Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Vet inte om det redan har postats, men tillägget Media Hint till Chrome och Firefox ger dig tillgång till hela det amerikanska utbudet av filmer och serier. https://mediahint.com/

tråkigt bara för oss som inte använder datorn.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

tråkigt bara för oss som inte använder datorn.

Japp, använder själv Netflix på en Panasonic VT50 och där funkar det såklart inte.

Permalänk

har typ kollat igenom alla sevärda klassiker och lite blandat annat de hade som var länge sedan jag såg men när min gratis period går ut nu i januari tänker jag inte förlänga pga allt för dåligt utbud på bra titlar.

mest gammalt gunk som borde begravts för många år sedan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

tråkigt bara för oss som inte använder datorn.

Skrivet av voro12:

Japp, använder själv Netflix på en Panasonic VT50 och där funkar det såklart inte.

för er så finns unblock-us

men den kostar, 5 $ i månaden. gratis att testa i en vecka

Med den så får man inte bara tillgång till USAs Netflix utan hela världens netflix då man kan välja vilket land man vill ha tillgång till på unblocks hemsida.

har ställt in min boxee och apple tv för unblock
man får också tillgång till mer än bara netflix, på min boxee har jag tillgång till BBCs iPlayer, Comedy Central, FX Networks, CBC, Discovery Channel m.m.

http://www.unblock-us.com/

http://www.unblock-us.com/how-to-set-up/

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problemet med att söka på Netflix? Vad jag än söker på får jag "inga träffar" (det gäller självklart filmer som finns i Netflix sortiment).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kanske varit uppe tidigare men går det att få 5.1 ljud via firefox?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Kanske varit uppe tidigare men går det att få 5.1 ljud via firefox?

går inte att få 5.1-ljud på någon dator övht

vill du få en bra upplevelse så se netflix på nåt annat än en dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

går inte att få 5.1-ljud på någon dator övht

vill du få en bra upplevelse så se netflix på nåt annat än en dator

Ok, tack för svaret, hoppas det löser sig på nåt vis framövrr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Det är ju ett antal filmer som inte Netflix har i hd på datorn. Vet någon om dessa filmer finns i HD på Wii U? Skulle kunna tänka mig att byta från media hint till unblock us om man då får hd film från wii u.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det är ju ett antal filmer som inte Netflix har i hd på datorn. Vet någon om dessa filmer finns i HD på Wii U? Skulle kunna tänka mig att byta från media hint till unblock us om man då får hd film från wii u.

svårt och veta när du inte listat några filmer

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

svårt och veta när du inte listat några filmer

För mig med mediahint så jag får usa utbud så är det bland annat Captain america där det står "tillgänglig i hd på din tv". Dock vet jag inte om även konsolerna kanske räknas som tv.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det är ju ett antal filmer som inte Netflix har i hd på datorn. Vet någon om dessa filmer finns i HD på Wii U? Skulle kunna tänka mig att byta från media hint till unblock us om man då får hd film från wii u.

Vet inte hur det är på wiiu men jag ser att du har en PS3 och de har mer HD-innehåll än vad som är tillgängligt via dator

Och det kistar förövrigt ingenting att testa unblock us

Permalänk
Medlem

Hur är det med de här nya androidpinnarna som man kan använda som mediaspelare. Tex denna från komplett: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=771477&utm_source=komple...

Om jag kopplar in en sån där och drar ner netflix-appen. Får jag ut hd-kvalite och 5.1 ljud? Är det någon som har testat det?
Jag funderar annars på att skaffa en Apple-Tv och där fungerar det ju med hd och 5.1 ljud. I alla fall vad jag har förstått. Dock så har jag inga andra apple-enheter än. Annars är ju deras airplay väldigt smidigt..

Jag har faktiskt en ps3'a redan, där hd och 5.1 fungerar helt perfekt. Dock så brummar min ps3'a så mycket att jag blir störd av det i lite tystare sekvenser i filmer.

Permalänk
Medlem

Det blev faktiskt en Apple TV för mig. Netflix funkar alldeles utmärkt med den. HD och surround ljud, enheten är helt knäpptyst.
Första appleprodukten i hemmet faktiskt, om man bortser från jobbdatorn.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det om flera användare vill kolla på olika saker samtidigt? Typ om jag vill kolla på en film på mitt rum och min syster vill kolla på en på sin dator, med samma konto? Blir det som med spotify att det pausas för den ena användaren eller kommer det bara spela på som ingenting?

Permalänk
Medlem

När kommer deras "Super HD" till windows 7 (Direkt i webläsaren) ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med att komma åt netflix genom ps3? Fungerar genom min ipad men på ps3:an får jag problemkod "nw-4-7" (anslutningsproblem till netflix server 3)

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Skrivet av Orici:

När kommer deras "Super HD" till windows 7 (Direkt i webläsaren) ?

