Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" 1190 kr, värt det?

Permalänk

Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" 1190 kr, värt det?

Hallå!

Sitter på en Samsung med tn-panel och har tröttnat rejält på den. Såg att Cdon sänkt priset på Fujitsu P23T-6 till 1290 kr (1190 kr med rabattkoden xY6gcyZm). För detta pris så känns det mycket förmånligt. Ips-panel och möjligheten att vinkla skärmen ordentligt är lockande.

Någon som har erfarenhet av denna skärm eller har några andra förslag?

Länk: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_...

Tack på förhand!:)

Permalänk
Medlem

Har ocks en 23" IPS och den äger kanske lite liten bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det blev en beställning. Efter lite läsning så kändes det som att man fick en kanonskärm för det priset.:)

Permalänk
Skrivet av pasta med ingon:

Det blev en beställning. Efter lite läsning så kändes det som att man fick en kanonskärm för det priset.:)

Gött, funderar starkt på att göra en beställning. Skulle vara skönt o slippa gamle BenQ TN skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsraggarn:

Gött, funderar starkt på att göra en beställning. Skulle vara skönt o slippa gamle BenQ TN skärmen.

Köp inte under 27 tum!

Här har du bra budgetskärmar

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s126563419&o=produkt_pr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Köp inte under 27 tum!

Här har du bra budgetskärmar

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s126563419&o=produkt_pr...

Haha, varför inte om man får fråga...?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Remmer:

Köp inte under 27 tum!

Här har du bra budgetskärmar

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s126563419&o=produkt_pr...

Tycker att 27 tum är alldeles för stort och om jag skulle vilja ha en sån, skulle jag definitivt inte vilja ha 1920x1080. Då det blir alldeles för få PPI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsraggarn:

Tycker att 27 tum är alldeles för stort och om jag skulle vilja ha en sån, skulle jag definitivt inte vilja ha 1920x1080. Då det blir alldeles för få PPI.

Det där är gallimattias. Jag jobbar med dessa frågor och du märker inte av PPIn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Det där är gallimattias. Jag jobbar med dessa frågor och du märker inte av PPIn.

Din skojare där. Sluta hitta på och spela på din icke-existerande auktoritet.

Permalänk

Kan inte säga att ja själv direkt ser pixlar, om ja ska se pixlarna måste ja sitta typ 30-50cm från skärmen på en 24tum 16:10, vilket ja inte gör för då får ja inte hela skärmen i ögon vyn.

Permalänk
Medlem

Även jag blev lite sugen på den här skärmen. Har nu en Benq, liknande den här http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/167842-benq_g2320hdbl... fast inte LED.

Är lite sugen på dubbla skärmar och undrar därför vilken jag bör köpa. En till BenQ-skärm eller Thor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Remmer:

Det där är gallimattias. Jag jobbar med dessa frågor och du märker inte av PPIn.

Ska vi inte generalisera lite mer? Själv märker jag inte av det direkt men andra ev. gör det. Allas ögon är inte de samma och jobbar du med dessa "frågor" så tycker jag synd om kunderna du har med att göra. :S

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Ville bara meddela att jag hämtade ut min skärm idag och jag är mycket nöjd. Färgerna var fantastiskt bra jämfört med min gamla skärm. Den känns även välbyggd och rejäl. För 1190 kr så kunde jag inte vara mer nöjd.:)

Permalänk

Input lag?

Permalänk
Skrivet av pasta med ingon:

Ville bara meddela att jag hämtade ut min skärm idag och jag är mycket nöjd. Färgerna var fantastiskt bra jämfört med min gamla skärm. Den känns även välbyggd och rejäl. För 1190 kr så kunde jag inte vara mer nöjd.:)

Då slår jag till idag för 999!

Permalänk
Medlem

Vad innebär Thor edition?

Den "vanliga" verkar ha 3.5 audio utgång: http://www.prad.de/images/monitore/fujitsu_p23t-6_ips/anschlu...

Har även Thor edition det?

Länk till hela reviewn: http://www.prad.de/en/monitore/review/2011/review-fujitsu-p23...

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Oj! Den var ju faktiskt billig!

Permalänk
Skrivet av DeluxXxe:

Vad innebär Thor edition?

Den "vanliga" verkar ha 3.5 audio utgång: http://www.prad.de/images/monitore/fujitsu_p23t-6_ips/anschlu...

Har även Thor edition det?

Länk till hela reviewn: http://www.prad.de/en/monitore/review/2011/review-fujitsu-p23...

Orkar inte kolla men cdon sätter det märket på sin gaming serie för att attrahera pojkar 12år.

Permalänk

Hoppas verkligen på att de är bra, beställde två stycken idag.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag sitter i tankarna om man skall köpa två st av Fujitsu P23T-6 "Thor IPS", då jag för närvarande har en sedan två veckor tillbaka och är nöjd med den för det pris jag betalade, och nu är det ju som alla noterat lite billigare.

Min fråga till er andra är om det är ett smart val? Som sagt jag är nöjd med skärmren, men i dagsläget så kommer jag inte att köra eyefinity då jag enbart har ett gigabyte 7950 men alla skärmar kommer kopplas in på det kortet och då via mini displayport då skärmen inte sjödjer HDMI vad jag förståt så hur mycket förlorar man på att köra omvandlare mini displayport till dvi?

TLDR;
Funderar på att köpa 2 st Fujitsu P23T-6 så att jag har totalt 3 Fujitsu P23T-6, planerar köra eyefinity, i dagsläget enbart ett gigabyte 7950.
Frågor 1. Är denna skärm ett dumt val för eyefinity? 2. Förlorar man något på omvandlare mini displayport till dvi?

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk

Köpte 2st till att ersätta min gamla varma Samsung TN skärm.
Återkommer när jag testat dem och kan jämföra dem med min gamla.
Men om man kollar på pappret så ser ju inte specsen helt fel ut.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem

Köpte 2st för att ersätta mina gamla HP-TN skärmar, Stor skillnad, riktigt nöjd och för 1kkr st var det riktigt prisvärt, lite synd att det inte är 120Hz bara :S

Någon som vet vet skillnaden på den och en P23T-6 FPR (som klarar av 3D) är? Kan man modifera Thor skärmen själv på något sätt?

Permalänk

Har beställt en jag också!

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk
Skrivet av Kacper:

Köpte 2st för att ersätta mina gamla HP-TN skärmar, Stor skillnad, riktigt nöjd och för 1kkr st var det riktigt prisvärt, lite synd att det inte är 120Hz bara :S

Någon som vet vet skillnaden på den och en P23T-6 FPR (som klarar av 3D) är? Kan man modifera Thor skärmen själv på något sätt?

Tycker du "begär" lite mkt nu..

Permalänk
Medlem

har skärmen haft den i ett år nästan, funkar nog bra sjukt bra, bra bild men dock är det rättså mycket backlight bleeding iaf på min.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite sugen att beställa med.
Widholm, GvFredriksson, thernztrom är ni nöjda med Thor skärmen?

Visa signatur

CDON Thor Einride
I5 3570K @ 3,4Ghz
16 Gb RAM | SSD 120GB Force 3 | Seagate Barracuda 1TB
EVGA GTX 670 OC | WINDOWS 8
2 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Permalänk
Medlem
Skrivet av thernztrom:

Köpte 2st till att ersätta min gamla varma Samsung TN skärm.
Återkommer när jag testat dem och kan jämföra dem med min gamla.
Men om man kollar på pappret så ser ju inte specsen helt fel ut.

Frågar dig som köpte två... Hur upplever du bezeln (kanterna) om de står jämte varandra? Är sugen på en eyefinity setup men på bilderna tycker jag att de ser väldigt breda ut i förhållande till skärmytan. Hade du rekommenderat den för eyefinity?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Beställde den idag får hoppas på att den kommer på fredag

Visa signatur

Dator: i5-3350P @ 3.10Ghz | GeForce 660 | 8GB RAM | SSD 120 GB |

Permalänk
Medlem

Skulle slå till med 2st idag för 999:-, tänkte att; "Jag gör det efter maten"

too late... ;_;

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

Skulle slå till med 2st idag för 999:-, tänkte att; "Jag gör det efter maten"

too late... ;_;

Haha, registrerade mig bara för att säga att det var nog jag som snodde de av dig