Epic Games visar grafikdemot Infiltrator med Unreal Engine 4

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Jag skulle gå igång stenhårt på ett WWII spel i Battlefield stuk med rejäl destruction, för det var ett tag sen nu..

iaf, var rätt trevligt, skönt att se att det finns så många kapabla motorer men snälla, gör destruction till ett prio snart.

Själv är jag otroligt trött på spel som utspelar sig i andra världskriget då varannat spel handlade om WWII för inte allt så länge sen. Vill hellre se något som inte är så uttjatat.

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Titans prestanda är väldigt begränsad för tillfället av två orsaker. Ej optimerade drivrutiner samt ej optimerade spel. Tittar man på GTX680 så har det kortet fått ett rejält prestandalyft sen det släpptes i form av nya drivrutiner, och samma sak kommer hända GTX Titan. Det räcker med att titta på specsen så ser man att GTX Titan nästan är dubbelt så kraftfull. Nästan dubbelt så många CUDA-kärnor, mer än dubbelt så många transistorer och högre bandbredd på minnena. Allt som behövs är lite högre klockfrekvenser och optimerade drivrutiner så har man den dubbla kraften. Och nej jag driver inte med dig, utan påpekar bara vad AMD och Nvidia själva har sagt. AMD har sagt att det inte kommer nya kort förrän i slutet av 2013 eller början av 2014 och Nvidia har sagt att GTX 780 kommer dröja längre än vanligt. Tittar man på hur spelen ser ut idag så har dom ingen anledning att släppa nya kort då dagens kort kommer klara av att driva spelen som släpps under 2013. Så det lutar väldigt mycket mot att GTX 780 kommer att bygga på Maxwell och därmed ge en ordentlig prestanda boost.

Du verkar ha glömt att Titan i första hand är ett beräkningskort som i grunden inte är optimerat för spelgrafik utan mer menat för GPGPU beräkningar. Oavsett hur bra drivrutiner Titan får kommer den därför aldrig prestera proportionellt med antal transistorer/kärnor i 3D-grafik. Det är alltså inte mjukvaran utan snarare hårdavan som är dåligt optimerad för spel. Det enda sättet att optimera spel för Titan är att låta mer fysikberäkningar göras av grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

men på ett sätt har ju alltid valve varit tysta omkring det dom jobbar med, dom har varken bekräftat eller dementerat HL3, sedan vore det konstigt om dem inte skulle göra ett HL3 med tanke på att just Half Life är deras största spel(om inte det dom är mest känd för), lite som att Blizzard skulle sluta helt med WC spelen.

Jag har sett många exempel på utvecklare som lämnar sina bästa och mest populära spelserier bakom sig, till förmån av nya (ofta sämre) spelserier.
Så varför skulle inte Valve kunna göra likadant? Att dom mjölkar sönder ett drygt 5 år gammalt spel som TF2 visar tydligt att den affärsmodellen är mer intressant för dom (åtminstone i dagsläget). Med tanke på att dom hellre släpper spel som Left 4 Dead, Portal, Dota 2 och gör en uppdaterad variant av Counter-Strike, istället för att göra färdigt hela Half-Life 2 (som nu är drygt 8 år gammalt), så tycker i alla fall jag att det är tydligt att dom inte fokuserar särskilt mycket på det. Har dom inte satt ett lanseringsdatum för Episode 3 än, så lär dom inte yttra sig om en uppföljare i serien heller. Så vad väntar du på?

Jag är ett stort fan av HL-serien och jag vill inget hellre än att det ska komma ut ett spel till, men samtidigt måste jag vara realistisk och inte förvänta mig något. Så jag förstår ärligt talat inte varför så många människor inte bara kan släppa det och istället bli positivt överraskade den dagen det eventuellt kommer.

Det ser helt enkelt inte likadant ut idag som det gjorde förr. Valve har nog redan släppt sina guldkorn (nej, ingen källa på det, bara en personlig uppfattning)

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

När kommer UE4 vara tillgänglig för spelutvecklarna?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

Sjukt snyggt, det ser ju ut som en film!
Skulle vilja se det här i händerna på folk som gör machima filmer, alltså gör filmer med hjälp av scripting och en spel motor.
Då kan ju fattiga, men kreativa studenter utan miljonbudget sitta hemma och pyssla och göra filmer.

Dock så tyckte jag smuts på lensen effekten bara var jobbig och störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

När kommer UE4 vara tillgänglig för spelutvecklarna?

Det är väl redan tillgängligt för spelutvecklarna vad jag har förstått.

Det här sägs ju vara (bland) det första spelet som använder sig utav UE4:

http://www.youtube.com/watch?v=qw-9qJLqx_g&feature=player_emb...

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Det är väl ändå lite skillnad på ett begränsat demo och ett spel där du i en stor värld skall kunna röra dig fritt.

