No signal efter att ha installerat nytt grafikkort, hjälp!

Permalänk
Medlem

No signal efter att ha installerat nytt grafikkort, hjälp!

Hejsan!!

Nu är det så att jag har stött på ett mycket irriterande problem. Det är så att mitt nya grafikkort samt andra delar. Jag har kopplat in allting och jag har sökt i någon timme nu efter svar, men ingenting verkar fungera. Jag har resettat CMOs, jag har kollat alla sladdar. När jag tar ur grafikkortet och startar datorn så piper datorn en gång, när jag stoppar i det igen så piper inget men det står "No signal" på skärmen. Vad skall jag göra?

Operativsystem: Inget just nu, fick hem hårddisk och SSD så hade planerat att installera, men nu är det inte möjligt pga. detta problem.
Processor: Intel Core i5 2400
Processorkylare: Cooler Master 212+
Moderkort: MSI H61 Mu-e35
Minne: 2x 4GB A-Data INET edition 1600Mhz.
Grafikkort: Asus R9280X
Hårddisk: Samsung EVo 120GB, 1TB WD Caviar Black
Nätaggregat:Corsair CX600M
Övrig kylning: 2St medföljande fläktar till chassit.
Övriga komponenter:
Temperaturer: Ingen aning

Permalänk
Medlem

Jag hade precis samma problem med ett Gigabyte 7970, vilket jag åkte med till Inet och där funkade det perfekt.. Så jag valde att plocka ut ett GTX 770 istället och hade samma fortfarande problem.. No signal...

Vet du vad som hjälpte mig?

Flasha om moderkortet

Permalänk
Medlem

Mest troligt måste du uppdatera BIOS på moderkortet. Rätt vanligt problem med nyaste grafikkorten och gamla moderkort. Kolla på nätet eller bäst av allt, läs i manualen till ditt moderkort hur du går tillväga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Jag hade precis samma problem med ett Gigabyte 7970, vilket jag åkte med till Inet och där funkade det perfekt.. Så jag valde att plocka ut ett GTX 770 istället och hade samma fortfarande problem.. No signal...

Vet du vad som hjälpte mig?

Flasha om moderkortet

Skrivet av Ernesto:

Mest troligt måste du uppdatera BIOS på moderkortet. Rätt vanligt problem med nyaste grafikkorten och gamla moderkort. Kolla på nätet eller bäst av allt, läs i manualen till ditt moderkort hur du går tillväga.

Jag hade provat det och det gick inte. Jag satt i någon timme och funderade på vad jag skulle göra och jag kom på idén om att testa med mitt gamla grafikkort och sedan installera drivrutiner till AMD kortet för att se utifall det fungerade, och det gjorde det! Sen så var det bara problem med Bootmgr och att få igång internet.