Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

DLC med luftskepp: http://www.simcity.com/en_US/blog/article/simcity-airships-se...

Tragisk utveckling. Det är ingen stadsbyggarsimulator, det är en plattform för att kunna sälja mikrotransaktioner.

... jag vet inte vad jag ska säja, 89 kr för en byggnad.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

... jag vet inte vad jag ska säja, 89 kr för en byggnad.

Och ingen plats att placera den då kartorna är i det minsta laget... Är det för sent att lämna tillbaka spelet tro?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Och folk köper den faktiskt... DET är skrämmande.

HUR kan man betala för DLC?

Att folk betalar för DLC är väl inget nytt?
Dock lite väl saftigt pris för bara en byggnad.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

västeuropa 5 verka ligga nere för tillfället!

Permalänk

Någon som får konstant krasher?
Kan inte spela alls numera

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Någon som får konstant krasher?
Kan inte spela alls numera

Det är nog bäst så.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem

Update 7 är påväg ikväll!

Kan bli riktigt kul med de nya vägar och tunnlar verktyget.

Lite mer kreativt vägbyggande

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Fan va kul de är med väg verktyget.

Har gjort riktigt sjuka städer. Ska ta mig an Telia tävlingen nu och försöka vinna den där San Francisco resan. Bara 7 dagar kvar!

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Laddade precis ner Simcity 5 till skoldatorn och har börjat spela igen.
Faktiskt rätt kul fast än det var väldigt länge sen jag spelade sist och nästan glömt bort allt.

Största problemet är just nu samma som jag hade innan. Mina städer blir så himla tråkiga!
Så om nån har lite bilder på vackra städer som funkar bra med transport och allt så skulle ni hemskt gärna kunna lägga upp bilderna här så jag kan få lite inspiration till vackrare städer!

Ska testa att bygga runt lite i Sandlådsläge för att få lite idéer om hur uppbyggnaden av staden ska ske.
För just nu så har jag ingen aning om hur jag vill att allt ska se ut och händer ofta att jag får riva vägar och hus för att jag har byggt helt fel och inte får plats med grejor.

Edit: Finns det några bra guider ni rekommenderar för bra transport i sin stad?
Har ett minne av att man ska undvika korsningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Laddade precis ner Simcity 5 till skoldatorn och har börjat spela igen.
Faktiskt rätt kul fast än det var väldigt länge sen jag spelade sist och nästan glömt bort allt.

Största problemet är just nu samma som jag hade innan. Mina städer blir så himla tråkiga!
Så om nån har lite bilder på vackra städer som funkar bra med transport och allt så skulle ni hemskt gärna kunna lägga upp bilderna här så jag kan få lite inspiration till vackrare städer!

Ska testa att bygga runt lite i Sandlådsläge för att få lite idéer om hur uppbyggnaden av staden ska ske.
För just nu så har jag ingen aning om hur jag vill att allt ska se ut och händer ofta att jag får riva vägar och hus för att jag har byggt helt fel och inte får plats med grejor.

Edit: Finns det några bra guider ni rekommenderar för bra transport i sin stad?
Har ett minne av att man ska undvika korsningar?

De har uppdaterat en hel del och trafiken är inte så bökig längre. Samt att du kan bygga tunnlar och broar.

Exempel på en stad efter update 7.0 http://imgur.com/a/CqltS

Stora utmaningen är ju plats, vilket man få extra av om man bygger smart vägnätverk (tunnlar, broar etc). Kan göra riktigt kreativa lösningar med de nya verktyget.

Om du ska bygga en fet kreativ stad ska du ju tävla du me i Telias tävling, sitter själv och bygger en stad. Ska posta lite screens för feedback här.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Har börjat spela det nu igen efter update 7, är det någon/några som skulle vilja bli min granne? Skicka gärna ett PM

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Jag är besviken på det här spelet. Inte arg, inte lessen, inte överraskad. Bara besviken...

Permalänk
Medlem

Det nya vägverktyget är helt underbart! Trafiksituationen i städerna har blivit mycket bättre nu när man slipper göra korsningar hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Laddade precis ner Simcity 5 till skoldatorn och har börjat spela igen.
Faktiskt rätt kul fast än det var väldigt länge sen jag spelade sist och nästan glömt bort allt.

Största problemet är just nu samma som jag hade innan. Mina städer blir så himla tråkiga!
Så om nån har lite bilder på vackra städer som funkar bra med transport och allt så skulle ni hemskt gärna kunna lägga upp bilderna här så jag kan få lite inspiration till vackrare städer!

Ska testa att bygga runt lite i Sandlådsläge för att få lite idéer om hur uppbyggnaden av staden ska ske.
För just nu så har jag ingen aning om hur jag vill att allt ska se ut och händer ofta att jag får riva vägar och hus för att jag har byggt helt fel och inte får plats med grejor.

Edit: Finns det några bra guider ni rekommenderar för bra transport i sin stad?
Har ett minne av att man ska undvika korsningar?

Inget fel med att gå tillbaks och riva saker för att bygga nytt. Typ det man egentligen ska göra imo, ifall man inte kör sandbox.
Se till att ha bra kollektivtrafik och använd broar/tunnlar, och ja, undvik absolut korsningar! Ge dem helst två vägar att välja mellan

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Så av kommentarerna att döma är SimCity 5 äntligen spelbart?

Tog bara 6 månader att fixa whopwhop

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Så av kommentarerna att döma är SimCity 5 äntligen spelbart?

Tog bara 6 månader att fixa whopwhop

Fortfarande för liten yta, man fyller den direkt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Fortfarande för liten yta, man fyller den direkt.

Håller med om att ytan var väldigt väldigt liten, men tyckte det var rätt roande iallafall att bygga en industri-stad, en storstad osv osv i regionen men sen försördes spelet när alla buggar började flyta upp till ytan.

Borde skapas en region med mycket större yta tycker man

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Håller med om att ytan var väldigt väldigt liten, men tyckte det var rätt roande iallafall att bygga en industri-stad, en storstad osv osv i regionen men sen försördes spelet när alla buggar började flyta upp till ytan.

Borde skapas en region med mycket större yta tycker man

Borde man inte kunna fixa detta med nåt mod, eller där finns varken möjlighet/ intresse att pilla med det?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Skrivet av sebbe605:

Borde man inte kunna fixa detta med nåt mod, eller där finns varken möjlighet/ intresse att pilla med det?

Det finns ett mod som gör att man kan bygga utanför staden men det är ganska begränsat.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Borde man inte kunna fixa detta med nåt mod, eller där finns varken möjlighet/ intresse att pilla med det?

Skrivet av Schackmannen:

Det finns ett mod som gör att man kan bygga utanför staden men det är ganska begränsat.

Eftersom man spelar online från Origins servrar så tror jag det inte är möjligt :/

Permalänk
Medlem

ska ge det en till chans nu, får se vad man tycker, återkommer här med detaljerad info.

Nop not yet, kanske om ett år.

tog typ 30 min att skaffa 5 miljoner och 40k+ inkomst å bygga upp allt till skyskrapor... gg.

Permalänk
Medlem

Expansion annonserad:

Simcity: Cities of the Future

Samma storlek på städerna dock. Always online också.

Permalänk
Medlem

Har inte rört Sim City på länge nu men det kanske börjar bli dags att damma av det? Har de fixat så att alla brandbilar inte åker till samma brand?

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av dabo86:

Har inte rört Sim City på länge nu men det kanske börjar bli dags att damma av det? Har de fixat så att alla brandbilar inte åker till samma brand?

Enligt några kommentarer här så verkar det så.
http://www.sweclockers.com/nyhet/17631-sim-city-expanderas-me...

Funderar också på att testa lite igen.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

http://www.simcity.com/en_US/blog/article/state-of-simcity

Citat:

We’ve put months of investigation into making larger city sizes, reworking the terrain maps, changing the routing algorithms of our agent-based system and altering the way that GlassBox processes the data in a larger space.

After months of testing, I confirm that we will not be providing bigger city sizes. The system performance challenges we encountered would mean that the vast majority of our players wouldn’t be able to load, much less play with bigger cities. We’ve tried a number of different approaches to bring performance into an acceptable range, but we just couldn’t achieve it within the confines of the engine. We’ve chosen to cease work on bigger city sizes and put that effort into continuing to evolve the core game and explore an offline mode. Some of the experiments we conducted to improve performance on bigger cities will be rolled into future updates to improve overall game performance.

Verkar som deras motor är allt annat än flexibel och optimerad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

http://www.simcity.com/en_US/blog/article/state-of-simcity

Verkar som deras motor är allt annat än flexibel och optimerad.

Ja vilket skitsnack, allt "avancerat" skulle väl ske i deras magiska moln?
Ett spel som jag är glad att jag inte köpte, vilken otrolig katastrof. After months of testing...mmm..mycket troligt.

Permalänk

Tycker synd om alla optimister som köpte spelet. Jag var övertygad efter att ha sett första filmen att spelet var helt värdelöst, och det visade sig mycket riktigt vara sant. Alla farhågor besannades, och till och med värre än så med alla DLCs etc.

Sim City 4 är fortfarande den bästa stadsbyggarsimulatorn och kommer nog att förbli ett bra tag framöver.. tråkigt. Jag skulle betala premiumpris för ett nytt bra Sim City. Men genren är nischad och marknaden full av tomtar med adhd.

Permalänk
Medlem

Måste slänga in en fråga, men är grafiken i spelet verkligen så gräsligt dålig som för mig? Har ingen screenshot, men det ser rent ut sagt fördjävligt ut. Ångrar att jag gjorde ett spontanköp häromdagen, verkar suga ganska hårt det lilla jag testat.
Extremt lågupplösta texturer, träd ser ut som en gröt typ. Ändå har jag skruvat upp det mesta i grafikinställningar.
Jämför med Cities XL och det är helt otroligt mycket fräschare, kan knappt tro att någon kan släppa ett spel 2013 med den dåliga grafiken Simcity 5 har, om inget är fel då.
Så, är det så risig grafik eller något som felar för mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Måste slänga in en fråga, men är grafiken i spelet verkligen så gräsligt dålig som för mig? Har ingen screenshot, men det ser rent ut sagt fördjävligt ut. Ångrar att jag gjorde ett spontanköp häromdagen, verkar suga ganska hårt det lilla jag testat.
Extremt lågupplösta texturer, träd ser ut som en gröt typ. Ändå har jag skruvat upp det mesta i grafikinställningar.
Jämför med Cities XL och det är helt otroligt mycket fräschare, kan knappt tro att någon kan släppa ett spel 2013 med den dåliga grafiken Simcity 5 har, om inget är fel då.
Så, är det så risig grafik eller något som felar för mig?

Va?
Då är det nog något fel.
Jag kör lägsta och det ser faktiskt bra ut. Ta gärna en screenshot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Va?
Då är det nog något fel.
Jag kör lägsta och det ser faktiskt bra ut. Ta gärna en screenshot!

Håll tillgodo, hoppas ditt ser bättre ut än detta Seriöst, 2001 grafikmässigt...

http://i.imgur.com/D1vl1ms.jpg Länk till fullskärm.

Edit: Allt på max utom skuggor, medium eller high på dom. Kantutjämning på.