Det som tillkommer är fysik och I/O, finns ingen anledning att tro att det skulle göra nån fundamental skillnad. Man kunde redan idag göra spel som såg ut så där, men PC marknaden är för liten (särskilt som bara high-end grafikkort klarar av det) och den största marknaden - konsollerna - klarar det inte alls. Så man anpassar spelen till vad lägsta gemensamma nämnaren, dvs konsollerna, klarar av.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €lysian:

Jag har sett många exempel på utvecklare som lämnar sina bästa och mest populära spelserier bakom sig, till förmån av nya (ofta sämre) spelserier.
Så varför skulle inte Valve kunna göra likadant? Att dom mjölkar sönder ett drygt 5 år gammalt spel som TF2 visar tydligt att den affärsmodellen är mer intressant för dom (åtminstone i dagsläget). Med tanke på att dom hellre släpper spel som Left 4 Dead, Portal, Dota 2 och gör en uppdaterad variant av Counter-Strike, istället för att göra färdigt hela Half-Life 2 (som nu är drygt 8 år gammalt), så tycker i alla fall jag att det är tydligt att dom inte fokuserar särskilt mycket på det. Har dom inte satt ett lanseringsdatum för Episode 3 än, så lär dom inte yttra sig om en uppföljare i serien heller. Så vad väntar du på?

Jag är ett stort fan av HL-serien och jag vill inget hellre än att det ska komma ut ett spel till, men samtidigt måste jag vara realistisk och inte förvänta mig något. Så jag förstår ärligt talat inte varför så många människor inte bara kan släppa det och istället bli positivt överraskade den dagen det eventuellt kommer.

Det ser helt enkelt inte likadant ut idag som det gjorde förr. Valve har nog redan släppt sina guldkorn (nej, ingen källa på det, bara en personlig uppfattning)

oja kan helt vara som du säger, men man kan ju få hoppas in i det sista, sedan tror jag inte direkt att Valve har övergivit Gordon, säger som Gabe har sagt. Good things takes time.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

oja kan helt vara som du säger, men man kan ju få hoppas in i det sista, sedan tror jag inte direkt att Valve har övergivit Gordon, säger som Gabe har sagt. Good things takes time.

Gaben har väll dessutom hintat om HL3 och att dom vill lansera det med en ny motor som dom jobbar med. Tycker det är bra att det fotfarande finns företag som släpper spel när dom är klara istället för att rusha ut det så att det passar ett visst datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluffebois:

Gå till mamma o be henne o hämta jordgubbsnappen och snuttefilt

En till som vaknade på fel sida idag?

On Topic: Ser fram mot spel som har grafik som detta, men gameplay är ju alltid viktigare...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Epic är väldigt bra på att göra snygga teknikdemos men var används dessa fantastiska effekter!?
Det senaste spelet jag körde med unreal motorn (xcom) såg ju ut som skit från 90-talet.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk

Hello boys!!! Hajar ni vilka grymt vackra spel vi har att se fram emot närmaste åren! Jag känner mig som en liten grabb i godisbutiken, är typ nojig att jag hinner dö av cancer innan jag hinner se alla grymma spel denna (nästa) generation. Och nej har inte cancer(vad jag vet), men är nojig att jag dör innan jag hinner se allt häftigt dom kommer på närmaste åren? Jag vet är lite sjuk i huvet, set my priorities right!?

Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Epic är väldigt bra på att göra snygga teknikdemos men var används dessa fantastiska effekter!?
Det senaste spelet jag körde med unreal motorn (xcom) såg ju ut som skit från 90-talet.

Ja så du spelar spel för att du vill titta på snygga bilder? Det var ett grymt bra spel, so what om det inte var upphetsande? Om du spelar spel för att titta på "vackra bilder", då spelar du lite av fel anledning? Och vänta tills nya generationen kommer, du kommer inte bli besviken, eller jo kanske för du låter som en person som är "hard to please". Det är jäkligt mycket gnäll både här och på FZ, fan bara gnälliga bortskämda snorvalpar som aldrig är nöjda med något. Fan blir nästan, men bara nästan lack på allt skitsnack. Sån jävla negativitet överallt, nästan så man förstår varför folk tar självmord, måste vara för att slippa höra på allas jävla gnäll?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem

Hoppas någon spelstudio vågar sig på att skapa ett spel på den nivån. Ett spel med den grafiken + Oculus Rift skulle sitta fint.

Skrivet av assskisser666:

Ja så du spelar spel för att du vill titta på snygga bilder? Det var ett grymt bra spel, so what om det inte var upphetsande? Om du spelar spel för att titta på "vackra bilder", då spelar du lite av fel anledning? Och vänta tills nya generationen kommer, du kommer inte bli besviken, eller jo kanske för du låter som en person som är "hard to please". Det är jäkligt mycket gnäll både här och på FZ, fan bara gnälliga bortskämda snorvalpar som aldrig är nöjda med något. Fan blir nästan, men bara nästan lack på allt skitsnack. Sån jävla negativitet överallt, nästan så man förstår varför folk tar självmord, måste vara för att slippa höra på allas jävla gnäll?

Så gnälla om gnäll? Nästan lika meningsfullt som att säga till någon vad de ska finna underhållande i ett dator spel. Ser du bara negativitet överallt så kanske du borde se över ditt eget liv.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det som tillkommer är fysik och I/O, finns ingen anledning att tro att det skulle göra nån fundamental skillnad. Man kunde redan idag göra spel som såg ut så där, men PC marknaden är för liten (särskilt som bara high-end grafikkort klarar av det) och den största marknaden - konsollerna - klarar det inte alls. Så man anpassar spelen till vad lägsta gemensamma nämnaren, dvs konsollerna, klarar av.

Det stämmer säkert till viss del, men demot det rör sig om är en väldigt begränsad miljö. Hade det varit i ett spel med större områden så hade det förmodligen blivit ett bildspel på de flesta datorer (tror jag).
Måste säga att jag är grymt förvånad över hur man lyckas med detta, eftersom de flesta utvecklare verkar klaga så mycket på DX11 overhead'n. Crysis 3 är snyggt som sjutton, men är ju inte i närheten av det här.
Fast det är klart, hade man gjort det såhär så hade det ju absolut inte varit bakåt kompatibelt med konsoller, precis som du skriver.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Hade det varit i ett spel med större områden så hade det förmodligen blivit ett bildspel på de flesta datorer (tror jag).

Visst är det så att man inte kan ha den där detaljrikedomen på en stor yta, men spel & hårdvara har blivit bra på att successivt dra ned detaljrikedom på avstånd, så det är inte säkert att spelaren skulle märka så mycket. Många spel (t.ex. Dead Space och Metro 2033) utspelas dessutom i små instängda utrymmen (bokstavligen korridorer).

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Crysis 3 är snyggt som sjutton, men är ju inte i närheten av det här.

Går knappast dra slutsatser om det på ett grafikdemo med perfekta förhållanden.

Permalänk
Medlem

Dwightschrute är positiv i vanligt ordning och med sakliga argument... eller inte. Fast det var var väntat. Jag däremot ser fram emot nya titlar som tar till vara på möjligheterna denna motor erbjuder. Vi har redan fått bevis för att spel kan se ut som demo genom t.ex. Gears of War, resten är såklart upp till utvecklarna.

Det går kanske inte att dra några större slutsatser av ett demo. Det läggs mycket energi på att få en kort sekvens att se bra ut, vilket kan vara svårare i ett färdigt spel. Men UE4 är det snyggaste demo jag sett hittills.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Hello boys!!! Hajar ni vilka grymt vackra spel vi har att se fram emot närmaste åren! Jag känner mig som en liten grabb i godisbutiken, är typ nojig att jag hinner dö av cancer innan jag hinner se alla grymma spel denna (nästa) generation. Och nej har inte cancer(vad jag vet), men är nojig att jag dör innan jag hinner se allt häftigt dom kommer på närmaste åren? Jag vet är lite sjuk i huvet, set my priorities right!?

Haha! Jag känner exakt likadant Även för kommande filmer

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Det ser ju verkligen fräckt ut. Det var som man inte ville att demot skulle ta slut.
Detta ska man se i HD/helskärm med högt ljud

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Går knappast dra slutsatser om det på ett grafikdemo med perfekta förhållanden.

Eh, jo? Inte någonstans i Crysis 3 ser jag sådan detaljrikedom, förmodligen inte i närheten av polygantalet (allt ser mindre kantigt ut), och inte heller i närheten av sådana mjuka karaktärsanimationer.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Inte någonstans i Crysis 3 ser jag sådan detaljrikedom, förmodligen inte i närheten av polygantalet (allt ser mindre kantigt ut), och inte heller i närheten av sådana mjuka karaktärsanimationer.

Nej naturligtvis inte, Crysis 3 är gjort för att köras på nuvarande konsollgeneration.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Nej naturligtvis inte, Crysis 3 är gjort för att köras på nuvarande konsollgeneration.

Med ett GTX 680 kan inte jag köra allting på fullt utan att få kass framerate på min PC. Eftersom PS4 har en sämre grafikdel så lär det inte bli bättre på den. Om de magiskt kan förbättra grafiken och framerate på PC bara för att en ny konsolgeneration släpps så blir jag imponerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Eh, jo? Inte någonstans i Crysis 3 ser jag sådan detaljrikedom, förmodligen inte i närheten av polygantalet (allt ser mindre kantigt ut), och inte heller i närheten av sådana mjuka karaktärsanimationer.

Ett grafikdemo är ett grafikdemo och kommer inte se ut så i verkliga spel. Har alltid varit så innan och kommer nog vara samma resultat igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Med ett GTX 680 kan inte jag köra allting på fullt utan att få kass framerate på min PC. Eftersom PS4 har en sämre grafikdel så lär det inte bli bättre på den. Om de magiskt kan förbättra grafiken och framerate på PC bara för att en ny konsolgeneration släpps så blir jag imponerad.

Crysis 3 är inte bra optimerat för PC eftersom det är en konsolport.
Skulle säkert kunna få dubbla prestandan om de optimerade på konsol-nivå men det lär aldrig hända.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Gaben har väll dessutom hintat om HL3 och att dom vill lansera det med en ny motor som dom jobbar med. Tycker det är bra att det fotfarande finns företag som släpper spel när dom är klara istället för att rusha ut det så att det passar ett visst datum.

det har ja inte hört något om, men mycket tyder ju på att dem jobbar på något nytt, och min personliga åsikt är nog att det har att göra med någon av deras tre störta spelserier, sedan så kan vi nog inte heller förvänta oss att dem på Valve någonsin kommer att innan dem själva känner sig redo att börja prata om deras kommande spel/tjänster.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Crysis 3 är inte bra optimerat för PC eftersom det är en konsolport.
Skulle säkert kunna få dubbla prestandan om de optimerade på konsol-nivå men det lär aldrig hända.

Det är GPU som sätter begränsningen på väldigt många faktorer, handlar inte så mycket om optimering som folk tror. Exempel; stänger jag av avancerad AA och kör helt utan så ökar framerate enormt mycket.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Med ett GTX 680 kan inte jag köra allting på fullt utan att få kass framerate på min PC. Eftersom PS4 har en sämre grafikdel så lär det inte bli bättre på den. Om de magiskt kan förbättra grafiken och framerate på PC bara för att en ny konsolgeneration släpps så blir jag imponerad.

Portningar är alltid kassa, det kommer vi inte ifrån, men ju mer lik hårdvaran är dess bättre. Med en ny generation får vi åtminstone spel som inte är i grunden designade för att få plats i 512MB RAM (delat med grafiken) och som man i efterhand silvertejpat nya shaders & textures på för att det inte ska se alltför hemskt ut på PC, så redan där slipper vi ifrån det värsta hindret för bra grafik på PC.

Sen har powergamers på PC (pga att spelens grafik inte tagit något stort steg framåt på fem år eller så) fått en väldigt skev uppfattning om vilka framerates som är "kassa" - PS3'an kör i 30 fps, vilket faktiskt är helt spelbart.

Om två år har trippel-A spel på PC likvärdig grafik som i det här demot, det har jag ingen tvekan om.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Sen har powergamers på PC (pga att spelens grafik inte tagit något stort steg framåt på fem år eller så) fått en väldigt skev uppfattning om vilka framerates som är "kassa" - PS3'an kör i 30 fps, vilket faktiskt är helt spelbart.

Spelbart är det, men långt ifrån samma sköna känsla som 60fps+ ger i snabba spel. Problemet ligger i att många tycker att ett 60fps-spel ska ha samma ögongodis som ett 30fps-spel vilket inte är möjligt. Vore bra om det går att ställa in själv som på PC, men det är inte ett alternativ på konsol.

AA:n i det här demot är extremt bra, oerhört svårt att se aliasing även om det finns om man kollar väldigt noga. Undrar om nästa generations konsoler kan ge sådan bra AA med så hög grafikkvalite i 1080p och 30fps. Eftersom demot körs på Nvidia så gissar jag på någon form av hög TXAA.

Detalj och texture-nivån i det här demot är inte speciellt hög egentligen. Det är ljussättning, animering och effekter som imponerar.
Jämför t.ex. vapen i demot
http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/articles/un...
http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/articles/un...
med Crysis 3 på PC (supersamplade bilder, så lite överdrivna mot vad som går att få praktiskt)
http://www.abload.de/img/crysis32013-02-2421-5pjuvh.png
http://www.abload.de/img/cry17zou5.png
PS. Inte så dålig kvalite i C3 för att vara en "konsolport" från 360/PS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antilus:

Det är väl redan tillgängligt för spelutvecklarna vad jag har förstått.

Det här sägs ju vara (bland) det första spelet som använder sig utav UE4:

http://www.youtube.com/watch?v=qw-9qJLqx_g&feature=player_emb...

Ser dock mer ut av att vara Unreal Engine 3 som är involverat där, såvida man inte onödigt nog använt sig av UE4 men nedgraderat kvaliteten till motsvarande en nedbantad version av UE3.

Permalänk
Medlem

Tror inte jag varit så pass imponerad av grafik sedan Halflife... 1995