[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Fan, vad rekommenderar du att göra om du fick välja mellan "screen smearing" eller röda pixlar?
Vad är mest "irriterande"?

Nu när den röda tonen är borta ser inte bara svärtan bättre ut, det känns som om alla färger har blivit mindre gråa (alltså en aning mörkare, antagligen blir det den effekten när den röda färgen tonas ned). Screen smearing har jag bara sett till i inställningarna än så länge, så om man nu ska jämföra de två olika problemen så är nog screen smearing det som man exponeras minst av, om du förstår vad jag menar. Samtidigt så lägger du märke till screen smearing på ett helt annat sätt, det syns även när du inte är i ett mörkt rum till exempel.

Så det är en svår fråga. Själv vet jag inte vad jag föredrar än, men det lutar nog åt screen smearing iaf. Ska leka runt lite till för att se om denna uppdatering har medfört något annat bra/dåligt. Det känns som om MDM är lite lite ryckigare på ett fåtal ställen än var MDE var, men jag kanske inbillar mig det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

För er som är nyfikna på "screen smearing" problemet så går den här artikeln igenom det bra.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Vad betyder symbolerna högst upp som ser ut som en resväska med en play symbol i mitten?

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Skrivet av Mattia-SS:

Vad betyder symbolerna högst upp som ser ut som en resväska med en play symbol i mitten?

Det ser du om du drar ner listen i överkant. Det betyder att det finns uppdateringar att hämta i play store för nån app du har installerad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattia-SS:

Vad betyder symbolerna högst upp som ser ut som en resväska med en play symbol i mitten?

I statusfältet menar du? Antagligen har du fått en notifikation från Google Play om att du har en uppdatering av en applikation tillgänglig, eller att en applikation har installerats/uppdaterats. Dra ned statusfältet så står det vad det är?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag bli riktigt jävla lack på den här luren.
Jag lyssna i Play musik på en låt. Volymen är perfekt. Sen när låten är klar så börjar nästa låt spelas men ljudet är lägre?! Jag har inte sänkt volymen men ändå så är det lägre. Så då måste jag höja och efter ett tag så kommer den normala ljudnivån tillbaka och det är skithögt. Vad fan är felet? Har provat olika hörlurar men samma skit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JespeRR:

Nu börjar jag bli riktigt jävla lack på den här luren.
Jag lyssna i Play musik på en låt. Volymen är perfekt. Sen när låten är klar så börjar nästa låt spelas men ljudet är lägre?! Jag har inte sänkt volymen men ändå så är det lägre. Så då måste jag höja och efter ett tag så kommer den normala ljudnivån tillbaka och det är skithögt. Vad fan är felet? Har provat olika hörlurar men samma skit!

Det har aldrig hänt mig vilken musikspelare använder du?
Jag får liknande symptom när någon ringer mig dock, jag har en mp3-låt som signal, den börjar lågt för att hoppa upp till normal volym utan något mellanläge.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Jag har lite saker jag undrar över med Galaxy S4 och Android.

Stämmer det att av 16gb på luren så är det bara 8-9gb ledigt?

Och att det nu har gjorts en ändring av Google i Android så att man inte kan installera appar på SD kortet?

Permalänk
Skrivet av Bigbandit:

Jag har lite saker jag undrar över med Galaxy S4 och Android.

Stämmer det att av 16gb på luren så är det bara 8-9gb ledigt?

Och att det nu har gjorts en ändring av Google i Android så att man inte kan installera appar på SD kortet?

Japp det stämmer. Du kan bara ha dina foton, videos, låtar i SD kortet. Men tycker det är rätt okej faktiskt. Men tanken är att det går bara installera 4 eller 5 spel appar som är 1.2gb xD
http://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/samsung-explains-why-16g...

Permalänk

En fråga är det skönt att hålla en Galaxy S4?? Känns den för lätt och stor? Är det hög risk att man tappar den?

Permalänk
Medlem

Har just nu HTC Sensation XL och tänkte byta till S4, någon som vet hur det är med att byta glas för jag tappade min htc och har inte kunnat hitta alls nåt ställe där man kan byta så är en fördel om man kan byta glas på S4'an.

Hjälper skal osv mot att skärmen blir sprucken när man tappar btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

En fråga är det skönt att hålla en Galaxy S4?? Känns den för lätt och stor? Är det hög risk att man tappar den?

Bortsett från att baksidan är lite hal, ja. Jag har små korvhänder och även jag lyckas navigera bra med en hand. Tycker om den låga vikten, inte för låg.

Hög risk är det väl inte. Var lite läskigt idag när jag hade den i en hand på cykeln samtidigt som det blåste så jag höll på att flyga av.

Skrivet av Vincent:

Har just nu HTC Sensation XL och tänkte byta till S4, någon som vet hur det är med att byta glas för jag tappade min htc och har inte kunnat hitta alls nåt ställe där man kan byta så är en fördel om man kan byta glas på S4'an.

Hjälper skal osv mot att skärmen blir sprucken när man tappar btw?

Den ska väl vara lätt rätt att reparera som jag har förstått det. Så någon butik/verkstad borde kunna byta ut det om det skulle gå sönder.

Skal kan absolut hjälpa. Det tillför ju extra lager som kan absorbera mer av stöten. Beror på vad det är för skal också.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av maxishine:

En fråga är det skönt att hålla en Galaxy S4?? Känns den för lätt och stor? Är det hög risk att man tappar den?

Har man gått från Iphone så tycker jag S4 an är rätt svår att hålla i pga storleken men det är väl kanske en vanesak!

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Skrivet av maxishine:

Japp det stämmer. Du kan bara ha dina foton, videos, låtar i SD kortet. Men tycker det är rätt okej faktiskt. Men tanken är att det går bara installera 4 eller 5 spel appar som är 1.2gb xD
http://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/samsung-explains-why-16g...

Ok tack för ditt svar.

Får vänta och se om 32 eller 64gb dyker upp snart. Annars får jag vänta och se vad som kommer längre fram.

Kom på en sak till. Har dom åtgärdat problemet med dlink router som gör att luren drar slut på batteriet när den är uppkopplad på wifit? Jag hade det problemet när jag hade SGS2 luren, som aldrig blev fixat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigbandit:

Kom på en sak till. Har dom åtgärdat problemet med dlink router som gör att luren drar slut på batteriet när den är uppkopplad på wifit? Jag hade det problemet när jag hade SGS2 luren, som aldrig blev fixat...

Läste att någon på Swedroid uppdaterade sin D-link router och då fungerade den mycket bättre ihop med S4:an.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Skulle någon oerhört vänligt sinnad människa vilja hjälpa mig med ett återkommande problem:
Jag vill kunna lyssna på musik från websidor som använder sig av flash player för att spela upp musiken. Jag följde denna guiden http://www.youtube.com/watch?v=CMJCnUuzjc0 och installerade Adobe flash men det funkar fortfarande inte!

Höll på med detta på min gamla Iphone tills jag blev tokig. Hittade sen en app som kunde spela upp musiken men den krashade hela tiden! Hade mer hopp nu när jag bytt till android.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bigbandit:

Ok tack för ditt svar.

Får vänta och se om 32 eller 64gb dyker upp snart. Annars får jag vänta och se vad som kommer längre fram.

Kom på en sak till. Har dom åtgärdat problemet med dlink router som gör att luren drar slut på batteriet när den är uppkopplad på wifit? Jag hade det problemet när jag hade SGS2 luren, som aldrig blev fixat...

32- och 64GB-versionerna tror jag inte ska komma till norden, så då blir det till att importera om du vill ha en sådan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

32- och 64GB-versionerna tror jag inte ska komma till norden, så då blir det till att importera om du vill ha en sådan.

Vet du var exakt dessa kan importeras från? Vill ha 64GB versionen så gärna

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av home:

Vet du var exakt dessa kan importeras från? Vill ha 64GB versionen så gärna

Nepp, men det borde inte ta många minuter att googla fram.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mattia-SS:

Skulle någon oerhört vänligt sinnad människa vilja hjälpa mig med ett återkommande problem:
Jag vill kunna lyssna på musik från websidor som använder sig av flash player för att spela upp musiken. Jag följde denna guiden http://www.youtube.com/watch?v=CMJCnUuzjc0 och installerade Adobe flash men det funkar fortfarande inte!

Höll på med detta på min gamla Iphone tills jag blev tokig. Hittade sen en app som kunde spela upp musiken men den krashade hela tiden! Hade mer hopp nu när jag bytt till android.

Tja jag har inte fått min S4 än men så här gjorde jag på min S3. Laddade hem apk:n från Adobe. Gick in i inställningar>säkerhet och tillät "okända källor". Sedan är det bara installera flash och använda stock Internet-appen eller en gammal Dolphin variant. Ska även fungera i Firefox. Flash fungerar ej med Chrome.

http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/installers/arc...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Pillat lite på s4 idag, tjejen fick sin.
Första intrycket är väll ungefär som S3, lite jobbig att hålla i handen, plasten rätt glatt. Omöjlig och manöverera med 1 hand för mig.
Som tur är ingen screen smearing.

Stort plus för tjejen var att paus vid videoinspelning fanns, något jag trodde samsung plockat bort på s4, detta kommer göra att mossan även beställt S4 då det var ett krav för henne.

Beställde ett SANDISK MICROSDXC ULTRA CLASS 10 - 64GB, får se hur 1080p videoinspelning går på det när det kommer, måste ju ha ett 64gb vid 1080p inspelning, 16gb på mobilen är ett skämt.

All in all som man hade förväntat sig, rätt trevlig hårdvara, roliga kamera features faktiskt.
Sjukligt trist design och kvalitetskänsla på utsidan.
Men sådant bryr sig inte tjejen eller mossan om då dom har skit som plånboks skal osv.

Blir nog att vänta för min del på den där ultimata mobilen som passar en, ex HTC ones yttre med s4s hårdvara och funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nepp, men det borde inte ta många minuter att googla fram.

OK. Kanske bara jag som är dålig på googla. Har försökt ett hitta den från en värdig sida inom Europa men får inte fram nån som säljer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tja jag har inte fått min S4 än men så här gjorde jag på min S3. Laddade hem apk:n från Adobe. Gick in i inställningar>säkerhet och tillät "okända källor". Sedan är det bara installera flash och använda stock Internet-appen eller en gammal Dolphin variant. Ska även fungera i Firefox. Flash fungerar ej med Chrome.

http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/installers/arc...

Jag har försökt på S4an och det går inte att installera flash så som det gick på S3an, jag tror att Google har gjort någon förändring på android 4.2.2, tyvärr...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hdjb1:

Jag har försökt på S4an och det går inte att installera flash så som det gick på S3an, jag tror att Google har gjort någon förändring på android 4.2.2, tyvärr...

Vad menar du? Går det ej att installera eller fungerar det inte programmet efter installation?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Vad menar du? Går det ej att installera eller fungerar det inte programmet efter installation?

Det verkar gå att installera om man följer videon jag postade ovan men som sagt jag får ändå inget ljud:-(

Edit, jag testade o installerade firefox beta och nu funkar ljudet i flash spelaren??!

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mattia-SS:

Det verkar gå att installera om man följer videon jag postade ovan men som sagt jag får ändå inget ljud:-(

Edit, jag testade o installerade firefox beta och nu funkar ljudet i flash spelaren??!

Mjo, många webbläsare är lite kinkiga när det gäller flash.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JespeRR:

Nu börjar jag bli riktigt jävla lack på den här luren.
Jag lyssna i Play musik på en låt. Volymen är perfekt. Sen när låten är klar så börjar nästa låt spelas men ljudet är lägre?! Jag har inte sänkt volymen men ändå så är det lägre. Så då måste jag höja och efter ett tag så kommer den normala ljudnivån tillbaka och det är skithögt. Vad fan är felet? Har provat olika hörlurar men samma skit!

Olika ljudnivå på låtarna? (Duh)

Permalänk
Skrivet av Kent:

Mjo, många webbläsare är lite kinkiga när det gäller flash.

Ah fan också, det funkar inget vidare. Bryter hela tiden. Lever vi i 2013 eller!!!

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattia-SS:

Ah fan också, det funkar inget vidare. Bryter hela tiden. Lever vi i 2013 eller!!!

Adobe har ju slutat utveckla flash t.o.m till desktop linux, vi kommer inte få något nyare än 11.2

Citat:

OBS! Adobe Flash Player 11.2 blir den sista versionen som stöder Linux-plattformen.
Adobe kommer att fortsätta att tillhandahålla säkerhetsfixar till Flash Player 11.2 för Linux.

Till android tog det stopp när jellybean kom.
Tänk om alla bara kunde skippa att nyttja skiten när det bara ska vara för pc med windows som det verkar.

Permalänk

Nu tog jag hem Mx player och det funkar bra....hittills!

Visa signatur

Mattia-SS