Uppesittarkväll: Playstation Meeting 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Faktiskt tror jag inte den släpps till sommar, då E3 är i sommar, och jag slår vad om att de då tänker presentera mer utav Ps4an..
Kanske wintern:)

"Holidays 2013" betyder som sagt mellan Thanksgiving och Juldagen, dvs mellan slutet på november och 25 december.

För övrigt så tycker jag att det blev en stor besvikelse. Hade sett fram emot det här men känner som många andra att jag precis slösat bort 2 timmar på absolut ingenting.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Faktiskt tror jag inte den släpps till sommar, då E3 är i sommar, och jag slår vad om att de då tänker presentera mer utav Ps4an..
Kanske wintern:)

Och enligt Webhallen är de ett priminärt pris, men bokar du den nu får du den för de priset..när jag fråga dem i butik, tror inte de går o boka nu, men gick förut..nu står de bara att sidan inte kan visas..

Men bokar du den nu snart, får du den för de priset..går priset ner sen får du resten av pengarna tillbaka...

Frågan är lite hur mycket PS-fanboy man ska vara, har ju haft alla de andra, One, 2 och 3. (Sålde 3:an i somras, 2012). Är bra sugen på att få reda på något om nya XBOX också. Tänker ju inte ha två konsoler... Vad kluven jag kommer bli sen har jag en känsla av...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är faktiskt rätt sugen på konsolen, vilket jag inte trodde att jag skulle vara, MEN det som sabbar suget mest för mig är ju det att det kommer finnas trevliga FPSs som inte kommer gå att avnjutas som de ska; med mus och tangentbord, utan att man måste känna att den största svårigheten i spelet är den ständiga kampen mot kontrollen själv, som inte är det minsta anpassad för den typen av spel.

Jag vet inte, men det kanske kommer finnas möjlighet att kunna koppla in mus och tangentbord.. I vilket fall så är ju en av fördelarna med att köra FPS på konsol att alla kör på lika villkor i princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Frågan är lite hur mycket PS-fanboy man ska vara, har ju haft alla de andra, One, 2 och 3. (Sålde 3:an i somras, 2012). Är bra sugen på att få reda på något om nya XBOX också. Tänker ju inte ha två konsoler... Vad kluven jag kommer bli sen har jag en känsla av...

Mm håller med, vänta lite med att boka den, se vad Microsoft har o erbjuda med sin konsoll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Fan vad alla whinar! Hade ni på riktigt förväntat er att få se själva maskinen med pris, releasedatum och hela kitet? Allt sånt sparar man ju till sist, eftersom det är sånt som bestäms just sist.

Geez! De hade inte ens sagt på förhand vad exakt det handlade om. Om de bara lägger fram allt på bordet med en gång så har de ju förlorat. Bara för nån annan att sno konceptet och gör det bättre, snabbare eller billigare, så är man en vinnare. Plus att det hela hinner kännas gammalt då. Det finns ju inget nytt att presentera under de kommande 9 månaderna.

Grafiken var (långt imo) över förväntan. Handkontrollen verkar fixa alla brister med Dual shock idag. En touchpad har de lagt till, men inget de gör nåt fuzz om. Tekniksnubben i början var riktigt duktig, han visste vad han pratade om, och pratade bra för det. Spelen visar upp koncepten. Fan hänger ni upp er på Diablo III för? Det var i slutet, fanns mycket annat innan det. Visionen om att allting ska ske omedelbart är lysande! Att spelplattformen i princip bygger ett socialt nätverk som kretsar kring spel, och som är integrerad med andra sociala nätverk är briljant. Att lägga in funktioner som åskådning och att man kan be en annan hoppa in i sin spelsession för att utföra något är genialt! Och att få se Koenigsegg sådär var svinfett.

De presenterar plattformen Playstation 4, inte maskinen!

Det blev inga giant enemy crab, inget Riiiidge racer och inget fajv najdynajn dållars *pow*. Det här gjorde dem rätt.

Jag, som ändå är en trogen konsolspelare, har känt ett tag att konsolernas tid är förbi. Men med den här presentationen har de visat att de fortfarande är högst relevanta och inte bara hänger med i tiden, utan också driver. De visar verkligen konsolernas styrka, nämligen hela platformlösningen.

Det här är myyycket bättre än när Playstation 3 presenterades. Om ni förväntar er en PC, bygg en PC då. Där har ni pris, prestanda, releasedatum och utseende direkt. Men knappast någon gamingplattform...

Hmm... plattformen Playstation 4 = maskinen.

Permalänk
Medlem

Intressant att EA inte fanns på bilden med utvecklare, men sannolikheten för att de inte skulle utveckla till PS4 är näst intill obefintlig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effa:

Intressant att EA inte fanns på bilden med utvecklare, men sannolikheten för att de inte skulle utveckla till PS4 är näst intill obefintlig

Tycker mest att EA pissar i motvind.
Bra att dom inte fick stå i rampljuset för en gångs skull.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av lang666:

bara massa cgi som vanligt.
Inte så imponerad av uppvisningen.

Ms kommer bräcka dom.

Då är du ju döv. Allt som visades var 'in real time' alltså INTE för-renderat.

Jag blev väldigt glatt överraskad av det som visades, det var verkligen ett generationshopp (om ni inte ser det vet ni förmodligen ingenting). Det var mäkta imponerande rent visuellt och det glädjer mig att vi äntligen skall få se lite snygga PC spel igen. Nej glatt imponerad som sagt.

8 GB GDDR5 är mycket goda nyheter, likaså x86 arkitekturen. Nej om ni blev besvikna över vad nästa generation har att bjuda borde ni ta er en riktig tankeställare och inse hur orealistiska era föreställningar var.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Skrivet av Nakitama:

Håller med att hårdvaran låter bra men jag är lite avvaktande. Det överdrivs alltid på presskonferenser. Hypen har inte ens börjat. På E3 kommer det braka loss ordentligt. Alla fanboys är i startgroparna, det är bara och ducka och söka skydd någonstans. (Jag påstår inte att du är en fanboy)

Det är alltid smart att vara lite avvaktande! Men det ser lovande ut än så länge. Vet inte om ni såg Post-show på GameTrailers men där var det en intervju med en av killarna från Epic och han verkade väldigt entusiastiskt med vad PS4 hade att erbjuda rent hårdvarumässigt, den kör uppenbarligen Unreal4 och bara det är ett gott tecken! (Nej fanboy är jag inte, har inte ägt en spelkonsol på 10 år :>)

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Kan man ladda ner (dvs inte streama) allt nånstans? En annan sitter på 0,5 Mb och kunde inte se nåt vidare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag tror sony bara fyrade av halva kanonen idag och väntar med nästa salva till E3 där de förmodligen visar fler speltitlar och kanske den fysiska konsolen. Nu blir det ett jäkla lurpassande på Microsoft som nu mer eller mindre är tvingade att ganska omgående lansera sin konsol så att de också kan få in den i holiday-fönstret 2013. Ska bli intressant att se mer utförliga specs vad det lider, undrar exempelvis hur lätt det kommer bli att byta HDD. Om den levereras med mekanisk så är det nog många som vill uppgradera till SSD vad det lider.

Permalänk
Medlem

Fifa och NHL på PS4....AHHHHHhhhhhhhs (dregel)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Fan vad alla whinar! Hade ni på riktigt förväntat er att få se själva maskinen med pris, releasedatum och hela kitet? Allt sånt sparar man ju till sist, eftersom det är sånt som bestäms just sist.

Geez! De hade inte ens sagt på förhand vad exakt det handlade om. Om de bara lägger fram allt på bordet med en gång så har de ju förlorat. Bara för nån annan att sno konceptet och gör det bättre, snabbare eller billigare, så är man en vinnare. Plus att det hela hinner kännas gammalt då. Det finns ju inget nytt att presentera under de kommande 9 månaderna.

Grafiken var (långt imo) över förväntan. Handkontrollen verkar fixa alla brister med Dual shock idag. En touchpad har de lagt till, men inget de gör nåt fuzz om. Tekniksnubben i början var riktigt duktig, han visste vad han pratade om, och pratade bra för det. Spelen visar upp koncepten. Fan hänger ni upp er på Diablo III för? Det var i slutet, fanns mycket annat innan det. Visionen om att allting ska ske omedelbart är lysande! Att spelplattformen i princip bygger ett socialt nätverk som kretsar kring spel, och som är integrerad med andra sociala nätverk är briljant. Att lägga in funktioner som åskådning och att man kan be en annan hoppa in i sin spelsession för att utföra något är genialt! Och att få se Koenigsegg sådär var svinfett.

De presenterar plattformen Playstation 4, inte maskinen!

Det blev inga giant enemy crab, inget Riiiidge racer och inget fajv najdynajn dållars *pow*. Det här gjorde dem rätt.

Jag, som ändå är en trogen konsolspelare, har känt ett tag att konsolernas tid är förbi. Men med den här presentationen har de visat att de fortfarande är högst relevanta och inte bara hänger med i tiden, utan också driver. De visar verkligen konsolernas styrka, nämligen hela platformlösningen.

Det här är myyycket bättre än när Playstation 3 presenterades. Om ni förväntar er en PC, bygg en PC då. Där har ni pris, prestanda, releasedatum och utseende direkt. Men knappast någon gamingplattform...

+1 Dagens inlägg. Jag är själv mer positiv till konsollernas framtid efter denna presentation än jag var före. Sony verkar onekligen ha tänkt till inför denna. Att vi inte fick se maskinen kvittar, den kommer säkert på E3. Nu vet vi vad som står i görningen!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Roligt att PS4 kommer ut i år, många som tvivlat och sagt 2015-2016.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

jäklar vilken stor tråd detta vart...

synd att man inte fick se den det är rätt intressent med...
annars så vette fan. ett år gammal pc typ.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av anon168915:

PS4 ska nu alltså köra på x86, kör Xbox 360 det? Tänkte eftersom det är på grund av detta det har blivit ett par riktigt lortiga konsolportningar.

Beror på hur man ser det.
För mig har aldrig optimeringen vart ett jätte problem då dagens PC datorer ligger såpas långt före som dom gör i dag.

Det som har stört mig när det kommer till portar är styrningen och kännslan i spelet.
Grafiken spelar ingen större roll för min del så länge det flyter på bra i någon av inställningarna som det finna att välja på.

Permalänk
Medlem

Fan va skönt att dom använder x86 PC gaming will live forever muhahahahaha

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

…på ett relativt godtyckligt sätt på en omgång inlägg som passade in lite väl mycket på §1.6 i reglerna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Finns det någonstans man kan se den här konferensen i efterhand?

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Tyckte de fick med en hel del smarta features.

Den där extra processorn som ska ta hand om updates i bakgrunden är ett ganska starkt kontrast mot hur updates är på ps3an idag ( folk klagar över att det är en 20 min update varje gång de startar konsollen (läs : överdriva) )

spec'sen var hel okej tycker jag, även om jag själv har ett grafikkort med lite drygt dubbelt så hög beräkningskapacitet sedan ett år tillbaks.
Skönt att de tog i ordentligt med minnesmängden denna gång.
Även om det inte är bleeding edge på grafikdelen så har det hänt en väldans massa sedan 360 och ps3 kom ut, unified shaders osv.
därav behöver man nog inte hoppa på värstinggraffet för att få en skillnad, dessutom är de tunga grafikkorten så pass törstiga idag att den där lilla skolådan antingen skulle smälta, eller vara bannlyst från vardagsrummet pga värme/ljudnivå, om den innehöll ett sådant.

Lite kul med en shareknapp, lite som att ha en dedikerat facebook knapp på en mobiltelefon, men det verkar vara riktigt grymt att kunna knäppa skärmdumpar och ta ut klipp från tidigare spelsessioner.
Jag hoppas bara att det där sköts av en dedikerad krets, videoinspelningen får inte ta mer än en bråkdel av kapaciteten på hårdvaran som egentligen ska rendera spelet.

Det där med att åskåda en kompis spelsession eller till och med ta över kontrollen verkar också riktigt ballt,
undrar hur de löser fördröjningen dock, krävs det kanske att man äger spelet själv? och så spelar man scenariot lokalt, medans input'et speglas över till kompisen, är det så att man fjärrstyr kompisens ps4 så blir nog responsen väldigt såsig.

Det var ju inte direkt bluray kvalitet och 1080p på streamen, så det var svårt att avgöra hur snygga spelen faktiskt var.

Skrivet av leafbranch:

Du har med all säkerhet inte kört BF4 eller PS4.

Kommer det finnas officiellt stöd för mus och tangentbord? nej? då behöver man inte spela det för att veta hur det kommer bli.

Skrivet av Ignostic:

Tur att dom har den där fantastiska ålders spärren till streamen. Är du dummare än såhär _ så får du inte kolla

Mjo, de måste ju ha en spärr om det är våldsamt innehåll, att alla är oärliga kan ju inte hemsidan rå för.

Det lär vara ganska rolig statistik på folk som kollar på våldsamma trailers, huvudgruppen är tydligen personer mellan 50-100 år som är födda just på första januari

Skrivet av GaMeR2K5:

Fungerar väl precis lika bra i Far Cry 3?

Eller är jag bara för van vid konsolerna? Spelade dock inte Fra Cry 3 mer än en halvtimme på konsolen... spelade igenom det på pc.

kan vara, tycker du att skyrim's interface är godkänt på pc?

Skrivet av 93Clocker:

Du vet att bf3 är en konsolport ?

I och med att banorna är större, och man kan ha ett större spelarantal på pc, samt all extra ögongodis så är det ändå ett av de mer skräddarsydda multiplatform spelen som släppts på ett tag.

Skrivet av Sisyfos:

SATAN vad fin grafik för ett bilspel

Brukar ju vara bilspelens grejj, att se väldigt iögonfallande ut.

Skrivet av Total_Cu:

The witness. Ett pusselspel som ser ut att vara gjord för gc? Ingen imponerande grafik.

Grabben gjorde spel som braid innan, inte direkt fokus på fotorealism.

Skrivet av MrBorking:

HOLY CRAP DET DÄR SER SJUKT UT!
Det där var imponerande, jag menar på en KONSOLL!

Mjo, antingen får man hela killzone shadow fall....
Eller så får man ett sånt där ansikte på skärmen
Typiskt grafikkortstechdemo det där.

Skrivet av Black copper:

vet man om det är SSD eller HDD?

förhoppningsvis gör de som med PS3, dvs att man kan smacka in vad man vill i efterhand.

Skrivet av anon168915:

Det är inte bekräftat vilket motsvarande PC grafikkort det kommer sitta i PS4 än va?

Watch Dogs såg för övrigt riktigt fett ut!

1,84 tflops är något mellan ett 7850 och 7870.
Tro inte att du kommer kunna köra alla spel fram tills nästa konsollgeneration på max genom att stoppa in ett 7870 i burken bara.

Skrivet av Nivius:

jag betvivlar om allt är live när dem säger det... det känns vääääldigt mystiskt

Mjo, alltid massa fuffens på såna här event, E3 etc.
Bäst att ta allt med en nypa salt.

Skrivet av Jaycobicious:

Fick precis reda på att Watch Dogs kördes genom en PC med liknande specs som en PS4

liknande specs ? intressant, då blir watchdogs jävlig lättdrivet med andra ord.

Skrivet av Nypifisel:

Då är du ju döv. Allt som visades var 'in real time' alltså INTE för-renderat.

Har du varit med på en E3 mässa någon gång?
sony microsoft nintendo och gänget är inte direkt helgon när de håller presskonferens.

Som flera har sagt så var ju exempelvis Watch dogs tydligen uppspelat från en pc.

Skrivet av Gibbe:

Om ni förväntar er en PC, bygg en PC då. Där har ni pris, prestanda, releasedatum och utseende direkt. Men knappast någon gamingplattform...

Vad... menar ... du ..

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Får hoppas på mus och tgn bord så man kan lira lite diablo på denna med

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem

Vänta lite, x86 och 8GB?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Vänta lite, x86 och 8GB?

Skickades från m.sweclockers.com

Fortsätt vänta du

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem

Typiskt, skulle gått och lagt mig senare istället, missade så mycket roligt!

Får se hela när jag kommer hem helt enkelt

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Jag vet inte, men det kanske kommer finnas möjlighet att kunna koppla in mus och tangentbord.. I vilket fall så är ju en av fördelarna med att köra FPS på konsol att alla kör på lika villkor i princip.

Möjligt är det säkert, men det kommer förmodligen vara kasst optimerat, precis som det var på PS3t, sen är det inte nödvädigtvis online bara för att man spelar FPS, och då spelar det väl ingen roll om några vill fortsätta spela med en handikappande konroll.

Sen tycker jag att alla kör på i princip lika villkor på PC också, när alla använder mus och musmatta.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

Har du varit med på en E3 mässa någon gång?
sony microsoft nintendo och gänget är inte direkt helgon när de håller presskonferens.

Som flera har sagt så var ju exempelvis Watch dogs tydligen uppspelat från en pc.

Jag har följt en och annan E3 mässa ja! Jag har aldrig hört någon specifikt säga nåt vara IRT när det egentligen varit för-renderat dock, däremot har det ju inte sällan varit en hel del tyshetsmakeri huruvida det var just för-renderat eller inte, men aldrig har de som jag hört deklarerat ett spel som IRT som sedan visats vara en cutscene, tycker det finns en väsentlig skillnad där!

Att Watch_Dogs spelades upp från en PC med liknande specs hade ju sina förklaringar, det hänger väl mer på hur långt utvecklaren kommit än om hårdvaran är kompetent.. Fast jag vet inte, jag var imponerad av Killzone, sådana miljöer såg vi aldrig i denna generation!

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Vänta lite, x86 och 8GB?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte bara 8GB ram, utan med nya standarden GDDR5.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Inte bara 8GB ram, utan med nya standarden GDDR5.

GDDR5 är ingen ny standard. Det är baserat på DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Finns det någonstans man kan se den här konferensen i efterhand?

http://www.youtube.com/watch?v=4UDHqZKeMZ8

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

För mig som åker ~2 timmar buss om dagen så är Remote play med PSP vita helt klart en av de mest intressanta nyheterna

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.