Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk

http://forums.totalwar.com/showthread.php/105978-Nomadic-Trib...!

Länken förklarar allt. Otroligt schysst av CA att ge den gratis till fansen när de vet att spelet inte är klart, kan inte klaga längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LegacyAlex:

http://forums.totalwar.com/showthread.php/105978-Nomadic-Trib...!

Länken förklarar allt. Otroligt schysst av CA att ge den gratis till fansen när de vet att spelet inte är klart, kan inte klaga längre.

Tack för länken, hade totalt missat detta annars. Var lite tveksam till att de släppte dlc fast att jag inte tycker spelet är på en bra nivå, så dyker det här upp. Tummen upp faktiskt :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av LegacyAlex:

http://forums.totalwar.com/showthread.php/105978-Nomadic-Trib...!

Länken förklarar allt. Otroligt schysst av CA att ge den gratis till fansen när de vet att spelet inte är klart, kan inte klaga längre.

Tackar för länken jag med! Hade blivit råbom för min del om du inte länkat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Nu kan man faktiskt spela spelet.
Möter en del motstånd i kampanjen som Rom, vilket är bra!

Men det jag stör mig på är att battles går så förbannat fort.
En battle varar kanske 5-8 minuter beroende på ifall det är 500 eller 4000 soldater.
5 första minutrarna går åt till att placera trupper och röra sig emot/invänta fienden. Sen händer allt fighting på kanske 2 minuter.
Slow-motion används flitigt för att hinna med att dirrigera det stora antalet trupper på så kort tid.

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pepperflame:

Nu kan man faktiskt spela spelet.
Möter en del motstånd i kampanjen som Rom, vilket är bra!

Men det jag stör mig på är att battles går så förbannat fort.
En battle varar kanske 5-8 minuter beroende på ifall det är 500 eller 4000 soldater.
5 första minutrarna går åt till att placera trupper och röra sig emot/invänta fienden. Sen händer allt fighting på kanske 2 minuter.
Slow-motion används flitigt för att hinna med att dirrigera det stora antalet trupper på så kort tid.

Ja det är ju stört, slåss till sista man! Ska finnas en mod som löser detta tydligen, ingen aning om vad den heter men lär ligga på topplistan i workshoppen.

Permalänk
Medlem

Blood and gore släpps imorrn. 2.49 euro.

http://store.steampowered.com/app/259800/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beginner:

Blood and gore släpps imorrn. 2.49 euro.

http://store.steampowered.com/app/259800/

Känns som dom borde fixa spelet innan dom släpper betal DLC i form av grafiska förändringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Känns som dom borde fixa spelet innan dom släpper betal DLC i form av grafiska förändringar.

Äh, hade det inte varit så att jag nyss fick ännu en dlc gratis så hade jag nog hållit med dig, men nu? De flesta kvarvarande problem är snarare designfel och fel i vad de anser att spelet ska vara, snarare än saker de lär fixa... Dessutom så är det olika team inom företaget som gör olika saker, så med andra ord... inte ett stort problem.

Permalänk
Medlem

Några kommentarer om nya patchen?

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottson:

Några kommentarer om nya patchen?

Är väl inte så många som spelar det längre. Finns en bunt kommentarer på officiella forumet. Mycket gnäll som vanligt, men det är bara vänta ett antal månader och plocka upp spelet igen senare. Möjligt att de släppt första stora DLC:n då också.

Rally Point 17 som går igenom patchen litegrann och avslöjar ytterligare en gratis DLC med Bactria-fraktionen.

Patch notes:
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Är väl inte så många som spelar det längre. Finns en bunt kommentarer på officiella forumet. Mycket gnäll som vanligt, men det är bara vänta ett antal månader och plocka upp spelet igen senare. Möjligt att de släppt första stora DLC:n då också.

Rally Point 17 som går igenom patchen litegrann och avslöjar ytterligare en gratis DLC med Bactria-fraktionen.
http://www.youtube.com/watch?v=5oTdnsTIPEw

Patch notes:
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_7

PR-Damage-Controll, ge ut åtskilliga extra gratis dlc som de tänkt ta betalt för ^^, men jag klagar inte :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Är väl inte så många som spelar det längre. Finns en bunt kommentarer på officiella forumet. Mycket gnäll som vanligt, men det är bara vänta ett antal månader och plocka upp spelet igen senare. Möjligt att de släppt första stora DLC:n då också.

Rally Point 17 som går igenom patchen litegrann och avslöjar ytterligare en gratis DLC med Bactria-fraktionen.
http://www.youtube.com/watch?v=5oTdnsTIPEw

Patch notes:
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_7

Tack, ja jag har inte börjat spela än för det fungerade så dåligt. Tänkte om det börjat orda upp sig nu.

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gottson:

Tack, ja jag har inte börjat spela än för det fungerade så dåligt. Tänkte om det börjat orda upp sig nu.

Det är lika bra att vänta några månader till verkar det tyvärr som.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Tror ni att spelet kommer vara värt att köpa + köra runt mitten av December, eller verkar det vara ett smartare val att vänta till Januari/Feburari?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Tror ni att spelet kommer vara värt att köpa + köra runt mitten av December, eller verkar det vara ett smartare val att vänta till Januari/Feburari?

Beror nog lite på vilka förväntningar man har + priset. Det går att köpa för cirka 300:- idag, och patcharna har gjort det bättre även om det inte håller upp till de högt ställda förväntningarna (som ökats genom presshype från SEGA och CA).

Jag skulle tro att de kommer att nå en bra nivå så småningom, men samtidigt finns det flera inmurade designval som jag tror de har svårt att backa ifrån och som gör att spelet aldrig kommer nå den där toppnivån som jag tyckte Shogun 2 nådde.

Permalänk
Medlem

Vad är det som strular idag med liret?

Spelar inte själv nu, tro mig, är så sugen att det är löjligt men irl lägger hinder i vägen oavbrutet för mig.

När jag lirade hade jag inga problem, tur för mig. Följer två på tuben (Surrealbelief och Heirofcarthage) som haft någon krasch då och då som, varit onöjda med balansen mellan trupper och så mest men som är rätt nöjda nu med rome 2.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Det blir bättre!

Spelet blir bara bättre hela tiden, mer balanserat och mindre buggar. Det faktum att de patchar stort hela tiden gör det också mycket mindre enformigt!
Skaffar man lite mods, som t.ex. radious mod, så får man till och med en duglig AI. Vanilla AI gör också mindre idiotiska saker nuförtiden.

Turnering

Jag anordnar just nu en casual-turnering för spelare som inte har varit i de stora turneringarna. På en vecka har Rubicon Casual Tournaments fått 21 signups och 41 medlemmar, och det ifrån en nystartad steamgrupp!
Vinnande spelare kommer i första turneringen att få något på steam som spelaren väljer själv, av ett värde upp till 100 kr.

Intresserad? Kolla in gruppen!
http://steamcommunity.com/groups/RCTTW

Permalänk
Medlem

Är väl snart över en månad sedan de patchade senast, förmodligen för utrymme till senaste DLC:n Caesar in Gaul...

Något som gjort att jag tröttnat riktigt är att random events har slutat inträffa. Är ca 200 år in på min kampanj.
Läst på forumen att eventen är buggade och slutar typ efter 30 rundor.

Lite synd, och det påverkar dessvärre hela spelupplevelsen också

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Poison:

Är väl snart över en månad sedan de patchade senast, förmodligen för utrymme till senaste DLC:n Caesar in Gaul...

Något som gjort att jag tröttnat riktigt är att random events har slutat inträffa. Är ca 200 år in på min kampanj.
Läst på forumen att eventen är buggade och slutar typ efter 30 rundor.

Lite synd, och det påverkar dessvärre hela spelupplevelsen också

Orka spela camping ^^ tröttnade efter 1 vecka. kör mest online battles. PM mig om du är bra

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en gammal PhenomII 955 och ett 6870-grafikkort. Om jag skulle byta ut en av dem för att höja spelupplevelsen i Rome 2, vad borde jag byta ut?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk

Jag skulle gissa på att en ny processor skulle ge dig mer prestanda ur spelet beroende på vad du köper.

Permalänk

Bästa spelet någonsin !!

Permalänk
Medlem

Kommer AI någonsin bli bättre eller är det något de inte arbetar med?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Heyheyhey!

Är det någon skillnad om man köper Rome 2 fysiskt eller om man köper det via Steam? Tänkte om det inte går att spela om man inte kan ansluta till Internet om man har det via Steam. Eller måste man ha internetanslutniing även om man har en fysisk kopia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Heyheyhey!

Är det någon skillnad om man köper Rome 2 fysiskt eller om man köper det via Steam? Tänkte om det inte går att spela om man inte kan ansluta till Internet om man har det via Steam. Eller måste man ha internetanslutniing även om man har en fysisk kopia?

Spelet är steamworks, så det krävs Steam oavsett om du köper det i butik eller via nätet. I fodralet finner du en nyckel som aktiveras hos Steam.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Spelet är steamworks, så det krävs Steam oavsett om du köper det i butik eller via nätet. I fodralet finner du en nyckel som aktiveras hos Steam.

Ok, tack!

Någon som vet om det ingår en fysisk karta om man köper spelet i butik?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tarkus:

Ok, tack!

Någon som vet om det ingår en fysisk karta om man köper spelet i butik?

Bara om du hittar en Collectors Edition.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Finns ett par fan-skapade kartor här (i old school stil)
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?604667-Rome-II-...

Permalänk
Medlem

Har förbättringarna från Caesar in Gaul applicerats även på basspelet utan att man behöver köpa det? Fick en patch så antar att det var så, eller vad var det annars som patchades? (Vill minnas att patchen var hyfsat stor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Har förbättringarna från Caesar in Gaul applicerats även på basspelet utan att man behöver köpa det? Fick en patch så antar att det var så, eller vad var det annars som patchades? (Vill minnas att patchen var hyfsat stor).

Nä, även Gaul är broken.

CA gör det igen.