Permalänk
Medlem
Skrivet av FearAbsence:

Tjena, har bara en snabb fråga.

Borde inte en dator med ett Gigabyte Radeon HD 7970 3GB, en 3,5GHZ i7'a och 8 GB RAM klara av Crysis 3 (installerat på en SSD) på i alla fall high inställningarna?

Blev lite förvånad, då jag nyss uppdaterat min dator med dessa delar, och spelet ligger ändå bara runt 20 FPS på high.

Senaste drivisarna? Vad för AA kör du med? Dra ned shading och shadow då det är mest krävande

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Skrivet av Chr23ast:

Senaste drivisarna? Vad för AA kör du med? Dra ned shading och shadow då det är mest krävande

Yes, senaste drivrutinerna installerade jag direkt efter windows var installerat. Kör med 8x AA tror jag. Ska testa det du skrev!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearAbsence:

Yes, senaste drivrutinerna installerade jag direkt efter windows var installerat. Kör med 8x AA tror jag. Ska testa det du skrev!

höhö dra ner AA till 2x, det är AA som dödar... 2x AA räcker, allt på very high samt shadows/shader på high så ska det flyta på ganska fint.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearAbsence:

Yes, senaste drivrutinerna installerade jag direkt efter windows var installerat. Kör med 8x AA tror jag. Ska testa det du skrev!

Som killen ovan sa, dra ner AA Jag kör med FXAA, Low på shading och shadows och high på resten förutom water tror jag. Jag har 60+ fps hela tiden i Multiplayer Singleplayer är inte lika stabilt

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

höhö dra ner AA till 2x, det är AA som dödar... 2x AA räcker, allt på very high samt shadows/shader på high så ska det flyta på ganska fint.

Gjorde som du sa, och det flyter på bra runt 35-40 FPS. Thanks dude!

Permalänk
Medlem

Jag kör på 1080p och very high med FXAA utan problem med mitt asus 7950 DCII
men sjukt irriterande att dom två första banorna är mer krävande än dom andra :/

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearAbsence:

Gjorde som du sa, och det flyter på bra runt 35-40 FPS. Thanks dude!

35-40 FPS helst så ska det ligga på 50-60 FPS om du ska få ett bättre flyt.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SanyaIV:

Spelade precis klart single-player, har hört och sett många som säger att Crysis story är skit och det bara är för grafiken, är jag en av de få som faktiskt verkligen gillar storyn i Crysis eller är alla andra bara väldigt tysta om det? =S

Inga spoilers men rekommenderar att ni sitter igenom credits. Det gjorde ont, tror säkert att credits är över 10 - 20 minuter men det som kom efteråt var värt det. <- Min åsikt såklart.

Jo, jag gillar storyn. Är inne på andra rundan på högre svårighetsgrad och failar fortfarande med flit för att kunna köra de bästa banoma en gång till, och en gång till...
Visst är AI dum i spelet men tror det är nödvändigt för att alla ska komma framåt i historien. Provade allra svåraste men hade inte reaktionstid för att klara av det men troligen ingen match för de som är vana med MP. Jag vet att man kan cloaka och rusa men då upplever man inte spelet enligt mig.

Skrivet av gaming86:

35-40 FPS helst så ska det ligga på 50-60 FPS om du ska få ett bättre flyt.

Nja, tycker det är ett av de få spelen som flyter på bra i under 40 FPS om man nu vill slå på all grafik till max. Inte alls som originalspelet som tog några datorer innan det var spelbart.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

spelade färdig OTROLIGT bra köp! Ska spela igen på högta nivå och nytta av miljön.
Mitt 7950 hanterad allt bra med auto klocking funktion i MSI afterburner
Som sagt tidigare- kör med FXAA och allt annat på högsta nivå, motion blur på medium low (smaksak)
Jag har aldrig klagat så liten över en Cryengine spel!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearAbsence:

Tjena, har bara en snabb fråga.

Borde inte en dator med ett Gigabyte Radeon HD 7970 3GB, en 3,5GHZ i7'a och 8 GB RAM klara av Crysis 3 (installerat på en SSD) på i alla fall high inställningarna?

Blev lite förvånad, då jag nyss uppdaterat min dator med dessa delar, och spelet ligger ändå bara runt 20 FPS på high.

Jo det borde den verkligen.. Iaf 45-55 fps medel.
Men om du kör allt på High så prova sänk shadows till low.
Sen så är det största prestanda tjuven MSAA i detta spel (och andra) så sänk den tills du märker det flyter fint. Prova med fxaa som är lägsta så borde det rulla på fint.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Fick precis en patch via origin, och då trodde jag att mina problem med att cross hair försvinner skulle vara lösta,
men icke..

Är det någon som har en idé på vad jag kan göra då jag finner detta oerhört störande..

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Avstängd

Har märkt att det gör det på svåraste nivåerna, inte på lätt eller medel.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Data Patch C is a behind the scenes update and is automatically downloaded when entering Multiplayer. Patch C contains the following tweaks:

  • Developers Choice playlist updated to new game mode variation

  • Jackal fire rate decreased slightly

  • Jackal per pellet damage fall off increased

  • Fixed an issue where the Takedowns spread escalated too quickly in certain zoom modes

  • Grendel fall damage fall off reduced for better long range impact

  • FY71/SCAR damage fall off increased to reduce their effective range

  • Further matchmaking tweaks for X360 and PS3 to increase chance of local sessions being found

  • Foregrip and Muzzle Brake effectiveness reduced slightly

  • Laser sight effectiveness reduced slightly

http://www.mycrysis.com/forums/viewtopic.php?f=58&t=62378&sid...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Fick en 200MB patch från origin nyss iaf, har den endast med MP att göra?

Permalänk
Skrivet av stormense:

Har märkt att det gör det på svåraste nivåerna, inte på lätt eller medel.

På de högra svårighetsgraderna så finns det inget crosshair. (för att det ska vara svårare antar jag)

För mig så försvinner mitt crosshair då och då oberoende av viken svårighetsgrad jag kör på.
Det verkar ha något att göra med olika kombinationer av attachments/sikten på vapnen.
Jag har inte lyckats hitta nåt om det..

Edit. Spelet är alltså köpt, så det är ingen "piratbugg" eller va man ska kalla det.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Crysis 3 är i mitt tycke ett grafikmästerverk. Singleplayern var lite för kort. Så tycker att crysis 1 var bäst av dom fortfarande.

Visa signatur

ProcessorIntel core i7 3770 3,40ghz.Moderkort P8z77-V.Grafikort Gtx 1080 FTW.Ram 8gb.Strömkälla 630watt nexus.Hårdskivor 2tb hdd. Samsung 500gb ssd. Adx tangentbord.Box NZXT guardian 921.SkärmmonitorMus Adx

Permalänk
Medlem

Har stora problem med multiplayer. Finner ganska få servrar och blir disconnected hela tiden på de få som finns. Är det här ett vanligt problem eller är det problem bara idag?

Hitter en server, 5-6 stycken conectar och jag blir utkastad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyla:

Har stora problem med multiplayer. Finner ganska få servrar och blir disconnected hela tiden på de få som finns. Är det här ett vanligt problem eller är det problem bara idag?

Hitter en server, 5-6 stycken conectar och jag blir utkastad...

Sorligt nog ett vanligt problem på mycrysisforum.

Visa signatur

ProcessorIntel core i7 3770 3,40ghz.Moderkort P8z77-V.Grafikort Gtx 1080 FTW.Ram 8gb.Strömkälla 630watt nexus.Hårdskivor 2tb hdd. Samsung 500gb ssd. Adx tangentbord.Box NZXT guardian 921.SkärmmonitorMus Adx

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearAbsence:

Tjena, har bara en snabb fråga.

Borde inte en dator med ett Gigabyte Radeon HD 7970 3GB, en 3,5GHZ i7'a och 8 GB RAM klara av Crysis 3 (installerat på en SSD) på i alla fall high inställningarna?

Blev lite förvånad, då jag nyss uppdaterat min dator med dessa delar, och spelet ligger ändå bara runt 20 FPS på high.

Utan större problem..Senaste drivrutinerna till ditt 7970?
Sätt på Hyperthreading på din i7:a om du inte har det igång.

Kör FXAA istället för någon hög AA inställning..

Borde ge 50-60 fps snitt

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamer92:

Sorligt nog ett vanligt problem på mycrysisforum.

Aj då. Det fungerade fint idag dock.

Permalänk

Nu har jag också testat spelet. Tycker det flyter på helt okej på min dator i sign, kör med allt på very high utom water, shaders och shadows som är på high. Kör i upplösning 1920x1080 med FXAA.

Har inte hunnit komma så långt men hittills tycker jag det verkar riktigt lovande, striderna är himla roliga, allt blir så dynamiskt med dräkten. Man drar fram snabbt med ett automatvapen och skjuter vilt för att sedan ta ett jättehopp upp på en gammalt tåg, skifta till cloak och dra iväg några snabba anti-soldat pilar etc etc. Det är inte många fps som bjuder på en sådan variation i striderna. Tycker det känns riktigt fräscht jämfört med alla tråkiga korridor-fps som har blivit populära nu...

Om man inte skulle ta och köpa ett extra grafikkort....hum hum hum...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Nu har jag också testat spelet. Tycker det flyter på helt okej på min dator i sign, kör med allt på very high utom water, shaders och shadows som är på high. Kör i upplösning 1920x1080 med FXAA.

