Windows slutar fungera efter installation av grafikdrivrutiner

Permalänk
Medlem

Windows slutar fungera efter installation av grafikdrivrutiner

Hej!

Min kompis har köpt en helt ny dator som vi har byggt ihop idag, vilket gick bra, datorn startade och verkade fungera bra.
Men när vi skulle starta om datorn, efter att vi installerat drivrutinerna till grafikkortet, så startas Windows om flera gånger och man får sedan välja hur man vill starta Windows, (normalt, felsäkert läge osv).

Startar man normalt så startar den om så kommer man till samma ställe igen.

Vad är det för fel, någon som har någon idé?

Startar man i felsäkert så kommer man in i Windows, men man kan inte göra någonting.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk

Personligen skulle jag installera Windows på nytt, haft samma problem fler gånger själv. Brukar sluta i att jag installerar Windows på nytt, även om jag spenderat flera timmar på att försöka med allt möjligt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwizterEU:

Personligen skulle jag installera Windows på nytt, haft samma problem fler gånger själv. Brukar sluta i att jag installerar Windows på nytt, även om jag spenderat flera timmar på att försöka med allt möjligt annat.

Jo, vi gjort det 3 gånger nu, men varje gång vi installerar drivrutinerna så blir det samma sak igen.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk

Vilket grafikkort ligger i lådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwizterEU:

Vilket grafikkort ligger i lådan?

Ett xfx hd7870

Övriga komponenter är:
I5 3570k
Samsung 840 120gb
Asus p8z77-v lx
Xfx 650 w

Os är w7 ultimate 64-bit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av TwizterEU:

Yes det är det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mitt GTX 680 gjorde samma sak mot mig.
Jag installerade drivrutinerna UTAN några 3D-drivrutiner inkluderade (valde bort), och då funkade det.
Sen dess har jag installerat helt vanligt utan några problem.

Edit: läste fel, för mig var det så på windows 8, men problemet låter för likt för att vara slumpmässigt, så det kanske är samma bakomliggande orsak.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Om du inte har installerat Microsoft .NET4 Framework via windows update så testa att göra det innan du installerar Catalyst CC.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Vi har nu provat era tips, men det hjälper inte.

Efter att vi installerat drivrutiner så går datorn bara att starta i felsäkert läge och försöker starta ccc, så säger den att det inte finns några drivrutiner för grafikkortet!?

Kan det vara grafikkortet som strular?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vi har nu kopplat ur grafikkortet och kör på HD4000 och då fungerar datorn helt som den ska, så det måste ju vara grafikkortet som det är fel på?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!