Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elit-Mannen:

Ville bara säga det att jag bokade och betalade min ps4 25:e oktober 00.00 2013, och den blev skickad idag, överlycklig=)...så om ni också bokade runt den tiden, så kolla om den blivit skickad vetja!

Samma här.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av Forsell86:

Det hanterar de bra! Fick ju en ny, dock funka den ju inte heller.

Dock undrar jag varför det ska behöva ta så lång tid för kundtjänst att svara på ett mail, skickade i måndags men inget svar än.
Här får man ju snabbare och bättre service, trots att det inte ens är kundtjänsten.

Ring istället

Permalänk
Skrivet av Rugbyspelaren:

Varför tror du då att den(den som kommer hit, inte importer från europa) kostar ca 4500kr i sverige och inte 3500kr som 399Euro blir?

3500 x 1,25 = ca 4400

Nästan alla länder utanför EU beläggs med 25% moms för dom flesta varor. Men inom EU, är alla angivna priser med inkl. moms.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Skrivet av Elit-Mannen:

Ville bara säga det att jag bokade och betalade min ps4 25:e oktober 00.00 2013, och den blev skickad idag, överlycklig=)...så om ni också bokade runt den tiden, så kolla om den blivit skickad vetja!

Är detta från eran januari-leverans, Webhallen, eller inväntar ni den fortfarande? sitter själv med två bokningar den 3:e December och håller tummarna på bekräftad order leverans innan månadens slut.

Permalänk

Bokade sista oktober! Kom igen nu webbis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elit-Mannen:

Ville bara säga det att jag bokade och betalade min ps4 25:e oktober 00.00 2013, och den blev skickad idag, överlycklig=)...så om ni också bokade runt den tiden, så kolla om den blivit skickad vetja!

Jag bokade mitt ps4 den 13/10 och ingen leverans i sikte... Strul med kösystemet, Webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Douwse:

Jag bokade mitt ps4 den 13/10 och ingen leverans i sikte... Strul med kösystemet, Webhallen?

Tråkigt att sådant händer.. Beställde min 2013-10-25 11:25 och vart förvånad när jag såg att den flyttats till "Behandlade"

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk

måste vara fel i kösystemet eller så trollar folk =( min order från 6/10 står fortfarande orörd =(

Permalänk
Webhallen

Jag har ingen info ännu om att vi fick en leverans idag så jag vet inte riktigt vad som händer. Återkopplar så fort jag är på jobbet imorgon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av dc3nation:

måste vara fel i kösystemet eller så trollar folk =( min order från 6/10 står fortfarande orörd =(

Tror det med, jag beställde 20/10 och har inte hört något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Medlem
Skrivet av dc3nation:

måste vara fel i kösystemet eller så trollar folk =( min order från 6/10 står fortfarande orörd =(

Tror det med, jag beställde 20/10 och har inte hört något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Kanse om bytet skall ske på allmän plats så att ni inte "likviderar" honom för att han avmaskerat hur hanteringen fungerar för felaktiga ps4:or

Tack för hjälpen.

Permalänk
Webhallen

Vi fick mycket riktigt en ganska liten leverans igår (kommer en till idag och ytterligare en till innan månadsskiftet).

Först och främst om man bokat i en butik så har butiken inte hunnit ta emot leveransen ännu och därav har inga mail hunnit gå ut än.
De som fått mail än så länge är de som skulle hämta i Stockholmsåmrådet eller som beställt via postorder.

En faktor som dock potentiellt kan krångla är ju ni som bokat i vår Täby-butik som nu har tillfälligt stängt. Om man inte svarade på mailet angående vad man ville göra med sin order som låg för upphämtning i den butiken så kan ordern ha hamnat i någon slags limbo tills vi får svar från er.

En annan sak som kan blocka är om ni har fler saker på beställningen än bara ett PS4 men att de andra produkterna på ordern inte finns i lager och ordern därmed inte är komplett. Vi ska dock gå igenom det nu så snabbt som möjligt och splitta upp ordrar där det är möjligt. (Sen vet vi på förhand då att många kunder kommer bli jättearga för att vi delat på deras ordrar men det är väl en smäll vi får ta.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Då finns det ju tillfälle för dig att importera ett ett parti PS4or och sälja för 3899kr, go for it!

Älskar din ironi, jag har tjänat bra med pengar på att importera och sälja både Xbox One och PS4or.

Permalänk
Medlem
Skrivet av athle86:

Tror det med, jag beställde 20/10 och har inte hört något.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, beställde 131013 ihop med ett be4 och min order är fortfarande orörd. Hade ju varit skoj att lira i helgen :/

Permalänk
Medlem

Fick mitt PS4 levererat idag, beställde 28/9-13

Tack Webhallen för utmärkt info i tråden. Och tack alla andra också för given info

Visa signatur

《¤》Nanoxia Deep Silence《¤》Asus Z97-P《¤》i5-4690k《¤》《¤》EVGA 970 4Gb SSC《¤》Corsair Vengeance 8Gb《¤》《¤》Fractal Design Integra R2 750W 80 plus bronze 《¤》

Permalänk
Skrivet av rasbra:

Samma här, beställde 131013 ihop med ett be4 och min order är fortfarande orörd. Hade ju varit skoj att lira i helgen :/

Kolla webhallens senaste inlägg, passar du in på nått av kriterierna han/hon skriver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Kolla webhallens senaste inlägg, passar du in på nått av kriterierna han/hon skriver?

Njä, beställde som postorder över webben, och BF4 finns ju inne. Får vänta och se vad som sker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi fick mycket riktigt en ganska liten leverans igår (kommer en till idag och ytterligare en till innan månadsskiftet).

Kan ni inte ge några svar hur många bokningar ni kommer att kunna täcka? Eller i alla fall till ett specifikt datum så man vet om man har en chans att få sin konsol nu i januari eller om man kommer att behöva vänta ännu längre?

Permalänk
Medlem

Jag snackade nyss med Supporten på webhallen då jag har flera saker i min beställning och hon sa att jag inte har en ps4 liggande i väntan på fulländad leverans.
Jag har bokat via nätet och postorder, jag la bokningen 18/10 -13.

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Medlem
Skrivet av athle86:

Jag snackade nyss med Supporten på webhallen då jag har flera saker i min beställning och hon sa att jag inte har en ps4 liggande i väntan på fulländad leverans.
Jag har bokat via nätet och postorder, jag la bokningen 18/10 -13.

Du kan ju kolla din order själv genom bekräftelsemailet du fick när du köpte. Har du PS4 med där? Annars kanske de splittrat ordern?

Jag menar, så här ser det ut för mig, bekräftat att jag har en PS4 i mailet:
http://gyazo.com/d5e161d57fa9bc10c906fd061b37705f

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi fick mycket riktigt en ganska liten leverans igår (kommer en till idag och ytterligare en till innan månadsskiftet).

Först och främst om man bokat i en butik så har butiken inte hunnit ta emot leveransen ännu och därav har inga mail hunnit gå ut än.
De som fått mail än så länge är de som skulle hämta i Stockholmsåmrådet eller som beställt via postorder.

En faktor som dock potentiellt kan krångla är ju ni som bokat i vår Täby-butik som nu har tillfälligt stängt. Om man inte svarade på mailet angående vad man ville göra med sin order som låg för upphämtning i den butiken så kan ordern ha hamnat i någon slags limbo tills vi får svar från er.

En annan sak som kan blocka är om ni har fler saker på beställningen än bara ett PS4 men att de andra produkterna på ordern inte finns i lager och ordern därmed inte är komplett. Vi ska dock gå igenom det nu så snabbt som möjligt och splitta upp ordrar där det är möjligt. (Sen vet vi på förhand då att många kunder kommer bli jättearga för att vi delat på deras ordrar men det är väl en smäll vi får ta.)

Undertecknad beställde via webben, enbart ett PS4 i ordern. Som tidigare sagt den 13/10 och inget mail här inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

2. Prissättningen. Vad är det som gör att Sverige sätter 4490:- medan EU sätter 399Euro? Det har sagts att CopySwede vill ha sin lilla del, men vad består resten av höjningen i? Är det Nordisk Film som tvingar Sverige till detta rejäla prispålägg? Ursprungspriset var ju 3800-4000 (mostvarande just 399 euro), men sedan höjda alla.

En viss del är moms och Nordisk Film, men självklart tar de sedan betalt lite extra för att efterfrågan är så otroligt hög. För mig är det lite en gåta att återförsäljarna inte tar ännu mer betalt, jag menar de går fortfarande för 5k på Tradera och folk betalar ju antagligen gärna lite extra för att kunna handla hos typ Webhallen.

Fråga till Webhallen: Sätter Sony några gränser för hur mycket/lite ni får ta betalt?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ludvigm:

Kan ni inte ge några svar hur många bokningar ni kommer att kunna täcka? Eller i alla fall till ett specifikt datum så man vet om man har en chans att få sin konsol nu i januari eller om man kommer att behöva vänta ännu längre?

Eftersom det just nu verkar vara strul för vissa som till och med beställt så tidigt som 6e oktober vill jag inte ge mig in och spekulera i hur långt nästa leverans kan täcka fram till.

Skrivet av athle86:

Jag snackade nyss med Supporten på webhallen då jag har flera saker i min beställning och hon sa att jag inte har en ps4 liggande i väntan på fulländad leverans.
Jag har bokat via nätet och postorder, jag la bokningen 18/10 -13.

Som sagt: vi behöver få in ordernummer för att kunna kolla på något.

Skrivet av Douwse:

Undertecknad beställde via webben, enbart ett PS4 i ordern. Som tidigare sagt den 13/10 och inget mail här inte...

Som sagt: vi behöver få in ordernummer för att kunna kolla på något.

Och som sagt igen: vi vill gärna ha in ordernummer från någon som har fått mail om att de får en PS4 som bokat 25e oktober (var någon som sa det tidigare i tråden)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Vågar man hoppas att jag får min under denna månaden? Mitt ordernummer är 5439148.

Permalänk

Kan ni inte bara kolla vilka ni har skickat ps4 till just det datumet? Eller det kanske är för många?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Anthraxegott:

Vågar man hoppas att jag får min under denna månaden? Mitt ordernummer är 5439148.

Jag vill inte besvara en enskild order sådär.
De vi betar av just nu är ordrar från oktober ser det ut som. Jag vet ännu inte hur långt in i novemberordrarna vi hinner med januaris leveranser tyvärr.

Skrivet av Flash Martin:

Kan ni inte bara kolla vilka ni har skickat ps4 till just det datumet? Eller det kanske är för många?

Blir lättare om vi får ordernr från dem det berör än att börja randomsöka bland tiotusentals ordernummer

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

En viss del är moms och Nordisk Film, men självklart tar de sedan betalt lite extra för att efterfrågan är så otroligt hög. För mig är det lite en gåta att återförsäljarna inte tar ännu mer betalt, jag menar de går fortfarande för 5k på Tradera och folk betalar ju antagligen gärna lite extra för att kunna handla hos typ Webhallen.

Fråga till Webhallen: Sätter Sony några gränser för hur mycket/lite ni får ta betalt?

Alla länder har återförsäljare som utnyttjar bristen och höjer priset.
Men jag menar det officiella priset och då utgår jag ifrån Sony Store och förhandsinformationen som anger 399 euro i eu länder som Frankrike och Tyskland fast 4399 i Sverige. Och även dessa länder har brist. Även om man tar med momsskillnaden och copy swede så är det minst 500kr påslag trots samma brist.
En gissning är att xbox one inte är släppt här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Alla länder har återförsäljare som utnyttjar bristen och höjer priset.
Men jag menar det officiella priset och då utgår jag ifrån Sony Store och förhandsinformationen som anger 399 euro i eu länder som Frankrike och Tyskland fast 4399 i Sverige. Och även dessa länder har brist. Även om man tar med momsskillnaden och copy swede så är det minst 500kr påslag trots samma brist.
En gissning är att xbox one inte är släppt här.

Skickades från m.sweclockers.com

Priset på många förhandsbokningar ligger långt under 4399kr så det officiella listpriset i Sverige tror jag är klart lägre än 4399kr.

Permalänk

Någon i gbg som vill ha min förbokning?