Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Avstängd

färgen på de främsta tänderna kommer nog från rökning

Permalänk
Medlem

Kallingar är väll uniformen för datorbygge? Eller har ni kläder som skapar ESD?

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem

"Tuttar och moderkort"

Vad mer kan en man önska?

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agvar:

Något av det absolut löjligaste jag sett på länge. Finns det verkligen någon som ser den där reklamen och därefter tänker att nu blir det MSI för hela slanten, de har ju en tjej i bikini i sin reklam. Reklam som anspelar på sex funkar nog bara om målgruppen är personer som köper produkter mer på känsla. Jag misstänker att alla, oavsett vilket land man råkar komma ifrån, som bygger sin egna dator köper delar utifrån pris, prestanda och behov.

Jag köper den!

Permalänk
Medlem

Gahhh!! Var är hennes ESD-armband???

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00kiE:

Gahhh!! Var är hennes ESD-armband???

Hon har ju inga kläder på sig knappt...plus att det räcker med och tafsa på chassit då och då

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ElonB:

Kallingar är väll uniformen för datorbygge? Eller har ni kläder som skapar ESD?

Jag kör med potentialutjämnad rustning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Detta är bara så äcklig marknadsföring, helt utan stil! Men blir inte alls förvånad, Det är samma visa på mässor, fast det blivit mycket bättre. Men MSI är i min mening helt klart värst.

Snacka om att brista i fantasin.

Men jag kan se det framför mig.

Ett gäng gubbar eller pojkar som aldrig har fått livets njutning runt sin mandom tänker, vad ska vi hitta på ?
(och alla på en gång skriker)

VI TAR EN LÄTTKLÄDD KVINNA, SÅ KAN HON VISSA HUR MAN "BYGGER" EN DATOR"

Och alla nickar ja med ett brett leende.

Alltså "äcklig marknadsföring" är bara förnamnet.

En fråga jag har, är hur MSI Meantek ställer sig till detta påhitt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Sedan sitter vita män i den här tråden och gnäller om att det INTE är sexistiskt. Men vad vet jag. Jag råkar tycka att vi kunde behandla varandra lika utan att se ned på andra men jag antar jag är en PK KÄRRING.

Nej, du är e i***t och rasist.

Skrivet av DAoG:

En annan sak jag tänkte på. Östasiater har alltid fula tänder, hur kommer det sig?:P

Det har de inte.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Suck!!! MSI känns verkligen som om dom kan dra något gammalt över sig!
Vad FAN är det för fel på dem!
Fixade 30 sekunder innan jag var tvungen att slå av!
Det här är så dumt så....bläää!!!

Kan tyvärr inte säga att jag inte ska köpa mer MSI för jag köper ändå inte deras grejer och efter detta och deras förra stunt så finns det ingen anledning att ändra mig,

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Avstängd

Den som blir upprörd över detta bör läsa över forskningslitteraturen på marknadsföring innan hon eller han ringer upp diverse feminist som ska hitta något nytt att känna sig kränkt för...

Detta fungerar och därför används det. Simpel betingelselära: du ser vacker kvinna + dator -> du känner positiva känslor för både kvinna och dator. Simple as that.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Detta är ju bara pinsamt!

Permalänk

Återkopplar till min 15månader gamla post, som är lika relevant idag. Samt min tidigare kommentar:
#12085658

#13546894

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Den som blir upprörd över detta bör läsa över forskningslitteraturen på marknadsföring innan hon eller han ringer upp diverse feminist som ska hitta något nytt att känna sig kränkt för...

Detta fungerar och därför används det. Simpel betingelselära: du ser vacker kvinna + dator -> du känner positiva känslor för både kvinna och dator. Simple as that.

Att ha slavar är gratis arbete -> klagar dom så dödar vi dom -> bra och billigt -> simple as that!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Här lär ni er uppgradera RAM-minnet!

http://www.youtube.com/watch?v=I66i4SVByEA

Haha, YouTube alltså.. Man kan hitta så mycket sådant här där.

