Datorn startar inte sedan jag clearade CMOS

Permalänk
Medlem

Datorn startar inte sedan jag clearade CMOS

Hej Swec

Försökte iom mitt förra problem (http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...) rensa CMOS igår kväll, vilket jag antar gick helt prima. Problemet nu är att datorn inte går igång såvida jag inte byter plats på den där plastpluppen som utesluter en av pinnarna från de två andra. Ska försöka illustrera det.

1 2 3
| | |
Om plastpluppen sitter på 1-2, går den inte igång, inte heller på 2-3, utan bara när jag lyfter bort plastpluppen. Hur ska jag göra för att kunna starta datorn normalt och installera om W7? Ingen bild når heller skärmen när datorn väl går igång.

EDIT: Fick igång datorn nu, ska installera om W7 och se om problemet med omstarten istället för shutdown löser sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjenare, skulle du kunna berätta hur du löste problemet?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Drog ut sladden till nätagget, satte tillbaka CMOS-jumpern till första och andra pin, väntade en stund, sen gick den igång.

Visa signatur