Permalänk
Medlem

Datorn Fryser.

Hejhopp!

Sitter på dreamhack som många andra här, och har problem med att min dator fryser bara helt plötsligt..
GPU ligger på 56C När datorn fryser, kan fortfarande snacka i skype med kompisen när datorn fryser, men är tvungen att starta om datorn för att den ska funka normalt igen..
CPU:45C~ LOAD

Alla fläktar i burken på 100%

Har varit med om det innan att drivrutinerna har slutat fungera och sen kommit igång igen när jag suttit hemma..
Någon som har något tips vad jag kan göra så jag slipper detta?

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 7 | Processor: Intel Core i7 3770K | Moderkort: MSI Z77A-S01 | Minne: 16 GB, 4x4096MB, DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 Mhz | Grafikkort: Asus hd 7770 (2gb) |Hårddisk: corsair Gt 120 gb, 1.5 TB samsung, 500 GB Random Disk | Nätaggregat: Corsair CX 750 W Modular | Övrig kylning: 2x120mm insug och 1x140 utblås i låda
Temperaturer: 45-50C GPU / CPU 45C I LOAD

Permalänk
Medlem

1. Titta så att du inte har nått virus.
2. Uppdatera drivrutinerna.
3. Titta så att det inte ligger en massa damm i datorn.

hoppas det löser sig

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

Prova gå till supporten, var där själv innan

Permalänk
Medlem

Kollat detta, Inget virus, formaterade datorn, och datorn var dammfri, blåste rent den innan jag åkte till DH

Får se nu om de fryser efter formationen..

Skrivet av SeenFo:

1. Titta så att du inte har nått virus.
2. Uppdatera drivrutinerna.
3. Titta så att det inte ligger en massa damm i datorn.

hoppas det löser sig

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 7 | Processor: Intel Core i7 3770K | Moderkort: MSI Z77A-S01 | Minne: 16 GB, 4x4096MB, DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 Mhz | Grafikkort: Asus hd 7770 (2gb) |Hårddisk: corsair Gt 120 gb, 1.5 TB samsung, 500 GB Random Disk | Nätaggregat: Corsair CX 750 W Modular | Övrig kylning: 2x120mm insug och 1x140 utblås i låda
Temperaturer: 45-50C GPU / CPU 45C I LOAD

Permalänk
Skrivet av mp3arn:

Kollat detta, Inget virus, formaterade datorn, och datorn var dammfri, blåste rent den innan jag åkte till DH

Får se nu om de fryser efter formationen..

har du tillgång till någon annan dator så du kan testa komponenterna separat ?

Memtest, prime95, furmark, OCCT, för stresstesta

speedfan / HWmonitor för att övervaka temperaturen.
testa en sak i taget får du error på minnes testet så flytta över minnena till en annan dator för att utesluta andra problem. gör om testet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644