[BF4] FPS drops när jag byter till Pistol [SOLVED]

Permalänk
Medlem

[BF4] FPS drops när jag byter till Pistol [SOLVED]

Ligger på 100-120 FPS när jag lirar men när jag byter till Pistol droppar det till ~30 FPS.

Byter jag jag tillbaka till Huvudvapen och Pistol igen så hoppar FPS tillbaka till 100-120 FPS.

Fortsätter jag bara med Pistol så ligger FPS kvar på ~30 FPS tills jag gjort manövern som jag skrev på raden ovanför

Googlat runt men inte hittat någon med samma problem.

Någon som haft liknade och löst det?

Mvh FlippinB

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Ligger på 100-120 FPS när jag lirar men när jag byter till Pistol droppar det till ~30 FPS.

Byter jag jag tillbaka till Huvudvapen och Pistol igen så hoppar FPS tillbaka till 100-120 FPS.

Fortsätter jag bara med Pistol så ligger FPS kvar på ~30 FPS tills jag gjort manövern som jag skrev på raden ovanför

Googlat runt men inte hittat någon med samma problem.

Någon som haft liknade och löst det?

Mvh FlippinB

tycker du ska gå in på bf4 forumet.alltså genom battlelog o skriva det där så kanske Dice ser att detta sker.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Bra ide ska testa det.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

Jag har fos drops men det spelar ingen roll vilket vapen jag har, kan ligga på 110-120fps som droppar ner till 30 stup i ett!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk

Tänker hej vilt:

Det är inte så att du har pistol mappat till en knapp som du assignat till fraps/annat video capture program vilket i sin tur är cappat till 30 fps?

(Detta med tanke på att du "slår av/på" ditt fps-cap med en och samma knapp)

Så:
1 Kolla om du har ett sådant program igång
2 Kolla att record-knappen inte ligger på en knapp du redan använder till annat (pistol)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Tänker hej vilt:

Det är inte så att du har pistol mappat till en knapp som du assignat till fraps/annat video capture program vilket i sin tur är cappat till 30 fps?

(Detta med tanke på att du "slår av/på" ditt fps-cap med en och samma knapp)

Så:
1 Kolla om du har ett sådant program igång
2 Kolla att record-knappen inte ligger på en knapp du redan använder till annat (pistol)

Var en familjemedlem som mappat om FRAPS från F12 till 2.

Trodde jag kollat upp det men, kollade på fel flik. Dubbelkollade p.g.a av din post i.a.f

Problemet löst iaf.

Visa signatur

Kriff Kriff