Permalänk
Medlem

iPad 4 eller iPad Air?

Har kollat på en ny iPad med 64Gb minne då min 2:a med 16Gb inte räcker till längre. Men är det värt att lägga 1500kr på en Air jämfört med 4:an? Självklart är Airen mer framtidssäker, men prestandan i 4:an är väl inte helt ute?

Och jag spar ju 1500kr

Är det dumsnålt att köra på 4:an tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prestandamässigt räcker 4'an gott, men jag hade valt air pga vikten.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera dig att ta 4an. Har haft 4an och har nu en air och tycker inte air'en är värd mellanskillnaden.

Permalänk
Medlem

Gillar personligen 4:n mer då den har bredare kanter runt skärmen om man håller den i porträttläge. Mycket bekvämare. Sedan är ju Air lättare men det är inte värt 1500:-.

Permalänk
99:e percentilen

Fyran kräver ett skal, då kanten är vass som en knivsegg. iPad Air är bättre designad. Den är ganska mycket lättare också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Blir nog en 4:a 1500kr kan man ju ha till annat om prestandaökningen är så liten.
Dock gillar jag formatet och den låga vikten på Air.

Antar att iOS7 rullar på bekymmersfritt på 4:an?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Fyran kräver ett skal, då kanten är vass som en knivsegg. iPad Air är bättre designad. Den är ganska mycket lättare också.

Har 2 små barn så någon form av skal hade jag ändå tänkt skaffa, även om jag valde en Air

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Om du vill komma billigare undan så finns det även ipad mini 2 som stort sett är en air med mindre skärm och 1000 kr billigare än air.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214613:

Om du vill komma billigare undan så finns det även ipad mini 2 som stort sett är en air med mindre skärm och 1000 kr billigare än air.

Det är absolut ett alternativ, men jag är lite rädd för att skärmen kommer kännas liten när man är van med 9.7". Speciellt när man vill kolla film och vid surf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja prestandan märks ju inte air är ju bara ca 50% snabbare.... Dessutom mer framtidssäker pga 64bit chipet. Dumsnålt att köpa en gammal platta som kommer lagga sönder när nästa os kommer.. iOS 7 flyter inte i närheten så bra på 4an som på airen..

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Jag sitter själv på en iPad 4, och den skriker prestanda redan som den är. Men hade jag köpt en iPad först idag med erfarenheten från fyran, då hade jag valt en iPad air. Jag gick in och kände på en Air i butik, och vikten var förbluffande, men även hur bekväm den var att hålla gjorde mig nästan lite "vill ha".
Jag har även märkt att om man t.ex. ligger i sängen på kvällen och tittar på film eller liknande och håller upp iPaden i luften, så blir man fort trött i armarna, och med hänsyn till det vore iPad air mycket bättre.

Permalänk
Avstängd

Air alla dagar i veckan. Vikt- och prestandaskillnaden är värd varenda krona.

Skulle aldrig vilja gå tillbaka till en iPad 4 igen.

Permalänk

Har du barn är 4an att föredra, tål en hel del.

Själv har jag airen och är störtnöjd!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

jag har 4:an och tycker den är helt ok, airen är fin men känner inte att jag behöver byta för den ska vara lite smidigare. ska det vara smidigare så tar jag telefon

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 / Moderkort: Asus ROG STRIX Z390-F GAMING / Minnen: Corsair 32gb (2x16) 3200mhz / Processor: Intel i7 9700k / Kylning Noctua NH-D15 / Grafikkort: Asus Radeon R9 290X DirectCU II OC / HDD: Intel 335 Series 240GB SSD Samt Samsung 840 evo 1tb / Nätagg: Corsair 750w v2 / Skärm: ASUS VE247H