In Win introducerar datorlådan 904 med aluminiumskal och rökfärgat glas

Permalänk
Melding Plague

In Win introducerar datorlådan 904 med aluminiumskal och rökfärgat glas

För den som tycker att glaschassit Tòu är i vräkigaste laget introducerar In Win ytterligare en datorlåda med sidopaneler av härdat glas, denna gång med en något mer nedtonad design.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg det där chassit, blev kär direkt och tänkte beställa. Men det har bara plats för bebisnätagg och bebis-cpu:kylare. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Så "sjukt". Jag har själv suttit och ritat på ett chassi som täcker baksidan senaste veckorna.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Inaktiv

Förlåt, men jag tycker itne att detdär är snyggt. Visst, skönt att det inte är så mainstream. Samtidigt så är det inget som tilltalar mig estetiskt.

Permalänk

Nice med en nedtonad design, tycker Toù är lite för dyr för att det ska vara det värt.

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

den verkar vara lite väl dyr

Permalänk
Medlem

In win spexar igen, kan dom inte bara designa ett chassi som är funktionellt och inte ser ut som något man ser i star wars?

Edit: Glömde tillägga att jag är mest arg på priset, få ner det och jag tycker om in win igen.

Permalänk

Måste säga att InWins designers är bland dom bästa i branchen!

oavsett vilka chassin dom släpper(i dom dyrare klasserna) så blir man kör i dom!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Betydligt snyggare än Toù, men det känns som att målgruppen är väldigt smal för båda dessa.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt, men alltför dyrt!

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Avstängd

Kul med ett lite annorlunda chassi, men för dyrt.

Permalänk
Medlem

Hade lätt kört InWin om de hade fläktfilter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

In win spexar igen, kan dom inte bara designa ett chassi som är funktionellt och inte ser ut som något man ser i star wars?

Varför då, är det brist på slätstrukna kabinett?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt..och dyrt. Hade gärna sett en i matx eller mitx storlek med samma design

Permalänk

Väldigt snyggt chassi faktiskt! Skulle inte skämmas över att ha den där burken stående bredvid mig

Synd bara att man inte har nog med pengar

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

In win spexar igen, kan dom inte bara designa ett chassi som är funktionellt och inte ser ut som något man ser i star wars?

Köpte mig ett Lian Li V2120X i somras, underbart chassie, väldigt funktionellt, tyst och det trevligaste chassiet jag någonsin jobbat i. Lian Li gör nästan enbart väldigt... funktionella och mogna chassien. Inga dioder som blinkar och glaspaneler. Chassien som får folk att säga Wow.

Permalänk
Medlem

Opraktisk insida :/ För många begränsningar. Plus dat price tag

Edit:
Antagligen har Sweclockers fått lite fel info eller så har Komplett för att priserna skiljer sig rätt så rejält

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=801527

PS: 243 dollar är ca 1600kr idag så komplett kanske har rätt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg helt okej ut tills man såg baksidan, fy fan

Permalänk
Medlem

Läckert. Kul med lite utstickande designidéer!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt chassi, In Win som brukar göra så groteskt fula chassin...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar tillverkarna fatta att de inte ska låta 75% av insidan tas upp av 5,25" platser. Men det där extra lagret på baksidan känns ju bara onödigt. För det första visar man sällan upp baksidan, för det andra så vet alla hur det faktiskt ser ut. Det är lite som att sminka en gris, men man bränner dyrbar chassivolym på det. Hade de använt det utrymmet till att få plats med bättre nätagg och bättre flöde i lådan så hade jag varit nöjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Äntligen börjar tillverkarna fatta att de inte ska låta 75% av insidan tas upp av 5,25" platser. Men det där extra lagret på baksidan känns ju bara onödigt. För det första visar man sällan upp baksidan, för det andra så vet alla hur det faktiskt ser ut. Det är lite som att sminka en gris, men man bränner dyrbar chassivolym på det. Hade de använt det utrymmet till att få plats med bättre nätagg och bättre flöde i lådan så hade jag varit nöjdare.

På tal om att bränna chassivolym, det stora hålet i fronten är inte en så smart idé heller

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

In win spexar igen, kan dom inte bara designa ett chassi som är funktionellt och inte ser ut som något man ser i star wars?

In win går sin egen väg igen, tur att de inte bara designar ett chassi som är precis som alla andra tillverkares!

FTFY

OT: det här var ett precis lagom chassi desigmässigt, int sådär äckligt minimalistiskt stilrent och int för spejsat heller! För de flesta vanliga användarna duger det här långa vägar, jag som poweruser behöver lite större dock... :/

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Skrivet av Xlave:

Hade lätt kört InWin om de hade fläktfilter.

Den har ju fläktfilter

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

På tal om att bränna chassivolym, det stora hålet i fronten är inte en så smart idé heller

http://www.komplett.se/mlf/produkt/bilder/in-win/904/904.jpg

Ja just det. Höll på att glömma. Hur lyckas man? Två idéer som gör att chassiet tar mycket plats, men är trångt och orymligt. "Men det ser ju bra ut." När ska folk inse att något som är effektivt, praktiskt, cleant och bra, också ser bra ut. Väljer man utseende framför funktion så blir det automatiskt fult tycker jag.

En bil med feta sulor ser bra ut eftersom det var något som hade en praktisk funktion, likaså kompressor, dubbla avgasrör, vingar etc. Även fast det ibland används av utseendeskäl så är anledningen till att det såg coolt ut från början funktionen de hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ja just det. Höll på att glömma. Hur lyckas man? Två idéer som gör att chassiet tar mycket plats, men är trångt och orymligt. "Men det ser ju bra ut." När ska folk inse att något som är effektivt, praktiskt, cleant och bra, också ser bra ut. Väljer man utseende framför funktion så blir det automatiskt fult tycker jag.

En bil med feta sulor ser bra ut eftersom det var något som hade en praktisk funktion, likaså kompressor, dubbla avgasrör, vingar etc. Även fast det ibland används av utseendeskäl så är anledningen till att det såg coolt ut från början funktionen de hade.

För vissa är utseendet prio ett helt enkelt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Gillar materialvalet men resten är mest trams.

Permalänk
Skrivet av superpwnguin:

Såg det där chassit, blev kär direkt och tänkte beställa. Men det har bara plats för bebisnätagg och bebis-cpu:kylare. Tyvärr.

bebisnätagg = fullstorleks ATX-PSU på upp till 180mm?
Eller, vad menade du?

145mm hög CPU-kylare är ju ganska begränsande vad gäller tornkylare dock måste jag säga. Det verkar mer var inriktat på någon sorts AIO-vattenkylning ändå.

Permalänk
Medlem

Skulle faktiskt kunna tänka mig att införskaffa detta chassit, älskart!
Men det verkar som att sladden från usb o ljudpanelen är på TOK för långa

Permalänk
Medlem

Den där designidén med CPU kylarens slangar ska gå att trä igenom chassit utan att lossa slangar dumpade jag i en Swec tävling förra året när något företag ville ha smarta nya idéer på nytt chassi..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070