Warhammer online lägger ner 18 dec

Permalänk

Warhammer online lägger ner 18 dec

Detta beskedet gav Mythic på Warhammers 5 års dag.

We here at Mythic have built an amazing relationship working with Games Workshop creating and running Warhammer Online: Age of Reckoning over the last 8 years. Unfortunately, as with all licensing deals they do eventually come to end and on December 18th, 2013 we will no longer be operating Warhammer Online. As such we will no longer be selling 3 month game time codes or have the ability to auto renew your accounts for 3 months as of September 18th, 2013. If you would like to read some additional thoughts from one of WAR’s Producer please check out http://www.warhammeronline.com/. From all of us here at Mythic we thank you again for your dedication and support over the last five years.

If you have any questions please feel free contact us via email at support@warhammeronline.com.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Det har hållit bra ändå. 8 år!
Är du en av dem som faktiskt gillade spelet?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

Det har hållit bra ändå. 8 år!
Är du en av dem som faktiskt gillade spelet?

8 år sen de börja på det. 5 år fyllde det igår. Det har väll varit en hatkärlek kan man säga.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

RIP!

Har inte spelat på länge, men WAR är utan någon som helst tvekan spelet jag lagt mest tid på. Precis som Doktor_Krall får jag hålla med om att det varit en del hatkärlek..

Hoppas att en annan utvecklare släpper ett WAR 2.0!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Säger samma sak, hatkärlek! Ett spel som floppade kopiöst. Var uppbyggt till ett PVE spel, som omgjordes till RvR. Gemenskapen till kärleken av liknande RvR, som i DAoC gjorde det spelbart. Tills EA/Mythic/Bioware lade ner all support till det. Spelet har legat i koma ett bra tag. Antagligen i väntan på att licens med Games Workshop ska löpa ut. Som det nu närmar sig, och då väljer man att lägga ner helt.

Permalänk

Testade spelet vid ett par tillfällen när det kom men fastnade inte. Får se om Warhammer40000 kan få en att fastna istället när det kommer.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Grejen är den att man vill så gärna tycka om warhammer-spel, även 40k men det är svårt tyvärr. Jag ville tycka om AoR men efter att ha testat det så höll det inte måttet för mig =/ Men kul att det blev av iaf

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Keeper of Traditions

Ett praktexemplar på ett spel som hade grymt mycket potential men där utvecklarna inte brydde sig ett skvatt. Spelade från beta till säkert 3-4 år in i dess livstid och det var inte mycket utvecklarna gjorde under den tiden, trots klagomål från spelarna.

Det hade dock väldigt rolig PvP vilket är det i särklass viktigaste i ett MMO och något som enkelt kunde utvecklats ännu mer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det hade dock väldigt rolig PvP vilket är det i särklass viktigaste i ett MMO och något som enkelt kunde utvecklats ännu mer.

Håller med.. riktigt unika klasser, väldigt varierande builds, och riktigt kraftfulla abilities gjorde pvp'n mycket varierande och rolig.
Har inte hittat något liknande min support-dps-aoe-hybrid-zealot i något annat spel.
Lämnade ett tag innan EA införde betala-för-levlar..

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk

Det är svårt att förstå hur EA/Mythic tänkte när de valde att plöja ner alla resurser i ett nytt MOBA - som de sedan fick stänga ner innan det hade release - i stället för att använda resurserna till att förbättra Warhammer och göra det till en F2P titel.

Warhammer Online förtjänade ett bättre öde.

Jag kan bara konstatera att Warhammers RvR koncept i kombination med karaktärernas collision detection, gav mig den bästa PvP upplevelsen jag haft till dagens datum trots buggar i spelet och lagg i de riktigt stora slagen.

RIP Warhammer!

Permalänk
Medlem

Spelade det under 1 månad som jag fick med spelet och älskade det. Hade en Witch Hunter som han bli 33 eller något sådant innan speltiden tog slut. På den tiden hade jag inte ekonomi att betala varje månad och därför var det slut på det roliga efter den månaden. Försökte återvända flera år senare men då hade accountet försvunnit eller så hade jag glömt av kontouppgifterna. Det andra känns inte så troligt då jag har samma username till allt och cyclar mellan ett par lösenord.

R.I.P Warhammer Online <3

Permalänk
Medlem

Sorgligt :'c
*sneglar åt collector edition på hyllan*

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Ska ju tilläggas att det inte betyder per automatik att spelet inte kommer finnas kvar, många olika licensavtal för MMOs har avbrutits och det som oftast sker är att ägarna planerar om det eller licensierar det till någon annan att ta hand om. Beror ju iofs på hur bra spelet går, är det 10 spelare så kanske inte men inte omöjligt, ofta blir det dock F2P med microtransations modell istället.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

För er som liksom jag trodde att EA var den stora boven i dramat, när Mythic helt plötsligt valde att plöja ner alla resurser i ett MOBA i stället för i Warhammer, så var det tydligen inte fallet.

Fozee (moderator på det officiella Warhammer forumet) skriver följande nu när han blivit arbetslös: "I disagree with blaming EA. I think it was bad management from Mythic, considering EA would have gladly taken it F2P."

Där försvann min sista kvarvarande respekt för Mythic.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

För er som liksom jag trodde att EA var den stora boven i dramat, när Mythic helt plötsligt valde att plöja ner alla resurser i ett MOBA i stället för i Warhammer, så var det tydligen inte fallet.

Fozee (moderator på det officiella Warhammer forumet) skriver följande nu när han blivit arbetslös: "I disagree with blaming EA. I think it was bad management from Mythic, considering EA would have gladly taken it F2P."

Där försvann min sista kvarvarande respekt för Mythic.

Låter konstigt, är inte EA ägare till Mythic mer? Man tycker ju ägaren skulle ha sista ordet? Personligen tror jag det hänger på att det helt enkelt inte går att göra pengar mer på spelet. Även om de skulle gå F2P så vill GW ha sina licenspengar och där faller förmodligen hela rimligheten med en F2P modell.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Har haft riktigt roligt med detta spel, har inte spelat det på ett tag men argumenterar dock fortfarande emot kompisar att detta var ett av de bästa mmorpg som existerat.

Har själv väldigt många glada minnen av sieges på båda sidorna.

Men det kanske också betyder att det kommer att komma ett nytt warhammer spel.

Permalänk

Spelade inte så överdrivet mycket men jag gillade verkligen deras pvp medans man levlade.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Skrivet av Doktor_Krall:

Låter konstigt, är inte EA ägare till Mythic mer? Man tycker ju ägaren skulle ha sista ordet? Personligen tror jag det hänger på att det helt enkelt inte går att göra pengar mer på spelet. Även om de skulle gå F2P så vill GW ha sina licenspengar och där faller förmodligen hela rimligheten med en F2P modell.

Precis som du nämner gjorde Mythic säkerligen bedömningen att Warhammer Online inte längre hade potential för att bli lönsamt, ett beslut som förmodligen togs för bra länge sedan, med tanke på avsaknaden av utveckling och nytt innehåll i spelet de sista åren.

I stället ansåg uppenbarligen Mythic att MOBA var framtiden och spenderade 2 år med att utveckla och lägga alla sina resurser på Warhammer: Wrath of Heroes. Ett beslut som visade sig rejält felaktigt med tanke på att spelet aldrig nådde längre än beta och stängdes ned i mars 2013.

Kostnaden för att förlänga licensavtalet med Games Workshop, är säkerligen inte i nivå med de resurser som bokstavligen kastades bort på WoH. Man kan naturligtvis bara spekulera i vad resultatet blivit om Mythic i stället hade valt att tro på Warhammer Online och lagt ytterligare 2 år med ekonomiska resurser och utveckling på spelet.

Personligen tror jag att spelet hade haft en framtid om de värsta buggarna hade slipats bort, och en F2P modell hade introducerats.

Har MMOs som exempelvis LotRO ett existensberättigande, och kan fortsätta att leva vidare och producera expansioner varje år, trots licenskostnader. Så tror jag att Warhammer med sitt unika RvR koncept, säkerligen hade haft en trogen publik i ungefär samma storlek som LotRO, om bara Mythic gjort ett bättre arbete.

När det gäller Fozees uttalande, är Mythic visserligen under EAs paraply och de sistnämnda har säkerligen sista ordet precis som du nämner. Men jag är övertygad om att EA inte skulle tvinga igenom en satsning på ett MMO, om inte också utvecklarna själva tror på produkten, oavsett EAs egen eventuella inställning till F2P konceptet.

Det finns ju inte heller någon anledning till att tvivla på sanningshalten i Fozees ord, eftersom han trots allt arbetat många år i nära kontakt med Mythic/EA.

Men som sagt, allt detta är bara spekulation.

RIP Warhammer!

Permalänk
Medlem

Jag spelade WAR i två år från release och tyckte det var jättekul. När jag sedan testade en månad för ett år sedan var det väldigt dött och folk spelade bara på samma ställe hela tiden.

Jag minns att de hade stoooora problem med att folk som spelat länge i princip kunde oneshotta de som inte spelat lika länge, trots att båda var rank 40 och utvecklarna lovat att gear inte skulle betyda något i spelet... bra jobbat.

Dock tyckte jag att Wrath of Heroes var jättekul! Synd att det dog.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

´Warhammer offline the age of Reconnecting`
jävla skitspel som skulle ha skrotats dag två...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Det har hållit bra ändå. 8 år!
Är du en av dem som faktiskt gillade spelet?

Hållit bra? Det var skit från dag ett och förlorade snabbt hela sin spelarbas. För visso har jag aldrig haft så roligt i något mmo som jag hade i war i tier 1 och 2, tier 3 började det bli kast med för mycket dissables etc. Tier 4 var ospelbart, blev en slideshow med serverlagg och skit. Sen upptäcktes det snabbt att hela klienten var öppen för skript så folk började fuska, full hp, gå under marken och kasta aoe ovan mark etc. Mythic bannade spelare som frågade mythic vad de skulle göra åt saken. Av den anledningen kommer jag aldrig köpa en produkt från Mythic igen. Sen var mängden buggar enrom och skills som inte fungerade korrekt. Det visade sig snabbt att mythic hade levererat en riktig skitprodukt. Många bra tankar och koncept men de misslyckades med implementationen så det blev inte spelbart. Riktigt jävla synd, det finns inget rvr inriktat mmorpg på marknaden värt namnet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Ingen som vet om det kommer vara gratis att spela sista veckan innan de lägger ner? vore trevligt med ett sista "hurra" i rvr!

Permalänk
Skrivet av Marcel Gutierrez:

Ingen som vet om det kommer vara gratis att spela sista veckan innan de lägger ner? vore trevligt med ett sista "hurra" i rvr!

Warhammer är redan 100% gratis fram tills portarna stängs. Men det krävs att du haft ett konto registrerat innan den 31e oktober.

http://www.warhammeronline.com/article/Parting-Gift

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Sorgligt :'c
*sneglar åt collector edition på hyllan*

Har oxå ett sånt liggandes =(

Personligen gillade jag WaR rätt mycke, men tyvärr va jag typ ensam i min "kompisar som spelar mmo" krets så därför gav man till slut upp och gick tillbax till wow! =/

Gillar hela Warhammer världen både 40k och den "gamla delen"

Få se om de blir nåt 40k mmo i framtiden

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Trist, jag gilllade verkligen spelet. Körde Dwarf och Golbin bl.a Både kul PvE och PvP. Jag är en Warhammer nörd med, så trevligt med all lore runt omkring.

Permalänk

Hoppas verkligen det kommer någon efterföljare älskar Warhammer både 40k och vanliga.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Hoppas verkligen det kommer någon efterföljare älskar Warhammer både 40k och vanliga.

http://www.eternalcrusade.com/ kommer i slutet av 2015 hävdar de. Kan bli något, man ska inte ha för höga tankar om mmos då så många misslyckas men ser, precis som alla andra i utvecklingsstadiet, lovande ut...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!