Har inte hunnit komma så långt men hittills tycker jag det verkar riktigt lovande, striderna är himla roliga, allt blir så dynamiskt med dräkten. Man drar fram snabbt med ett automatvapen och skjuter vilt för att sedan ta ett jättehopp upp på en gammalt tåg, skifta till cloak och dra iväg några snabba anti-soldat pilar etc etc. Det är inte många fps som bjuder på en sådan variation i striderna. Tycker det känns riktigt fräscht jämfört med alla tråkiga korridor-fps som har blivit populära nu...

Om man inte skulle ta och köpa ett extra grafikkort....hum hum hum...

Vad får du för FPS ungefär på första banan?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

På första banan så tog den livet av mina 460SLI på high. 25-45FPS är INTE spelbart. Kör blandat medium/low , effect och objects på high dock. Ligger väl mellan 50-70fps, texturer på medium, den käkar ändå upp 800+mb VRAM. Men helt klart mjukt och fint nu med lägre settings. fattar inte hur folk står ut med att lira i 30FPS, jag blir galen, går ju knappt att sikta. Tycker det är jävligt snyggt oavsett inställningar. Man märker inte så stor skillnad när man väl spelar

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hur är Crysis 3 jämfört med 1:an eller 2:an? Jag älskade dem första Crysis i jungeln, men 2an spelade jag aldrig ens klart.
Är det värt 300kr för Hunter Edition på CDON?

Hur krävande är spelet? Jag är inte superpetig. Spelade FC3 med medium inställningar på Stationär-datorn i signatur och kände mig nöjd.

Permalänk

På den första banan fick jag ingen vidare fps men det verkar ju som att det är ganska mycket problem med den. Resten av spelet har flutit på bra tycker jag, har inte brytt mig om att kolla fps. Visst det segar ner lite ibland men det är mer än spelbart och långt bättre prestanda än typ alla konsoll-fps jag har spelat så jag är nöjd.

Nu har jag kommit till den sista bossen och herregud vilket skit alltså, spelet är ju sjukt bra när man slåss mot soldater jag fattar inte varför de gång på gång på gång envisas med att man ska slåss mot tråkiga aliens. Ingen kan ju tycka att det är kul, utom möjligtvis några tonåringar som precis sett star wars (eller vad det nu är som är coolt när man är 15 nuförtiden).

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

På första banan så tog den livet av mina 460SLI på high. 25-45FPS är INTE spelbart. Kör blandat medium/low , effect och objects på high dock. Ligger väl mellan 50-70fps, texturer på medium, den käkar ändå upp 800+mb VRAM. Men helt klart mjukt och fint nu med lägre settings. fattar inte hur folk står ut med att lira i 30FPS, jag blir galen, går ju knappt att sikta. Tycker det är jävligt snyggt oavsett inställningar. Man märker inte så stor skillnad när man väl spelar

Konstigt mitt flyter på mycket bättre än ditt.
Överklocka dina kort och kör med samma settings som jag.
Du måste låsa upp volten med Msi afterburner. Ställ den på max. Jag tror det är 1087 som är högsta tillåtna volten på gpu.
Glöm inte att kolla så du har nyaste drivrutinerna.

Ganska nöjd ändå!
Spelar igenom Singelplayer kampanjen nu och är förvånad att jag kan köra på dem inställningar jag gör.

Skärmen klarar 75hz i 1080p.
ASUS P6X58D-Intel Core i7 i7-950 OC 4.2ghz
2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB SLI

Advanced Graphics - High på allt.
Anistropic Filtering 16X
Anti-Alasing - MSAA x2
Upplösning - 1920-1080p
Motionblur - Medium

2013-02-28 17:18:31 - Crysis3
Avg: 49.951 - Min: 27 - Max: 95
Recorded with FRAPS

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Hej gott folk!

Ville bara säga att jag är grymt nöjd med vad mitt 7950(stock) presterar i detta fantastiska spel just nu!

Efter senaste Patchen och med beta 13.3 så ligger jag mellan 55-80 fps med samtliga inställningarna på high och SMAA*1

trevlig helg på er!

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Avstängd

Osagt men är inte FarCry 3 snäppet snyggare grafiskt? Okej, blaffigt i vissa texturer när man kommer nära men inte konstigt när dess miljö är gigantisk.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Osagt men är inte FarCry 3 snäppet snyggare grafiskt? Okej, blaffigt i vissa texturer när man kommer nära men inte konstigt när dess miljö är gigantisk.

Tycker crysis 3 är mycket snyggare. Mycket snyggare reflektioner och far cry 3 är bara allmänt jättegrönt .

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweets589:

Tycker crysis 3 är mycket snyggare. Mycket snyggare reflektioner och far cry 3 är bara allmänt jättegrönt .

Crysis 3 är bara allmänt jättegrönt eller jättebrunt!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear