Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det ser kallt ut det där..

Så in i helvete, tror jag skall hitta på något med en timad kupévärmare så man får sitta ned vid ett uppvärmt skrivbord

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av lintto1:

Så in i helvete, tror jag skall hitta på något med en timad kupévärmare så man får sitta ned vid ett uppvärmt skrivbord

Du får installera golvvärme i skrivbordet helt enkelt, då slipper du använda elementet i rummet också då skrivbordet kommer ta över den rollen.
Ser i övrigt jävligt fint ut!

Permalänk
Medlem

Bevakar denna før Ideér!

Permalänk
Avstängd

Min lilla musik och spel-hörna i vardagsrummet.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av lintto1:

Så in i helvete, tror jag skall hitta på något med en timad kupévärmare så man får sitta ned vid ett uppvärmt skrivbord

Koppla in vattenkylning i datorn, och använd skrivbordet som radiator?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lintto1:

Så in i helvete, tror jag skall hitta på något med en timad kupévärmare så man får sitta ned vid ett uppvärmt skrivbord

Köp en MacBook Air och låt den stå på skrivbordet en bit bort, det räcker med att den typ kör spotify så kommer den värma upp hela skrivbordet åt dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av DillmeSill:

Här har du mitt skrivbord. Hoppas du hittar inspiration!

http://img267.imageshack.us/img267/3167/p1060209cf.jpg

Hej

jag undrar vart jag kan få tag på en liknande skrivbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av smsm:

Hej

jag undrar vart jag kan få tag på en liknande skrivbord?

IKEA ska ha en variant.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

Köp en MacBook Air och låt den stå på skrivbordet en bit bort, det räcker med att den typ kör spotify så kommer den värma upp hela skrivbordet åt dig

Haha

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk

Sähär ser mitt skrivbord ut, bilden är från en backlight bleed jämförelse mellan min garantirepade Samsung S24A850DW till vänster och min nya BenQ BL2411PT till höger:

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Visuellt sett är det inte mycket som ändrats sedan mitt förra inlägg 4/3-12 men från en teknisk synpunkt har allt ändrats. Ny skärm, tangentbord, mus och musmatta. Även ny stol, lika dant fast större bord samt lampor. Enda som är samma är väl hörlurarna, skåpen samt listen bakom skärmen

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

har man litet för man kompromissa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av blojmonster:

Ser ju nice ut

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Koppla in vattenkylning i datorn, och använd skrivbordet som radiator?

Riktigt bra idé! Tror att han tom kan använda den som en passiv kondensator... Med rör som körs fram och tillbaka under metallen och någon vätska mellan plåtarna så hade det antagligen blivit en av världens coolaste kylningssystem!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Sähär ser mitt skrivbord ut, bilden är från en backlight bleed jämförelse mellan min garantirepade Samsung S24A850DW till vänster och min nya BenQ BL2411PT till höger:

http://imageshack.com/a/img600/7578/isrb.jpg

Helvete vilken skilllnad! Hoppas att du fick den återlämnad och en helt ny på garanti. Killarna visste bevisligen inte vad dem gjorde

Tycker att skärmarna är lite för stora och för nära (Blir lätt konstigt med pixeldensiteten, men är man petig så är man =P), annars ett väldigt snyggt bord!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Skrivet av Pan.Pan:

Helvete vilken skilllnad! Hoppas att du fick den återlämnad och en helt ny på garanti. Killarna visste bevisligen inte vad dem gjorde

Tycker att skärmarna är lite för stora och för nära (Blir lätt konstigt med pixeldensiteten, men är man petig så är man =P), annars ett väldigt snyggt bord!

Samsung skärmen tänkte jag ha som reservskärm så den står nerpackad i förrådet. Backlight bleed hade den både före och efter garantirepet men jag vande mig så egentligen var det tur att den gick sönder annars hade jag aldrig köpt BenQ BL2411PT skärmen.

Nu när du säger det så borde jag ha bråkat utav h-e om backlight bleed problemet men jag tror jag mest troligen aldrig kommer köpa en "dyr" Samsung skärm igen speciellt inte när BenQ kostade hälften så mycket och var så extremt mycket bättre.

Sen var Samsung's support jävligt jobbiga att ha och göra med så den vill jag inte råka ut för igen. Skärmen har varit på garantirep 2ggr eftersom den brakade ihop igen en månad efter första garantirepet. Jag misstänker att om jag börjar använda Samsung skärmen igen så kommer den den bara hålla en månad innan den brakar ihop för 3:e gången och då har garantintiden gått ut.

Samsung's måste ha läst "The Art of War" av Sun Tzu eftersom dom tillämpar en mästerlig strategi mot sina fiender, host, host, jag menar garantikunder :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Samsung skärmen tänkte jag ha som reservskärm så den står nerpackad i förrådet. Backlight bleed hade den både före och efter garantirepet men jag vande mig så egentligen var det tur att den gick sönder annars hade jag aldrig köpt BenQ BL2411PT skärmen.

Nu när du säger det så borde jag ha bråkat utav h-e om backlight bleed problemet men jag tror jag mest troligen aldrig kommer köpa en "dyr" Samsung skärm igen speciellt inte när BenQ kostade hälften så mycket och var så extremt mycket bättre.

Sen var Samsung's support jävligt jobbiga att ha och göra med så den vill jag inte råka ut för igen. Skärmen har varit på garantirep 2ggr eftersom den brakade ihop igen en månad efter första garantirepet. Jag misstänker att om jag börjar använda Samsung skärmen igen så kommer den den bara hålla en månad innan den brakar ihop för 3:e gången och då har garantintiden gått ut.

Samsung's måste ha läst "The Art of War" av Sun Tzu eftersom dom tillämpar en mästerlig strategi mot sina fiender, host, host, jag menar garantikunder :D.

Vad kostade skärmen btw? Har själv en Benq som presterar väldigt bra (bra färgåtergivning, ljusstyrka osv) så det verkar som att Benq har sina bra stunder ^^
Tycker att sådan support är vedervärdig, speciellt när det handlar om ett så stort företag som drar in lastbilar med cash varje år och faktiskt har ett "high standard" sortiment.

Är det inte Sun Tzu's barnbarnsbarn som äger Samsung? Hmm

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Här i självaste skrivbordstråden borde folk ha koll på var man får tag på bordsskivor. Ikeas sortiment passar inte mig. Jag letar efter billiga bordsskivor i Göteborg, ca 130x70cm ska den vara om det spelar någon roll.
Mycket tacksam för svar!

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSSgamer:

Här i självaste skrivbordstråden borde folk ha koll på var man får tag på bordsskivor. Ikeas sortiment passar inte mig. Jag letar efter billiga bordsskivor i Göteborg, ca 130x70cm ska den vara om det spelar någon roll.
Mycket tacksam för svar!

Närmaste byggvaruhus?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Går det att köpa tillsågade hörnskivor och sätta fast sina egna bordsben? Har sökt men hittar bara "raka" bänk-/bordsskivor och inga för hörn. På IKEA hittade jag en "hörndel" men blir ju sjukt många ben man får sätta dit då. Plus att det blir 3 olika bänkskivor, rak lång del, hörndel, rak kort del. Så ja, finns det tillsågade bänk-/bordsskivor som är ett enda stycke trä?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tanax:

Går det att köpa tillsågade hörnskivor och sätta fast sina egna bordsben? Har sökt men hittar bara "raka" bänk-/bordsskivor och inga för hörn. På IKEA hittade jag en "hörndel" men blir ju sjukt många ben man får sätta dit då. Plus att det blir 3 olika bänkskivor, rak lång del, hörndel, rak kort del. Så ja, finns det tillsågade bänk-/bordsskivor som är ett enda stycke trä?

Problemet med en enda stor är att det blir hopplöst att få in den i lägenheten/huset. Går att bygga stora bord utan allt för många ben också: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79905627/

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Problemet med en enda stor är att det blir hopplöst att få in den i lägenheten/huset. Går att bygga stora bord utan allt för många ben också: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79905627/

Du har kanske rätt..
Och jo, men då har den en "ram" under som jag antar håller upp hela bordet. Problemet med Galant är att både jag och sambon tycker benen är förj*vla fula, både T- & A-varianterna. Vill bygga vårt eget bord. Finns det några bilder/tips på hur man bygger sitt eget hörnbord? Har kollat igenom de flesta inlägg i denna tråd men har inte hittat någon, kanske missade. Har även sökt runt på nätet men inte hittat något konkret.

Man skulle kunna bara sätta ihop 2st separata raka bord i hörnet men det uppstår 2 problem med det:
1. Benen gör att man inte kan sitta i "hörnet" utan att slå (mina) ben i bordsbenen.
2. Det blir kanske ett alltför "hårt" hörn, dvs kantigt. Ej rundat. Kanske inte är något problem. Vet heller inte om det går att åtgärda på något smidigt sätt.

Permalänk
Medlem

Kan du länka bakrundsbilden?

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smsm:

Hej

jag undrar vart jag kan få tag på en liknande skrivbord?

Det där är ett IKEA Galant bord.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Min studentlya. Skrivbord, 0% custom, 100% IKEA Galant

Bjuder på en bild på "budget-server-parken" inkl kabeldragningen, så folk kan få ont i ocd-nerven

Från vä: router (OpenBSD), MC-server (debian), htpc/vpn (winserver 2012), filserver (ubuntu-server)

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Du har kanske rätt..
Och jo, men då har den en "ram" under som jag antar håller upp hela bordet. Problemet med Galant är att både jag och sambon tycker benen är förj*vla fula, både T- & A-varianterna. Vill bygga vårt eget bord. Finns det några bilder/tips på hur man bygger sitt eget hörnbord? Har kollat igenom de flesta inlägg i denna tråd men har inte hittat någon, kanske missade. Har även sökt runt på nätet men inte hittat något konkret.

Man skulle kunna bara sätta ihop 2st separata raka bord i hörnet men det uppstår 2 problem med det:
1. Benen gör att man inte kan sitta i "hörnet" utan att slå (mina) ben i bordsbenen.
2. Det blir kanske ett alltför "hårt" hörn, dvs kantigt. Ej rundat. Kanske inte är något problem. Vet heller inte om det går att åtgärda på något smidigt sätt.

Fixa nytt skrivbord för ett tag sedan med två raka skivor, fungerar hur bra som helst!

Hade benbockar sen förra skrivbordet, köpte en till och ett extra ben. En benbock i varje ände, benet i hörnet mot väggen och tredje benbocken står nästan rakt under den svarta skärmen. Inga problem att sitta i hörnet, brukar lägga upp ena benet den benbocken som står där. Tycker inte det är konstigt att det är ett 90 graders hörn heller.

Bordsskivorna sitter hopskruvade med två plattjärn på undersidan också för att inte åka isär.

Och nej, har inte lagt någon som helst tid på den där kabeldragningen. Hade inte tid med det när jag satt ihop skrivbordet så det kommer någon annan gång.

EDIT:
Bordsskivorna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00240241/#/2025133...
Benbockarna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80130776/

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Här kommer lite random bilder jag lyckats fota på både hemma och på jobbet

mycket prylar o skit blir det

(crappy lumia 920 kamera, så ursäkta kvaliteten)

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Fixa nytt skrivbord för ett tag sedan med två raka skivor, fungerar hur bra som helst!
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3567401/forumbilder/IMG_5...

Hade benbockar sen förra skrivbordet, köpte en till och ett extra ben. En benbock i varje ände, benet i hörnet mot väggen och tredje benbocken står nästan rakt under den svarta skärmen. Inga problem att sitta i hörnet, brukar lägga upp ena benet den benbocken som står där. Tycker inte det är konstigt att det är ett 90 graders hörn heller.

Bordsskivorna sitter hopskruvade med två plattjärn på undersidan också för att inte åka isär.

Och nej, har inte lagt någon som helst tid på den där kabeldragningen. Hade inte tid med det när jag satt ihop skrivbordet så det kommer någon annan gång.

EDIT:
Bordsskivorna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00240241/#/2025133...
Benbockarna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80130776/

Ser bra ut! Gillar dock inte benbockar >.< Men jag antar att det går att fixa på ett annat sätt. Jag får klura lite Tror det kommer bli någon sådan lösning i alla fall, sätta ihop 2st raka bord. Har du skruvat ihop borden på något sätt eller är dom lösa? Tänkte bara så att dom inte glider isär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blojmonster:

Oj, sådär skulle inte jag kunna ha det. Spawnrapead i BF4 för tredje gången i rad så åker bordet med allt annat ner i golvet
Men bra lösning för surf och mindre enerverande saker.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Ser bra ut! Gillar dock inte benbockar >.< Men jag antar att det går att fixa på ett annat sätt. Jag får klura lite Tror det kommer bli någon sådan lösning i alla fall, sätta ihop 2st raka bord. Har du skruvat ihop borden på något sätt eller är dom lösa? Tänkte bara så att dom inte glider isär.

Fäst reglar i väggen som stöd som en vinkel, och sen tre (valfria) vanliga enkelben från Ikea, bahous.

Och svaret på din fråga som du söker, finns i inlägget redan i ord.
"Bordsskivorna sitter hopskruvade med två plattjärn på undersidan också för att inte åka isär."

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]