Monterad speldator för max 8 000kr

Permalänk
Medlem

Monterad speldator för max 8 000kr

Godkväll!

Jag funderar på att köpa en ny dator och den ska i så fall enbart användas till att spela på.

Jag skulle ju såklart önska att den klarar av dagens spel med maxinställningar och också står sig ett tag.
Kommer nog mest spela MMO- och FPS-spel på den.
Jag skulle också gärna se att den går att uppgradera i framtiden så jag slipper köpa en helt ny om något år.

Skulle vilja att den har en SSD disk + en SATA (behöver inte vara så stor).

Eftersom jag inte kan bygga ihop den själv så vill (måste) jag köpa den färdigmonterad och jag behöver även ett OS.

Jag behöver "bara datorn". Använder min lastgamla skärm och andra tillbehör tills jag har råd med bättre grejer.

Har sett att i5-4670 rekommenderas ofta, är de bättre än AMDs respektive?
Är Geforcekorten bättre än övriga (Radeon?) kort?
Är det bättre att lägga pengarna på ett bra chassi (och moderkort?) för att kunna uppgradera senare, eller lägga dem på processor, minne, grafikkort osv?

Efter att ha kikat lite i de andra trådarna så tror jag att jag skulle vilja ha en i5xx(någon bra) processor och ett bra geforcekort, men AMD/Radeon kanske är mer prisvärda?
Jag har noll koll, senast jag hade en stationär dator var 12 år sedan och den byggde jag inte ihop själv heller

Jag vill ju såklart ha ut mest dator för pengarna

Tacksam för hjälp! It's a jungle out there!

(Ber om ursäkt om inlägget blev rörigt, jag är lite trött i huvudet )

/Aluk

Permalänk
Skrivet av Aluk:

Är det bättre att lägga pengarna på ett bra chassi (och moderkort?) för att kunna uppgradera senare, eller lägga dem på processor, minne, grafikkort osv?

Ja, eller i alla fall kolla vad det är för chassi så det inte har en fläkt som väsnas som vissa budget alt. har. Moderkort för att uppgradera senare? Vet inte vad du ska uppgradera, CPUn ? det blir sällan av man köper ny dator efter några år istället. Det kanske ändå inte går att uppgradera moderkortet till den cpu:n då.

Ja, lägg pengar på minne så mkt som är användbart. 8GB? och bra grafikkort med 1080p (Full HD) och div utgångar samt bra grafikprocessor. Det kanman alltid ha nytta av. GTX 680 räcker för så gott som allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronaldino:

Ja, eller i alla fall kolla vad det är för chassi så det inte har en fläkt som väsnas som vissa budget alt. har. Moderkort för att uppgradera senare? Vet inte vad du ska uppgradera, CPUn ? det blir sällan av man köper ny dator efter några år istället. Det kanske ändå inte går att uppgradera moderkortet till den cpu:n då.

Ja, lägg pengar på minne så mkt som är användbart. 8GB? och bra grafikkort med 1080p (Full HD) och div utgångar samt bra grafikprocessor. Det kanman alltid ha nytta av. GTX 680 räcker för så gott som allt.

Tack för svaret Ronaldinho

Ja, det har du rätt i, har aldrig blivit av att jag uppgraderat mina tidigare datorer, tack för tipset!

Alright, ja då ska jag göra det. Har du några förslag på bra grafikkort och bra grafikprocessor(er) ? Hur bra står sig GTX 680 framöver?

Har du, eller någon annan, lust att kika på paketen som finns på tex Komplett och konfigurera så det blir så bra som möjligt för ungefär 8k så vore det asgrymt

Väldigt tacksam för hjälpen!

/Aluk

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ronaldino:

GTX 680 räcker för så gott som allt.

Skrivet av Aluk:

Väldigt tacksam för hjälpen!

/Aluk

Jag hävdar nog motsatsen, sky GTX680 som pesten om du ska köpa nytt. Begränsad bandbredd till minnet. Jag har en klenare grafikprocessor och det är minnet som är problemet så fort man ska lira BF4 med en extra skärm som bara spelar en film eller så. (Detta är inte ens i ultra).

Bättre att leta efter en billig 7970(finns för 2lax på webbhallen) eller det näst in till identiska R9 280X som troligen är de två vettigaste korten på marknaden idag.

Nej det finns inget som säger att AMD är sämre än Nvidia eller vice versa. Det enda sättet att veta vilket som passar dig bäst att kolla på riktiga tester och jämföra vilken prestanda du får för vilken peng.

Du har inte heller sett i5 4670 utan i5 4670K bli rekommenderad. Det är en skillnad då "K" modellen går att överklocka och troligen räcker längre i framtiden om man skulle vilja överklocka och på så sätt spara in prisskillnaden mellan "K" modellen och icke-k modellen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag har bestämt mig för en Komplett Gamer i20, fast med -MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX "Twin Frozr IV" och med Corsair Carbide 330r istället. Utan tangentbord & högtalare.

Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att sätta ihop samma dator fast på Inet?
Inklusive ihopbyggnad och med OS.
Jag har försökt själv men de har inte samma delar och då vet jag inte vad jag ska ta istället

Tacksam för all hjälp jag kan få

/Aluk

Permalänk
Medlem

Jag är rätt säker på att det blev dyrare.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4187316/2013-11-26

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ja, det blev dyrare, tack för hjälpen ändå fantomsmurfen

Jag har tänkt beställa det här (modifierad i20) från Komplett:

Corsair Carbide 330R Midi Tower Black
Intel Core i5-4670 Processor
Cooler Master B500, 500W PSU
MSI B85M-E45, Socket-1150
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
Seagate Barracuda® 1TB
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic

Jag bytte chassi till ett tystare, men det hade färre fläktar, tror ni det blir för varmt?

Borde jag lägga på 350kr och köpa samma processor fast "K" ? Eller behöver jag byta ut andra delar också då?

Tacksam för hjälp

/Aluk

Permalänk

grafikkortet

inget av de korten David rekommenderade?

Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC HDMI DisplayPort Dual-DVI 3GB 2300,00 kr

PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC (AX7970 3GBD5-2DHE/OC) 2000,00 kr

Det du hade som idé från början GTX680 trodde jag var OK. Tur det finns de som vet bättre

Det kortet du valde är det medvetet och du kollat/tyckt va bättre än de två R9280X och 7970?

Permalänk
Medlem

Näe, jag såg att någon rekommenderade MSI GTX-kortet i någon annan tråd med ungefär samma budget (budgeten har tydligen gått upp till 10k )

Om jag utgår ifrån Kompletts i20 (som det också tipsats en del om) så går den bara att konfigurera med olika GeForcekort.

Är de två David rekommenderade bättre än GTX 770-kortet som jag valt?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aluk:

Ja, det blev dyrare, tack för hjälpen ändå fantomsmurfen

Jag har tänkt beställa det här (modifierad i20) från Komplett:

Corsair Carbide 330R Midi Tower Black
Intel Core i5-4670 Processor
Cooler Master B500, 500W PSU
MSI B85M-E45, Socket-1150
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
Seagate Barracuda® 1TB
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic

Jag bytte chassi till ett tystare, men det hade färre fläktar, tror ni det blir för varmt?

Borde jag lägga på 350kr och köpa samma processor fast "K" ? Eller behöver jag byta ut andra delar också då?

Tacksam för hjälp

/Aluk

Du måste egentligen köpa ett bättre moderkort för att det ska vara direkt värt det.

Skrivet av Ronaldino:

inget av de korten David rekommenderade?

Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC HDMI DisplayPort Dual-DVI 3GB 2300,00 kr

PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC (AX7970 3GBD5-2DHE/OC) 2000,00 kr

Det du hade som idé från början GTX680 trodde jag var OK. Tur det finns de som vet bättre

Det kortet du valde är det medvetet och du kollat/tyckt va bättre än de två R9280X och 7970?

Skrivet av Aluk:

Näe, jag såg att någon rekommenderade MSI GTX-kortet i någon annan tråd med ungefär samma budget (budgeten har tydligen gått upp till 10k )

Om jag utgår ifrån Kompletts i20 (som det också tipsats en del om) så går den bara att konfigurera med olika GeForcekort.

Är de två David rekommenderade bättre än GTX 770-kortet som jag valt?

GTX 770 är ett GTX 680 med större bandbredd. Det kan nyttja ca 2.7-3.3GB Vram OM det har den mängden Vram. Alltså ett glorifierat 680.

GTX 770 presterar lite bättre än 7970 eller R9 280X (Båda är samma kort mer eller mindre).
Alltså
GTX 770 = Förbättrat 680
R9 280X = Förbättrat HD 7970

Spela på en skärm med 1080p eller lägre upplösning så är Nvidia varianten i detta fallet att föredra.

Ska du har fler än en skärm längre fram så rekommenderar jag AMDs kort. (Jag ångrar personligen att jag köpte ett GTX670 istället för ett HD7950 när jag köpte min dator på grund av den begränsade Vram:en.

Egentligen rekommenderar jag det kortet av dessa två som är billigast att få tag på.
HD7970 går att köpa löst för 2000kr på webhallen och är ett säkert och kraftfullt kort.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Jag ska köpa en full hd BenQ eller Asus-skärm också, så jag kommer ha en bra skärm

Gah, om jag ska ha en AMD istället för i20 (eftersom det endast går att välja Geforce på den) så måste jag ju börja om från början igen

Om datorn max får kosta 10 000:- (utan skärm), vilken färdigbyggd hade du/ni då tagit och hur hade ni konfigurerat den?
(Ska lira FPS och MMO spel)

Permalänk
Medlem

Efter att ha pillat lite själv utan någon egentlig aning, funkar det här (inkl skärm och keyboard):

Komplett Gamer a20 - November

AMD's Never Settle Forever Gold
Skärmkabel DVI M/M 2m
Stötsäker kartong
SteelSeries QcK musmatta
Cooler Master HAF 912 Adv. Limited Edit.
XFX ProSeries Core Edition 650W PSU
AMD FX-6300 6-Core Processor
ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
Sapphire Radeon R9 290 4GB GDDR5
Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5"
WD Desktop Blue 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Logitech Keyboard K120
BenQ 24" 3D LED XL2420T
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 års inskicksgaranti

Edit: Såg att man kunde byta till: AMD FX-8350 8-Core Processor Socket-AM3+, 4.0Ghz, 125W, 8MB L2 + 8MB L3 Cache, 32nm, Black Edition för bara 300kr.

Tycker ni att jag ska slå till på det där, eller vad ska ändras/bort?

/Aluk

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aluk:

Efter att ha pillat lite själv utan någon egentlig aning, funkar det här (inkl skärm och keyboard):

Komplett Gamer a20 - November

AMD's Never Settle Forever Gold
Skärmkabel DVI M/M 2m
Stötsäker kartong
SteelSeries QcK musmatta
Cooler Master HAF 912 Adv. Limited Edit.
XFX ProSeries Core Edition 650W PSU
AMD FX-6300 6-Core Processor
ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
Sapphire Radeon R9 290 4GB GDDR5
Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5"
WD Desktop Blue 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Logitech Keyboard K120
BenQ 24" 3D LED XL2420T
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 års inskicksgaranti

Edit: Såg att man kunde byta till: AMD FX-8350 8-Core Processor Socket-AM3+, 4.0Ghz, 125W, 8MB L2 + 8MB L3 Cache, 32nm, Black Edition för bara 300kr.

Tycker ni att jag ska slå till på det där, eller vad ska ändras/bort?

/Aluk

Använd citera om du vill ha svar från mig. Annars hittar jag inte tillbaka så lätt.

Bättre att köpa en 8320. Grafikkortet är dock bättre än alla föregående grafikkort.

Detta är ett alternativ dock, http://www.inet.se/produkt/1517201/inet-speldator-amd-high-28...
Mer prisvärt enligt mig då.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Använd citera om du vill ha svar från mig. Annars hittar jag inte tillbaka så lätt.

Bättre att köpa en 8320. Grafikkortet är dock bättre än alla föregående grafikkort.

Detta är ett alternativ dock, http://www.inet.se/produkt/1517201/inet-speldator-amd-high-28...
Mer prisvärt enligt mig då.

Ah, okej, ska komma ihåg det

Den där såg bra ut också ja. Är det stor skillnad på Sapphire Radeon R9 290 4GB GDDR5 och Sapphire Radeon 280X 3GB (som följer med på inet) ?

Hur är inet-datorn när det kommer till att klocka och uppgradera framöver?

Har funderat mer och mer på inet och att kanske göra en korg av lösa delar och sedan låta dem sätta ihop den åt med mig OS och allt. Det kanske är mer prisvärt?
Vad skulle du köpt för ca 11k?

Tack för svaren, uppskattas väldigt!

/Aluk

Permalänk
Medlem

Tycker du ska välja Komplett Gamer i20 i stället som du hade först. Den är mycket mer prisvärd då den är sänkt med 1000 kr. Skulle inte rekommendera en FX-6300 processor, ej heller ett högljutt 290.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aluk:

Ah, okej, ska komma ihåg det

Den där såg bra ut också ja. Är det stor skillnad på Sapphire Radeon R9 290 4GB GDDR5 och Sapphire Radeon 280X 3GB (som följer med på inet) ?

Hur är inet-datorn när det kommer till att klocka och uppgradera framöver?

Har funderat mer och mer på inet och att kanske göra en korg av lösa delar och sedan låta dem sätta ihop den åt med mig OS och allt. Det kanske är mer prisvärt?
Vad skulle du köpt för ca 11k?

Tack för svaren, uppskattas väldigt!

/Aluk

Inet datorn går att överklocka om du skaffar en processorkylare till den när det blir aktuellt.
290 är en del kraftfullare än ett 280X.
Det är den datorn jag hade köpt om jag vore dig. Tror inte det går att fixa den billigare med lösa delar med montering hos Inet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Tycker du ska välja Komplett Gamer i20 i stället som du hade först. Den är mycket mer prisvärd då den är sänkt med 1000 kr. Skulle inte rekommendera en FX-6300 processor, ej heller ett högljutt 290.

Hmm, högljutt låter ju inte så kul. Jag är inte jättekänslig men vill heller inte ha något jetplan under skrivbordet heller
Inetdatorn hade en Intelprocessor, så det var ju bra iallafall

Det här som David skrev tidigare ang. 770 lät ju inte så bra: "GTX 770 är ett GTX 680 med större bandbredd. Det kan nyttja ca 2.7-3.3GB Vram OM det har den mängden Vram. Alltså ett glorifierat 680.". Jag vill ju som sagt kunna lira i full HD nu när jag köper en ny skärm och så

Skrivet av DavidtheDoom:

Inet datorn går att överklocka om du skaffar en processorkylare till den när det blir aktuellt.
290 är en del kraftfullare än ett 280X.
Det är den datorn jag hade köpt om jag vore dig. Tror inte det går att fixa den billigare med lösa delar med montering hos Inet.

Näe, jag försökte, men hittade inte alla delarna och så så det sket sig

Blir ju alldeles snurrig av det här, hehe, och folk rekommenderar och gillar/ogillar samma saker. Det är inte lätt när det är svårt

Men inet:en är mao enligt det bästa jag kan få tag i monterat för 11k? Vilken del är "sämst" om man skulle lägga lite mer pengar på något (cpu, grafikkort, ram osv) ?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aluk:

Hmm, högljutt låter ju inte så kul. Jag är inte jättekänslig men vill heller inte ha något jetplan under skrivbordet heller
Inetdatorn hade en Intelprocessor, så det var ju bra iallafall

Det här som David skrev tidigare ang. 770 lät ju inte så bra: "GTX 770 är ett GTX 680 med större bandbredd. Det kan nyttja ca 2.7-3.3GB Vram OM det har den mängden Vram. Alltså ett glorifierat 680.". Jag vill ju som sagt kunna lira i full HD nu när jag köper en ny skärm och så

Näe, jag försökte, men hittade inte alla delarna och så så det sket sig

Blir ju alldeles snurrig av det här, hehe, och folk rekommenderar och gillar/ogillar samma saker. Det är inte lätt när det är svårt

Men inet:en är mao enligt det bästa jag kan få tag i monterat för 11k? Vilken del är "sämst" om man skulle lägga lite mer pengar på något (cpu, grafikkort, ram osv) ?

Det är ett färdigt paket så ingen du direkt kan uppgradera om du inte själv köper det senare och byter. Men då blir det dyrt du.
Kan ju iof ringa in och se vad det skulle kosta att få ett kraftigare grafikkort dock.
En processorkylare rekommenderar jag att skaffa. De kostar 200-300kr och gör stor skillnad.
Nätagget är ett FSP AURUM 80+ Guld fast utan 115V primärlinan så det är ett bra agg.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är ett färdigt paket så ingen du direkt kan uppgradera om du inte själv köper det senare och byter. Men då blir det dyrt du.
Kan ju iof ringa in och se vad det skulle kosta att få ett kraftigare grafikkort dock.
En processorkylare rekommenderar jag att skaffa. De kostar 200-300kr och gör stor skillnad.
Nätagget är ett FSP AURUM 80+ Guld fast utan 115V primärlinan så det är ett bra agg.

Vilket grafikkort skulle du rekommendera att jag frågar efter isåfall?
Och vilken processorkylare?

/Aluk

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aluk:

Vilket grafikkort skulle du rekommendera att jag frågar efter isåfall?
Och vilken processorkylare?

/Aluk

Processorkylare med alternativ om de inte finns inne:
http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...
http://www.inet.se/produkt/6909306/silverstone-argon-ar01

Grafikkort:
Antingen behåller du R9 280X som är ett kraftfullt kort. Eller så frågar du efter ett GTX 780 eller R9 290.
R9 290 är mer högljutt och alstrar mycket värme men GTX 780 alstrar lika mycket värme och mer där till i Idle.

Personligen hade jag valt ett R9 290 men det är jag det. (billigare än GTX780 och presterar väldigt nära).
Värt att notera är att dessa grafikkort är nästan 1000-2000kr dyrare. Det är alltså ganska mycket mer pengar du måste betala.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Processorkylare med alternativ om de inte finns inne:
http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...
http://www.inet.se/produkt/6909306/silverstone-argon-ar01

Grafikkort:
Antingen behåller du R9 280X som är ett kraftfullt kort. Eller så frågar du efter ett GTX 780 eller R9 290.
R9 290 är mer högljutt och alstrar mycket värme men GTX 780 alstrar lika mycket värme och mer där till i Idle.

Personligen hade jag valt ett R9 290 men det är jag det. (billigare än GTX780 och presterar väldigt nära).
Värt att notera är att dessa grafikkort är nästan 1000-2000kr dyrare. Det är alltså ganska mycket mer pengar du måste betala.

Ah, perfekt, tackar!

Är en processorkylare något som är nödvändigt? Jag vill gärna undvika att behöva öppna och sätta i saker själv eftersom jag är dålig på't

Tror jag behåller det grafikkort som följer med ändå då, det blir lite mycket pengar annars
Hur ser möjligheterna ut att uppgradera grafikkort längre fram? Kommer nya grafikkort att "passa"?

/Aluk

Permalänk
Medlem

Hur ser datorn ut än så länge?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aluk:

Ah, perfekt, tackar!

Är en processorkylare något som är nödvändigt? Jag vill gärna undvika att behöva öppna och sätta i saker själv eftersom jag är dålig på't

Tror jag behåller det grafikkort som följer med ändå då, det blir lite mycket pengar annars
Hur ser möjligheterna ut att uppgradera grafikkort längre fram? Kommer nya grafikkort att "passa"?

/Aluk

Korta svar:
Nej. - CPU Kylare
Ja. - Grafikkort

Långa svar:
Nej processor kylare är inte nödvändigt om du inte vill överklocka. Jag tänkte att du kunde be Inet att montera detta samtidigt för ett par hundralappar till (Typ 300kr).

Alla moderna grafikkort använder sig av en anslutning som heter PCIe.
Detta moderkort har dessutom senaste revisionen och är fullt bakåt kompatible med alla föredetta varianter av PCIe.
Av vad jag kan se så kommer denna anslutning fungera de kommande 3-5åren utan problem såvida inte något extremt revolutionerande sker.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Korta svar:
Nej. - CPU Kylare
Ja. - Grafikkort

Långa svar:
Nej processor kylare är inte nödvändigt om du inte vill överklocka. Jag tänkte att du kunde be Inet att montera detta samtidigt för ett par hundralappar till (Typ 300kr).

Alla moderna grafikkort använder sig av en anslutning som heter PCIe.
Detta moderkort har dessutom senaste revisionen och är fullt bakåt kompatible med alla föredetta varianter av PCIe.
Av vad jag kan se så kommer denna anslutning fungera de kommande 3-5åren utan problem såvida inte något extremt revolutionerande sker.

Väntar med kylaren

Låter bra att det går uppgradera också

Nu har jag äntligen beställt, det går ju sitta i oändlighet och pilla och ändra på allt

Känns bra iallafall!

Tusen tack för hjälpen David!

/Aluk

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aluk:

Väntar med kylaren

Låter bra att det går uppgradera också

Nu har jag äntligen beställt, det går ju sitta i oändlighet och pilla och ändra på allt

Känns bra iallafall!

Tusen tack för hjälpen David!

/Aluk

Hoppas att du blir nöjd nu

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hoppas att du blir nöjd nu

Det tror jag säkert

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aluk:

Det tror jag säkert

Om du ser detta i tid så rekommenderar jag dig att avboka ditt paket om du har beställt på faktura och köpa detta:

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10845

Lägg till en hårdisk på 1TB och byt grafikkort till ett gtx780.

Mer prestanda och billigare.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Om du ser detta i tid så rekommenderar jag dig att avboka ditt paket om du har beställt på faktura och köpa detta:

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10845

Lägg till en hårdisk på 1TB och byt grafikkort till ett gtx780.

Mer prestanda och billigare.

Hoppas för hans skull att han hinner, satan vad billigt…

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Om du ser detta i tid så rekommenderar jag dig att avboka ditt paket om du har beställt på faktura och köpa detta:

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10845

Lägg till en hårdisk på 1TB och byt grafikkort till ett gtx780.

Mer prestanda och billigare.

Betalade med kort, men jag ringer dem nu så får jag höra

Såg ju mycket bättre ut den där

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aluk:

Betalade med kort, men jag ringer dem nu så får jag höra

Såg ju mycket bättre ut den där

Betalade du med kort så dröjer det nog till efter helgen om du får tillbaka pengarna. Det viktigaste är väl att de inte har börjat bygga för att du ska kunna avbeställa.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin