Hög felfrekvens för Playstation 4 enligt kunder på Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Inte bara spel som släpps halvklara ser jag.

det är ju 100% amd hårdvara i den lol

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

De flesta icke onöjda köparna kommenterar aldrig. (den grå massan)

Fjortisar(både bildliga och bokstavliga) som tror på magiska saker som tex enhörningar har en tendens till att klaga mer än andra, gärna klart överdramatiserat om jorden undergång etc och lägger sig på golvet och skriker "Ge mig tillbaka mina pengar annars ska jag berätta för alla, tom mamma att ni där jätte dumma" då dom eg inte ens hade behov av eller råd med produkten från första början.

Några fanboys lackar ur på fjortisarna ovan och menar att produkten är det bästa som hänt sedan skivat bröd och är 42 gånger bättre än alla andra konsoler tillsammans.

Och några ytterst få lämnar sakliga kommentarer i form av en mini-review på hobbynivå.

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

Och man tycker AMDs launch var dålig, det är ju helt sjukt att Sony har så dålig kvalitetskontroll.

Du kan inte ha varit med om många produkter vid launch i så fall då i princip alla i början
har mängder med defekta enheter. Dock är det säkert inte ens nära 20% som faktiskt har problem,
som sagts tidigare så är det nästan bara dom som har något negativt att säga som kommenterar
och ger omdömen samt att dom gör sin röst hörd mycket bättre.
Ingens launch är dålig om man jämför med alla andra företag, då är detta nog snarare standard
och bara något att förvänta sig vid släpp. Förstår inte varför alla ska skaffa sig allting precis
när det är ute då det är störst sannolikhet att det är problem med produkten, den är som dyrast
och när det gäller konsoler finns det nu knappt en handfull spel och ännu färre som i alla fall jag
är intresserad av så det är bättre att vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Fullständigt meningslöst att gå på Amazonrecensioner. Självklart kommer en överrepresentation av både 5:or och 1:or att infinna sig där i början. Det enda som är intressant är den verkliga felprocenten, som jag misstänker är låg.

Du kan ju säkert mejla Sony och fråga hur stor felprocent systemen som finns i handeln har...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av femkantig:

det är ju 100% amd hårdvara i den lol

Så AMD gör moderkort och Hårddiskar nu också? Det är inte fastställt vad som kan vara felet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Det är väll bara bf4 som har problem eller?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Vad säger det där egentligen? över 1 miljon sålda PS4 och ett par hundra knatar sig in på Amazon och vetelera sin frustration över sin trasiga konsol. Hur många fullt fungerande konsoler får inget omdöme alls? Failure Rate lär ju knappast vara runt 50% då torde man ju hört lite mer om det..

Skrivet av cruZZade:

Direkt missvisande skrivet av Sweclockers. Det är alltså 30-40 % av de köpare som KOMMENTERAT, inte 30-40 % av samtliga köpare. Som vi alla vet hörs alltid missnöjda kunder mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Itchy Trojan:

Att ta Amazon-ratings som en källa är väl som att ta Metacritics User-ratings som en källa, inte ok?

edit: lite mer on-topic: detta är varför vi låter USA beta-testa

Sweclockers nyheter blir mer och mer Aftonbladet stil för varje dag. Kanske dags för namnbyte, Swebladet eller Aftonclockers kanske...

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Jag kommer då inte göra misstaget att köpa en launch konsol igen, köpte 360 på releasedagen....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Säger väl det mesta om konsoller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så AMD gör moderkort och Hårddiskar nu också? Det är inte fastställt vad som kan vara felet.

moderkort har de väl gjort sedan en lång tid tillbaka, kan ju vara en dålig batch med hårddiskar fast då borde väl åtminstone systemet starta upp med firmware o sånt fast de kanske inte har uppfunnit det på amd ännu

man kan ju undvika hela problematiken med att spela på pc istället

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jag blir så glad av alla hjärnlösa människor som drar slutsatser utan någon empirisk data. Eller de som får för sig att amazons ratingsystem är ett bra mätinstrument för sådan data. Det gör mig så glad i själen

Permalänk
Skrivet av Linus82:

Jag kommer då inte göra misstaget att köpa en launch konsol igen, köpte 360 på releasedagen....

Skickades från m.sweclockers.com

Gäller väl det mesta...
Hårdvara, Mjukvara, Bilar, Båtar, Flygplan, Tåg osv...

Mycket kortare led-tider på saker idag, ut på marknaden så fort det bara går, trots att saker och ting är bra mycket komplexare idag.

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Jag blir så glad av alla hjärnlösa människor som drar slutsatser utan någon empirisk data. Eller de som får för sig att amazons ratingsystem är ett bra mätinstrument för sådan data. Det gör mig så glad i själen

Slutsatser med hänvisning till statistik är en varningsflagg i sig.

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Skulle tro att nästan ingen går in på Amazon för att ge konsolen ett bra betyg, men nästan alla som har hamnat i skiten går nog in där.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Sägs väl vara ungefär 0,4% felaktiga konsoler?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Sägs väl vara ungefär 0,4% felaktiga konsoler?

Det sa Sony dagen före dom släppte PS4, så det är nog mer än 0.4%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenir:

Det sa Sony dagen före dom släppte PS4, så det är nog mer än 0.4%

Jaha, oj. Då är det garanterat större felprocent.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Äsch. Det är svårt att ta både ettor och femmor seriöst; Oavsett är det ett alldeles för snävt betygsschema. 1-10 vore mycket bättre - då hade det varit lättare att ignorera alla som betygssätter ettor och tior.

Permalänk
Entusiast

Och det alla direkt borde reagera på är siffrorna. En miljon enheter sålda, 359 recensioner och 132 är på en stjärna för BF4-versionen och 2420 med 639 med en stjärna för launch edition. Nu är det svårt att veta hur många enheter Amazon har sålt men vi vet att de drog in 2500 förbokningar i minuten efter E3. Så det är en minuts bokningar som har orkat skriva en recension. Så de är minst sagt vinklade och antagligen helt statistiskt irrelevanta. Såg att någon gissade att Amazon hade sålt i storleksordningen 100.000 enheter så då är de där siffrorna inte lika illa längre.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tigerhamster:

Äsch. Det är svårt att ta både ettor och femmor seriöst; Oavsett är det ett alldeles för snävt betygsschema. 1-10 vore mycket bättre - då hade det varit lättare att ignorera alla som betygssätter ettor och tior.

1-10 är ett värdelöst sätt att sätta betyg. Fem steg är oändligt mycket bättre för att folk klarar inte av att bedöma mycket mer än så. Då har du jättedåligt, dåligt neutralt, bra och jättebra. Mer än så ger generellt inte för att folk använder ändå inte fler alternativ. Har du tio steg att välja mellan så är det ändå framförallt 1, 5 och 10 folk ger med lite 2 och 9 också. Ska man göra en enkät så ska man hålla sig till tre eller fem nivåer. Mer är meningslöst.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Och det alla direkt borde reagera på är siffrorna. En miljon enheter sålda, 359 recensioner och 132 är på en stjärna för BF4-versionen och 2420 med 639 med en stjärna för launch edition. Nu är det svårt att veta hur många enheter Amazon har sålt men vi vet att de drog in 2500 förbokningar i minuten efter E3. Så det är en minuts bokningar som har orkat skriva en recension. Så de är minst sagt vinklade och antagligen helt statistiskt irrelevanta. Såg att någon gissade att Amazon hade sålt i storleksordningen 100.000 enheter så då är de där siffrorna inte lika illa längre.

Visar bara hur korkade människor är när de drar slutsatser och tar nyheter som dessa seriöst.

Permalänk
Medlem

Utav mina erfarenheter så är konsol marknaden 100% fanboy köpare:P (alla jag känner) jag har alltid varit pc. Men mina polare som haft ps, ps2, ps3 osv. ps4 skullle alldrig välja något annat än Sony:P sen när dom ska köpa ny TV så blir det en?(ja Sony):P. Men mina nintendo och xbox vänner är iof, mer öppna för förslag.

Så efter min egen kontroll utav mina vänners fanboy beteende, så kan jag helt klart säga att dom som köper playstation är mer benägna att köpa andra produkter från Sony. Bara för att det är Sony;). Frågade än polare en gång varför han köpte en Sony TV(efter ps3 köp) "Sony är bäst". varför? bäst färger. Det är bara så;) haha. Dom har ju den där Bravia som gör bilden mycket bättre än alla andra, och Sony har ju alltid varit bäst sedan 80talet.

haha

(En diskution med en Sony fanboy)

Permalänk
Medlem
Skrivet av masse70:

Säger väl det mesta om konsoller?

Tyvärr så säger en sådan här nyhetsartikel mer om kvalitén på sweclockers nyhetsrapportering än om kvalitén på Playstation 4. Att hämta statistik från Amazons kommentatorsfält för att sedan antyda om att det är något problem med 30% av alla enheter är ju rena Hänt Extra journalistiken.

Permalänk
Medlem

Hur många av dom missnöjada kunderna kommer lämna tillbaka produkten? det är mer intressant. hoppas det kommer en sådan undersökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

30-40% lol. fast alla xbox juan-fans lär ju jubla nu och ta artikeln apseriöst. lite problem lär väl det bli, inget konstigt med det. var väl ganska mycket problem med första generationsen ps3:a också?

Sony fanboys verkar vara mer benägna att jubla för andras misstag (när jag undersöker mina närmsata vänner) PS folk skulle aldrig någonsin byta och det spelar absolut ingen roll hur bugigt det är:P, medans xbox, pc är mera kräsna och lättare överger plattformen om det inte fungerar som lovat;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Tyvärr så säger en sådan här nyhetsartikel mer om kvalitén på sweclockers nyhetsrapportering än om kvalitén på Playstation 4. Att hämta statistik från Amazons kommentatorsfält för att sedan antyda om att det är något problem med 30% av alla enheter är ju rena Hänt Extra journalistiken.

Men det kan ju ändå bli en rolig fanboy diskusion som ökar trafiken på sidan;) Det blir nöje av nerd rage. haha. sålänge det underhåller (folk skriver) så blir det ju win. Jag tycker att det är kul att man lyckas göra "hänt extra" på en hårdvaru sida;) blir lite extra skratt för alla hårdvarunördar som gillar humor.

Permalänk
Medlem

Som sagt, förbeställ aldrig något om det inte är ett absolut måste. De första produkterna brukar ofta behöva en del patcher samt kanske några korrigeringar i hårdvaran eller tillverkningsprocessen.

Sedan är det väl inte många av de som procentuellt faktiskt fått en fungerande konsol som orkat sig till Amazons hemsida för att lämna ett positivt betyg.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Tyvärr är det enbart de som har något negativt om produkten som faktiskt skriver något på internet, och detta gäller även för flera andra produkter också. T ex nyligen lanserat BF4 där det ser ut som om alla som har köpt de sitter på Battlelog och skriver skit, medans de som det faktiskt fungerar bra för faktiskti nte gör det, utan spelar och har kul istället.

Dock är det synd att det inte fungerar för alla, och man hoppas att det fixar sig. Men det ska bli intressant att jämföra detta med Xbox One releasen senare, då Xboxen har fått så mycket dålig media rappotering. Kommer lanseringen vara bättre än med PS4? Kommer några enheter inte fungera?

Förutom att med Bf4 har ALLA jag känner problem med spelet på ngt sätt. Där är det skit, dock med potential.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Zotamedu:

1-10 är ett värdelöst sätt att sätta betyg. Fem steg är oändligt mycket bättre för att folk klarar inte av att bedöma mycket mer än så. Då har du jättedåligt, dåligt neutralt, bra och jättebra. Mer än så ger generellt inte för att folk använder ändå inte fler alternativ. Har du tio steg att välja mellan så är det ändå framförallt 1, 5 och 10 folk ger med lite 2 och 9 också. Ska man göra en enkät så ska man hålla sig till tre eller fem nivåer. Mer är meningslöst.

5 är nog också i överkant, 3 nivåer är vad man kan använda och ändå få svar som är någorlunda koherenta. Fast har inte våra folkomröstningar visat att om det finns fler än 2 alternativ så blir man ändå oense om vad varje alternativ faktiskt stod för.

Så betygssystem som fylls i av "vanligt folk" ska nog bara ha två nivåer

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Sweclockers nyheter blir mer och mer Aftonbladet stil för varje dag. Kanske dags för namnbyte, Swebladet eller Aftonclockers kanske...

Aftonclockers

Det är vi nog allihopa.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2