Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Fan, jag var jätte sugen men sen såg jag att det fanns en microtransaktion modell liknande pay-to-win i spelet.
Ikke betalande spelare behöver lägga 40h i veckan för att kunna matcha sig mot betalande som lägger lite tid.

Hade det varit singelplayer hade jag skaffat det och skitit i om man kan köpa allting för riktiga pengar, men som ett MMO så nej jag vet inte. Ingenting för mig.

Squadron 42 är singleplayer-delen.
sen kommer även privata servrar finnas, mikrotransaktioner inte "gäller" utan det är servern som bestämmer. Om jag förstått rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är inget pay to win...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Fan, jag var jätte sugen men sen såg jag att det fanns en microtransaktion modell liknande pay-to-win i spelet.
Ikke betalande spelare behöver lägga 40h i veckan för att kunna matcha sig mot betalande som lägger lite tid. Och detta ska in i spelet, i slutändan. Chris Roberts har iaf tydligen sagt det i någon video
Hade det varit singelplayer hade jag skaffat det och skitit i om man kan köpa allting för riktiga pengar, men som ett MMO så nej jag vet inte. Ingenting för mig.
EDIT: Det finns vissa som säger att det inte är pay to win och att dogfighting kommer att bete sig strikt som sten, sax, påse och bossfights, PVP låter ju kanske inte så lagom kul så är det så så visst. Sen finns det ju andra aspecter av spelet, utforska hitta nya system osv som man tydligen ska kunna få (något för? om man är först). Det lär ju försvinna första tiden i spelet till alla backers som har köpt snabba skepp

Star Citizen är egentligen två spel i ett.
Squadron 42 = Singel player
Star Citizen = Multiplayer

Personligen så tycker jag att det är på gränsen till att kunna kalla det för "Pay2Win" (hatar uttrycket egentligen) då det går att köpa ingame valuta för riktiga pengar. Dock så är summan begränsad per vecka. Men det återstår att se hur mycket det kommer att påverka spelet.
Skulle det vara fruktansvärt så får vi väl helt enkelt gå ihop och slänga upp en egen server där vi kan göra vad vi vill.
Dessutom så tror jag att spelvärlden kommer vara så stor att en enskild individ som spenderar irl pengar inte kommer påverka andra spelare allt för mycket. Men åter igen, det återstår att se.
Jag älskar konceptet med spelet och det är därför jag har valt att spendera pengar på det. Skepp och LTI gör ju såklart att man får lite för pengarna också.

PvP kommer vad jag förstått vara väldigt fokuserat på hur duktig piloten är. Dvs en bra pilot med ett dåligt skepp kommer att vinna över en dålig pilot med ett bra skepp (precis så som det ska vara)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Fan, jag var jätte sugen men sen såg jag att det fanns en microtransaktion modell liknande pay-to-win i spelet.
Ikke betalande spelare behöver lägga 40h i veckan för att kunna matcha sig mot betalande som lägger lite tid. Och detta ska in i spelet, i slutändan. Chris Roberts har iaf tydligen sagt det i någon video

Hade det varit singelplayer hade jag skaffat det och skitit i om man kan köpa allting för riktiga pengar, men som ett MMO så nej jag vet inte. Ingenting för mig.

EDIT: Det finns vissa som säger att det inte är pay to win och att dogfighting kommer att bete sig strikt som sten, sax, påse och bossfights, PVP låter ju kanske inte så lagom kul så är det så så visst. Sen finns det ju andra aspecter av spelet, utforska hitta nya system osv som man tydligen ska kunna få (något för? om man är först). Det lär ju försvinna första tiden i spelet till alla backers som har köpt snabba skepp

Det är varken P2W eller sten/sax/påse. Den yttersta begränsningen på hur "bra" man kommer vara (spelet handlar inte bara om att vara "bäst" på exempelvis dogfighting, men för argumentets skull kan vi låtsas som det) kommer att vara en själv. Visst kan det vara svårt att ta ner en Hornet med en Aurora, men det är absolut inte omöjligt. Till skillnad från exempelvis WoW där man med ganska begränsade skills kan klara det mesta (i alla fall i PvE) bara man har gear nog, kan man inte "köpa skills" i SC. Jag tänker inte lägga något på micro-transactions när spelet väl är igång, och jag är inte oroad över att bli ägd av folk som köper bättre skepp med riktiga pengar än vad jag kommer att ha. Jag kommer antagligen ha mycket mer erfarenhet med mitt skepp än en sån person med sitt, och blir spelet som det utlovas ska det i slutändan spela större roll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Tja folket, har suttit och letat lite SC info, men tycker att det mesta är lite luddigt just nu. Är ett stort fan av rymdspel men tycker inte att det har framgått vad SC är och hur det kommer spelas(gameplay) igenom att läsa igenom deras hemsida, någon av er som har tips på länkar som sammanfattar mer om spelet?

