GTX 660 TI, bild på mitt gamla 400W agg, men inte på mitt nya OCZ 500/700W agg.

Permalänk
Avstängd

GTX 660 TI, bild på mitt gamla 400W agg, men inte på mitt nya OCZ 500/700W agg.

Tjena, har ett GTX 660 TI..

Jag får bild med mitt 400W nätagg, men inte med mitt OCZ ModXStream 500W...

Fick idag hem ett 700W som jag SKULLE köpa av min polare, men det visa sig att det inte funkar med ngt utav OCZ aggen.. Lustigt..

Har kopplat allt rätt, testade med de pci-express kablar man får med vid köp av OCZ's agg, och även de jag fick med från grafikkortet, sedan testade jag att köra utan, och det gör ignen skillnad, så jag har listat ut att dessa kablar som OCZ har funkar ej med ett GTX 660 TI?
Weird
men iaf, ska lämna tillbaks agget, och ena agget e hos min mors dator så det gör inget, har ej betalt för agget än och ska lämna tillbaks det till polaren imorrn.

Ska köpa ett 430W, vet ej hur bra kvalite det får ni avgöra, budget 400 kr.

Blir detta bra för mitt GTX 660 TI Power Edition, står minimum 450W på förpacking utav grafikortet men detta ekanske bättre kvalite?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635832

Permalänk
Medlem

Vad är det för 400W-agg du har? Om det är Corsair CX400 är det bättre än CX430.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pecill:

Vad är det för 400W-agg du har? Om det är Corsair CX400 är det bättre än CX430.

AXP-400P12N
Det agget har jag..

Men räcker det agget jag länka till mitt gtx 660 ti?

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle faktiskt tagit detta istället då jag inte riktigt litar på CX-serien ifrån Corsair. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657684

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Skulle faktiskt tagit detta istället då jag inte riktigt litar på CX-serien ifrån Corsair. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657684

Okej, har jag kablar tillräckligt för att använda standard pci-express som följer med vid köp av GTX 660 TI't?

Måste ha fyra st.
http://www.eteknix.com/wp-content/uploads/2012/10/IMG_5684.jp...

Såna.. So mdu ser så är det 2 st. såna per Pci-express kabel, så jag måste ha fyra såna, har den 4 st. såna kontakter?

Permalänk
Avstängd

Och hur länge kan jag köra på mitt 400W - AXP-400P12N säkert med detta kort?
Har ej pengar just nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Du behöver enbart två PCI-e-strömkablar för du har väl inte två grafikkort? Det finns redan en sex + två pins kabel så du behöver "endast" två molex som den ser ut att ha tre av, för det andra.
Du kan ju köra på det till du får nya pengar men jag skulle inte snåla på nätagget iaf för det är kanske den viktigaste delen i din dator.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Du behöver enbart två PCI-e-strömkablar för du har väl inte två grafikkort? Det finns redan en sex + två pins kabel så du behöver "endast" två molex som den ser ut att ha tre av, för det andra.
Du kan ju köra på det till du får nya pengar men jag skulle inte snåla på nätagget iaf för det är kanske den viktigaste delen i din dator.

Ok men jag måste ha fyra såna kablar, annars blir det säkert som med mitt OCZ.. Att kortet inte funkar, tar inte den chansen, då har jag slösat bort de pengarna..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av relzo:

Ok men jag måste ha fyra såna kablar, annars blir det säkert som med mitt OCZ.. Att kortet inte funkar, tar inte den chansen, då har jag slösat bort de pengarna..

Vad snackar du om, du har två extraströmkontakter på graffet eller hur?! Då behöver du två sexpinnars PCI-e ström. Du får ett sex + två på detta och tre "vanliga" vita/svarta molex som behövs för den andra sexpoliga graffekontakten så det klarar sig.
En undran, hur kopplade du din kompis nätagg till graffet, för dessa kommer ju med flera "riktiga" PCI-s strömkablar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Vad snackar du om, du har två extraströmkontakter på graffet eller hur?! Då behöver du två sexpinnars PCI-e ström. Du får ett sex + två på detta och tre "vanliga" vita/svarta molex som behövs för den andra sexpoliga graffekontakten så det klarar sig.
En undran, hur kopplade du din kompis nätagg till graffet, för dessa kommer ju med flera "riktiga" PCI-s strömkablar.

Jag satt in de på rätt ställe i nätagget och kopplade de till grafikkortet.. Men det känns inte av, det är som att ignen ström kommer till kortet då jag tar bort kablarna och ignen skillnad märks, kortets fläktar funkar men ingen bild..

Testade både standardkablarna och PCI-Express kablarna som man kopplar in i nätagget..

Permalänk
Hedersmedlem

Vad heter dessa två OCZ PSU:er? Har du länkar är det ännu bättre.

Är det dessa? http://www.ocztechnology.com/ocz-500w-700w-modxstream-pro-pow...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag kör 660ti och ett OCZ ModXStream 500W. Funkar perfekt

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vi få bilder på kopplingarna, helst tydliga och i fokus?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av relzo:

Jag satt in de på rätt ställe i nätagget och kopplade de till grafikkortet.. Men det känns inte av, det är som att ignen ström kommer till kortet då jag tar bort kablarna och ignen skillnad märks, kortets fläktar funkar men ingen bild..

Testade både standardkablarna och PCI-Express kablarna som man kopplar in i nätagget..

Kan du mäta PCI-E strömkablaget som är kopplat till nätaggregatet, så där är ström ut via dem?

Modulära nätaggregat har oftast olika uppsättningar om var 12V, 5V & Com sitter på kontakten.

Så fast kontakterna är likadana så brukar kopplingarna mellan kontakterna vara olika.

Det är förmodligen därför du inte får ström i grafikkortet när du provade 700 w via 4-pins molex --> PCI-E.

Edit:För att klargöra, du kan inte använda annat kablage än det som följer mer nätagget, det kommer inte funka, pga det jag skrev ovan. Så OCZ's kablar passar inte för railens uppsättning är annorlunda.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Vad heter dessa två OCZ PSU:er? Har du länkar är det ännu bättre.

Är det dessa? http://www.ocztechnology.com/ocz-500w-700w-modxstream-pro-pow...

Aa dem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av relzo:

Tjena, har ett GTX 660 TI..

Jag får bild med mitt 400W nätagg, men inte med mitt OCZ ModXStream 500W...

Fick idag hem ett 700W som jag SKULLE köpa av min polare, men det visa sig att det inte funkar med ngt utav OCZ aggen.. Lustigt..

Har kopplat allt rätt, testade med de pci-express kablar man får med vid köp av OCZ's agg, och även de jag fick med från grafikkortet, sedan testade jag att köra utan, och det gör ignen skillnad, så jag har listat ut att dessa kablar som OCZ har funkar ej med ett GTX 660 TI?
Weird
men iaf, ska lämna tillbaks agget, och ena agget e hos min mors dator så det gör inget, har ej betalt för agget än och ska lämna tillbaks det till polaren imorrn.

Ska köpa ett 430W, vet ej hur bra kvalite det får ni avgöra, budget 400 kr.

Blir detta bra för mitt GTX 660 TI Power Edition, står minimum 450W på förpacking utav grafikortet men detta ekanske bättre kvalite?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635832

du har den röda kontakten i nätagget nu eller på någon av de modulära Ocz aggen?
8 pin till en pci e 6+2 pin ? 8 pin delen ska in i nätagget kopplade fel och det funkade inte då det kanske du gjorde eller ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini-z1994:

du har den röda kontakten i nätagget nu eller på någon av de modulära Ocz aggen?
8 pin till en pci e 6+2 pin ? 8 pin delen ska in i nätagget kopplade fel och det funkade inte då det kanske du gjorde eller ?

Nej då, kopplade 8 pin i agget (den sidan utan löstagbar 2 pin sitter i agget) och 6+2 pinnen till kortet med +2 delen undanvikt till kortet och en 6 pin till kortet (8 pin sidan in i agget).

Agg<- 8pin PCI-express -- 6+2 pin PCI Express -> Grafikkort
Agg<- 8 pin PCI Express -- 6 pin PCI Express -> Grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge002:

Jag kör 660ti och ett OCZ ModXStream 500W. Funkar perfekt

Kan du köra bf3 på det?

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

Kan du köra bf3 på det?

Kör på high med 2x msaa ingen anit alising. Droppar nästan aldrig under 60

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD