Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Du kan se om det skickats genom att den ligger under "Behandlade" istället för "Under behandling" om du har ett användarkonto hos oss:
http://www.webhallen.com/se-sv/medlem/bestallningar/

okej, tack!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Är det möjligt att få besälla en vit G Pad istället för en svart till samma pris som ni har idag?

Om inte, varför?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dysenteri:

Är det möjligt att få besälla en vit G Pad istället för en svart till samma pris som ni har idag?

Om inte, varför?

Hehe, vi har för många av den svarta, därför är den på rea. Vi har inte samma problem med den vita så det blir no go på det tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hehe, vi har för många av den svarta, därför är den på rea. Vi har inte samma problem med den vita så det blir no go på det tyvärr.

Känns som om att det alltid är rea på svarta produkter när man suktar efter vita...

Blir väl en svart då!

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hehe, vi har för många av den svarta, därför är den på rea. Vi har inte samma problem med den vita så det blir no go på det tyvärr.

Är det möjligt att Func KB-460 dyker upp på er julrea? Tror det skulle uppskattas av många, ni såg väl hur fort de tog slut på Inets rea? (Och då kraschade ju deras webbsida dessutom, bra sätt att plocka många pluspoäng om ni kan sköta det bättre )

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Är det möjligt att Func KB-460 dyker upp på er julrea? Tror det skulle uppskattas av många, ni såg väl hur fort de tog slut på Inets rea? (Och då kraschade ju deras webbsida dessutom, bra sätt att plocka många pluspoäng om ni kan sköta det bättre )

Just nu är det ju brist på Cherry MX så jag tror tyvärr inte att det blir någon rea på några tangentbord med sådana switchar då de knappt går att få tag på till att börja med. Vi fick in hundra KB-460 idag och de kommer inte räcka många dagar så att köra rea.
Kör f.ö. ett sånt själv as I'm typing this: riktigt nice.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Just nu är det ju brist på Cherry MX så jag tror tyvärr inte att det blir någon rea på några tangentbord med sådana switchar då de knappt går att få tag på till att börja med. Vi fick in hundra KB-460 idag och de kommer inte räcka många dagar så att köra rea.
Kör f.ö. ett sånt själv as I'm typing this: riktigt nice.

Ajdå, men jag antar att ni har lite mer roliga grejer på gång för oss Sweclockare ändå?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Ajdå, men jag antar att ni har lite mer roliga grejer på gång för oss Sweclockare ändå?

Vi har ett par bra luckor kvar i Sweclockers julkalender. Bl.a. Nu på söndag
Men även på julafton smäller vi på stort

Sen har vi ju vår egna julkalender som, trots en smärre fadäs i helgen, varit populär hittills.

Bor man nära några av våra butiker bör man också hålla utkik i de lokala tidningarna och typ Metro nästa vecka och veckan efter det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Beställde två par hörlurar men fick hem en Xboxkontroll, tror det blev fel i logistiken nånstans.
Jag har mejlat om det och hoppas att ni skickar ut rätt varor i tid till julafton.

Mvh
Robin

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ladestam:

Beställde två par hörlurar men fick hem en Xboxkontroll, tror det blev fel i logistiken nånstans.
Jag har mejlat om det och hoppas att ni skickar ut rätt varor i tid till julafton.

Mvh
Robin

Ojdå. Det lär ju inte så bra.
Utbyte i tid till jul lär absolut inte vara några konstigheter.

Ursäkta besväret (skicka gärna ordernr via pm så jag kan kika lite, är lite nyfiken på hur det kunnat bli så fel)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

La en order igår kväll, och den står fortfarande som "Under behandling" Jag vill mest veta så ni verkligen har den i lager så jag inte får sitta och vänta tills nästa batch kommer. Det är ett r9 290x Gigabyte.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Inaktiv

Jag ser att ni har en kampanj på eran Confina Julsäck. Jag undrar ifall den finns i butik eftersom det bara står två hos leverantör.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon185723:

Jag ser att ni har en kampanj på eran Confina Julsäck. Jag undrar ifall den finns i butik eftersom det bara står två hos leverantör.

Dom har sålt slut och kommer försvinna ur kampanjen strax tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag mejlade om detta, men det kanske är lika bra att säga det här med:
Jag gjorde en beställning om 4 artiklar häromdagen (två surfplattor, minneskort och ett 2,5'' hårddiskchassi), jag fick ett trackningnummer dagen därpå via emejl från posten och samma nr återfinns också på min beställningssida.

Så långt allt väl, men när jag sen gick och hämtade ut paketet igår, fanns endast hårddiskchassit i paketet, trots att alla artiklar fanns i lager vid beställning och att ordern var "Behandlad" på beställningssidan. Efter ha skrivit till er kundtjänst så fick jag reda på att det tydligen finns ett paket till på mitt utlämningsställe, men det trackingnumret fanns varken i postens emejl eller på min beställningssida, så det hade jag aldrig fått reda på.

Nu visste jag att alla sakerna fanns inne, men annars hade jag kunnat gå och väntat här på att ett andra paket utan att veta att det redan hade ankommit. Borde ni inte kunna skriva upp alla trackingnummer på beställningssidan?
Är det förresten inte också lite onödigt att dela upp så små saker på två paket?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Hedersmedlem

Först och främst. tack för julklappen till oss medlemmar med Svart status. Blev lite förvirrad när ett paket från Webhallen dök upp igår hos posten. Trodde min fru köpt en julklapp på mitt konto :).

Men ang. julklappar. Varför har ni inte presentkort?? Varje år så har jag problem att hitta saker att önska till lagom värde och presentkort är perfekt. Nu fick jag istället presentkort hos Mediamarkts istället för min lokalbutik (jobbar precis bredvid er butik i stan) vilket känns onödigt när jag ändå lägger så mkt pengar hos er.

Så: snälla börja fixa presentkort

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bakwetu:

Jag mejlade om detta, men det kanske är lika bra att säga det här med:
Jag gjorde en beställning om 4 artiklar häromdagen (två surfplattor, minneskort och ett 2,5'' hårddiskchassi), jag fick ett trackningnummer dagen därpå via emejl från posten och samma nr återfinns också på min beställningssida.

Så långt allt väl, men när jag sen gick och hämtade ut paketet igår, fanns endast hårddiskchassit i paketet, trots att alla artiklar fanns i lager vid beställning och att ordern var "Behandlad" på beställningssidan. Efter ha skrivit till er kundtjänst så fick jag reda på att det tydligen finns ett paket till på mitt utlämningsställe, men det trackingnumret fanns varken i postens emejl eller på min beställningssida, så det hade jag aldrig fått reda på.

Nu visste jag att alla sakerna fanns inne, men annars hade jag kunnat gå och väntat här på att ett andra paket utan att veta att det redan hade ankommit. Borde ni inte kunna skriva upp alla trackingnummer på beställningssidan?
Är det förresten inte också lite onödigt att dela upp så små saker på två paket?

Om du bara fått notis om ett av paketen så är det posten som brustit i sina rutiner.
Att det skickats i två omgångar vet jag inte riktigt varför men det är ju inget vi brukar göra i onödan då det bara innebär extrakostnader för oss. Däremot så vet jag inte varför det blev så i ditt fall.

Skrivet av Björn Endre:

Först och främst. tack för julklappen till oss medlemmar med Svart status. Blev lite förvirrad när ett paket från Webhallen dök upp igår hos posten. Trodde min fru köpt en julklapp på mitt konto :).

Men ang. julklappar. Varför har ni inte presentkort?? Varje år så har jag problem att hitta saker att önska till lagom värde och presentkort är perfekt. Nu fick jag istället presentkort hos Mediamarkts istället för min lokalbutik (jobbar precis bredvid er butik i stan) vilket känns onödigt när jag ändå lägger så mkt pengar hos er.

Så: snälla börja fixa presentkort

Tack själv, kul med ett, inom den här världen, celebert namn på vår black medlemslista
Testat Peanut Butter Cup godiset än? Det är helt sjukt gott

Presentkort har vi: men bara i butikerna (dvs de går bara att köpa och använda i butikerna). Det är en smärre följetång det hela men vi ligger konstant på vår IT avdelning att fixa något för detta även online. Lär komma nästa år

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Visst har posten brustit, men inte heller ni har ju skrivit in det andra kollinumret på min beställningssida.
Ser ni inte problemet med att kunden inte vet om att ett andra paket är skickat?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Hej tänkte beställa 2 280x på swec special priset som är idag dock får jag inte den utlovade rabatten ?

åtgärdat tack!

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bakwetu:

Visst har posten brustit, men inte heller ni har ju skrivit in det andra kollinumret på min beställningssida.
Ser ni inte problemet med att kunden inte vet om att ett andra paket är skickat?

Jo om posten gör fel och inte skickar ut avi/sms för båda paketen så blir det ju inte bra.

Däremot så gör vi ju bara såhär när vi skickar flera kollin i samma försändelse, som alltså också kommer fram samtidigt.

Just nu har vårt system inte stöd för att exponera fler än ett kollinummer per order men det är såklart något vi kan se på att implementera för fall som ditt inte ska hända.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Jag skulle in o läsa och se ang dagens rea (x280) men kommer inte in för jag har inte facebook ...
(Måste klicka "gilla" för att kunna öppna den)

Finns det nåt annat sätt att komma åt den,på eran sida ligger kortet på ord pris.
Jag undrar om man kan åka o hämta ett kort i linköping eller om jag måste beställa online ?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av BABOON_ASS:

Jag skulle in o läsa och se ang dagens rea (x280) men kommer inte in för jag har inte facebook ...
(Måste klicka "gilla" för att kunna öppna den)

Finns det nåt annat sätt att komma åt den,på eran sida ligger kortet på ord pris.
Jag undrar om man kan åka o hämta ett kort i linköping eller om jag måste beställa online ?

Du bör kunna komma åt det här: (Även utan Facebook)
http://www.sweclockers.com/julkalender

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har vi någon fungerade rabattkod?

Permalänk
Medlem

skulle ni kunna köra ett erbjudande i julkalendern på Gta V till Xbox 360?
missade black-friday med Gta V för 299kr och behöver en bra julklapp till mina bröder

Permalänk
Webhallen
Skrivet av 997GTS:

Har vi någon fungerade rabattkod?

Vi har inget rabattkodsystem som sådant. (Ännu)

Skrivet av Makrills:

skulle ni kunna köra ett erbjudande i julkalendern på Gta V till Xbox 360?
missade black-friday med Gta V för 299kr och behöver en bra julklapp till mina bröder

Det blir nog tyvärr inget mer GTA V kampanjande, 299 är långt under vårt inköpspris så där kommer den inte att hamna igen den närmsta tiden. Tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Nu har jag lyckats missa bägge reorna som varit på 280x korten kan du säga om det kommer något liknande inom den närmsta tiden?

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

Hejsan,
Jag har en fråga angående när man ska handla hos er o väljer att delbetala. Hur fungerar kontrollen om man blir godkänd för att få köpa något? Jag vart nekad en delbetalning hos er på 3, 6 eller 12 månader spelade ingen roll det gick inte (Ville ha 3), men Klarna godkänner att jag skulle göra ett köp för ett ännu större belopp på andra sidor. Lite intresserad vad den går på bara, Nu tappa ni en kund och ett inköp på 16 000 pga det.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SoftPrn:

Hejsan,
Jag har en fråga angående när man ska handla hos er o väljer att delbetala. Hur fungerar kontrollen om man blir godkänd för att få köpa något? Jag vart nekad en delbetalning hos er på 3, 6 eller 12 månader spelade ingen roll det gick inte (Ville ha 3), men Klarna godkänner att jag skulle göra ett köp för ett ännu större belopp på andra sidor. Lite intresserad vad den går på bara, Nu tappa ni en kund och ett inköp på 16 000 pga det.

Exakt vad som ingår i Klarnas kreditkontroll vet jag inte men som vanligt med kreditkontroller är det en faktor av ett par olika saker:

  • Inkomst

  • Anställning (hur länge man varit anställd och under vilken form)

  • Tidigare betalningsanmärkningar

  • Ålder

  • Civilstatus

  • Om man flyttar ofta (dvs ändrar folkbokföringsadress) kan det ha negativ inverkan

Om du blivit accepterad av Klarna på andra siter så är det märkligt. Mig veterligen har klarna bara en form av kontroll, de har inte olika parametrar för olika återförsäljare så blir du acepoterad av någon annan borde du bli accepterad hos oss.

Av sekretesskäl kan jag inte (som tur är) gå in och rota i privatpersoners rapporter men om du vill ta reda på hur det kunde bli så kan du kontakta klarna och be dem förklara.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av AnteBellum:

Nu har jag lyckats missa bägge reorna som varit på 280x korten kan du säga om det kommer något liknande inom den närmsta tiden?

Nej, just nu har vi bränt av alla fyrverkerierna för tillfället.
Vi har kört PowerColor kampanjer x3 nu och vi körde en massiv utförsäljning av Radeon 7xxx och GeForce GTX 6XXX (som iofs ingen här på Sweclockers uppmärksammade vilket tillhör ovanligheterna) så vi är lite "färdiga" för tillfället.

Det blir nya tag nästa år eller kanske i mellandagsrean. Ingen konkret planerat ännu dock.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Exakt vad som ingår i Klarnas kreditkontroll vet jag inte men som vanligt med kreditkontroller är det en faktor av ett par olika saker:

  • Inkomst

  • Anställning (hur länge man varit anställd och under vilken form)

  • Tidigare betalningsanmärkningar

  • Ålder

  • Civilstatus

  • Om man flyttar ofta (dvs ändrar folkbokföringsadress) kan det ha negativ inverkan

Om du blivit accepterad av Klarna på andra siter så är det märkligt. Mig veterligen har klarna bara en form av kontroll, de har inte olika parametrar för olika återförsäljare så blir du acepoterad av någon annan borde du bli accepterad hos oss.

Av sekretesskäl kan jag inte (som tur är) gå in och rota i privatpersoners rapporter men om du vill ta reda på hur det kunde bli så kan du kontakta klarna och be dem förklara.

Om man kollar på deras kriterier klarar jag mig galant på alla.
Bra inkomst, jobbat på samma företag i över 5 år, inga betalnings anmärkningar, 26 år gammal, sambo ,samma adress i ca 4 år och har använt mig av dem tidigare med och betalt som jag ska om inte snabbare och aldrig haft problem att ta delbetalning hos dom.
Så vart lite förvånad av man vart nekad. Det tråkiga var ju att jag ville ha köpt det hos er då ja bara har bra erfarenheter när jag handlat hos er tidigare. Men ska ringa dom o kolla bara för att

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SoftPrn:

Om man kollar på deras kriterier klarar jag mig galant på alla.
Bra inkomst, jobbat på samma företag i över 5 år, inga betalnings anmärkningar, 26 år gammal, sambo ,samma adress i ca 4 år och har använt mig av dem tidigare med och betalt som jag ska om inte snabbare och aldrig haft problem att ta delbetalning hos dom.
Så vart lite förvånad av man vart nekad. Det tråkiga var ju att jag ville ha köpt det hos er då ja bara har bra erfarenheter när jag handlat hos er tidigare. Men ska ringa dom o kolla bara för att

Ja det låter märkligt, det kan ju också vara så enkelt som att det var ett tekniskt problem just då bara.
Men det är nog bra om du kollar med Klarna varför (Hade jag kunnat göra det så hade jag gjort det åt dig men det för inte en utomstående göra det får bara den person det handlar om själv göra eftersom de inte får lämna ut den typen av upplysningar till oss med tanke på ditt privatliv så att säga.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch