivet av Friterad:

Herregud det är fredag, spelar nästan ingen roll vilken tid du beställer på en fredag, så får du den på måndagen. Att Inet skickar paket samma dag om det beställs innan 17:00 är säkert helt rätt, fast att när dom väl har skickat paketet så är det ju PostNord exempelvis som tar hand om resten.

Skrivet av Xyborg:

Hahaha. Bra ritat! Men som det redan påpekats så levererar posten inte på helger så det hade kvittat om de hunnit skicka den idag. Du hade i.a.f. Inte fått grejer fören tidigast måndag eftermiddag.

Skickades från m.sweclockers.com

Läs trådstarten: "Så här såg det ut på Inet i går eftermiddag:"

Permalänk
Medlem

Totalt missvisande.

Börje fyller år och hade med sig princesstårta.
Förra fredagen var det bullar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Och jag ska i följande bildserie förklara varför.

Så här såg det ut på Inet i går eftermiddag:

Gissar på att han la ordern i torsdags

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

Du hinner ju gå och köpa en på stan i helgen.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara den men Battlefield 1 betan börjar inte på söndag den 21/8 vad jag läst mig till.

Se: #16324440

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Testpilot

Deras 17:00 policy är ingen 100% garanti, detta står i deras Försäljningsvillkor;

"Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar). Skräddarsydda datorsystem har normalt en leveranstid på 7-10 arbetsdagar. Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning"
https://www.inet.se/info/9/forsaljningsvillkor

Skulle vilja säga att du haft rejält med otur bara, har alltid haft mina saker nästkommande arbetsdag tom. om beställning blivit någon minut sen efter 17:00.

Du kan ju alltid häva köpet och åka till närmaste lokala butik och plocka upp en ny prolle
Vilket i5.a har du förövrigt?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Sen dom tog bort Elvis från Metro " Malmö " har det bara varit skit serier.
Skulle föreslå att du skickar in denna till Metro

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

I-landsproblem.
+1 till bildserien.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Xaves, jag älskar dig.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

De glömde säkert skicka med en pingvinstång också...

Permalänk
Medlem

5/5 för seriestrippen. Troligen var du inte ensam om att uppgradera inför BF1 betan :/

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur folk orkar klaga, du fick den tre dagar senare. Vem fan bryr sig? Sluta bete dig som ett barn och skaffa lite tålamod. Är du inte nöjd med Inet's postorderhantering kommer du troligtvis inte vara nöjd med någon annan heller. För Inet är bland en av de snabbaste. Duger inte det så får du helt enkelt bara åka till närmaste lokala butik och köpa sakerna direkt.

Permalänk
Medlem

Samma för mig!

Beställde en skärm den 18 augusti 2016 00:37:53 och det gjorde även min bror men dock gjorde han sin beställning lite senare: den 18 augusti 2016 01:12:27

Lite roligt är det att min bror fick en Avi idag via sms att han kunde hämta ut sin produkt.

Så här står det på min status hos postmord:
TidpunktPlatsHändelse
2016-08-18 20:53Härryda, SverigeFörsändelsen är på väg
2016-08-18 10:36Inet.seAvsändaren har informerat PostNord om en kommande transport

Lite tråkigt att detta hände då jag velat spela med G-sync ett tag nu! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

I-landsproblem.
+1 till bildserien.

Jag har nästan flyttat till England så man kan få paket på helger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Herregud det är fredag, spelar nästan ingen roll vilken tid du beställer på en fredag, så får du den på måndagen. Att Inet skickar paket samma dag om det beställs innan 17:00 är säkert helt rätt, fast att när dom väl har skickat paketet så är det ju PostNord exempelvis som tar hand om resten.

Skrivet av Xyborg:

Hahaha. Bra ritat! Men som det redan påpekats så levererar posten inte på helger så det hade kvittat om de hunnit skicka den idag. Du hade i.a.f. Inte fått grejer fören tidigast måndag eftermiddag.

Hur är det med läsförståelsen?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

10/10. Vi måste ha någon typ av omröstning om att alla klagomål hädanefter på sweclockers ska framföras genom en paint-ritad bild

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

Insider beta är 1 dags early access. Dvs. den 30e Augusti. Du har mao. en vecka till på dig.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeVvE:

Jag har nästan flyttat till England så man kan få paket på helger.

Har du nästan flyttat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Och jag ska i följande bildserie förklara varför.

Så här såg det ut på Inet i går eftermiddag:

http://abload.de/img/inet2xzrqf.jpg

När jag ringde Inet fick jag förklarat att PostNords sista hämtning är runt 17.00 och att min försändelse inte han med, p.g.a att beställningen var för sen. Sedan fick jag en muntlig ursäkt men ingen önskan om en trevlig helg.

Min plan var att hinna uppgradera datorn lite inför Battlefield 1 betan på Söndag. Men eftersom att det tog 1 timme och 45 minuter för Inet att upptäcka min beställning, samt ytterligare 40+ minuter att packa tre små artiklar, så sjabblade de bort tiden. Hade Inets personal vart 40 minuter mindre sölig så hade jag haft grejjerna idag i stället för på Måndag. Så nu får jag sitta och köra BF1 betan på min ruttna gamla Core i5'a

Ledsen och besviken över Inets lovordande om snabb leverans.

ja... ska man klaga så ska man göra det med stil

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Hur är det med läsförståelsen?

Den är det inget fel på, det som är fel är att man är trött efter en arbetsdag och inte läser noga