Nätverkskort som stödjer trådlöst eller extern?

Permalänk
Medlem

Nätverkskort som stödjer trådlöst eller extern?

Hej!

Skulle vilja kunna styra min laptop samt stationära med mus+tangentbord som är anslutna till den stationära datorn. Har läst att det finns program som kopplar dessa enheter tillsammans över Wifi.

Problemet är att jag inte har ett nätverkskort i min stationära dator som stödjer trådlöst.

Jag undrar om man ska köpa ett helt nytt nätverkskort eller någonting extern som kopplas in i USB-uttag (vet inte exakt vad de kallas men ni förstår nog). Det senare alternativet känns ju mer attraktivt då det verkar vara mest ekonomiskt plus att man kanske får användning av den externa enheten vid andra tillfällen.

Tror ni detta fungerar? Och i så fall, vilken extern enhet är att föredra?

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns program som använder nätverk, men det behöver inte vara wifi, så länge nätverket fungerar går det bra och kabel ger bättre prestanda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns program som använder nätverk, men det behöver inte vara wifi, så länge nätverket fungerar går det bra och kabel ger bättre prestanda.

Så jag skulle kunna använda internet med sladd i både stationära och den bärbara och styra båda två ifrån stationära? Hur?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Namehere:

Så jag skulle kunna använda internet med sladd i både stationära och den bärbara och styra båda två ifrån stationära? Hur?

är det så här du menar?

http://synergy-foss.org/

Permalänk
Medlem

Vad vill du göra? Accessa desktop på Dator X från Dator Y?
RDP
TightVNC
Radmin
Dameware
osv

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Namehere:

Så jag skulle kunna använda internet med sladd i både stationära och den bärbara och styra båda två ifrån stationära? Hur?

Du ska använda nätverk, inte inte specifikt gå via internet.
Synergy som länkats innan är nog vad du söker om du inte behöver överföra bild utan bara ska styra datorerna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

är det så här du menar?

http://synergy-foss.org/

Ja jag tror att det är så jag menar! Ska kika närmare på det

Skrivet av Tanis:

Vad vill du göra? Accessa desktop på Dator X från Dator Y?
RDP
TightVNC
Radmin
Dameware
osv

Vill ha 1 skärm i min stationära dator, sedan 1 skärm till min laptop och kunna styra allt med ett tangentbord och mus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Namehere:

Ja jag tror att det är så jag menar! Ska kika närmare på det

Vill ha 1 skärm i min stationära dator, sedan 1 skärm till min laptop och kunna styra allt med ett tangentbord och mus.

installerade det precis jag med nu för att prova. funkade ju sjukt bra. eftersom jag har en htpc framme vid tvn. och en bärbar dator på tvbordet. efter jag configgat så var det bara att dra musen till höger på min bärbara skärm. så kom den upp på tvn.

tack mig själv för jag tipsade om den. haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

installerade det precis jag med nu för att prova. funkade ju sjukt bra. eftersom jag har en htpc framme vid tvn. och en bärbar dator på tvbordet. efter jag configgat så var det bara att dra musen till höger på min bärbara skärm. så kom den upp på tvn.

tack mig själv för jag tipsade om den. haha.

Har också fixat det och det funkar galant! Heja oss! Och tack!