AMD Catalyst 14.1 Beta med Mantle försenas ytterligare

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

AMD tvingade mig till Nvidia denna uppgradering, bravo AMD!

På vilket sätt blev du tvingad?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Sök efter amd 13.30 eller amd 13.35 så finns det drivers om man vill testa. Har inte provat dom dock. Men de ska tydligen ha mantle aktiverat tror dom är från 13 jan.

AMD_13.30_RC3_Win8.1_Win8_Win7_Jan13_2014.exe

Permalänk
Medlem

AMD skall ha släppt drivrutinerna till pressen för någon timme sedan. Vi får se ifall man gör verklighet av den tidigare idén om att låta användarna vänta ytterligare 24 timmar, men det vore att strö salt i såren i nuläget och knappast lyckad PR. Med andra ord finns det viss risk att man tar ett så dumt beslut.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av mkk:

AMD skall ha släppt drivrutinerna till pressen för någon timme sedan. Vi får se ifall man gör verklighet av den tidigare idén om att låta användarna vänta ytterligare 24 timmar, men det vore att strö salt i såren i nuläget och knappast lyckad PR. Med andra ord finns det viss risk att man tar ett så dumt beslut.

Goda nyheter, såg också detta.

AMD Finally Finishes Mantle Drivers, Will Be Available Soon

Citat:

If everything goes well, hopefully you’ll be able to download Catalyst 14.1 beta this weekend and get your first look at Mantle. If not… Well, we hear there’s a football game you could tune in to on Sunday. That might help pass the time.

Jag misstänker att vi får tillgång till den runt lunch i morgon.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Fermis brister orsakades av TSMC tillverkning. Att dom orsakade den dåliga yielden.
Men som sagt, vissa exemplar fungerade perfekt medans andra inte gjorde det. Det var helt och hållet hårdvaru relaterat och orsaken låg i siliconet.
Säkert var dom kort som testades av nvidia före release hela kretsar och därför lanserades Fermi som färdig. Sen att TSMC inte fixade tillverkningen ja det kan inte nvidia göra något åt.

Eller så var det Nvidias krav på både spelprestanda och GPGPU? Det var knappast TSMC fel utan det var Nvidias design som var problemet.

Skrivet av Nybyggarn:

Detta är ju så tragikomiskt så det finns inte. Tar aldrig slut med förseningar. DICE härom dagen "Uppdateringen är klar innan januari är slut" Medan AMD "inte" har några drivrutiner färdiga. Så jag undrar, hur har DICE ens kunnat spela BF4 med mantle, lagt upp alla screenshots med prestandavinster etc om nu AMD inte ens har lagat drivrutiner? Låter som i mina ögon som att amd får bita i det sura äpplet istället för att DICE inte erkänner som det är, dom är inte färdiga. Nåt är inte rätt iaf

Hade de släppt en drivrutin som inte fungerat optimalt så hade ju folk gnällt på det istället. Det är ganska patetiskt att samma folk som gnäller på att AMDs drivrutiner släpps för fort och inte fungerar optimalt är de som även sitter här och kräver att AMD ska lansera en dålig drivrutin bara för att den innehåller Mantlestöd.

Skrivet av WhiteOnyx:

AMD tvingade mig till Nvidia denna uppgradering, bravo AMD!

Jag har sett dig skriva samma sak i flera AMD relaterade artiklar nu.. Får jag fråga.. Vad gjorde AMD för att du skulle köpa ett Nvidia kort? Hållit inne på en halvfärdig drivrutin? Så du menar att Nvidia är bättre om de släpper halvfärdiga drivrutiner?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Det var helt och hållet hårdvaru relaterat och orsaken låg i siliconet.

'Siliconet'? Hoppas du menar kisel och inte silikon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

[QUOTE="WhiteOnyx;14346441"]AMD tvingade mig till Nvidia denna uppgradering, bravo AMD![/QUOTE

Hemskt det där. Att känna tvång. Inte mycket man kan göra. Jag tänkte förut att det skulle varit bra att gå
till en psykolog och komma till botten av det där, men då det antagligen skulle kostat mig mer än
AMD:s nya så kände jag att tvånget kanske var ganska OK ändå? I alla fall mer ekonomiskt hållbart!
Det kändes logiskt på något sätt. Så fel men samtigt så RÄTT.

AMD tvingade mig att köpa R290. Sen tvingade de mig att låsa upp det till ett R290X.
Och nu tvingar de mig att dra hem 14.2 Beta, bravo AMD! (spank me more! spank me!)

