iPad Air + Apple TV = Trådlöst skrivbord, Netflix m.m?

Permalänk

iPad Air + Apple TV = Trådlöst skrivbord, Netflix m.m?

Princip tvingad att gå över till "The Dark Side" iom alla appar till den lilla.

Besviken då man inte ens kan få helskärm via TVn iom 4:3.

Läst att med Airplay så ska man kunna strömma information ifrån iPaden till Apple TVn, såsom skrivbordet och allt som sker inuti.

Stämmer det?
Om jag är inne på Netflix via plattan och startar en film, kan jag då få den att starta på TVn istället och fortsätta använda plattan som vanligt, spela etc?

Finns där någon youtube video som visar alla möjligheter man får av att använda en Apple TV tillsammans med iPaden?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Netflix finns på apple tv redan så du behöver inte använda idapen för att titta på film via netflix

Edit: Ja, det ska gå att spegla ipaden direkt upp i TVn men vet ej hur

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Läst att med Airplay så ska man kunna strömma information ifrån iPaden till Apple TVn, såsom skrivbordet och allt som sker inuti.
Stämmer det?

Ja.

Skrivet av toxicstone:

Om jag är inne på Netflix via plattan och startar en film, kan jag då få den att starta på TVn istället och fortsätta använda plattan som vanligt, spela etc?
Finns där någon youtube video som visar alla möjligheter man får av att använda en Apple TV tillsammans med iPaden?

Ja.
https://www.google.se/search?q=airplay&oq=airplay&aqs=chrome....

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Princip tvingad att gå över till "The Dark Side" iom alla appar till den lilla.
Stämmer det?
Om jag är inne på Netflix via plattan och startar en film, kan jag då få den att starta på TVn istället och fortsätta använda plattan som vanligt, spela etc?

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1289527
Kika in den!
Obs, gammal tråd

Permalänk
Medlem

Om appen har stöd för det så går det.
Ja, du kan köra mirroring på iPad till AppleTV och se vad du ser på iPaden, blir jättefint med 4:3.

Permalänk
Medlem

Air play?

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk
Skrivet av Vigge50:

Netflix finns på apple tv redan så du behöver inte använda idapen för att titta på film via netflix

Edit: Ja, det ska gå att spegla ipaden direkt upp i TVn men vet ej hur

Skrivet av riickarderikson:
Skrivet av Agile:

Om appen har stöd för det så går det.
Ja, du kan köra mirroring på iPad till AppleTV och se vad du ser på iPaden, blir jättefint med 4:3.

Skrivet av Ewers:

Air play?

Tackar tackar tackar, lutar mer åt en OUYA dock iom man verkar inte kunna göra annat på ATV än att köra Netflix och spegla, dock så stödjer givetvis inte den spegling så ska kolla hur splashtop mellan dem presterar.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Fast Splashtop är väl ingen lösning? Du kan inte splashtopa till en iOS-enhet, bara från en, till en dator t.ex.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med en HDMI-adapter till iPaden, som jag sedan kopplar in en HDMI-kabel till förstärkaren/projektorn, om jag vill se något via iPaden. Går att koppla in t.ex. iPhonen också..

Finns även i andra butiker..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD