Webhallen öppnar i SweClockers forum

Permalänk
Medlem

Alltid kul med fler representanter på forumet och att Sweclockers fått ökad legitimitet som en viktigt kundgrupp.

Permalänk
Medlem

nice

menne.... när öppnar ni butiken i Västerås då?

Permalänk
Medlem

Sjysst att Webhallen kommit hit.
Sen dom öppnade i Linköping så har jag handlat det mesta hos dom då och har bara positiva saker att säga om dom.
Vid 2 tillfällen har jag blivit tvungen att lämna in grejer som slutat fungera och det har dom skött på bästa och snabbaste sätt.
Det enda som jag anser att dom kan förbättra är hemsidan så att man kan få upp t.ex. hårddiskar som är över 2TB stora istället för att bara kunna se alla 3,5" Sata.
Oftast vet jag vad jag är ute efter så det stör mig inte så mycket då jag brukar veta vilket pris dom bör ligga på ungefär.

Visa signatur

Livet är hårt men orättvist
i7 6700@4,6GHz - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Vengeance 3000Mhz DDR4 16GB - Radeon 290x Crossfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivk:

Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

Jag har bara positivt att säga om den enda retur jag behövt göra (trasigt moderkort på gränsen att garantin gått ut).

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cirap:

nice

menne.... när öppnar ni butiken i Västerås då?

Jag får inte avslöja att vi inom kort öppnar i Västerås tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Hej!
Tack för sex spel, framförallt Thief som va ett planerat köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

hehe "överflöd" skrev jag nog inte: och jag avslutade ju faktiskt med " i framtiden kan vi förhoppningsvis göra både och" och nu råkade framtiden komma lite snabbare bara

Så, välkommen till framtiden!

Mycket bra beslut!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Finfint!
Nackdelen med webbhallen är att det är så jädrans jobbigt att hitta saker så om ni nu bara kunde piffa upp er sida lite, exempelvis lägga dit filter för olika gputyper, tillverkare och interface som bland annat komplett har. Ibland har jag ignorerat att handla på onlinebutiken pga detta, det tar helt enkelt för lång tid att ta fram det man vill ha och göra jämförelserna som känns nödvändiga.

Permalänk
Medlem

Trevligt, är riktigt nöjd med Webhallen framförallt nu när dom öppnat en butik som bara är 5minuter här ifrån och har öppet till 20.00 på vardagar!

Permalänk
Administrativ avgift

Sen mitt 7970 nekades för lite plast back vid dvi kontakten lossnat och gpun är stendöd förstår jag ej felsökningen. Ner men titta plasten på kortet där bak är trasigt då är det hanhavandes fel att gpu kärnan är död... Sen fått mycket problem med moderkort från er.. Men allt annat fungerat och på de flesta sakerna har ni skött er!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivk:

Trollet Säger: Ett dåligt företag med usel kundsupport. Men hej ändå!

Och här nedan kommer födan.

Skrivet av Sebastian R:

Det håller jag inte med om.

Men Webhallen är så välkomna in i den här värmande sidan.

Skrivet av Marticus:

har handlat hos webhallen ett flertal gånger med varierande summor, aldrig haft problem hos dem med varken utbud, leverans eller support.

Skrivet av Friterad:

Kan jag inte hålla med om alls faktiskt

Skrivet av Flygarfisken:

Det var ju konstruktivt...NOT
håller f.ö. ej med.

Skrivet av Sebastian19:

hitta killen som handlar på inet.

Skrivet av reverator:

Haha, Webhallen har den bästa supporten jag varit med om. Webhallen är bättre än Inet tycker jag, aldrig förstått varför de flesta här på Sweclockers gillar Inet bättre än Webhallen då Inet har högre priser men likvärdig support? Handlar oftast från Webhallen men även komplett och CDON men aldrig från Inet längre eftersom jag märkt att deras priser är högre än många andra.

Skrivet av flaskis:

Så du anser genom att fixa en egen forumdel på ett av sveriges största hårdvaru-/datorforum är ännu ett led i det dåliga företaget Webhallens usla kundsupport? Tänkte du dig för innan du valde att skriva ditt inlägg?

Skrivet av wipen96:

Konstruktiv kritik ftw.

Skrivet av Micke O:

Jag har bara positivt att säga om den enda retur jag behövt göra (trasigt moderkort på gränsen att garantin gått ut).

Så i klartext, mata ej trollet.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!

Passar på att lämna lite feedback här:

Negativt: Slarvat bort komponenter vid retur (tex vid fel), senast en processor som skickades monterad på moderkortet, med tillhörande väldigt tydlig felbeskrivning. Ärendet tog alldeles för lång tid att lösas och var stundtals otrevligt bemötande.

Positivt: Snabba leveranser, alltid skickat rätt saker, bra priser och alla problem har trots allt alltid löst sig.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

So far har jag inte handlat utav Webhallen men handlat på Inet & Komplett. Där Inet enligt mig vart väldigt bra både supporten samt inga problem att skicka in trasiga saker med snabb respons (emails, problemhantering m.m). Komplett har jag lite 50/50 då supporten inte vart direkt top-notch vid problemhantering, mer specifikt så blev jag bollad mellan email till telefon, till email, till telefon och så fortsätter det. Supporten visste inte heller huruvida det gällde med garanti (ena 7970 trasigt och eftersom det används exklusivt för just CrossFire. Först sa man blankt 'nej', sedan var det prata med chefen och ringa om ett par timmar vilket slutade i att inget samtal inkom.

Webhallen (vad jag sett i 7970 tråden etc) verkar vara väldigt likt Inet i respons, erfarna inom datorer/support m.m)

Ska göra mitt nästa inköp hos Webhallen för att 'testa dem'

Webhallen ägs av Komplett

Permalänk
Medlem

Det var fan på tiden!
Välkomna hit Webhallen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Välkommna, dock trodde jag redan att ni funnits här ett tag, miss av mig.

Uppskattar Webhallen, har handlat en hel del fina produkter på rea bland annat där, och inte blivit det minsta missnöjd. Guldstjärna för att kunna beställa och sedan hämta ut i butiken!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dalton Sleeper:

Finfint!
Nackdelen med webbhallen är att det är så jädrans jobbigt att hitta saker så om ni nu bara kunde piffa upp er sida lite, exempelvis lägga dit filter för olika gputyper, tillverkare och interface som bland annat komplett har. Ibland har jag ignorerat att handla på onlinebutiken pga detta, det tar helt enkelt för lång tid att ta fram det man vill ha och göra jämförelserna som känns nödvändiga.

Jo vi är tyvärr smärtsamt medvetna om vår ganska usla sökfunktionalitet.
Tyvärr taggar vi inte produkterna heller så jämförelser av specar etc går inte att implementera.

I ärlighetens namn känns det också lite hopplöst när Prisjakt är så extremt bra.
Det finns ju liknande produktindexeringstjänster från znet och icecat t.ex. men de är rent ut sagt skit jämfört med prisjakt.
Så: själva använder vi oftast prisjakt faktiskt. (Dvs även för att leta på saker på vår egen hemsida.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Välkommen komplett eh jag menar Webbhallen

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag får inte avslöja att vi inom kort öppnar i Västerås tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

hallå ska nt ni öppna en i borlänge då?
nu när det väl finns chans

Permalänk
Medlem

Komplett äger ju Webhallen så räcker de inte med att komplett har en del i forumet?

Permalänk
Medlem

Tjo

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Monarchy:

Komplett äger ju Webhallen så räcker de inte med att komplett har en del i forumet?

Vi är två helt olika företag som drivs individuellt med olika styrkor, olika planer, olika "personligheter" osv.
Vi kan inte svara på några frågor om komplett och de kan inte svara på några frågor om oss (annat än på väldigt mycket högre nivå än vad som lär vara intressant för gemene man).

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Jo vi är tyvärr smärtsamt medvetna om vår ganska usla sökfunktionalitet.
Tyvärr taggar vi inte produkterna heller så jämförelser av specar etc går inte att implementera.

I ärlighetens namn känns det också lite hopplöst när Prisjakt är så extremt bra.
Det finns ju liknande produktindexeringstjänster från znet och icecat t.ex. men de är rent ut sagt skit jämfört med prisjakt.
Så: själva använder vi oftast prisjakt faktiskt. (Dvs även för att leta på saker på vår egen hemsida.)

Jag håller med om att er webbsida behöver uppdateras lite, bland annat med lite fler filter och liknande, men det är två saker jag verkligen saknar. Handlar en hel del av er, men något som ofta är ett irritationsmoment är när ens kundvagn efter ett tag försvinner, medans den på t.ex Inet sparas.

Att inte kunna länka kundvagnar känns också lite tråkigt och just funktionen att länka kundvagnar tror jag är något som ni förlorar en del kunder till Inet av.

Vet du om det finns några planer på att öppna en butik i Norrköping förresten?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Marknaden saknar bra datorbutiker i Jönköping samt Skövdeområdet? Finns det framtidsplaner från webhallen där kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Webhallen är absolut min favoritaffär. Var första företaget jag handlade av genom nätet och eftersom det gick bra redan från början har jag aldrig tvekat att handla över nätet, de gav bra inflytande direkt.
Webhallen kommer fortfarande vara min favoritaffär med stort utbud, bra priser och blandat sortiment.

Tog faktiskt tom tillfället att besöka Webhallen endast för att hämta ut ett spel trots resan var över 10mil lång, men värt var det. Sparade påsen som minne, men nu är den tyvärr slängd.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Representation! Härligt, har en ganska bra mängd mumma inhandlat hos er sedan -04 och alltid har leveranserna varit snabba och supporten god vid de tillfällen det behövts.

Sidan behövs ses över som några poängterar, bonussystemet är lite konstigt ( men ack så trevligt ) och stundtals har ni riktigt trevliga priser!

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen och välkommna!

Vill bara säga att webhallen är super när man kommer till er butik, alltid glada säljare och som är kunniga. Men er onlinesida kunde ju faktiskt vara mycket bättre än vad den är. Ett exempel är ju att man inte kan använda presentkort som är köpt i butik, mycket dåligt för er kundservice må jag säga. Som här nu inför jul så tror jag att ni förlorar många kunder p.g.a detta. Det är ju inte alla föräldrar som är duktiga när det gäller elektronik och då går och köper ett presentkort i butiken som dom i sin tur inte kan använda online till sina barn, utan måste åka till butik. Annars är jag mycket nöjd med Webhallen som har bra priser och trevliga mottaganden.

Permalänk
Medlem

Grymt företag!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Marknaden saknar bra datorbutiker i Jönköping samt Skövdeområdet? Finns det framtidsplaner från webhallen där kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Agreed! Kjell och co i Jönköping räcker inte till längre

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Jag håller med om att er webbsida behöver uppdateras lite, bland annat med lite fler filter och liknande, men det är två saker jag verkligen saknar. Handlar en hel del av er, men något som ofta är ett irritationsmoment är när ens kundvagn efter ett tag försvinner, medans den på t.ex Inet sparas.

Att inte kunna länka kundvagnar känns också lite tråkigt och just funktionen att länka kundvagnar tror jag är något som ni förlorar en del kunder till Inet av.

Vet du om det finns några planer på att öppna en butik i Norrköping förresten?

Fast länka kundvagnar och spara kundvagnar har man alltid kunnat göra hos oss.
Det är bara folk som inte fattar det

Vi har till och med funderat på att köpa en banner här på Sweclockers enbart för att informera om det. För vi ser typ aldrig att någon använder det.

Här är t.ex. en av mina gamla varukorgar:
http://www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/36225/

Det enda man måste göra är att trycka på spara:

Att den tappar varukorgen är också något som vi får enstaka rapporter om men aldrig kan reproducera annat än om man typ rensar cookies/historik i browsern. Inte att den bara släpper det, framförallt inte om man är inloggad.
Men vi tar mer än gärna mot mer detaljerade rapporter så att vi kan felsöka det!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Roligt! Kund sedan länge och väljer ofta Webbis om alternativen är likvärdiga, bra kundminne:
Köper headset som dels gör mig illamående (slutna med aktiv bursreducering) och det är något fel på ljudet. Går till affären i Sundbyberg och där lyssnar de i lurarna, hör att det låter skumt och jag får byta till ett annat par. Bemötandet var vänligt och det var viktigt för det känns så jobbigt klaga på en produkt, speciellt för så skum grej som "låter inte rätt".

Visa signatur

[5900x][MSI-B550-Tomahawk][RTX-3700][32GBRam3200CL14]