Hög felfrekvens för Playstation 4 enligt kunder på Amazon

Permalänk

Att ta Amazon-ratings som en källa är väl som att ta Metacritics User-ratings som en källa, inte ok?

edit: lite mer on-topic: detta är varför vi låter USA beta-testa

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

De luktar fanboy

Rensa näsan. Har varit ett troget Playstation-fan sen PS1, men PS4ans launch är pinsamt dålig. Det ska krävas mer än två mediokra exklusiva spel för att jag ska köpa en konsol för 4000kr.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nypifisel:

Vad säger det där egentligen? över 1 miljon sålda PS4 och ett par hundra knatar sig in på Amazon och vetelera sin frustration över sin trasiga konsol. Hur många fullt fungerande konsoler får inget omdöme alls? Failure Rate lär ju knappast vara runt 50% då torde man ju hört lite mer om det..

Som vanligt så kan statistik användas lite hur man vill. Sedan behöver inte alla som röstar en 1:a göra det pga. hårdvarufel heller. De kanske inte gillar spelen? Att konsolen lät lite mer? Eller helt enkelt inte vet vad de klickat på?

Skrivet av Gender Bender:

Rensa näsan. Har varit ett troget Playstation-fan sen PS1, men PS4ans launch är pinsamt dålig. Det ska krävas mer än två mediokra exklusiva spel för att jag ska köpa en konsol för 4000kr.

Vad jag minns så var inte lanseringstitlarna till PS3 så överdrivet bra heller.

Skrivet av Itchy Trojan:

Att ta Amazon-ratings som en källa är väl som att ta Metacritics User-ratings som en källa, inte ok?

Håller Amazon en bra bit över Metacritics user-ratings. Till skillnad från Metacritic så är inte alla som röstar via Amazon 12 åringar som röstar en etta pga. en textur är grå istället för svart.

Skrivet av cruZZade:

Direkt missvisande skrivet av Sweclockers. Det är alltså 30-40 % av de köpare som KOMMENTERAT, inte 30-40 % av samtliga köpare. Som vi alla vet hörs alltid missnöjda kunder mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt med. Är lite av en Aftonbladetvarning på den rubriken.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Inte bara spel som släpps halvklara ser jag.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

om dem kunde sluta kalla allt för "blalbalbalbal of death" så hade de varit roligare.

Permalänk

Jaha, det var synd. Jag som tänkte skaffa ett...

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

30-40% lol. fast alla xbox juan-fans lär ju jubla nu och ta artikeln apseriöst. lite problem lär väl det bli, inget konstigt med det. var väl ganska mycket problem med första generationsen ps3:a också?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Självfallet skulle även Sweclockers gå och slänga ved på den här "nyheten"...

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Fullständigt meningslöst att gå på Amazonrecensioner. Självklart kommer en överrepresentation av både 5:or och 1:or att infinna sig där i början. Det enda som är intressant är den verkliga felprocenten, som jag misstänker är låg.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av foxzox7:

Har man så många som får en defekt konsoll kan man nog anta att de har skippat något steg i processen så ja, tvingar ut...

Precis. Det finns ju inte en chans att så mycket fel kan bero på annat än dålig kvalitékontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Microsoft måste vara döds rädda nu....

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Kommer Sony ha sin "Blue line of death" istället för Microsoft den här generationen? Dramatiken tätnar.....

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad jag minns så var inte lanseringstitlarna till PS3 så överdrivet bra heller.

Nej, PS3 launchen var även den rätt usel, men jag tycker ändå att den var bättre än PS4an. Kanske för att hoppet från PS2 till PS3 var så pass mycket större? PS3 kändes verkligen next gen, men det tycker jag ingen av den nya generationen känns. Dock blir det väl ändring på det när allt fler snygga spel börjar komma. Jag lär skaffa PS4 när Infamous släpps, för det känns ändå någorlunda next gen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Det är precis därför man inte köper grejer exakt vid release, det är nästan samma sak varje gång känns det som. Alltid något fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naforce:

128 av de knappt 400 som pallat skriva en review. Eller tror du alla en miljon konsoler såldes via amazon med krav på recensionsskrivande direkt?

Matte? Gör om den beräkningen och räkna med att inte alla går in på amazon för att ge en review för att få en bättre siffra, om datan är korrekt från första början.

Dock får man även räkna med att som är missnöjda är mer troliga att gå in och skriva än recension än de som inte är missnöjda och har en trasig produkt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Om man ska vara först på bollen så får man räkna med måndagsexemplar....

Permalänk

Därför jag alltid väntar några månader när sånt här kommer ut Alltid buggar eller fel på saker och ting. Lika bra att vänta till en fungerande konsol kommer ut

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge). RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 2133Mhz DOMINATOR PLATINUM SSD: OCZ Agility HDD: 3x Western Digital 3TB Moderkort: MSI Z77 MPOWER ATX Big Bang Military class 3 Grafikkort: GeForce GTX 680 4096MB EX OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Dock får man även räkna med att som är missnöjda är mer troliga att gå in och skriva än recension än de som inte är missnöjda och har en trasig produkt.

Absolut, jag syftade snarare på att 130/200000 inte är 0,000655%, utan snarare 0,065%. Sen tror jag inte att, om de nu sålde 200k PS4, det bara är 130 trasiga. Antar att vi får mer information i framtiden, men jag skulle tippa på att det är kring 0,5-1% fel.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Skrivet av cruZZade:

Direkt missvisande skrivet av Sweclockers. Det är alltså 30-40 % av de köpare som KOMMENTERAT, inte 30-40 % av samtliga köpare. Som vi alla vet hörs alltid missnöjda kunder mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Sweclockers måste ju också få läsare på något sätt, precis som vilken annan webbtidning som helst

Permalänk
Medlem

tacka vetja microsoft kan siin hårdvara o mjukvara

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Problemet med xbox rrod var ju att den inte dök upp day one. utan månader efter. Ign , Kotaku och minns inte den tredje , deras ps4or gick sönder ca en vecka före release. Får hålla tummarna att de bara är en liten fail rate men när tre recensenter's konsoller går sönder så blir man ju lite orolig.

Blir kul och se hur microsofts release går till och kommer det minsta lilla problem så börjar ännu en shitstorm av fanboysen
* håller popcornen redo inför 22 november *

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, får jag en trasig pryl ger jag inte minusbetyg, troligen är det inget fel på själva produkten utan nåt har gått fel i produktionen. När jag sen får en fungerande enhet gör jag en bedömning vad jag tycker om den.

Sen kan jag tycka att Sony borde ha bättre kvalitetskontroll och testa enheterna mer innan de skickar iväg dem från fabriken.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas.ringstad:

Sweclockers måste ju också få läsare på något sätt, precis som vilken annan webbtidning som helst

Titeln är ju "Hög felfrekvens för Playstation 4 enligt kunder på Amazon". Tycker det var en ärlig artikel, de uppger ju var de har hittat sin data och allt. Sen är det upp till var och en att tolka den.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Entusiast

Jag har sett hur en del människor hanterar sina konsoler:

  • Felaktig placering.
    Står på mjukt underlag (fluffig matta, sängen, soffan, kuddar) och hindrar kylning underifrån.

  • Undermålig kylning.
    Står instängd i ett slutet trångt utrymme där den precis får plats, och endast ett par tre hål bakåt för kablage. Enheten blir extremt varm. Med tanke på vad för processor enheten använder kan jag tänka mig att enheten blir extra varm.

  • Vårdslös hantering.
    Man bara dunkar upp den på plats, mosar i kablarna och smäller in skivan. *bang *duNk* *TjOng*. Sedan blir man förbannad när det inte går så bra i spelet. Man avreagerar sig på enheten. Tror detta är extra vanligt nu i premiärdagarna för den nya enheten ifråga. Det blir "grabbfest" hemma hos en + vårdlösheten som följer med per automatik. Ni vet säkert hur dessa grabbfester brukar urarta. Speciellt när det är några backar starköl med i bilden.

  • Usel transport.
    Äh vafan. kasta in den i bagageluckan och så drar man snabbt hemåt i äkta Ronny & Ragge -anda.

  • Kondens.
    Det är kallt ute. Enheten är kall när den kommer in i hushållet. Vem kan vänta några timmar med att packa upp enheten? Knappast ingen. Man slänger snabbt upp grejorna och när enheten väl är uppackad, så har den inte skydd av antifukt-påsen i sin förpackning längre. Kondens är ett faktum.

Det förvånar mig inte att felfrekvensen är hög så här i lanseringsdagarna.
Visst finns de vanliga fabrikationsfelen där också, men punkterna ovan lär säkert bidra till den extra höga felfrekvensen. Det lär säkert gå ner om några veckor när folk inte är lika ivriga.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Jag vet inte, får jag en trasig pryl ger jag inte minusbetyg, troligen är det inget fel på själva produkten utan nåt har gått fel i produktionen. När jag sen får en fungerande enhet gör jag en bedömning vad jag tycker om den.

Skickades från m.sweclockers.com

Det måste väl framgå om produkten är dåligt tillverkad? Tycker det är en viktig del i mina prylar iaf, att de fungerar. Fungerar de inte ens första dagen får produkten ett värdelöst betyg av mig då den gick igenom deras kvalitetskontroll men ändå hamnade DOA i mina händer.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem

De två som spelar på bilden ser ju nöjda ut i alla fall...

Visa signatur

Obsidian 350D: PSU: AX 860W 80+ Platinum | Moderkort: G1.Sniper M5 | CPU: i7-4770K | CPU-kylare: Hyper 212 Evo | RAM: 16GB - 1600MHz | GPU: GTX 1080 Ti STRIX |
Node 605: PSU: CX750M 80+ Bronze | Moderkort: MX-Gaming 5 | CPU: i5-4690K | CPU-kylare: NH-U9B | RAM: 16GB - 1866MHz | GPU: GTX 970 FTW |

Permalänk

♫ Don't ever buy a console at launch ♬

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Men snälla nån ... tror ni Amazon endast skeppat 300 konsoller ? att ta detta som nån fakta över att ps4an inte fungerar eller det är hög andel trasiga konsoller e ju bara löjligt.. amazon har säkert skeppat ett stort nummer med ett antal nollor efter.
och det är självklart man går o klagar om konsollen är trasig men hur många berömmer när den fungerar.. Denna nyheten hör hemma på aftonbladet o inte på Sweclockers..

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det var tider det! Nu är det andra tider

Håller tummarna att min Xbox One som kommer 22:e är felfri.... Nått säger mig att MS har tänkt till denna gång men återstår att se!

Lite nyfiken. Bor du i utlandet eller importerar du den med expressfart till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vectovox:

Lite nyfiken. Bor du i utlandet eller importerar du den med expressfart till Sverige?

Bokade för några månaders sedan från Microsoftstore.de