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Avstängd

ja var ska man börja,, man går å väntar och väntar på att de ska få tummen ur å släppa sina nya kort, sipprar ut lite info,,händer inte så mycket mer,,lite mer info kommer ut,, efter många om och men har de event via internet men en massa strul som följd av dålig planering, men inte heller där får man någon matnyttig info om 290/290x.. tiden går.. till slut kommer infon ut om när de ska släppas, förseningar, sedan kommer släppet,, besvikelse, höga temp, högt ljud, drivrutin strul, jahopp ,,bara vänta på att eftermarknadskylarna ska släppas,, väntar,, väntar ännu mer, dålig tillgång på chip,, när de väl släpps.. dålig tillgång på kort i Sverige,, black screen, överklockas dåligt även med bra luftkylare,, högt pris,, mer black screens,,, Mantle ska släppas,, förseningar,, vänta,, ännu mer förseningar,, drivrutin förseningar,, och hela tiden har Nvidia sitt 780 ute,,priserna droppas ner till rekordlåga nivåer,, sedan erbjudande med 15% ännu lägre pris till 3816kr.
All denna väntan har bara gett mig fler gråa hår och hypen har försvunnit så man blev mer eller mindre tvingad att hoppade på Nvidia istället som man vet sedan länge vad de går för när det gäller 780, för att man inte orkade med fler besvikelser och mer väntan.. och fan vad glad jag är att jag gjorde det..
men för den skull hoppas jag att mantle blir bra i framtiden men är glad att jag slipper vara med på det strul-tåget! och kan hoppa på vid nästa uppgradering eventuellt om det visar sig vara så bra i praktiken.

så där har ni svar!
@Jesusbarnet
@Tumnus

*allt jag skrivit är hur jag upplevt det hela och det kan vara i fel ordningsföljd!

Permalänk
Medlem

förvånad ..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WhiteOnyx:

ja var ska man börja,, man går å väntar och väntar på att de ska få tummen ur å släppa sina nya kort, sipprar ut lite info,,händer inte så mycket mer,,lite mer info kommer ut,, efter många om och men har de event via internet men en massa strul som följd av dålig planering, men inte heller där får man någon matnyttig info om 290/290x.. tiden går.. till slut kommer infon ut om när de ska släppas, förseningar, sedan kommer släppet,, besvikelse, höga temp, högt ljud, drivrutin strul, jahopp ,,bara vänta på att eftermarknadskylarna ska släppas,, väntar,, väntar ännu mer, dålig tillgång på chip,, när de väl släpps.. dålig tillgång på kort i Sverige,, black screen, överklockas dåligt även med bra luftkylare,, högt pris,, mer black screens,,, Mantle ska släppas,, förseningar,, vänta,, ännu mer förseningar,, drivrutin förseningar,, och hela tiden har Nvidia sitt 780 ute,,priserna droppas ner till rekordlåga nivåer,, sedan erbjudande med 15% ännu lägre pris till 3816kr.
All denna väntan har bara gett mig fler gråa hår och hypen har försvunnit så man blev mer eller mindre tvingad att hoppade på Nvidia istället som man vet sedan länge vad de går för när det gäller 780, för att man inte orkade med fler besvikelser och mer väntan.. och fan vad glad jag är att jag gjorde det..
men för den skull hoppas jag att mantle blir bra i framtiden men är glad att jag slipper vara med på det strul-tåget! och kan hoppa på vid nästa uppgradering eventuellt om det visar sig vara så bra i praktiken.

så där har ni svar!
@Jesusbarnet
@Tumnus

*allt jag skrivit är hur jag upplevt det hela och det kan vara i fel ordningsföljd!

Så du väljer alltså att köpa ett kort eftersom AMD inte släpper Mantle före sitt utsatta datum? Okej. Då vet vi. Sedan ska vi snacka dålig tillgångar på chip så sitter Nvidia ganska högt på den listan. Har de ens släppt en kort som gått att få tag i under releasedagen?
Överklockas dåligt med bra kylare? Hur vet du det när du köpte ditt GTX 780 innan AMD släppte kort med eftermarknadskylare? Folk som bytte mot Arctic coolings kylare klockade korten ganska saftigt vad jag har hört iallafall. Dessutom vet du ens vad en punkt är?
Det är knappen BREDVID kommatecknet du använder som substitut. Låter mer som du förutbestämt dig för GTX 780 och försöker få det till att AMD "tvingade" dig till det valet..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

AMD borde verkligen skaffa nytt ledarskap för deras marknadsföringsavdelning.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFalk:

AMD borde verkligen skaffa nytt ledarskap för deras marknadsföringsavdelning.

Håller helt med. Däremot vette tusan om just detta kan ledas till marknadsföringsavdelningens låda utan snarare så att drivrutinerna börjat krångla till den grad som var omöjligt att förutse. Då är de som skrivit drivrutinen som ska ha en liten känga.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Så du väljer alltså att köpa ett kort eftersom AMD inte släpper Mantle före sitt utsatta datum? Okej. Då vet vi. Sedan ska vi snacka dålig tillgångar på chip så sitter Nvidia ganska högt på den listan. Har de ens släppt en kort som gått att få tag i under releasedagen?
Överklockas dåligt med bra kylare? Hur vet du det när du köpte ditt GTX 780 innan AMD släppte kort med eftermarknadskylare? Folk som bytte mot Arctic coolings kylare klockade korten ganska saftigt vad jag har hört iallafall. Dessutom vet du ens vad en punkt är?
Det är knappen BREDVID kommatecknet du använder som substitut. Låter mer som du förutbestämt dig för GTX 780 och försöker få det till att AMD "tvingade" dig till det valet..

ja duger inte den förklaringen för herr Tumnus så lär ju inte jag ge dig någon annan eftersom det är så här jag upplevt hela resan med AMDs nya kort..och detta med punkt, här får du ett gäng så du kan använda i framtiden när du läser inlägg ........................... !
ps: skicka ett privat mess ifall du vill ha fler punkter! jag har fler på lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Håller helt med. Däremot vette tusan om just detta kan ledas till marknadsföringsavdelningens låda utan snarare så att drivrutinerna börjat krångla till den grad som var omöjligt att förutse. Då är de som skrivit drivrutinen som ska ha en liten känga.

Jo, tänker mer generellt och inte bara detta fall. Mjukvara kan vara oförutsägbart, kan fungera perfekt till en viss punkt där allt går åt helvete. Blir det bara att felsöka och åtgärda, vilket inte kan vara så pass simpelt med den skala som dom arbetar på.

Rensning av språkpolisande
Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Press release på drivrutiner har kommit ut iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem

Alla som deltar i flame wars över AMD vs Nvidia borde få en permanent avstängning från forumet. Kan inte det som skall diskuteras vara i centrum istället för " AMD gjorde så men nvidia gjorde så bhuuuhu. Det är dagisnivå detta.

Permalänk
Medlem

Måste det finnas en ny artikel dagligen om att vi behöver vänta några extra dagar? Tycker iden med Mantle verkar jättebra och nytänkande och jag tror det är viktigt att den lider av så få buggar som möjligt vid lansering, just för att plattformen ska få så bra start som möjligt. Hellre vänta nån vecka extra om det är det som behövs, man behöver inte gråta om det dagligen...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tobbbe__:

Fermis brister orsakades av TSMC tillverkning. Att dom orsakade den dåliga yielden.
Men som sagt, vissa exemplar fungerade perfekt medans andra inte gjorde det. Det var helt och hållet hårdvaru relaterat och orsaken låg i siliconet.
Säkert var dom kort som testades av nvidia före release hela kretsar och därför lanserades Fermi som färdig. Sen att TSMC inte fixade tillverkningen ja det kan inte nvidia göra något åt.

Anledningen till detta var att nVidia medvetet struntade i designguidelines från TSMC gällande främst via:s, något AMD valde att följa. NVidia hade ett enormt stort chip och hade fått plocka bort funktioner för att kunna följa vad TSMC sa, de valde att chansa och strunta i varningarna. Vilka som fick störst problem vet vi med facit i hand (dvs AMDs kort på precis samma process fungerade och blev inte försenade). Jag har skrivit om det tidigare och det finns massor om det på internet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

ja var ska man börja,.....
"All denna väntan har bara gett mig fler gråa hår"

så där har ni svar!....![/U]

Gråa hår?! Usch. Sådant är ju inte trevligt. Du borde nog sluta tänka på AMD:s "drivrutinsproblem". Själv
har jag inte funderat så mycket på det sedan 11.5, och det har fungerat bra hittills. Inga fer gråa hår.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt mkt gnäll och pajkastning. Speciellt mellan amd och nvidia.

Själv anser jag att det är bättre dom får ut en bra fungerande drivrutin utan massa buggar, istället för att rusha ut något.

Sitter folk och har dålig fps o bara väntar på mantle så bör dom kanske fundera på att uppgradera sin PC istället, eller sänka inställningarna.
Visst mantle ska enligt amd ge en prestanda boost. MEN finns inte många spel som stödjer det. ( just nu endast bf4)

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Skrivet av TheDiddler:

Alla som deltar i flame wars över AMD vs Nvidia borde få en permanent avstängning från forumet. Kan inte det som skall diskuteras vara i centrum istället för " AMD gjorde så men nvidia gjorde så bhuuuhu. Det är dagisnivå detta.

Du är inte den enda!

Är själv väldigt trött på dessa fasonerna, trycker upp fakta om [Insert AMD/nVidia here] i nyllet på en som det vore bibeln själv! Tycker det är trist när en Fanboy™ kommer och smuttsar ner trådar och drar upp fakta om att; "AMD har så dåliga drivare, testade ett kort för inte så länge sen med catalyst 9.1 beta och det funkade ju skit!!!! one one!!" eller "nVidia är så dåliga deras kort går bara sönder och är skit varma assåååå. mitt 8800 lät så mycket så jag bytade till ett 7970 och AMD äger ju fett!!! one11!"

Nej, Sweclockers borde nästan sätta upp en egen forum del för Fanboys™.

F.ö så tycker jag att det är bättre att AMD dröjer och får put ett par bra drivare istället för att föhasta dom, har sätt både när nVidia och AMD hetsar ut drivrutiner och hur dåligt det blivit!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Så länge BF4 funkar som det gör så kan jag vänta!

Inget fel på bf4....

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Du är inte den enda!

Är själv väldigt trött på dessa fasonerna, trycker upp fakta om [Insert AMD/nVidia here] i nyllet på en som det vore bibeln själv! Tycker det är trist när en Fanboy™ kommer och smuttsar ner trådar och drar upp fakta om att; "AMD har så dåliga drivare, testade ett kort för inte så länge sen med catalyst 9.1 beta och det funkade ju skit!!!! one one!!" eller "nVidia är så dåliga deras kort går bara sönder och är skit varma assåååå. mitt 8800 lät så mycket så jag bytade till ett 7970 och AMD äger ju fett!!! one11!"

Nej, Sweclockers borde nästan sätta upp en egen forum del för Fanboys™.

F.ö så tycker jag att det är bättre att AMD dröjer och får put ett par bra drivare istället för att föhasta dom, har sätt både när nVidia och AMD hetsar ut drivrutiner och hur dåligt det blivit!

En egen Fanboy-sektion är en riktigt bra idé! Frågan är bara hur vi får trollen att stanna i trollgrottan...?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

ja duger inte den förklaringen för herr Tumnus så lär ju inte jag ge dig någon annan eftersom det är så här jag upplevt hela resan med AMDs nya kort..och detta med pungt, här får du ett gäng så du kan använda i framtiden när du läser inlägg ........................... !
ps: skicka ett privat mess ifall du vill ha fler pungter! jag har fler på lager.

Jo folk förstår nog dig, men vari ligger tvånget?

Citat:

Tvång menar brist på fri vilja och kan syfta på

*ett mentalt tillstånd med där det är svårigheter bryta en vana, en svag form av mani.
*att yttre krafter förhindrar fri rörlighet, som vid samhällets tvångsomhändertagande eller en brottslings krav på eftergifter av sitt offer med hot om våld

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5ng

Eller lider du av OCD?
http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?ID=168&tvang

Själv är jag bi-polär med svag OCD känns det som!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av bandite:

En egen Fanboy-sektion är en riktigt bra idé! Frågan är bara hur vi får trollen att stanna i trollgrottan...?

Trollas det så blir man utvisad dit! säg att man har trollat två gånger, vid tredje varningen så får man stanna där, hur kul är det för ett troll och vara bland en mass andra troll? Den där glimten försvinner ju!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Trollas det så blir man utvisad dit! säg att man har trollat två gånger, vid tredje varningen så får man stanna där, hur kul är det för ett troll och vara bland en mass andra troll? Den där glimten försvinner ju!

Det roliga i detta är att ni är lika off-topic som oss andra!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Är den läkt än..?

Permalänk
Medlem

The good news is that the guys at AMD have finally gotten the driver finished. Last night, the company said it encountered a bug at the last minute and had to delay. AMD said it would give the press 24 hours to evaluate the drivers before pushing forward with a public release. About half an hour ago, AMD sent us the drivers for our own performance evaluations. Though the email didn’t say when we the public release would be, AMD promised to keep us posted.

JANUARY 31, 2014 4:04 PM

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Alla som deltar i flame wars över AMD vs Nvidia borde få en permanent avstängning från forumet. Kan inte det som skall diskuteras vara i centrum istället för " AMD gjorde så men nvidia gjorde så bhuuuhu. Det är dagisnivå detta.

Problemet är att folk klampar in & presenterar rena felaktigheter såsom att Nvidia aldrig gjort misstag etc. eller att det var TSMC fel att fermi var defekt eller när Nvidias CEO Jen-Hsun Huang presenterade Fermi som en färdig produkt när det inte stämde? Om ingen påpekar felaktigheterna så kommer folk att tro att det är sanning, sånt måste bemötas.. eller du föredrar osanningarna?

Citat:

"Om en lögn upprepas tillräckligt många gånger blir den en sanning."

Ett väldigt slående citat från en väldigt ökänd man!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedenVirre:

Trollas det så blir man utvisad dit! säg att man har trollat två gånger, vid tredje varningen så får man stanna där, hur kul är det för ett troll och vara bland en mass andra troll? Den där glimten försvinner ju!

Ökar ju bara vansinnet.. Slutar bara med att trollet gör ett nytt konto och tar ut det över de personer som försöker ha en seriös diskussion.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds