Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Wallin-mx:

Fast garantin är inte alltid samma, köpte en msi laptop och fick bara 1 år.

Det är samma garanti på demovarorna som den vanliga produkten. Om det är 12 månader på en ny så är det 12 månader på demo och så vidare.

Skrivet av Pakki:

Hur stor chans är det att jag får mitt paket tills på fredag? Bor i Stockholm.

Beställde idag kl 12:25
Så jävla surt att man missade sista beställning för dagen med 25 minuter...

Kontakta oss i första hand via telefon eller mejl vid den här typen av frågor för att få snabbast möjliga svar. Generellt så går leveranserna till Stockholm med postpaket snabbt.

Skrivet av kex:

Hej Komplett!

Vad har hänt med eran kundtjänst? Tidigare fick man rappa svar och kunde ha en mailkonversation med ett par mail fram och tillbaka per dag. Nu har jag ett stående ärende hos er där er svarstid är 2-3 dagar per mail, vilken innebär att behandligstiden för en egentligen mycket simpel sak snart tagit 4 veckor. Är det tillfälligt eller har ni prioriterat bort mailärenden generellt?

Tack för en bra service i övrigt.

/Erik

Skrivet av Thumbii:

Undrar samma.. Har väntat på svar via mail i snart 3 dagar :S

Det var något fel när jag beställde så att mitt mobilnummer ändrades automatiskt.. Varan jag beställde gick iväg 1 dag efter jag mailat så jag antar att det nu är försent att be dom ändra telenummer för sms-avi :/

Under början och mitten av januari har vi haft väldigt högt tryck på mejl vilket tyvärr gjort att våra svarstider blivit något längre än normalt. Vi beklagar detta och har jobbat hårt för att komma ikapp och få ner svarstiderna under hela månaden. Nu ska de vara bra igen.
Vid brådskande ärenden rekommenderar vi att främst kontakta oss via telefon på 031-710 20 00

Skrivet av Gloremir:

Hoppas att det är som du säger nu Mikael, för jag la en order på just det kortet.
När ordern var lagd stod det förväntat sänddatum 2014-01-23.
NU på kvällen står det: förväntat sänddatum 2014-02-07.
Samt att på eran sida står det nu att kortet kommer in preliminärt den 7 februari.
Drog du en ren lögn förut eller vad är det frågan om?

Skrivet av Gloremir:

I och med att dom hade 90 kort som skulle komma in den 21:a(bekräftat datum), och att dom sjönkt med 1 varje gång någon beställde. (jag och 4 till beställde) skulle bli smått förvånad att dom skulle sålt slut på 86 kort till under 3 timmar.
Sen på min order stod det sänddatum 2014-01-23. Kollade senast kl 13:30, 3 timmar senare stod det nu sänd datum 2014-02-07 på min order. tycker inte jag ser ut som att det kommer med denna sändning.

Sen angående Lögn eller inte. Jag ringde kundservice strax innan 17, Enligt henne så hade dom INTE korten på lagret och hade inte fått hem några. och visste heller inte när dom skulle komma hem.
Är detta bristande kommunikation mellan avdelningarna? Eller ljuger någon utav dom? För 2 olika svar från samma företag = någon talar osanning

Vi ber ödmjukast om ursäkt att det blivit förvirring kring leveransen av de här korten. Just det här kortet kommer in i flera omgångar och skickas ut i turordning till de som beställt. Leveransdatumet varierar med andra ord efter när ordern är lagd. Lagerstatusen och förväntad leverans på de som inte är bokade syns på produktsidan. På din order syns förväntat leveransdatum för just din order i kön.

Skrivet av Stöldmärkt:

Tjena!

Försöker beställa ett par saker via min iPhone. Kommer till BankID men får då ett felmeddelande från eran sida. "Du måste ha BankID installerat". Mitt BankID fungerar perfekt på deras testsida. Någonting som jag kan göra för att fixa detta?

Tyvärr har vi inte stöd för mobilt BankID i dagsläget. Däremot ska det fungera med installerat BankID på dator.

Skrivet av Xenio:

Hej!
Jag har en fråga som säkert redan besvarats och det ber jag om ursäkt för.

