Permalänk
Medlem

Okej ersättningskort?

Hej. Jag skulle uppskatta lite hjälp. Jag lämnade in mitt EVGA 680 till Dustin för tre veckor sedan och nu säger de att de vill byta ut det men har inte längre mitt kort. De vill därför ge mig ett Gigabyte SC 680 istället som kostar 1000kr mindre även om det är samma kort.

Spontant känns det som att jag hellre reklamerar köpet och handlar ett EVGA 770/780 någon annanstans men jag tänkte höra vad ni tycker. Är det ett okej byte efter tre veckor utan dator? Antog nästan att de åtminstone skulle ge mig ett från den nya serien.
Tack på förhand!

Edit: Länkar till korten.
EVGA
http://www.dustinhome.se/product/5010671709/evga-geforce-gtx-...
Gigabyte
http://www.dustinhome.se/product/5010646223/gigabyte-geforce-...

Permalänk
Skrivet av darzan:

Hej. Jag skulle uppskatta lite hjälp. Jag lämnade in mitt EVGA 680 till Dustin för tre veckor sedan och nu säger de att de vill byta ut det men har inte längre mitt kort. De vill därför ge mig ett Gigabyte SC 680 istället som kostar 1000kr mindre även om det är samma kort.

Spontant känns det som att jag hellre reklamerar köpet och handlar ett EVGA 770/780 någon annanstans men jag tänkte höra vad ni tycker. Är det ett okej byte efter tre veckor utan dator? Antog nästan att de åtminstone skulle ge mig ett från den nya serien.
Tack på förhand!

Edit: Länkar till korten.
EVGA
http://www.dustinhome.se/product/5010671709/evga-geforce-gtx-...
Gigabyte
http://www.dustinhome.se/product/5010646223/gigabyte-geforce-...

Garantibyten/ersättningsprudukt är menat att vara samma eller likvärdig. i detta fall så finns 680 kvar på marknaden, tyvärr inte just samma kort. Därav "erbjudandet" för att annat, liknande 680. Och i min mening byter du upp dig. Referenskylaren blir du av med.
Sedan vad kortet kosta när du köpte det för X-antal månader sedan och nu kan du inte gå på, komponenter går ner i pris när ny serie kommer.

Summerat i mitt tycke: Ett bra byte. Se till att du får ny garanti och kvitto på kortet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darzan:

Hej. Jag skulle uppskatta lite hjälp. Jag lämnade in mitt EVGA 680 till Dustin för tre veckor sedan och nu säger de att de vill byta ut det men har inte längre mitt kort. De vill därför ge mig ett Gigabyte SC 680 istället som kostar 1000kr mindre även om det är samma kort.

Spontant känns det som att jag hellre reklamerar köpet och handlar ett EVGA 770/780 någon annanstans men jag tänkte höra vad ni tycker. Är det ett okej byte efter tre veckor utan dator? Antog nästan att de åtminstone skulle ge mig ett från den nya serien.
Tack på förhand!

Edit: Länkar till korten.
EVGA
http://www.dustinhome.se/product/5010671709/evga-geforce-gtx-...
Gigabyte
http://www.dustinhome.se/product/5010646223/gigabyte-geforce-...

Du kan inte bara reklamera hur som helst, de erbjuder dig en likvärdig produkt vilket ja anser är väldigt schysst av dem om det inte är så att du köpt produkten inom de närmaste 3-5månaderna, då skulle jag nog tjafsa lite för att kanske få lite kredit eller så hos dem men annars bara acceptera.
Man tittar inte på prislappen för ersättningskort så som nämnt ovan, att det tagit tre veckor är dock lite för lång tid nästan ja men bara nästan, som sagt fråga dem snällt om det inte går att få en 700 serie istället eller om de kan ge dig lite extra kredit men tänk på att de har all rätt att säga nej.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Det är köpt inom sex månader från att den gick sönder, och efter tre veckor anser jag att jag kan reklamera. Jag vet att de får erbjuda mig en likvärdig ersättningsprodukt, men när det är skillnad på service och garantier på tillverkare kan de inte ge en ett annat märke hur som helst. Köper man en Nike sko kan butiken inte ersätta den med en Adidas om kunden säger nej.

Angående priserna så tittar jag på vad de kostar nu, när jsg köpte mitt kostade det runt 5000 har jag för mig, men jag fick det billigare på kampanj.

Om man ska be om ett i 700 serien, vad är rimligt och lika bra/bättre än ett 680? 770? 780?

Att det är schysst av dem håller jag inte med om, de har inget val annat än att ersätta eller laga då det går under garantin. Schysst hade varit att ersätta det direkt, inte först när jag börjar gnälla efter tre veckor. Enligt vad jag kan läsa hos ARN anses över tre veckor vara orimligt lång tid när det gäller hemelektronik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av darzan:

Det är köpt inom sex månader från att den gick sönder, och efter tre veckor anser jag att jag kan reklamera. Jag vet att de får erbjuda mig en likvärdig ersättningsprodukt, men när det är skillnad på service och garantier på tillverkare kan de inte ge en ett annat märke hur som helst. Köper man en Nike sko kan butiken inte ersätta den med en Adidas om kunden säger nej.

Angående priserna så tittar jag på vad de kostar nu, när jsg köpte mitt kostade det runt 5000 har jag för mig, men jag fick det billigare på kampanj.

Om man ska be om ett i 700 serien, vad är rimligt och lika bra/bättre än ett 680? 770? 780?

Att det är schysst av dem håller jag inte med om, de har inget val annat än att ersätta eller laga då det går under garantin. Schysst hade varit att ersätta det direkt, inte först när jag börjar gnälla efter tre veckor. Enligt vad jag kan läsa hos ARN anses över tre veckor vara orimligt lång tid när det gäller hemelektronik.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett 680 motsvaras av ett 770. 780 är nära Titan klass. Alla fyra väldigt bra kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darzan:

Det är köpt inom sex månader från att den gick sönder, och efter tre veckor anser jag att jag kan reklamera. Jag vet att de får erbjuda mig en likvärdig ersättningsprodukt, men när det är skillnad på service och garantier på tillverkare kan de inte ge en ett annat märke hur som helst. Köper man en Nike sko kan butiken inte ersätta den med en Adidas om kunden säger nej.

Angående priserna så tittar jag på vad de kostar nu, när jsg köpte mitt kostade det runt 5000 har jag för mig, men jag fick det billigare på kampanj.

Om man ska be om ett i 700 serien, vad är rimligt och lika bra/bättre än ett 680? 770? 780?

Att det är schysst av dem håller jag inte med om, de har inget val annat än att ersätta eller laga då det går under garantin. Schysst hade varit att ersätta det direkt, inte först när jag börjar gnälla efter tre veckor. Enligt vad jag kan läsa hos ARN anses över tre veckor vara orimligt lång tid när det gäller hemelektronik.

Skickades från m.sweclockers.com

Du får ett bättre kort än vad du redan har.
Inget att gnälla om tycker jag och Dustin kan inte göra annat än erbjuda det billigaste kortet dom har av samma modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Du får ett bättre kort än vad du redan har.
Inget att gnälla om tycker jag och Dustin kan inte göra annat än erbjuda det billigaste kortet dom har av samma modell.

Det är väl det jag inte är säker på att jag får. Gillar EVGA mer plus att de har garanti som täcker skador från överklockning. Men jag får väl nöja mig med att jag istället får en lite bättre fläkt verkar det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av darzan:

Det är väl det jag inte är säker på att jag får. Gillar EVGA mer plus att de har garanti som täcker skador från överklockning. Men jag får väl nöja mig med att jag istället får en lite bättre fläkt verkar det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt du kan ju alltid snacka med dem, är du inte helt nöjd med erbjudandet så säg det, dra upp EVGAs garanti fördel m.m. skadar ju aldrig att kolla av.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av darzan:

Det är väl det jag inte är säker på att jag får. Gillar EVGA mer plus att de har garanti som täcker skador från överklockning. Men jag får väl nöja mig med att jag istället får en lite bättre fläkt verkar det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kanske kan skjuta till en slant och få ett 770.
Inget som Dustin måste göra men ibland så går det ju.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig accepterat det där kortet.. kräv att få ett kort av samma tillverkare för du överklockar och byter kylare som inte täcks av gigabyte's garanti så kan de nog skrapa fram ett EVGA gtx 680 eller 770 med referenskylare till dig

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tog iallafall upp att garantin är sämre på kortet de vill ge mig, och tycker att på grund av det plus att det tagit så sjukt lång tid borde jag kunna få ett 770 istället.

Ännu inte fått något svar, och nu har de haft kortet i över tre veckor, börjar bli riktigt less på att det först inte händer något alls på 3 veckor förrän jag börjar gnälla och sedan återgår det till att inte hända något alls.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte godtagit ett Gigabyte GTX 680 SOC då det är en hemsk kylare på det. Det är flera små fläktar som skapar ett irriterande vinande ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brudo:

Jag skulle inte godtagit ett Gigabyte GTX 680 SOC då det är en hemsk kylare på det. Det är flera små fläktar som skapar ett irriterande vinande ljud.

This, håll dig långt borta från det här kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darzan:

Tog iallafall upp att garantin är sämre på kortet de vill ge mig, och tycker att på grund av det plus att det tagit så sjukt lång tid borde jag kunna få ett 770 istället.

Ännu inte fått något svar, och nu har de haft kortet i över tre veckor, börjar bli riktigt less på att det först inte händer något alls på 3 veckor förrän jag börjar gnälla och sedan återgår det till att inte hända något alls.

Borde du, om Dustin inte accepterar uppgradering till 770, kanske lägga lite pengar imellan och få min 3gb i minne på kortet. Verkar vara av nytta när BF4 kommer.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: