Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fredagspanelen 72: Nvidia Maxwell, Mobile World Congress och Facebook-förvärv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Här är klippet om Jacob och fontänerna som vi nämner. Trevlig helg!

https://www.youtube.com/watch?v=ooO-WZh5Kr0

Men herregud Emil säg inte att du drabbats av VVS-syndromet också. Annars måste jag säga att det är väldigt vackert. Drömmen vore väl att ha en fontän utanför sitt eget hus.

Jag gillade att ni snackade potatis i slutet också. Ni borde starta en separat Sweclockers a la carte del där ni snackar personliga recept o dylikt.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon114264:

Men herregud Emil säg inte att du drabbats av VVS-syndromet också. Annars måste jag säga att det är väldigt vackert. Drömmen vore väl att ha en fontän utanför sitt eget hus.

Jag gillade att ni snackade potatis i slutet också. Ni borde starta en separat Sweclockers a la carte del där ni snackar personliga recept o dylikt.

Det är varken jag eller Jonas som filmat, så mycket kan avslöjas.. Kan också säga att den som faktiskt höll i kameran skäms en del.

Här är förövrigt en tråd runt HTPC-projektet jag pratade om.
http://www.sweclockers.com/forum/102-htpc-och-mediaspelare/12...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med mitt Facebook som Jonas! Blir nästan mobbab om jag loggar in i skolan för att det är så fult. Fattar inte hur jag fått det och varför.

Permalänk
Medlem

Trevlig panel som vanligt. Gillar ändå att den var hyfsat kort.

Permalänk
Medlem

G-Sync skärm i bakgrunden.. det luktar en recension snart.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

När kan vi förvänta oss Maxwell kort i mellanprissegmentet dvs ett 860? Funderar på att köpa nytt grafikkort, ska jag vänta en månad?

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Trevligt med fredagspanel på en söndag!!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Vinkelpanel! Kan meddela att titta på veckans avsnitt samtidigt som man äter en semla är oerhört givande. Lite "dubbel njutning". Gött avsnitt.

Permalänk

Potatispanelen

Permalänk
Medlem

haha sista 5min går till historien, snacka om Svammel... men kul är det..

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Jag är mycket taggad inför (förhoppningsvis) en recension av NZXT:s nya H440!

Permalänk
Medlem

Om directX lågnivå optimeringar:

"det är väl bara bra"

Nej, det hade kunnat vara det, men i praktiken är det inte bra för mantle, opengl eller öppen mjukvara i allmänhet.
Att directX utvecklas må vara "bra" för alla de som bygger riggar och kör windows för att spela spel/benchmarka, men det tillför inte ett dyft till de som spelar på OSX, gnu/linux och steamOS såvida det inte influerar utveckling för de systemen också.

Sannolikt kommer dock inte microsoft göra ett dyft för någon annan än sig själv, och samtidigt stjäl de uppmärksamhet och fokus från mantle som faktiskt kunnat vara en tillgång för fler än microsoft.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Riktigt skoj denna gången! Lagom längd också. Blev förvånad när jag såg att den endast var 34min.

Sista 5min var makalösa När ni snackat om potatis i nån minut o kom fram till IKEA så trodde jag ni när som helst skulle återgå till det vanliga. 32:06 fick mig o garva när Jonas simulerade att snurra nån sodastreamer: "Hummeli-lumeli-lum"

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd

Najs Fredagspanelen also tror ni det blir nå Amigademo på årets Cebit: https://www.youtube.com/watch?v=sg3luHPd_1g MSI ska allafall ställa ut så blir inte bara Antivirus företag på Måndag