Tack på förhand.

FPS/första-persons-rymdskeppsflygeri. Dogfights, trading, exploring, smuggling, raiding, etc. Skulle kunna leta efter lite länkar, men lite knöligt mitt i en föreläsning, och någon annan har säkert hunnit länka dig något innan jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Tja folket, har suttit och letat lite SC info, men tycker att det mesta är lite luddigt just nu. Är ett stort fan av rymdspel men tycker inte att det har framgått vad SC är och hur det kommer spelas(gameplay) igenom att läsa igenom deras hemsida, någon av er som har tips på länkar som sammanfattar mer om spelet?

Tack på förhand.

Här kan du läsa om ALLT
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/79442/th...

Ladda ner pdf-filen och läsa på om valfri del.
Skulle bli väldigt förvånad om denna post inte blir MVP denna veckan. Kan vara det bästa som något gjort på länge för SC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Här kan du läsa om ALLT
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/79442/th...

Ladda ner pdf-filen och läsa på om valfri del.
Skulle bli väldigt förvånad om denna post inte blir MVP denna veckan. Kan vara det bästa som något gjort på länge för SC.

perfekt, tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Holy Hannah!

Banu merchantman och Xi'An Scout säljs nu.
Samt Idris (slut nu, antar de fyller på några under 4 tillfällen under dagen, som de sagt)

Helt sjukt va vacker Banu Merchantman är.. Vill ha-faktorn gick igenom taket samtidigt som hakan slog i golvet.. GHA! Men att lägga ytterligare nästan $250 efter att redan backat dem med $310..? Not so much.. Får bli ett in-game-köp senare antar jag..

Skrivet av lappen81:

Fan, jag var jätte sugen men sen såg jag att det fanns en microtransaktion modell liknande pay-to-win i spelet.
Ikke betalande spelare behöver lägga 40h i veckan för att kunna matcha sig mot betalande som lägger lite tid. Och detta ska in i spelet, i slutändan. Chris Roberts har iaf tydligen sagt det i någon video

Hade det varit singelplayer hade jag skaffat det och skitit i om man kan köpa allting för riktiga pengar, men som ett MMO så nej jag vet inte. Ingenting för mig.

EDIT: Det finns vissa som säger att det inte är pay to win och att dogfighting kommer att bete sig strikt som sten, sax, påse och bossfights, PVP låter ju kanske inte så lagom kul så är det så så visst. Sen finns det ju andra aspecter av spelet, utforska hitta nya system osv som man tydligen ska kunna få (något för? om man är först). Det lär ju försvinna första tiden i spelet till alla backers som har köpt snabba skepp

Ingenting jag har hört om spelet indikerar att det kommer vara Pay-to-win, vet inte ens om man kommer kunna köpa skepp (mer än ett antal olika start-modeller att välja bland då) efter release men det kanske någon annan har mer info om?
Nån sten-sax-påse-modell för dogfightsen är det dock absolut inte tal om, det som sagts är att -intelligens- och -strategi- kommer att premieras mer än något annat (ex. FPS-reflexer eller "flest kanoner") i dogfighting. Detta mycket tack vare den avancerade skademodellen (om du får in en träff på en av fiendens vapen så är vapnet ev. obrukbart t.ex., samma sak om du får in en träff på någon av hans styr-raketer).
Sen får du gärna ta och läsa dina inlägg innan du postar dem, man ska inte behöva läsa ett inlägg fyra-fem gånger och ändå vara osäker på vad som menas.. Inget illa ment, men postar man på ett forum så gör man det väl sannolikt för att uttrycka en åsikt och vad är den åsikten värd om den inte går att tolka?

Permalänk
Medlem

Yieha!!
Fick en Idris-P från första batchen som såldes ... tog ledigt hela dagen för att kolla så siten och trycka F5 då och då ...

Permalänk
Medlem

Helvete vad snyggt Banu Merchantman är!
Synd bara att jag är luspank och inte har råd att lägga en krona till på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

https://robertsspaceindustries.com/media/d8ktckex1ucmrr/sourc...

Helvete vad snyggt Banu Merchantman är!
Synd bara att jag är luspank och inte har råd att lägga en krona till på detta.

Klart snygg, själv vill jag gärna se en bild på X'ian scout skeppet innan jag bestämmer mig för att panta min misc freelancer för den. ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Yieha!!
Fick en Idris-P från första batchen som såldes ... tog ledigt hela dagen för att kolla så siten och trycka F5 då och då ...

Fan va grats!!!! Om jag kunde lägga dom pengarna...wow. Om du söker en besättningsman så har du en här i alla fall!

Permalänk
Medlem

Tack, vet inte hur jag skall spela ännu, har inte bestämmt om jag skall gå med i en guild eller spela som ensamvarg ...och ha idris'en som ett objekt att beundra, eller nöjligtvis anställa ai spelare, om man hittar någon användning för den.
Det är ju ca 1,5 år tills release, så jag har gott om tid att bestämma vad jag skall göra

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Yieha!!
Fick en Idris-P från första batchen som såldes ... tog ledigt hela dagen för att kolla så siten och trycka F5 då och då ...

Gratulerar! Kikat in lite på sidan under dagen, verkar som att pledgetakten har ökat en aning... Om en får lov att fråga, hur många/vilka skepp har du nu? Har för mig att du postat tidigare om att du hade alla basskeppen. Galen samling i så fall, det är såna som du som höjer $/pledger till nya höjder!

Själv har jag till slut kommit till ro med att nöja mig med min LTI Freelancer. Skaffade mig alla hardback-böcker också (modding manual, Squadron 42, Making of...) så känner att jag donerat vad jag kan motivera.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonnergard:

Gratulerar! Kikat in lite på sidan under dagen, verkar som att pledgetakten har ökat en aning... Om en får lov att fråga, hur många/vilka skepp har du nu? Har för mig att du postat tidigare om att du hade alla basskeppen. Galen samling i så fall, det är såna som du som höjer $/pledger till nya höjder!

Själv har jag till slut kommit till ro med att nöja mig med min LTI Freelancer. Skaffade mig alla hardback-böcker också (modding manual, Squadron 42, Making of...) så känner att jag donerat vad jag kan motivera.

Tja, senaste video jag gjorde, efter patch 8 med hornet varianterna är här:

Utöver skeppen i videon har jag en retaliator, 1 gladianor, 1 M50, 1 Starfarer, 1 Xi'An scout, 1 Banu Merchantman, 1 Idris-P, ytterligare 1 cutlass som jag köpte efter videon
Det är nog alla

(observera att bilden är väldigt ostabil efterson patch 8 införde en del bildproblem, som alla som stöder projektet vet ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Då är det snart dags.
Om jag förstått det rätt så startar livessändningen kl 18 00 svensk tid. (för den som är osäker på när den startar)

När jag säger det, så går jag efter klockan i följande inlägg:
Setting up a CIG Time Clock, Windows 7

Vet dock inte om det stämmer, det kan mycket väl hända att sändningen börjar först kl 20 00, bäst att kolla bägge tiderna (Det baserar jag på att starfarer började säljas kl 0900 svensk tid igår, vilket borde ha varit midnatt star citizen tid.)

Varför krångla till det när det finns en nedräkning på hemsidan? Klockan 20:00 börjar det!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Har ju 350R men vill ju även ha en till utforskning, smälta den och ta MISC Freelancer eller behålla den och invänta mining skeppen eller vänta och se om vi får "dedicated salvage ship". Svåra val! Haha

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Tja, senaste video jag gjorde, efter patch 8 med hornet varianterna är här:
"film"

Utöver skeppen i videon har jag en retaliator, 1 gladianor, 1 M50, 1 Starfarer, 1 Xi'An scout, 1 Banu Merchantman, 1 Idris-P, ytterligare 1 cutlass som jag köpte efter videon
Det är nog alla

(observera att bilden är väldigt ostabil efterson patch 8 införde en del bildproblem, som alla som stöder projektet vet ...

Meh, när jag nu såg allt du har så kände jag mig ju lite snål.
Så 1 Xi'An scout blev det för mig innan $32 miljoner
Den kan säkert bli bra i asteroidbälten, där man behöver ett smidigt skepp.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Tror jag inväntar Aegis Surveyor.

Aegis Surveyor – The Surveyor, from noted military contractor Aegis, is an industrial-quality salvage ship. Equipped with a reinforced cargo bay, a long-range jump drive and launch pods for unmanned drones, the Surveyor is an ideal ship for taking advantage of deep space wrecks. Tractor beams, floodlights, scanner options and docking ports round out the tool chest on this capable, utilitarian spacecraft.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Star Citizen Anniversary Livestream & Sale!

Citat:

Greetings Citizens,

The final day of the Star Citizen Anniversary Sale is here!
Chris Roberts and the Star Citizen team will be hosting a four hour livestream starting at 11 AM PST. Check back here then to join in on the fun!

We’re offering two special ships available for sale for the next 24-hours: the promised Banu Merchantman and the Xi’An Scout ship. Both of these ships were unlocked by Star Citizen backers, and they both represent how additional funding is allowing us to expand the games in new and exciting ways. Remember, all of these ships will be available in the finished game. Purchases today help Star Citizen’s development!
Xi’An Scout

The Khartu is the light attack craft of the Xi’An military. Contrary to Human ship design, the Khartu doesn’t have a traditional main thruster, instead featuring an array of maneuvering thrusters on articulated rigs. This design allows for incredible agility, making them the bane of UEE pilots. The Aopoa corporation manufactures this export model, the Khartu-al, for sale to human civilians as a dedicated scout/explorer. Pick one up here!
Banu Merchantman

Banu traders are renowned for their merchant prowess, traveling the spacelanes and trading with everyone from humans to the Vanduul! Their sturdy, dedicated trading ships are prized beyond all other transports, sometimes passing from generation to generation of Banu. Pick up a Banu Merchantman for a whole new Star Citizen experience! You can pick one up here. (Pictured)
Idris-P

Additionally, a limited allotment of Idris-P corvettes will be available for sale throughout the day. Keep checking the store: we’re releasing four allotments of 100 each at times designed to give users around the world a shot. Idris-Ps will retain their original price for all backers and will include LTI for everyone. PLEASE NOTE: due to FinCEN regulations, packages over $1,000 can not be gifted. This includes the Idris-P corvette, so do not purchase one expecting to transfer it to another account! You can check for Idris availability here.

Spec för de nya skeppen finns listade:

Citat:

Xi’An Scout

Role
Scout

Manufacturer
Aopoa

Cargo Capacity
0

Max Crew
2

Upgrade Space
4

Max Power Plant Size
4

Max Engine (Primary Thruster)
N/A

Maneuvering Thrusters
18 x TR2

Max Shield
4

HARDPOINTS
Class-1: 2x Size 4
Class-2: 4x Size 2

NOTE: Ship specifications are preliminary and subject to change as the game is further developed and balanced.

Citat:

Banu Merchantman

Role
Merchant Clipper

Manufacturer
BIRC

Cargo Capacity
60

Max Crew
4

Upgrade Space
6

Max Power Plant Size
4

Max Engine (Primary Thruster)
2 x TR6

Maneuvering Thrusters
8 x TR2

Max Shield
6

HARDPOINTS
Class-1: 2x Size 4
Class-2: 5x Size 2
Class-5: 2 available

NOTE: Ship specifications are preliminary and subject to change as the game is further developed and balanced.

Permalänk
Medlem

Pantade in min misc Freelancer mot en Xi’An Scout.
Hoppas att den kommer se bra ut. ;D

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nu är deras live stream igång http://www.twitch.tv/roberts_space_ind_ch_1

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Tja, senaste video jag gjorde, efter patch 8 med hornet varianterna är här:
fTjhoT-wr-s

Utöver skeppen i videon har jag en retaliator, 1 gladianor, 1 M50, 1 Starfarer, 1 Xi'An scout, 1 Banu Merchantman, 1 Idris-P, ytterligare 1 cutlass som jag köpte efter videon
Det är nog alla

(observera att bilden är väldigt ostabil efterson patch 8 införde en del bildproblem, som alla som stöder projektet vet ...

Grattis till idrisen! snygg samling med skepp du har!

Visa signatur

Chassi Obsidian 650D , Corsair RM1000I, Processorer AMD Ryzen 7 2700X, ROG STRIX B450-F GAMING, Ram G.Skill 8GB*4 3200, Radeon RX Vega 64, Hårddisk 1 Samsung 850 EVO 256gb Hårddisk 2 Samsung 860 EVO 1TB, Tangentbord Corsair k68, Mus Corsair Sabre RGB, Bildskärm AOC2790 & S24E650

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasZ_7:

Grattis till idrisen! snygg samling med skepp du har!

Tack. Jag fhar försökt köpa minst en av varje skepp. Startade med rear admiral under kickstartern samt en freelancer och en hornet ... sedan blev det bara fler och fler ...

Permalänk
Medlem

Live sändningen var lite av en besvikelse, jag hade hoppats på några trevliga överaskningar ...
Bästa, tycker jag, var visningen av den uppfräshade Avenger. Snyggt ....

Permalänk

Var lite imponerad av att streamen flöt bra den här gången och att de var väldigt organiserade. Mycket intressant info, även om inte allt var högoktanigt. Gillade inblicken i de olika delarna som musik, Squadron 42, HUD, PBR, och så vidare. Hoppades dock på litemer info om Freelancer/Connie-varianterna, men det kommer nog i sinom tid.

Tyvärr, eller vad man skall säga, så blev det faktiskt ett andra skepp för min del med LTI. Låg i sängen och kollade streamen på plattan i godan ro, blev mer och mer sugen på Avenger när jag såg PBR-trailern med den. Var ändå tvungen att gå upp och stänga av datorn nu, suget blev helt enkelt för stort.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Letter from the Chairman: $32 Million

Citat:

Greetings Citizens,

To be perfectly honest, I didn’t expect to have to write another letter so quickly. Damn you all for being the best, most supportive community in gaming! Hopefully you can forgive me for waiting until after the livestream for this post! The alien ships are a hit; we can’t wait to share more as they come together. Flying a Xi’An scout or a Banu merchantman will be a different experience than their human counterparts, and we’re dedicated to making it worthwhile. At the $32 million level, you’ve unlocked the Aegis Surveyor, a ship dedicated to salvage that also offers some emergent gameplay opportunities:

  • Aegis Surveyor – The Surveyor, from noted military contractor Aegis, is an industrial-quality salvage ship. Equipped with a reinforced cargo bay, a long-range jump drive and launch pods for unmanned drones, the Surveyor is an ideal ship for taking advantage of deep space wrecks. Tractor beams, floodlights, scanner options and docking ports round out the tool chest on this capable, utilitarian spacecraft.

The winner of the $34 million ship role poll, in a photo finish, is smuggling! There are two typical paths for smuggling ships: fast, armored ships adapted to run blockades and escape the authorities when necessary and totally innocuous ships that keep their cargo hidden from prying scanners. Several of our existing ships, including the Banu Merchantman, are well-equipped for the former job and so we’ve going for the latter.

  • MISC Hull C (Discreet) – Scaling from small “box trucks” to massive supertankers, the MISC range of cargo hulls (A-D) are the standard goods transporter in human space. Extremely configurable, MISC Hulls can be adapted for most any type of transport job: from standard bulk shipping on the patrolled spacelanes to armored cargo hauling on the frontier. While these pre-configured hulls are primarily used for legitimate purposes, the MISC Hull Cs have recently become the favorite for criminals who modify the ship with advanced sensor shadow technology, quick-decompress holds and a variety of hidden compartments without modifying the ship’s body so it will appear to onlookers as standard everyday transports.

Thank you for your incredible support; I hope you enjoyed the chance to interact with the team in today’s livestream. And don’t forget to vote: next up is the last phase of the fan ship role selection poll. By the process of elimination, you can expect to be choosing a new ship from Drake Interplanetary, maker of the Cutlass and Caterpillar. Choose wisely!

— Chris Roberts

Sista omröstningen

Permalänk
Medlem

Ifall de hade visat bilder på Khartu-Al (Xi'an scout) hade risken varit hög att jag uppgraderat min M50.
Som det var nu nöjde jag mig med en Banu Merchantman.

Edit: I skrivande stund saknas bara $10k för den 33:e miljonen...

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Sista omröstningen

För skepp ja.

Nu har de om platser med.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk

Aftonbladet har lagt upp 2 notiser(men verkar vara samma text i båda) om Star Citizen

Star citizen drar in sinnessjuka 33 miljoner dollar
Ofattbara framgångar för ”Star citizen”

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!