Permalänk

Killzone Shadow Fall

Det fanns ingen tråd för detta spel så tänkte starta en. Kanske ingen här spelar men jag gör det i alla fall och skulle gärna ha några att spela online med. Jag har spelat väldigt mycket Killzone och var klanledare för Loading.se klanen på Killzone 2 tiden. Kommer starta klan igen då klansystemet kommer igång.

Frams tills dess är det bara för att det är kul jag spelar. Vilket det är! Singleplayern i Killzone Shadow Fall är väl okej, men jag tycker inte dne är mer än så. Multiplayern är dock helt underbar, om man gillar teamwork. Det är väldigt objective fokus, om du inte väljer Team Deathmatch såklart. Ingen autoa aim eller aim assist så lite svårt att komma in i för de som är vana FPS på konsol, men när man vänjer sig är det guld värt.

Så om någon vill spela med mig adda "Paertan" på PSN.

Annars diskuterar vi spelet här!

Här finns en fin lista över ändringar som är på väg. Eller inte. Tex kommer de inte lägga in Kill/Death Ratio i Warzone då det är obetydligt och inget de vill att folk ska fokusera på.
PlayerVoice update: response to the top 15 feedback items

Saker jag vill att de ska fixa till exempel. Utöver det som listats
Kunna döda "downade" fiender. Så att man inte kan återupplivas. Detta går ej att göra för tillfället. Dock folk som dött via Headshot eller Melee går ej att återuppliva.
Downade personer borde även tappa sin kollisionsmodell snabbare. Så man kan gå genom dem. Blir så lätt att man fastnar i fiender eller kompisar.
Granaterna verkar kunna studsa mot löv och dylikt. Ändra lite kollisionsmodeller på banorna med andra ord.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Har bara hunnit med att lira SP än så länge och inte märkt det du säger om granaterna och löv men kanske bara är i MP... Dock blir jag alltid förbannad på att det tar sån tid att få iväg en granat... eller gör jag fel? Skulle uppskatta att det tar 3-4 ggr längre tid att få iväg en granat än vad det tar att byta vapen och börja skjuta. Touch knappen är sjukt skön att använda än så länge! Hade inga höga förväntningar på den innan jag lirade detta.

Tänkte testa MP senare idag när jag kommer hem så får vi se om det är nått att ha

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk

Jag ä på. Lirade kz2 mp i sinne, klanliret där var kung. Hoppas det kommer något liknande till kz4. Psn: hyddraliken

Permalänk

Jag är gärna på också! Spelade Killzone 2 när det var aktuellt och hade kanonkul med klan-matcher o turneringar men hoppade över 3:an då det inte var min grej riktigt. Har kört lite Shadow Fall på egen hand nu och det är riktigt skoj men roligare med ett gäng som man kan snacka med. Ska försöka komma ihåg att adda er sen annars heter jag "robthebiff" så kan ni adda mig.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk

Inte spelat så mycket KZ:SF då jag lackade på singelplayer
Men kommer ihåg att KZ till PS3 hade sjukt rolig mp! Så adda Kakmonstr3t- så kan vi lira någon kväll!

Permalänk
Medlem

Är med! AARonTGIFBalakey, lägger till er. Någon som har koll på hur man tar bort så att ens riktiga namn visas upp för ens vänner?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja joina Warzones som ett schysst party. PSN: Pknape

Visa signatur

Intel i7 3820 - ASUS P9X79 PRO X79 - AMD 6870 - ASUS RADEON HD6870

Permalänk
Medlem

Har funderingar till att köpa killzone, men har aldrig lirat någon av de andra spelen.
Skulle någon kunna ta och ladda upp en video eller dylikt så man får se lite hur spelet ser ut?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Lirar gärna med nån. MP i vansinningt beroenderframkallande. Ps4an går varm här kan jag säga

Nick: sieferswe

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit riktigt såld på Killzone-spelen och kan nog säga desamma om Shadow Fall. Är på bana 3 och jag har inte haft sådär jätteroligt med spelet ännu. Ska försöka att klara ut det när jag har klarat Assassins Creed: Black Flag så vi får se.

Lirade en match team deathmatch och jag tyckte att känslan var bara jobbig. Känns som att man väger 200 pannor och allt känns bara segt. Vet att många gillar det men jag är inget större fan av det.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

När kommer klan supporten? Jävligt roligt mp, dock lite laggit

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig. Spelar mest 14-manna warzone, men ibland full warzone. Är väl hyfsat bra. brukar ligga etta på poänglistan i ca var annan-var tredje match. Har ganska bra koll på vilka loadouts jag ska välja vid olika faser av matcherna.

PSN: Aynez

Får dock hem Asscreed4 idag, så ikväll blir det nog att testa det en stund.

Permalänk

Jag är gärna på, har kört alla killzone, bästa som finns,
Bara Adda

Psn- dedxys

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte3333:

Jag är gärna på, har kört alla killzone, bästa som finns,
Bara Adda

Psn- dedxys

La till dig, men glömde skriva meddelande att jag var här ifrån. Aynez heter jag.

Permalänk
Avstängd

Är ny ägare till ps4 samt Kz
Har kört 3an.
Bara och adda min psn Panoszz87

Permalänk

Ni kan lägga till mig om ni vill, hade vart kul att starta klan,

Psn- dedxys

Permalänk
Medlem

Ni kan adda mig med: psn: Barry_Js_S0UL där 0 i S0UL är en nolla

Precis börjat på multiplayer på KZ men börjar ta sig...

Visa signatur

Macbook Pro (mid 2009) | Playstation 4 | Wii | Panasonic PX70

Permalänk

Heter Tisse83, kör BF4, Killzone och har även Assassins Creed IV.

Permalänk
Medlem

Maxie90
får hem ps4an vilken dag som helst och har ac4 samt killzone.
spelade lite till och från i kz3 och tyckte att det var hyffsat roligt. Är multiplayer i det nya något att ha?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk

Mp på KZ är grymt rolig,
Gillar du mycket sammarbeta så passar det dig galant

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Matte3333:

Mp på KZ är grymt rolig,
Gillar du mycket sammarbeta så passar det dig galant

Håller faktist me trodde inte jag skulle gilla mp på kz men hade fel slipper köpa bf4 nu och skaffa nåt annat lir ist ...

Permalänk

KZ hela natten lång

Permalänk
Medlem

Fick hem ps4an i veckan, Spelar en del KZ mp, grymt roligt!
PSN: WrongBadge0 (0 är en nolla) adda mig gärna!

Permalänk

Kul att det var lite intresse här Addat massa folk i tråden nu. Folk får gärna höra av sig om de vill vara med i klanen. Det är egentligen en klan för spelforumet Loading.se men alla svenskar är såklart välkomna.
Den här tråden kan i så fall vara bra att hålla koll på dock i så fall

Hur seriöst klanspelet blir kommer bero på en massa. Än vet vi inte hur pass seriöst det går att köra. Tvivlar tyvärr på att det kommer gå att starta turneringar och dylikt som i Killzone 2. Men vi får väl se.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk

Patch 1.09! Klansystemet är nu igång. I alla fall så att klantag syns.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Patch 1.09! Klansystemet är nu igång. I alla fall så att klantag syns.
http://i.imgur.com/znWjqa1.jpg

Nice!

Pax för att alltid hamna högst upp på poänglistan.
Ska bara bli färdig med Tomb Raider först (förjävla bra spel för er som inte redan har spelat det)

Permalänk
Medlem

Killzone 2 är fortfarande bäst.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Kan man joina som ett party med vänner på PSN?

Visa signatur

Intel i7 3820 - ASUS P9X79 PRO X79 - AMD 6870 - ASUS RADEON HD6870

Permalänk

Liiirr ffs

Permalänk
Avstängd

Jag tycker killzone är barnsligt, det känns inte kvalité, vet inte vad dom försöker göra, wow+cs tillsammans? Nej ska man spela shoot em up med känsla så ska man spela csgo, easy to learn, hard to master som man säger, inget fjantigt killzone för bäbisar oxh xbox noobs