Permalänk
Medlem

17.3 bärbar till flickvän

Hej!

Jag försöker hjälpa min flickvän att hitta en prisvärd dator åt henne, men det går inte så bra när det finns en djungel av datorer. Hon kommer använda datorn till att ibland ta med den till skolan, spela spel (mest wow och d3) på den hemma vilket är varför hon vill ha en 17tums skärm, hon känner kanske att hon inte behöver maxa alla inställningar men hon vill inte heller behöva spel på low. Sen är även SSD något jag letar efter, inte ett krav från henne men känns som att om han ska köpa en dator idag vill man ha SSD så att den inte är alltför slö om några år som hennes nuvarande. Hennes prisklass är runt 8k (-+1k). Vad säger ni? Finns det någon dator för henne därute?

/Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amatar:

Hej!

Jag försöker hjälpa min flickvän att hitta en prisvärd dator åt henne, men det går inte så bra när det finns en djungel av datorer. Hon kommer använda datorn till att ibland ta med den till skolan, spela spel (mest wow och d3) på den hemma vilket är varför hon vill ha en 17tums skärm, hon känner kanske att hon inte behöver maxa alla inställningar men hon vill inte heller behöva spel på low. Sen är även SSD något jag letar efter, inte ett krav från henne men känns som att om han ska köpa en dator idag vill man ha SSD så att den inte är alltför slö om några år som hennes nuvarande. Hennes prisklass är runt 8k (-+1k). Vad säger ni? Finns det någon dator för henne därute?

/Tack på förhand!

Där har du en, dock utan SSD
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=790954#extra
GeForce GT750
Core i7-4702MQ
8GB RAM
750GB HDD
DVD±RW
Windows 8

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem

17 tummare kan bli lite jobbiga att släpa på. Är det inte bättre köpa en lite mindre och ha en extern skärm att koppla in när hon ska spela? Bara en idé.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk

Vad är det som är specifikt för bärbara datorer till kvinnor?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Vad är det som är specifikt för bärbara datorer till kvinnor?

hehe damn right! bygg en riktig dator! stationär bärbart är inget kul alls