Windows 7 formatering

Permalänk
Medlem

Windows 7 formatering

Hej.

Min Hårddisk kraschade nyligen och jag var tvungen att installera om ett nytt windows på en ny hårddisk, men jag kunde inte göra det från min dator eftersom jag inte har cdrom,så jag lånade grabbens dator och pluggade in den nya hårddisken där och installerade windows 7 på den. Tog ut hårddisken och pluggade in den i min burk men när jag startar datorn så dyker detta meddelande upp, -" the boot selection failed because a required device is inaccessible"

Vad jag kan förstå så hittar inte datorn hdn!? I samband med meddelandet så står det att jag måste åtgärda problemet med att stoppa i windows 7-skivan och reparera installationen men det blir ju lite problem eftersom jag inte har nån cdrom. Hur går jag till väga?

mvh Adema

Permalänk
Medlem

Du kan installera med hjälp av ett USB minne och en Windows 7 ISO från denna sida http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Om du vill installera Windows 7 Home Premium Svenska så kan du ladda hem Windows 7 Professional Svenska och sedan ta bort ei.cfg filen då kan du välja Home Premium Svenska vid installationen #12506016

Visa signatur

janee