Vore väldigt tacksam om någon kunde förklara vad nedanstående text betyder:

"1 Antal som måste beställas dagar"

Betyder detta att någonting från min beställning saknas i lager och att dem inte vet när den kommer in, då det inte står några specifika dagar?

Ordernummer: 23315702
Mvh, Xenio

Precis som du misstänker beror det på att det inte finns något förväntat leveransdatum på produkten. Om du vill ändra något på ordern så att den skickas direkt eller dela upp ordern så att de varor som finns på lager skickas direkt går det alltid bra att kontakta oss så hjälper vi dig.

Skrivet av sjoblot:

Hej komplett!

Vill bara tacka för otroligt snabb service då jag beställde min macbook pro klockan 11 och fick den runt lunch dagen därpå!

Mvh

Kul att du är nöjd med vår service! Hoppas att du blir lika nöjd med datorn.

Skrivet av DeZerTe:

Hej Komplett,

Jag köpte nyligen ett Sound Blaster ZxR hos er, tyvärr så är ACM kontrollen defekt (men resten av grejerna funkar). Jag undrar om det går att skicka en retur på endast ACM kontrollen (och få en ny ACM eller ev. pengar)?

Har varit inte på Creative's support sida, men det verkar inte gå att göra en RMA överhuvudtaget då deras system inte kan känna igen serienumret.

Hör av dig till oss på support@komplett.se eller 031-710 20 00 så undersöker vi hur vi bäst kan hantera returen och om det går att byta endast kontrollen.

Skrivet av betan:

På Lenovo Miix 2 står det så här:
"Full HD (1366x768) Display with IPS Technology".
står även full HD i titeln.
http://www.komplett.se/lenovo-miix-2-101-full-hd-touch/805083

Är det full HD eller 1366x768 som gäller?

Eftersom denna har formatet 16:10 istället för 16:9 är den något högre och har upplösningen 1920x1200. Alltså något högre upplösning än Full HD.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av BriLiAnT:

min ssd har blivit riktigt sölig kan jag lämna in den på lagning eller byta ut den?
den fungerar som den ska inga bluescreen eller liknande det är bara att den har blivit långsam och snart rankas med min wd green.

Hör av dig till oss så hjälper vi dig att undersöka detta vidare och sätta upp en eventuell retur. 031-710 20 00 eller support@komplett.se

Skrivet av Navicula:

Vill tacka komplett för att ni fortfarande säljer Krypton Egg. Jag hittade spelet idag och kära nån vilken nostalgikänsla då jag startade. Minns att jag som barn spelade detta med föräldrarna på Windows 95. Det var tider det! <3

Nostalgi när den är som bäst

Skrivet av vinylens:

Om man sparar en kundvagn hur får man fram den då hittar inte det i erat system.

Efter att du sparat kundvagnen så hittar du en länk längst ner till vänster, under menyn som heter "Inköpslistor".

Skrivet av Drasteroid:

Hej! Tänkte ev. förhandsboka detta..

http://www.komplett.se/grand-theft-auto-v/653743

Läser längre ner att:
"Pre-order and receive the Atomic Blimp in-game vehicle DLC code"
Så om jag förhandsbokar detta till PC, kommer jag då till 100% få en DLC kod för fordonet Atomic Blimb?

Det står också "Releasedatum: 18. mars 2014" fast längre upp på sidan står det "Obs! Releasedate not set"??
Är release datumet 18:de Mars?

Tacksam för svar

Tack för att du uppmärksammade oss på detta. Vi har inte fått någon information om eventuella medföljande DLC. Vi uppdaterar texten direkt.

Det finns tyvärr ingen närmare information om releasedatum ännu så det kan komma att ändras.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

har nyss beställt en färdig dator utav komplett men nu när jag kollar in komponenterna 1 och 1 så på vissa står det "Denna produkt finns inte längre i vårt sortiment." hur gör dom då?

Permalänk

Hej,

Vill tacka för hjälpen via mail/prisjakt supporten på mitt ärende. Har försökt ändra min kommentar men prisjakt verkar inte lyckas trots upprepade mail.

Men tack för hjälpen hur som helst. Det löste sig.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av keepkeep:

har nyss beställt en färdig dator utav komplett men nu när jag kollar in komponenterna 1 och 1 så på vissa står det "Denna produkt finns inte längre i vårt sortiment." hur gör dom då?

Hejsan!
Jag ringde och frågade samma sak då jag blev lite besviken på att sakerna inte fanns. Fick svaret att dem finns för "kompletta-pc" men inte att beställa separat.

Därav kommer du få din pc och delarna finns inne!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av keepkeep:

har nyss beställt en färdig dator utav komplett men nu när jag kollar in komponenterna 1 och 1 så på vissa står det "Denna produkt finns inte längre i vårt sortiment." hur gör dom då?

Skrivet av Xenio:

Hejsan!
Jag ringde och frågade samma sak då jag blev lite besviken på att sakerna inte fanns. Fick svaret att dem finns för "kompletta-pc" men inte att beställa separat.

Därav kommer du få din pc och delarna finns inne!

Som Xenio är inne på så är vissa komponenter avsedda endast för Komplett PC och kan inte beställas separat. Om man klickar in på produkten så ser det därför ut som att de har utgått och inte går att beställa.

Skrivet av ericsundell2:

Hej,

Vill tacka för hjälpen via mail/prisjakt supporten på mitt ärende. Har försökt ändra min kommentar men prisjakt verkar inte lyckas trots upprepade mail.

Men tack för hjälpen hur som helst. Det löste sig.

Kul att höra att du är nöjd med vår service och att ditt ärende har löst sig.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla min order 23402164.
MSI 780 har varit i lager men enligt mitt kvitto så är vouchern för spelet ej i lager och det kan ta 5 dagar enligt kvittot. Håller ni verkligen på en produkt för att en voucher inte är på lager? Den borde ni kunna skicka på email eller liknande.
Jag ringde er kundtjänst som förövrigt sa att jag hade ingen före mig i kön i 10min, han kunde inte se att vouchern var rest noterad och sa att kortet borde skickats idag. Han nämnde även att han skulle skicka ett meddelande till lagret så de har extra koll på den. Men han kunde inte lova att det skulle gå ut idag.

Men inget har hänt än och varor brukar ju lämna runt 14 för företag. Är jag körd med att få den denna veckan pga vouchern?

Permalänk
Medlem

så fick hem min dator men när jag startar den kommer det upp om windows aktiveringskod var hittar jag den? fick ingen skiva

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Gamingmus på lördagkvällen (Mionix Avior 8200) och till min förvåning fick jag den på måndagen.

Riktigt trevlig överraskning att ni skickar även på helgerna. Detta är ett stort plus för mig då jag oftast nätshoppar på fredagen eller lördagen och därmed oftast får vänta tills tidigast tisdagen.

Ett stort plus med andra ord! Att ni var ca 25% billigare än närmsta konkurrent var ju också ett plus

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av keepkeep:

så fick hem min dator men när jag startar den kommer det upp om windows aktiveringskod var hittar jag den? fick ingen skiva

Borde sitta ett klistermärke med koden fastklistrad på burken, eller följt med bland manualer. Kolla om den sitter någonstans på burken först.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Trackmaster:

Tänkte kolla min order 23402164.
MSI 780 har varit i lager men enligt mitt kvitto så är vouchern för spelet ej i lager och det kan ta 5 dagar enligt kvittot. Håller ni verkligen på en produkt för att en voucher inte är på lager? Den borde ni kunna skicka på email eller liknande.
Jag ringde er kundtjänst som förövrigt sa att jag hade ingen före mig i kön i 10min, han kunde inte se att vouchern var rest noterad och sa att kortet borde skickats idag. Han nämnde även att han skulle skicka ett meddelande till lagret så de har extra koll på den. Men han kunde inte lova att det skulle gå ut idag.

Men inget har hänt än och varor brukar ju lämna runt 14 för företag. Är jag körd med att få den denna veckan pga vouchern?

Såg att du hämtat ut ordern i dag. Vi ber ödmjukast om ursäkt att det tog någon dag extra. Det kan ha varit så att din order blev något försinkad på Postens terminal i Örebro som hade strömavbrott tidigare i veckan.

Skrivet av keepkeep:

så fick hem min dator men när jag startar den kommer det upp om windows aktiveringskod var hittar jag den? fick ingen skiva

Om det är en Komplett PC så ska aktiveringskoden sitta fastklistrad på chassit.

Skrivet av Eddy:

Jag beställde en Gamingmus på lördagkvällen (Mionix Avior 8200) och till min förvåning fick jag den på måndagen.

Riktigt trevlig överraskning att ni skickar även på helgerna. Detta är ett stort plus för mig då jag oftast nätshoppar på fredagen eller lördagen och därmed oftast får vänta tills tidigast tisdagen.

Ett stort plus med andra ord! Att ni var ca 25% billigare än närmsta konkurrent var ju också ett plus

Kul att höra att du är nöjd med vår service.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

GASP

Permalänk
Komplett.se

När fick du upp detta meddelande?

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

När fick du upp detta meddelande?

/Mikael

Alldeles nyss

Permalänk
Medlem

Fick ett konstigt mail.
Borde ju vara scam, öppnade ej bifogade filen såklart. (Har ej beställt något ifrån komplett)

Men emailen går ifrån komplett.se domänen ;O

Permalänk

Varför har komplett tagit bort 12 månader räntefritt? beställde grejer för runt 6000:- från en annan sida pga att dom inte har kvar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Fick ett konstigt mail.
Borde ju vara scam, öppnade ej bifogade filen såklart. (Har ej beställt något ifrån komplett)

Men emailen går ifrån komplett.se domänen ;O

http://puu.sh/6Us34.png

Jag tyckte mailet såg skumt ut, så jag skickade en fråga till Komplett. Mycket riktigt:

Citat:

Hej,

Tack för ert mail!

Detta är inte från vårt system och har inte gått ut till mailadresser kopplade till vårt register.

Vi misstänker att någon lyckats koppla en förbindelse med vår mailadress "komplett@komplett.se" där de skickar ut ett oriktigt mail angående "beställningsbekräftelse".

Ordernummer och annan information i dessa mail är felaktig och det ligger inga beställningar kopplade till dessa. Vi håller för tillfället på att undersöka hur detta kan vara möjligt och hur/varför dessa mail har gått ut till er.

För tillfället rekommenderar vi att bortse/radera dessa mail, samt avvakta ytterligare information från oss*.

Ifall ni har öppnat bifogade filer så rekommenderar vi att omgående göra en virusundersökning på er dator - vi vet ännu inte vilka motiv de ansvariga haft vid utskick av dessa mail.

Med vänliga hälsningar
Fredrik B
Sälj & Kundservice

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av JimmieSan:

Fick ett konstigt mail.
Borde ju vara scam, öppnade ej bifogade filen såklart. (Har ej beställt något ifrån komplett)

Men emailen går ifrån komplett.se domänen ;O

http://puu.sh/6Us34.png

Skrivet av j.micke:

Jag tyckte mailet såg skumt ut, så jag skickade en fråga till Komplett. Mycket riktigt:

Vi har fått rapporter om dessa mejl under eftermiddagen. De är falska och är inte skickade från oss. Radera utan att öppna mejlet.

Skrivet av werter123456789:

Varför har komplett tagit bort 12 månader räntefritt? beställde grejer för runt 6000:- från en annan sida pga att dom inte har kvar det.

Vi har inte haft någon kampanj med 12 månader räntefritt, däremot köp nu betala om 3 eller 6 månader. Vi har ingen plan att återinföra den kampanjen just nu men det kan komma framöver.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Jag är jättenöjd med min "Komplett Winter Gamer" Älskar den, vissa personer sa här på forumet att den inte pallade ultra men det går så smooth så!

Mvh En väldigt glad kund!

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Vi har fått rapporter om dessa mejl under eftermiddagen. De är falska och är inte skickade från oss. Radera utan att öppna mejlet.

Vi har inte haft någon kampanj med 12 månader räntefritt, däremot köp nu betala om 3 eller 6 månader. Vi har ingen plan att återinföra den kampanjen just nu men det kan komma framöver.

Vänligen

/Mikael

nej menar inte någon kampanj. ni har haft 12 månader räntefritt på avbetalning för har köpt mkt grejer vid er och då har ni haft det och nu när jag skulle beställa så blev jag paff att ni inte hade kvar det. kan vara så att klarna har ändrat sina alternative. men som sagt. finns ju fler ställen och beställa ifrån. tack för svar

Permalänk

Hej Komplett och andra drabbade.

Jag är IT-ansvarig på ett medelstortföretag. Vi fick idag ert virusmail. En av våra anställda tryckte såklart på attachemnt eftersom hon typ igår beställt något från en "datahandlare".

Något slags skit har nu kommit in på hennes dator. En full virus scan via Fsecure ger noll resultat.

Är det någon som vet vad det är för virus/spywear/trojan hon fått och hur man får bort den. I just hennes fall så reagerade systemet med att det kom upp en ruta i mitten av skrivbordet som uppmanade henne att typ uppdatera dotnet eller liknande. Det var Microsoft labelled, men självklart från ohyrat ni skickat.

Några kloka råd?

Visa signatur

Amd64 3000+@2400Mhz - 1024mb OCZ - Sapphire X800pro@16pipes 475/450 - zalman 300A-APF - 3Dmark03=11500

Permalänk
Medlem

Har komplett.se blivit hackade? En kollega kom precis förbi med ett mail han fått från komplett som visar sig vara ett virus. På komplett.se kan vi se meddelandet

"De senaste dygnet har någon skickat ut falska orderbekräftelser på e-mail från komplett@komplett.se till slumpmässiga adresser. Om du fått ett sådant men inte beställt något – öppna det inte. Detta är polisanmält och polisen jobbar för att hitta den skyldiga och stoppa det omedelbart."

Någon som vet nått mer?

Permalänk
Medlem

Någon på komplett som kan svara på vart alla uppgifter ifrån Inwarehouse tog vägen när ni slogs samman. Kontouppgifterna jag hade där går inte att använda på komplett. Har skickat ett mejl till eran kundservice med denna frågeställning och bifogat Inwarehouse kundnummer som referens. Har tyvärr ännu inte fått något svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Någon på komplett som kan svara på vart alla uppgifter ifrån Inwarehouse tog vägen när ni slogs samman. Kontouppgifterna jag hade där går inte att använda på komplett. Har skickat ett mejl till eran kundservice med denna frågeställning och bifogat Inwarehouse kundnummer som referens. Har tyvärr ännu inte fått något svar.

När de slogs samman flyttades inte uppgifterna över till Komplett.se utan stannar kvar på inWarehouse. Så om du vill komma åt till exempel gammal orderhistorik finns denna kvar på inWarehouse.

Om du vill handla ifrån Komplett behöver du skapa ett nytt konto där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

När de slogs samman flyttades inte uppgifterna över till Komplett.se utan stannar kvar på inWarehouse. Så om du vill komma åt till exempel gammal orderhistorik finns denna kvar på inWarehouse.

Om du vill handla ifrån Komplett behöver du skapa ett nytt konto där.

Tackar för informationen, stämmer exakt så som du säger. Har dock redan konto på Komplett så det är inget problem. Däremot tycker jag att komplett's kundtjänst få bli bättre med att svara på mejl. Skickade nämligen samma frågeställning till dom i Onsdags och har vid skrivande stund fortfarande inte fått något svar. Nu ordnade det sig ändå tack vare din förtjänst och vänlighet.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av bonzichrille:

Hej Komplett och andra drabbade.

Jag är IT-ansvarig på ett medelstortföretag. Vi fick idag ert virusmail. En av våra anställda tryckte såklart på attachemnt eftersom hon typ igår beställt något från en "datahandlare".

Något slags skit har nu kommit in på hennes dator. En full virus scan via Fsecure ger noll resultat.

Är det någon som vet vad det är för virus/spywear/trojan hon fått och hur man får bort den. I just hennes fall så reagerade systemet med att det kom upp en ruta i mitten av skrivbordet som uppmanade henne att typ uppdatera dotnet eller liknande. Det var Microsoft labelled, men självklart från ohyrat ni skickat.

Några kloka råd?

Skrivet av dakke:

Har komplett.se blivit hackade? En kollega kom precis förbi med ett mail han fått från komplett som visar sig vara ett virus. På komplett.se kan vi se meddelandet

"De senaste dygnet har någon skickat ut falska orderbekräftelser på e-mail från komplett@komplett.se till slumpmässiga adresser. Om du fått ett sådant men inte beställt något – öppna det inte. Detta är polisanmält och polisen jobbar för att hitta den skyldiga och stoppa det omedelbart."

Någon som vet nått mer?

De falska mailen verkar ha skickats i mitten och slutet av förra veckan. Detta är som sagt polisanmält och Polisen jobbar för att hitta den skyldiga.

Skrivet av DeepBlue:

Någon på komplett som kan svara på vart alla uppgifter ifrån Inwarehouse tog vägen när ni slogs samman. Kontouppgifterna jag hade där går inte att använda på komplett. Har skickat ett mejl till eran kundservice med denna frågeställning och bifogat Inwarehouse kundnummer som referens. Har tyvärr ännu inte fått något svar.

Din orderhistorik och ditt konto finns kvar på Inwarehouse.se, däremot är det inte överflyttat till Komplett.se Alla åtaganden om garantier och så vidare tas över av Komplett.se.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonzichrille:

men självklart från ohyrat ni skickat.

Som IT-ansvarig så borde du veta att det med största sannolikhet inte är Komplett som skickat detta. Tyvärr är det alldeles för lätt att skicka från vilken emailadress som helst.. Om man bara kan knepet.

Jag har själv t.ex skickat email till min bror som då bodde i Norge från Norska motsvarigheten till Migrationsverket när han skulle få barn, och nekade barnet medborgarskap men hänvisade honom till att söka i de baltiska staterna alternativt Uganda. Min bror ringde till migrationsverket, och tja.. Mitt tips är att inte göra på detta vis.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Undrar om Komplett har någon info om huruvida det preliminära datumet på 19/2 som är satt för NZXT H440 vit, fortfarande gäller?

Permalänk
Medlem

Först och främst, jag är normalt sett väldigt nöjd med priser, leveranstid och service hos Komplett men nu har jag råkat ut för ett ärende som jag är långt från nöjd med.

Jag har gjort en felanmälan på en produkt, ett Corsair TX750. Kort efter att jag köpte det gick det sönder, felanmälan upprättades. Returen nekades pga att Komplett inte kunde hitta en ersättningsprodukt och ett belopp skulle återbetalas till mig som inte täcker kostnaden för ett nytt motsvarande nätaggregat.

Detta ifrågasatte jag då det finns väldigt många nätaggregat på marknaden. Jag har inga krav på att det ska ersättas med nätaggregat av samma modell, samma tillverkare eller exakt samma wattantal, men jag vill ju självfallet ha ett likvärdigt aggregat.

Efter lite dividerande fram och tillbaka blir jag får jag ett erbjudande om att byta nätaggregatet mot ett Corsair CX600 + att jag ska lägga en mellanskillnad på ca 100 kr.

Hmmm.... jag får ett sämre nätaggregat än det som fallerade och jag måste betala en mellanskillnad för att få det?

För min del handlar det till 0% om kr och ören. Dessa kan jag både ha och vara utan - det handlar om principen att återförsäljaren ska stå för den garanti de utlovar.

Jag har tröttnat på att dividera med kundtjänst. Alternativet är väl att vända mig direkt till Corsair för att få nätaggregatet utbytt med allt vad det innebär.

/Erik

Permalänk

den 2014-02-06 23:03 beställde jag lite dator prylar för 13394 kr med order 23393671 och har inte fått några av dessa än.

upptäcker att ja råkat få pick up point istället för hemskickning så ringer kundtjänstden den 10/2, de säger då att jag skall betala fakturan så skickar de beställningen vidare så fort pengarna kommer in. sagt och gjort ringer igen den 12/2 för att höra om de fått in pengarna och de har de fått, så de ska bara skicka iväg paketet å jag får det torsdag eller fredag, men absolut senast måndag men ingen prylar kommer.

ringer kundtjänst igen den 18/2 och pratar med de och de skall se vad som hänt samt skaffa fram ett koli id... väntar hela dagen tröttnar, ringer igen på kvällen de ber om ursäkt och skall åter komma på mail om koli id. har inte hört nå mer än. verkar som de inte vet vart min dator är.

kan köpa att de tar lite tid när jag fick pick up point istället för direkt hem men fan så här mkt krångel? riktigt jävla segt att inte vet när man får prylar. kan man få pengarna återbetalda och köpa från nåt annat ställe kanske ? eller nå leverans besked ?

men personalen på kundtjänst är ju trevlig iallfall

Permalänk
Medlem

NZXT G10 Kraken, hur går det?

Någon annan info än att # antal är påtåg in idag den 19/2?

Tack på förhand.