Vilket löjligt namn. Kan de inte kalla det för vad det är: 1080p. Skulle också vara trevligt om de kunde ange bitraten på filmerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winterfell:

Vilket löjligt namn. Kan de inte kalla det för vad det är: 1080p. Skulle också vara trevligt om de kunde ange bitraten på filmerna.

det är skillnad på 1080p i 1.5mb/s och i 3mb/s.

Permalänk
Skrivet av dammskog:

det är skillnad på 1080p i 1.5mb/s och i 3mb/s.

Ja, såklart det är. Det bästa vore ifall de angav både upplösning och bitrate istället för något "catchigt" som "Super HD". Men jag antar att det är för att den stora massan inte är intresserad av teknikaliteter utan bara vill veta om något är bättre. "Super HD" låter ju bättre än enbart "HD" och kräver ingen större förförståelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winterfell:

Vilket löjligt namn. Kan de inte kalla det för vad det är: 1080p. Skulle också vara trevligt om de kunde ange bitraten på filmerna.

Skrivet av Winterfell:

Ja, såklart det är. Det bästa vore ifall de angav både upplösning och bitrate istället för något "catchigt" som "Super HD". Men jag antar att det är för att den stora massan inte är intresserad av teknikaliteter utan bara vill veta om något är bättre. "Super HD" låter ju bättre än enbart "HD" och kräver ingen större förförståelse.

Tycker att du svara bra på dej själv

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Pratade med supporten idag ang. 5.1 ljud i Windows 7. Vilket givetvis inte går, fortfarande. Men eftersom det går på andra plattformar samt i windows 8 med en app om jag förstått det rätt så borde det ju inte vara omöjligt.

Det dem svarade gav mig dock lite förhoppningar, det var väldigt många som efterfrågade detta och verkade som dem samlade in nån undersökning på hur många som ville detta (fattade jag det som iaf). Så håller tummar och tår för att det kommer..Det är faktiskt det enda jag saknar (o givetvis lite bättre bild men man kan inte få allt) med Netflix och skulle utan tvekan kunna tänka mig att betala ett par kronor mer bara för det.

Hur skulle det problemet kunna lösas? Med ljudet alltså

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Pratade med supporten idag ang. 5.1 ljud i Windows 7. Vilket givetvis inte går, fortfarande. Men eftersom det går på andra plattformar samt i windows 8 med en app om jag förstått det rätt så borde det ju inte vara omöjligt.

Det dem svarade gav mig dock lite förhoppningar, det var väldigt många som efterfrågade detta och verkade som dem samlade in nån undersökning på hur många som ville detta (fattade jag det som iaf). Så håller tummar och tår för att det kommer..Det är faktiskt det enda jag saknar (o givetvis lite bättre bild men man kan inte få allt) med Netflix och skulle utan tvekan kunna tänka mig att betala ett par kronor mer bara för det.

Hur skulle det problemet kunna lösas? Med ljudet alltså

De måste använda annan teknologi för att strömma video

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

De måste använda annan teknologi för att strömma video

Jo, men borde dem inte kunna göra nåt litet program eller nåt som man installerar för o få "top notch"? Fast jag har ingen aning om hur sånt där funkar så ska inte lägga mig i

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Hur funkar det om flera användare vill kolla på olika saker samtidigt? Typ om jag vill kolla på en film på mitt rum och min syster vill kolla på en på sin dator, med samma konto? Blir det som med spotify att det pausas för den ena användaren eller kommer det bara spela på som ingenting?

Det spelar på som ingenting om du har bandbredd så det räcker åt alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Pratade med supporten idag ang. 5.1 ljud i Windows 7. Vilket givetvis inte går, fortfarande. Men eftersom det går på andra plattformar samt i windows 8 med en app om jag förstått det rätt så borde det ju inte vara omöjligt.

Japp, funkar med Win8-appen. Dock funkar det inte i webbläsaren ens under Win8. Kan det bero på silverlight?

En undran; Någon som vet när House of cards säsong 2 blir tillgängligt?

Permalänk
Medlem

Varför får jag inte netflix på tvn för? Har samsung d8005 och står överallt att det ska finnas där. Uppdaterade den nyss också men netflix finns varken för nedladdning eller på startsidan, nån som vet vad som är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaaph:

Varför får jag inte netflix på tvn för? Har samsung d8005 och står överallt att det ska finnas där. Uppdaterade den nyss också men netflix finns varken för nedladdning eller på startsidan, nån som vet vad som är fel?

På min Blu-ray spelare (som visserligen är en Panasonic) så saknade jag också Netflix, var tvungen att ställa om mitt "land" i inställningarna till Sverige för att få fram appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

På min Blu-ray spelare (som visserligen är en Panasonic) så saknade jag också Netflix, var tvungen att ställa om mitt "land" i inställningarna till Sverige för att få fram appen.

Hmm finns inte nån sån inställning på samsung. Skitkonstigt för netflix ska ju funka på den här modellen

Permalänk
Medlem

http://techblog.netflix.com/2013/04/html5-video-at-netflix.ht...

Vad tror ni om Netflix framtid efter detta?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö