Permalänk
Medlem

Köpråd av Surfplatta

Tjena! Jag hade tänkt att köpa en surfplatta för ca 4000kr och jag undrar vilken man ska köpa. Jag hade tänkt att se på film, spela och surfa på den. Helst inte Apple.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckonzz:

Tjena! Jag hade tänkt att köpa en surfplatta för ca 4000kr och jag undrar vilken man ska köpa. Jag hade tänkt att se på film, spela och surfa på den. Helst inte Apple.

Tack på förhand

Varför inte apple? De har alltid snabb upplösning och så kan du titta på film sjukt enkelt. Jag skulle rekommendera denna för 3.6k :
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta...

Permalänk
Medlem

Köp inte en Surface RT nu när Surface 2 har kommit ut. Uppföljaren är mycket bättre på alla punkter jämfört med föregångaren.

Och det är verkligen en underbar surfplatta. Skärmen är bra, den är snabb som tusan och har en vettig batteritid.

Surface 2, 32GB. Runt 3900 kr. för enheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

Köp inte en Surface RT nu när Surface 2 har kommit ut. Uppföljaren är mycket bättre på alla punkter jämfört med föregångaren.

Och det är verkligen en underbar surfplatta. Skärmen är bra, den är snabb som tusan och har en vettig batteritid.

Surface 2, 32GB. Runt 3900 kr. för enheten.

Hålller med dig. Om du ska ha en fin surfplatta tycker jag du borde satsa på en Surface. Priset är perfekt och klarar dina krav.

Permalänk
Medlem

Håller med ovan! Surface 2 är så mycket bättre än en iPad på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckonzz:

Tjena! Jag hade tänkt att köpa en surfplatta för ca 4000kr och jag undrar vilken man ska köpa. Jag hade tänkt att se på film, spela och surfa på den. Helst inte Apple.

Tack på förhand

Jag har en Nexus 10 och är EXTREMT nöjd. Allt jag kan säga.
Galant skärm, skön att hantera, direkta uppdateringar eftersom det är direkt från google.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Surface 2 är grym!

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Håller med ovan! Surface 2 är så mycket bättre än en iPad på allt.

Fast det är stämmer ju inte alls.

iPad Air har snabbare SoC (CPU/GPU), bättre skärm, bättre batteritid, är lättare/smidigare och har framförallt betydligt fler anpassade appar. Läs Anandtech ingående recension av iPad Air där man kan jämföra den mot Surface 2: http://anandtech.com/show/7460/apple-ipad-air-review

Deras Surface 2 recension finns här: http://anandtech.com/show/7439/microsoft-surface-2-review

Men med det sagt så verkar ju inte Surface 2 vara dum alls hårdvarumässigt så är man sugen på Win RT så varför inte?

Permalänk
Medlem

Sony Tablet Z för ca 4300 kr?, extremt tunn och lätt dessutom fin skärm.

Surface hade jag gärna själv köpt men utbudet av appar är för dåligt. Jag kört Windows Phone ett par år och först tänkte jag att appar inte betydde något för mig men så var uppenbarligen inte fallet, idag kör jag Android.

Jag är dock mycket för brädspel och då är iOS ett bättre val.

Så, allt handlar om vad du värdesätter i en platta, alla har sina förr och nackdelar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide