Permalänk
Medlem

3D testfilm med mycket effekter?

Som rubriken säger, har ny TV ( panasonic viera 55" plasma ) och fick med ett par 3D brillor. Har aldrig varit speciellt förtjust i 3D, men är ju faktiskt rättså coolt.

Finns det några bra testfilmer att köpa/ladda ner eller dylikt? Typ som THC har ljudtester, fast med 3dbild? tror ni förstår galoppen.

Och om ni inte vet någon bra "testfilm" så kanske en vanlig film med riktigt bra djup?

mvh

Permalänk

En Googling på "3d side by side demo video", gav en hel del intressant.

tex http://www.demo-world.eu/trailers/3d-high-definition-trailers... verkar ha en massa kul, som man kan ladda hem o prova med.

edit.
Provade att ladda hem Panasonics "Blue man group demo", la det på en USB sticka och plugga in i min 50" Panasonic GT.
Var inga problem att spela upp. Bra bild och 3D effekterna var ok, och ljudet väldigt bra, men wow,, när de drog igång med bastrummorna på slutet, så fick min bio-ljud anläggning verkligen komma till sin rätt, nästan så det börjar fladdra i gardiner o mattor, lol..

Måste ladda hem mer stuff o prova,, var kul det där..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

En Googling på "3d side by side demo video", gav en hel del intressant.

tex http://www.demo-world.eu/trailers/3d-high-definition-trailers... verkar ha en massa kul, som man kan ladda hem o prova med.

edit.
Provade att ladda hem Panasonics "Blue man group demo", la det på en USB sticka och plugga in i min 50" Panasonic GT.
Var inga problem att spela upp. Bra bild och 3D effekterna var ok, och ljudet väldigt bra, men wow,, när de drog igång med bastrummorna på slutet, så fick min bio-ljud anläggning verkligen komma till sin rätt, nästan så det börjar fladdra i gardiner o mattor, lol..

Måste ladda hem mer stuff o prova,, var kul det där..

Ska ladda hem massa där. Tackar så mycket, hittade själv ingen när ja sökte på 3D test videos, förutom massa trams på youtube filmat med potatiskamera.
Nån långfilm med riktigt bra 3D effekter då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omlin:

Ska ladda hem massa där. Tackar så mycket, hittade själv ingen när ja sökte på 3D test videos, förutom massa trams på youtube filmat med potatiskamera.
Nån långfilm med riktigt bra 3D effekter då?

Avatar kanske?
Såg den ej själv på 3D när den gick på bio, bara sett den i "inte 3D" men det borde vara rätt så mycket effekter i den kan jag tänka mig.