Ang sladdar från headset som lägger sig över tangentbord etc!

Permalänk
Medlem

Ang sladdar från headset som lägger sig över tangentbord etc!

Hej!

Jag har bara en fråga ang sladdarna från headset / tangentbord. Hur har ni era sladdar runt skärmen? Alltså jag har så att sladdarna går höger om skärmen. Men ibland stör jag mig på att headset sladden lägger sig över tangentbordet. Hur gör ni med headset sladden? Vänster/ höger om skärmen? Lägger ni sladden under tangentbordet? Hur har ni det?

Så man slipper alla sladdar som är i vägen.

Permalänk
Medlem

Själv har jag fäst alla sladdar runt benen på skrivbordet med hjälp av buntband för att slippa dessa problem.

Det finns säkert någon bättre lösning men det är i alla fall hur jag har gjort det.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag har bara mina sladdar dragna upp bakom skrivbordet (har datorn under) och sedan drar jag dem mellan musmattan och tangentbordet.
Funkar för mig, visst lägger sig sladdarna över numpaden ibland men i stridens hetta brukar jag inte använda numpaden ändå

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Själv har jag fäst alla sladdar runt benen på skrivbordet med hjälp av buntband för att slippa dessa problem.

Det finns säkert någon bättre lösning men det är i alla fall hur jag har gjort det.

Skrivet av JoeBlack:

Jag har bara mina sladdar dragna upp bakom skrivbordet (har datorn under) och sedan drar jag dem mellan musmattan och tangentbordet.
Funkar för mig, visst lägger sig sladdarna över numpaden ibland men i stridens hetta brukar jag inte använda numpaden ändå

Men alltså ingen av er sa om ni hade sladdarna på vänstra sidan? Ta headset sladden tex. Har ni den på vänstra eller högra sidan av skärmen?

Men tackar för svaren ändå!

Permalänk
Medlem

Jag har min sladd från vänster sidan och kommer på vänstra sidan av tangentbordet. Den åker inte över tangentbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Men alltså ingen av er sa om ni hade sladdarna på vänstra sidan? Ta headset sladden tex. Har ni den på vänstra eller högra sidan av skärmen?

Detta kan skifta pga vart uttaget sitter

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Men alltså ingen av er sa om ni hade sladdarna på vänstra sidan? Ta headset sladden tex. Har ni den på vänstra eller högra sidan av skärmen?

Men tackar för svaren ändå!

Oj sorry!
Jag har min dator stående till vänster under skrivbordet med sladdarna dragna under skrivbordet och sen kommer hörlurssladden fram på höger sida om skrivbordet (har ett väldigt litet skrivbord). På det sättet slipper jag ha sladden gående över tangentbordet.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag har mina HD700's sladd på vänster sida. Ibland hoppar den förbannade sladden upp på tangentbordet med..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetra98:

Jag har min sladd från vänster sidan och kommer på vänstra sidan av tangentbordet. Den åker inte över tangentbordet

Ok. Var har du datorn ? På vänster eller höger sida?

Skrivet av Hemming:

Detta kan skifta pga vart uttaget sitter

Ok Jag har datorn på högra sidan.

Skrivet av Cyberhof:

Oj sorry!
Jag har min dator stående till vänster under skrivbordet med sladdarna dragna under skrivbordet och sen kommer hörlurssladden fram på höger sida om skrivbordet (har ett väldigt litet skrivbord). På det sättet slipper jag ha sladden gående över tangentbordet.

Ok I see. Jag har min dator på höger sida sedan under skrivbordet och kommer upp höger sida av skärmen/skrivbordet.

Tack för svar alla!

Permalänk
Medlem

Om det verkligen är ett problem, köp http://www.clasohlson.com/se/Pr212747000/Pr212747000 och ha sladden under bordet.

Annars gör du en provisorisk "gång" med hjälp av väckarklockor, datorhögtalare och annat som sladden kan gå i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Om det verkligen är ett problem, köp http://www.clasohlson.com/se/Pr212747000/Pr212747000 och ha sladden under bordet.

Annars gör du en provisorisk "gång" med hjälp av väckarklockor, datorhögtalare och annat som sladden kan gå i.

Alltså det är inte under till som problem ligger utan ovanför. alltså på skrivbordet. Tack ändå

Permalänk

Har tangentbordet i mitt knä, Sladden till höger, Samt headset sladd til vänster. Aldrig haft några problem så

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Förstår inte meningen med att ha sladden på skrivbordet. Min ligger bredvid... typ.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

min headset sladd går från datorn bakom bordet och upp på vänster sidan sedan har jag snurrat den runt dator stolen armstöd så den inte ligger ivägen för stolen

Visa signatur

OMNOMNOMNOM

Permalänk
Medlem

Kan inte vi ladda upp foton så det blir ännu mer tydligt hur sladden/sladdarna går?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hotdog_power:

min headset sladd går från datorn bakom bordet och upp på vänster sidan sedan har jag snurrat den runt dator stolen armstöd så den inte ligger ivägen för stolen

Ahh ok fast jag har inte så lång sladd

Skrivet av Hemming:

Kan inte vi ladda upp foton så det blir ännu mer tydligt hur sladden/sladdarna går?

Låter som en bra idé!

Permalänk
Skrivet av Benham20:

Ahh ok fast jag har inte så lång sladd

Låter som en bra idé!

jag har inget vidare stort bord dock. Men min sladd är väl ca 250 meter känns det som ^^

Visa signatur

OMNOMNOMNOM

Permalänk
Medlem

Har datorn till höger om skärmarna och sladden går ner på höger sida av datorbordet mellan skrivbordet och datorbordet sedan ut på golvet och upp, har sladden över magen, framför högra armstödet när jag har headsetet på mig, aldrig stört mig på sladden

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Mina tips!

Använd ett trådlöst headset eller använd inget.
Jag har inget headset och det funkar superb

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

Lägger alla mina sladdar bakom mina skärmar, blir lättast så

Röd - headset
Blå - Tangentbord
Gul - Mus

Ursäktar den dassiga bílden, orkade inte fixa en snygg bild

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RMDZ:

http://i.imgur.com/0GhTHi7.jpg

Lägger alla mina sladdar bakom mina skärmar, blir lättast så

Röd - headset
Blå - Tangentbord
Gul - Mus

Ursäktar den dassiga bílden, orkade inte fixa en snygg bild

Nice! Tackar för du la upp en bild. Ser man tydligt, tack vare att du färgat sladdarna
Men dessvärre har jag inte lika lång headset sladd som du har, så kan nog inte lägga min sladd bakom min skärm så att säga. Sladden ligger höger om skärmen, eftersom min dator är under bordet på höger sida.

Du hade antagligen dragit sladden bakom skärmen så att den hamnar vänster om skärmen va? Så som på din bild. Om du haft det som jag? Alltså datorn stående under skrivbordet, på golvet?

Man tackar