Som detta, lär dig japanska:

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Du glömde skriva HENförtryckande

Antingen har du helt missat vad hen betyder eller så menar du att reklamen även är mansförtryckande? Hen är jättebra för då slipper man skriva han/hon när man inte skriver om något specifikt kön, svårare än så är det inte.

Hur olämplig reklamen är behöver man väl knappt kommentera det jag är mest förundrar över är hur många som skriker PK och morallkärraningar till folk som kritiserar den här typen av marknadsförning, är väl ingen här som säger att det är fel med lättklädda kvinnor men isf ska det väl fan vara i rätt kontext. Vill man visa upp underkläder passar det alldeles utmärkt med att ha lättklädda kvinnor men hur i helvete kan man tycka att det är passande i det här sammanhanget. Förövrigt så hade den här filmen vart urusel med eller utan lättklädd kvinna.

Sen att folk tycker att det inte är något att bry sig om för att det är vanligt är bland det dummaste jag hört. Att argumentera från popularitet är korkat, om man ska ta det till sin spetts så är det ju som att säga att slaveri var ok för att det var vanligt...

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Antingen har du helt missat vad hen betyder eller så menar du att reklamen även är mansförtryckande? Hen är jättebra för då slipper man skriva han/hon när man inte skriver om något specifikt kön, svårare än så är det inte.

Hur olämplig reklamen är behöver man väl knappt kommentera det jag är mest förundrar över är hur många som skriker PK och morallkärraningar till folk som kritiserar den här typen av marknadsförning, är väl ingen här som säger att det är fel med lättklädda kvinnor men isf ska det väl fan vara i rätt kontext. Vill man visa upp underkläder passar det alldeles utmärkt med att ha lättklädda kvinnor men hur i helvete kan man tycka att det är passande i det här sammanhanget.

Man kanske bara tycker om kvinnokroppen i allmänhet och har inget problem med att den exponeras.
Fast frågan är hur bekväm man skulle vara om situationen var den omvända och manskroppen exponerades lika mycket och pressen att vara tränad och ha rätt bränna osv var lika hård på killar.

Nåväl, rätt så djup diskussion detta egentligen.. Kanske inget för SweC

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Det är precis därför jag köper MSI, bra stuff.

Hot asian guuurl <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

antar jag är en PK KÄRRING.

Jepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Den som blir upprörd över detta bör läsa över forskningslitteraturen på marknadsföring innan hon eller han ringer upp diverse feminist som ska hitta något nytt att känna sig kränkt för...

Detta fungerar och därför används det. Simpel betingelselära: du ser vacker kvinna + dator -> du känner positiva känslor för både kvinna och dator. Simple as that.

Visst har du rätt, men samtidigt så fel.

" du ser vacker kvinna + dator" som du skriver är ju helt rätt. Men, en vacker kvinna i bikini + dator klingar inte friska vindar. Utan då blåser det gubbsjuka kåta vindar om du fattar vad jag menar.
finns ingen stil överhuvudet taget.

Om man nu skulle göra som du skriver, och som många tusentals andra företag gör, är att ta en riktigt porrig kvinna med kläder, som klär av dig dina pengar. Och verkligen säljer en produkt.
Tycker du själv att båsbebisen gör det här?

Det MSI gör är billigt, löjligt och skrattretande.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Älskar alla moralkärringar så fort det kommer sådana här saker ;>
Boothbabes likaså.

More sex for the people, sex är nyttigt vet ni.
Bara lyssna på the mighty Arnold.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedSparowes:

Att ha slavar är gratis arbete -> klagar dom så dödar vi dom -> bra och billigt -> simple as that!

http://books.google.se/books?id=fk1rTxRYtY0C&pg=PA165&dq=cons...

