Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

Har börjat spela TERA nu, men spelar ensam. Tänkte höra vart de flesta av sweclockers medlemmar spelar på vilken server.

Permalänk
Medlem

vet inte om det var nexus relaterat men tror inte det efter som det var från 7 tiden och som du säger så laggar det inte på zuras då jag har en gubbe funderar på att flytta min andra dit med,tänk på att om ni vill name change så skapa en gubbe med samma namn på servern ni ska flytta till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khazod:

Har börjat spela TERA nu, men spelar ensam. Tänkte höra vart de flesta av sweclockers medlemmar spelar på vilken server.

Jag lirar på (INT)Killian, har 3 charachters där (Lvl 60, 32 & 30). Lägg till mig på skype ifall du vill lira lite tillsammans någon gång; nermani0
Är inte superduktig eller så men har spelat till och från sen betan så kan ju ge ett och annat tips oftast, ifall det är något du undrar om i spelet.

Permalänk

Tänkte börja köra igen, spelade closed beta o några månader efter release, vill inte spela ensam, så tips på server tack!

Permalänk

Jag och en polare spelar på Killian adda oss om du vill lira lite!

Devann
Kakmonstret eller Bozi (Inte bestämt vilken klass man ska kötta)

Permalänk
Medlem

Någon som har en CD-key till Tera över som dom vill sälja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essa:

Någon som har en CD-key till Tera över som dom vill sälja?

Är väl F2P numera?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Är väl F2P numera?

Exakt, dock rekommenderas månadsbetalning om man ska spela seriöst och vill få tillgång till ett gäng värdefulla boosts.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Exakt, dock rekommenderas månadsbetalning om man ska spela seriöst och vill få tillgång till ett gäng värdefulla boosts.

Jo det är ju det.
Vad får dom som spelat det innan? Får dom inte Veteran status eller liknande? Tror mig har hört det innan, vet dock ej vad det innebär.

NVM, hittade

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Jo det är ju det.
Vad får dom som spelat det innan? Får dom inte Veteran status eller liknande? Tror mig har hört det innan, vet dock ej vad det innebär.

NVM, hittade

Veteran var ju rätt käckt med 4 bankslots och några fler chars samt några småsaker till
Tera Club ger dock det bästa och det är Village Atlas, fyra olika 1h boosts (100%XP, 100% Gold från mobs, 100% Gold från quests samt 100% reputation) samt mount vid lvl1. Dessutom blir det typ gratis att lägga ut saker på Tradebroker plus att man kan ha upp till 50 aktiva sales samtidigt. Ja, och så 50% kortare instance CD.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hej! började spela Tera ikväll
Någon som har en guild man kan börja lira i ? heter Revalia ingame. Servern är killian
skriv gärna

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av antzzo:

Hej! började spela Tera ikväll
Någon som har en guild man kan börja lira i ? heter Revalia ingame. Servern är killian
skriv gärna

Jag har just börjat, gillar verkligen melee i detta MMORPG, valde slayer på samma server du. (Heter Safire)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag har just börjat, gillar verkligen melee i detta MMORPG, valde slayer på samma server du. (Heter Safire)

http://i.imgur.com/jevvsZx.jpg

oki addar dig ikväll

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Finns det någon svensk guild på Killian?!
Heter Revalia i spelet!

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Skrivet av antzzo:

Finns det någon svensk guild på Killian?!
Heter Revalia i spelet!

Ja det finns det, är officer i Aesir som funnits sedan betan. Vill du veta mer kan du fråga här eller ingame, har följande nicks; Gwendolen, Proton, Twiffle.

Permalänk
Medlem

Om man har glömmt bort att göra extraction på saker, kan man gå tillbaka till low lvl områden för att få saker att extracta?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Mindstormer:

Ja det finns det, är officer i Aesir som funnits sedan betan. Vill du veta mer kan du fråga här eller ingame, har följande nicks; Gwendolen, Proton, Twiffle.

Hoho! Du kan bjuda in mig på tisdag nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Spelar du på EU kan du kontakta suppot och vänta upp till 4 veckor och mer men ärligt tala går det fotrare att börja om.

Japp.
Jag kontaktade företaget när Tera gick f2p om att mitt konto inte fungerar och att jag behövde hjälp. Väntar fortfarande på svar...
Tänker inte börja om med ett nytt konto då jag anser att om ett spel ska få min dyrbara tid (och pengar) så ska det finnas någon form av support

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Japp.
Jag kontaktade företaget när Tera gick f2p om att mitt konto inte fungerar och att jag behövde hjälp. Väntar fortfarande på svar...
Tänker inte börja om med ett nytt konto då jag anser att om ett spel ska få min dyrbara tid (och pengar) så ska det finnas någon form av support

Som jag har sagt innan, Gameforge har ingen support, de mjölkar pengar ut ur kunder, fuskar, och hanterar alla som totalt skit. Detta är ingen nyhet alls.

Postad en lååång tråd om vad för saker som har hänt med T.ex. Aion, och inget där är ett skämt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Hej Mindstormer!!!
Skulle du kunna inv mig till Guilden??

Heter ingame Primestar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindstormer:

Ja det finns det, är officer i Aesir som funnits sedan betan. Vill du veta mer kan du fråga här eller ingame, har följande nicks; Gwendolen, Proton, Twiffle.

Vad trevligt Jag skriver ingame när jag loggar in!

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Som jag har sagt innan, Gameforge har ingen support, de mjölkar pengar ut ur kunder, fuskar, och hanterar alla som totalt skit. Detta är ingen nyhet alls.

Postad en lååång tråd om vad för saker som har hänt med T.ex. Aion, och inget där är ett skämt.

Tycker det är lustigt att man bara kommer åt den riktiga accountsidan via TERA shop och inte via hemsidan. Var det inte så tidigare?
Om det är som du säger förstår jag iaf varför det går utmärkt att skriva in gamecodes och kreditkort

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Är väl F2P numera?

Fick tag på en kopia på Amazon.

Betalade 350kr för det. Ska man köpa 3 extra banktabs, 6 extra char slots samt 1 månad Tera Club så kostar det betydligt mer

Permalänk
Medlem

Vi har nyligen dragit ihop en guild på servern Ishara (PvP), guilden är enbart för svenskar.

Ta gärna en titt på http://darksaints.inc.se, eller kontakta mig (Blixmo) in-game.

Permalänk
Medlem

Jag och ett par kompisar har börjat köra Tera nu dock så kör vi på Nordamerikas servrar då de är mer seriösa av vad jag uppfattat.
Kör på servern Ascension Valley om någon vill joina. Kan skriva här eller på ishimaru.kaito på skype.

Permalänk
Medlem

Jag kör på Server Balder (PVP) just nu men har funderar och byta, vilken rekommenderas? Killian verkar populär

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Någon healer som hade varit sugen att progressa på end-game pve?

vi är ett gäng på zuras (alla svenskar) som behöver en healer att lira med iaf, skicka pm!

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Har just nått lvl55

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

fick nyss +12 på vapnet . Vi letar fortf efter en healer på zuras!

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Dingade precis level 40 på min elin priest började lira med en polare för 3 dagar sen som spelar lancer ^^ riktigt roligt spel lite svårt att förstå vissa grejer bara

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN