Permalänk
Medlem

Z68 rev 3 fråga

Hej. Jag har ett z68 moderkort som det aldrig suttit någon processor i. Kan jag använda ivy bridge direkt utan krångel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är upp till moderkortstillverkare, modell, revision och BIOS.

Mer detaljer hade hjälpt på traven

Permalänk
Medlem

Gigabyte. Z68x-ud3h-b3. Vet inte vilken bios version då jag aldrig haft igång kortet. Såg precis att det står "ready for next gen 22nm cpus" men det kan tolkas på lite olika sätt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Här är listan över vilka cpu som stöds och vilken bios/uefi version som krävs:

http://www.gigabyte.se/support-downloads/cpu-support-popup.as...

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Tack nikkop och Stefan.
Kan man på något sätt se vilken bios man har utan att trycka i en Cpu, dvs vilken biosversion som den kommer installerad med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har försökt leta i manualen men där verkar det inte stå vilket bios som kommer förinstallerat. Finns det något sätt att ta reda på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av baldakin:

Har försökt leta i manualen men där verkar det inte stå vilket bios som kommer förinstallerat. Finns det något sätt att ta reda på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du trycker i en CPU så kan du kolla versionen i BIOS. Försökte leta lite snabbt men hittade inte någon information om vilken version det var förinstallerat. Tror att det kanske varierar beroende på när man köpt moderkortet.

Permalänk
Medlem

Tyvärr äger jag ingen cpu till den sockeln. Om någon vänlig person i gbg vill trycka i en och kolla så bjuder jag på kaffe

Skickades från m.sweclockers.com