Allt handlar inte bara om billig arbetskraft, det handlar om arbetskraft som gör någon nytta så ja, hemska värld att billig och "effektiv" arbetskraft i detta fall kan marknadsföra åt MSI. Du får väl bestämma dig här och nu att bilda negativa attityder och känslor för MSI för att undvika Pavlov-fällan!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Alltså det MSI gör är ..ERROR, PK Overload..!

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Alla moralhennar! Jag har har glädjande nyheter! nästa msi modell är utsedd http://www.gamereactor.se/media/forum/se/4999207_98.jpg Helt klart att föredra.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Right... Vart börjar jag?

Det är HQ:s påfund. Tro det eller ej, "snygga" brudar säljer faktiskt överallt förutom i Sverige. Här ska allting säljas med hjälp av gubbar i kostym, på grund av PK-hets. Det är min personliga åsikt. Samtidigt tycker jag definitivt att det är ett lågt och billigt sätt att marknadsföra saker på, då man tar bort fokus från det viktiga, i det här fallet moderkortet.

Jag står definitivt inte bakom den här videon, vare sig idémässigt eller produktionsmässigt. Tanken var att den skulle hållas så långt bort från Norden som möjligt. Men med tanke på hur Internet fungerar sitter jag nu här med den framför näsan på Sweclockers. Den övergripande känslan är en blandning av skam och uppgivenhet.

Jag tror de flesta av oss på Sweclockers gillar "snygga" brudar (med risk för generalisering) och jag personligen köper inte PK-hetsen i Svenska samhället. Man behöver absolut inte ha tråkiga 40:åriga män i en reklam för datorkomponenter (eller annat) heller.
Dock, om vi i Sverige har rest oss från neandertalstadiet (när vi slog kvinnorna i huvudet med en klubba och drog hem dem till grottan) och inser hur pass puckat detta är, då känns det rätt bra att vara Svensk

Du får ta på dig att göra en MSi video med en snygg tjej som bär lite mer än BH och trosor, eller varför inte Emil och Jonas i kallingar?^^ ....troligen skulle det bli värdens minst sedda reklamfilm men varför inte

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Man kanske bara tycker om kvinnokroppen i allmänhet och har inget problem med att den exponeras.
Fast frågan är hur bekväm man skulle vara om situationen var den omvända och manskroppen exponerades lika mycket och pressen att vara tränad och ha rätt bränna osv var lika hård på killar.

Nåväl, rätt så djup diskussion detta egentligen.. Kanske inget för SweC

Diskussionsvärdet i ett ämne, i rätt ämne. kan aldrig bli för djupt på Swecklockers. Så kör på

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

ctrl + shift +n: Lycka till!

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem

Svenskar har alltid varit ett skyggt folk som blir förnärmade av allt, inget nytt.

Brb kolla på reklamen lite till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Visst har du rätt, men samtidigt så fel.

" du ser vacker kvinna + dator" som du skriver är ju helt rätt. Men, en vacker kvinna i bikini + dator klingar inte friska vindar. Utan då blåser det gubbsjuka kåta vindar om du fattar vad jag menar.
finns ingen stil överhuvudet taget.

Om man nu skulle göra som du skriver, och som många tusentals andra företag gör, är att ta en riktigt porrig kvinna med kläder, som klär av dig dina pengar. Och verkligen säljer en produkt.
Tycker du själv att båsbebisen gör det här?

Det MSI gör är billigt, löjligt och skrattretande.

Självfallet kan för överdriven nuditet skapa dessa reaktioner som många skriver i denna tråd. En rekommendation från mig till MSI hade varit att de använder en snygg känd gamer-brud som marknadsför deras prylar då hade det på något sätt kommit under radarn litegrann fast nu har jag ju redan exponerat det alternativet oxå så...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Självfallet kan för överdriven nuditet skapa dessa reaktioner som många skriver i denna tråd. En rekommendation från mig till MSI hade varit att de använder en snygg känd gamer-brud som marknadsför deras prylar då hade det på något sätt kommit under radarn litegrann fast nu har jag ju redan exponerat det alternativet oxå så...

Dom är redan upptagna av andra företag