"låg" fps i CS:GO trots komponenter ~65% usage?

Permalänk
Medlem

"låg" fps i CS:GO trots komponenter ~65% usage?

Hejsan, fick idag hem min benq xl2411t skärm som då går att köra i 144hz.
Kommer hem, taggad som fan o panga lite, drar upp netgraph o ser att FPSen vandrar mellan 160 och 85fps in game, mycket beroende på bana. CPU användningen ligger på ca 65% hela tiden, GPU användningen låg som högst på 73%, legat under 70 före det.

Vad har jag gjort fel? console kommandon? Något annat?

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag skulle kalla 85-160 FPS lågt. Det skulle ju inte direkt vara normalt att både prollen och GPUn låg på 100 % usage när du spelar CS:GO - de jobbar ju så mycket de behöver göra för att tillgodose kraven som spelet sätter på dem.

Permalänk
Avstängd

Ska vi gissa oss fram till dina dator komponenter ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

tror det är vissa kartor som buggar,

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk

Detta har många klagat på. Även jag har märkt av det, CSGO fick ett par dåliga patchar och gjorde att man fick drastiska fps dropp osv. För något år sen hade jag ca 2-300 fps, sen nu får man knappa hundra, vilket svider för mig med 120 hz skärm. Och detta händer även folket med Bra dator, så det handlar inte om komponenter i detta sammanhanget. Reddit har många svar på din gåta om du surfar in där!

Lycka Till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

Vet inte om jag skulle kalla 85-160 FPS lågt. Det skulle ju inte direkt vara normalt att både prollen och GPUn låg på 100 % usage när du spelar CS:GO - de jobbar ju så mycket de behöver göra för att tillgodose kraven som spelet sätter på dem.

När man vill ha ut 144hz och vill ha de fast på 144fps ingame så känns det lågt. Och jävligt korkat att det inte kan hålla 144fps då komponenterna ändå inte går på sin maxstyrka när de ligger på 80fps, om du förstår vad jag menar.

Skrivet av Lunk:

tror det är vissa kartor som buggar,

Skrivet av petter9401:

Detta har många klagat på. Även jag har märkt av det, CSGO fick ett par dåliga patchar och gjorde att man fick drastiska fps dropp osv. För något år sen hade jag ca 2-300 fps, sen nu får man knappa hundra, vilket svider för mig med 120 hz skärm. Och detta händer även folket med Bra dator, så det handlar inte om komponenter i detta sammanhanget. Reddit har många svar på din gåta om du surfar in där!

Lycka Till!

Ah, får väl gå in där o kolla lite då. Drygt ifall det nu är så att GO är kasst.

Skrivet av WongFeiHung:

Ska vi gissa oss fram till dina dator komponenter ?

Ja de kan du väl försöka göra, ser inte hur de skulle hjälpa att du vet vad jag har för komponenter när problemet uppenbarligen inte är mina komponenters då dom inte belastas speciellt mycket.
AMD phenom II 965
6870 pcs+ OC
osv osv.