Permalänk
Skrivet av Mattias P:

[IMG]Någon som vet om det är lätt/svårt att importera bilar från ETS/GTS till ETS2? Jäkligt sugen på en 143/4-Serie Scania.

Om det är SCS i alla så ska det inte vara någon skillnad

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Om det är SCS i alla så ska det inte vara någon skillnad

Vadå?
Kan väl inte var samma bilar i dom spelen som i ets2?
Jag menar att det bara är att lägga in en bil från te.x german truck driver till euro truck simulator 2?

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Det är inte så enkelt att konvertera bilar rakt av från GTS/ETS1 till ETS2 som det var mellan ETS och GTS. Hur mycket svårare det är kan jag inte svara på då jag inte försökt mig på någon konvertering eller mod till ETS2.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Tjena Truckers, för er som är intresserade av mitt mod-lags MegaMod så kommer här lite info!

https://www.dropbox.com/s/io0z97ryt98r19r/JeagerMeister_MegaM...

texten kan ha ändrats lite beroende på hur den öppnas men jag tror att det är läsbart, annars så kan ni bara ladda ner den

när släpps modet, är så jäkligt sugen på å kunna ha mera scania delar:)

Permalänk

Vad tyckte ni om fysikmodden? Några tips på förbättringar?

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Vadå?
Kan väl inte var samma bilar i dom spelen som i ets2?
Jag menar att det bara är att lägga in en bil från te.x german truck driver till euro truck simulator 2?

Om det är samma version av SCS så är det möjligt

Skrivet av SimRacer:

Det är inte så enkelt att konvertera bilar rakt av från GTS/ETS1 till ETS2 som det var mellan ETS och GTS. Hur mycket svårare det är kan jag inte svara på då jag inte försökt mig på någon konvertering eller mod till ETS2.

Japp, SCS är uppdaterat!

Skrivet av myrre01:

när släpps modet, är så jäkligt sugen på å kunna ha mera scania delar:)

Vi räknar med att släppa det i mitten på sommaren. Står inte det i dokumentet?

Skrivet av TurboTruck:

Vad tyckte ni om fysikmodden? Några tips på förbättringar?

Grymt bra jobbat! Det är nästan identiska värden med dem som jag lagt in i vår MegaMod. Ibland kan jag tycka att det blir lite roligare med mer gung

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Någon som vet nån bra mod för att göra grafiken bättre? Jag hittar ingenting.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

länk ??:)

Permalänk

Tackar! Det där är nog den bästa ljudmoden jag provat. Knappt(!) några störande ljud, bara lite för monotont ljud utefter varvtalet, blir alldeles för tyst när man släpper av gasen på högre varvtal men låter mer på låga (dafuq?), brölar lagom för mycket. => Bästa jag provat hittills Klart inte lika välgjord som orginalljudet men det är på väg åt rätt håll, IMO.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Någon som vet nån bra mod för att göra grafiken bättre? Jag hittar ingenting.

Vad har du för problem med grafiken? Ser det dåligt ut? Lägg upp ett screenshot så kanske vi kan hjälpa dig om du missat nån inställning eller något.

Permalänk
Skrivet av infexis:

Någon som vet nån bra mod för att göra grafiken bättre? Jag hittar ingenting.

Jag kör inte ens på ultra och tycker att det är bra! Känns rätt fränt att rendera hos polare som lagt sina sparpengar på bättre kort

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vad har du för problem med grafiken? Ser det dåligt ut? Lägg upp ett screenshot så kanske vi kan hjälpa dig om du missat nån inställning eller något.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag kör inte ens på ultra och tycker att det är bra! Känns rätt fränt att rendera hos polare som lagt sina sparpengar på bättre kort

Vissa saker ser kantiga ut, och vissa är typ platta (som att de är en påklistrad affisch). Det är inte det att det ser dåligt ut utan jag har för mig att jag läst/sett på bild att det finns grafik moddar, så man blir ju sugen om det nu finns. Sen undrar jag vad som egentligen är optimalt att ställa in grafiken på, vilka saker ska man ha igång vilka inte och vad är det där i % egentligen?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av infexis:

Vissa saker ser kantiga ut, och vissa är typ platta (som att de är en påklistrad affisch). Det är inte det att det ser dåligt ut utan jag har för mig att jag läst/sett på bild att det finns grafik moddar, så man blir ju sugen om det nu finns. Sen undrar jag vad som egentligen är optimalt att ställa in grafiken på, vilka saker ska man ha igång vilka inte och vad är det där i % egentligen?

Om du tänker på typ stereon i DAF bilarna Helt värdelös! Jag har valt att kvilitet på det som gör körningen roligare. Distans på lysen, detaljerade backspeglar etc. Sedan har jag minskat på typ gräs och sådant

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Om du tänker på typ stereon i DAF bilarna Helt värdelös! Jag har valt att kvilitet på det som gör körningen roligare. Distans på lysen, detaljerade backspeglar etc. Sedan har jag minskat på typ gräs och sådant

Here we go!
Snubblade över denna: http://ets2.lt/en/fxaa-post-prcessing/

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av infexis:

Here we go!
Snubblade över denna: http://ets2.lt/en/fxaa-post-prcessing/

Jag kör just Scania för att det är BÄST och för att det är de mest detaljerade av alla åk!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag kör just Scania för att det är BÄST och för att det är de mest detaljerade av alla åk!

Jag också FXAA modden har inget med truck märke/modell att göra, bokstavligen allt blir bättre.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTruck:

Vad tyckte ni om fysikmodden? Några tips på förbättringar?

Gillar den skarpt! Känns väldigt mycket mer realistisk jämfört med Realistic Physics Mod som jag använde innan. Tycker om att det gungar mer åt sidorna precis som det känns att åka riktig Scania! Tack för denna!

Visa signatur

Intel Core i5 750 4GHz | Thermalright Silver Arrow | MSI GTX 770 Lightning | Corsair XMS3 8GB | ASUS P7P55D-E | Corsair Force GT 120 GB | Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 2 TB | Samsung Spinpoint T166 500 GB x2 | Fractal Design Tesla 650W | NZXT Phantom
Benq G2420HDB | Benq XL2420T (120Hz Lightboost) | Qpad MK-85 | Qpad 5K | Qpad QH-90 | Samsung Galaxy S III - Temasek Cyanogenmod 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Om det är samma version av SCS så är det möjligt

Japp, SCS är uppdaterat!

Vi räknar med att släppa det i mitten på sommaren. Står inte det i dokumentet?

Grymt bra jobbat! Det är nästan identiska värden med dem som jag lagt in i vår MegaMod. Ibland kan jag tycka att det blir lite roligare med mer gung

okej nej ja orka inte läsa

Permalänk
Skrivet av TurboTruck:

Underbar! Men, snälla Mr TurboTruck, skulle du kunna göra en version med lite högre speedlimiter också om du kan sånt? Trots att det är emot er väldigt seriösa realismsökares 'sätt'? ^^ Typ 120km/h istället? Vill kunna ligga "runt" 90 utan att den störande strypningen slår in hela tiden, det förstör soundmoden jag kör med. Skulle uppskatta det hemskt mycket extra plus i kanten för dig då

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Underbar! Men, snälla Mr TurboTruck, skulle du kunna göra en version med lite högre speedlimiter också om du kan sånt? Trots att det är emot er väldigt seriösa realismsökares 'sätt'? ^^ Typ 120km/h istället? Vill kunna ligga "runt" 90 utan att den störande strypningen slår in hela tiden, det förstör soundmoden jag kör med. Skulle uppskatta det hemskt mycket extra plus i kanten för dig då

Vassego http://www.mediafire.com/download.php?1v4bi6gt6d1h3wq

Permalänk
Skrivet av TurboTruck:

*såduserminedit*

Megastort tack!

Edit: Om man ska komma med lite feedback så får jag säga så här:
Första intryck - Oh herregud va sladdrigt det känns
Efter en stund - Shit, det här känns rätt bra ändå
En stund till - Riktigt nöjd

Enda störiga är att ibland i långa svepande kurvor @~90km/h så kan hytten komma i nån självsvängning, trots att man svänger så mjukt man kan så börjar den vobbla höger-vänster-höger-vänster och håller på så hela svängen. Med släpet "Packat glas" blev det så flera gånger, var nog mest därför jag tyckte den var så sladdrig i början. Med traktorer och andra tunga släp jag dragit efter det så har det inte varit så.

Cred till er som håller på donar och delar med er, och gör körningen intressantare för oss andra

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av TurboTruck:

Vad tyckte ni om fysikmodden? Några tips på förbättringar?

Skall testas när jag kommer till pappa och the man cave.

Skrivet av myrre01:

länk ??:)

Kort svar, nej.

Skrivet av infexis:

Jag också FXAA modden har inget med truck märke/modell att göra, bokstavligen allt blir bättre.

FXAA injectorn har ju inget med spelet att göra för den delen heller, den lägger ju bara på sharpen/bloom/HDR/Färgtoner och FXAA om man vill. RED Expert 2 ändrar ju iallafall texturer sen kanske "look'en" inte är för alla.

http://www.youtube.com/watch?&v=Tid_pxRuiqs

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Skall testas när jag kommer till pappa och the man cave.

Kort svar, nej.

FXAA injectorn har ju inget med spelet att göra för den delen heller, den lägger ju bara på sharpen/bloom/HDR/Färgtoner och FXAA om man vill. RED Expert 2 ändrar ju iallafall texturer sen kanske "look'en" inte är för alla.

http://www.youtube.com/watch?&v=Tid_pxRuiqs

Okej

Permalänk

Senaste bilen i flottan: En Scania R480 Euro 6 6x2*4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

FXAA injectorn har ju inget med spelet att göra för den delen heller, den lägger ju bara på sharpen/bloom/HDR/Färgtoner och FXAA om man vill. RED Expert 2 ändrar ju iallafall texturer sen kanske "look'en" inte är för alla.

http://www.youtube.com/watch?&v=Tid_pxRuiqs

Nice, den verkar ändra en hel del inte bara grafiken, utan tvekan en mycket bra mod, tack!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

nån som kan ge råd på ett bra grafik mod. har tittat igenom dom mod sidor jag kollar på, jag fann några men dom fungerade inte

Permalänk
Skrivet av myrre01:

nån som kan ge råd på ett bra grafik mod. har tittat igenom dom mod sidor jag kollar på, jag fann några men dom fungerade inte

Finns inte direkt några grafikmoddar som det gör för t.ex TES: Skyrim. RED Expert är väl den enda som har "HD" texturer men den lägger ju till en massa annat utöver sina texturer. Men kan du köra ETS2 på ultra med vettig fps? Jag kan det inte och ser inget behov av texturer som gör spelet ännu mer tungdrivet.

Det är ingen mod som så men prova annars FXAA injectorn, den ändrar ju inte spelet i sig men det är kanske något sånt du är ute efter?

http://www.trucksimsforum.de/viewtopic.php?f=239&t=15048

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Finns inte direkt några grafikmoddar som det gör för t.ex TES: Skyrim. RED Expert är väl den enda som har "HD" texturer men den lägger ju till en massa annat utöver sina texturer. Men kan du köra ETS2 på ultra med vettig fps? Jag kan det inte och ser inget behov av texturer som gör spelet ännu mer tungdrivet.

Det är ingen mod som så men prova annars FXAA injectorn, den ändrar ju inte spelet i sig men det är kanske något sånt du är ute efter?

http://www.trucksimsforum.de/viewtopic.php?f=239&t=15048

Nej jag kan tyvärr inte köra det på ultra

Permalänk
Medlem

Här har ni en till fysikmod.
Har fifflat med den väldigt länge, och nu är den nästan som jag vill ha det

https://dl.dropboxusercontent.com/u/78368800/zzzzRealistic-Ph...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pasilius:

Här har ni en till fysikmod.
Har fifflat med den väldigt länge, och nu är den nästan som jag vill ha det

https://dl.dropboxusercontent.com/u/78368800/zzzzRealistic-Ph...

Ååå tack:)