Open broadcast, Live stream, Hög ping.....

Permalänk
Medlem

Open broadcast, Live stream, Hög ping.....

Halloj!

Vet inte om det är rätt forum att skriva om mitt problem men jag gör ett försök.

Mitt problem är angående Live stream. Fick tips av min kompis att installera Open Broadcast och det funkar bra när det kommer till streamningen men min ping är på tok för hög väl inne på servrarna. Streamar när jag lirar BF4. Kompisen hjälpte mig med installeringen av open broadcast,vad man skulle fylla i m.m. Fattade inget av det jag fyllde i förutom min lina. Frågade han varför pingen skjuter i höjden men han visste inte varför. Så det skulle uppskattas om nån kan hjälpa mig få ner pingen lite så man slipper bli kickad från servrarna hela tiden

Mvh Adema.

Permalänk
Medlem

bredbandskollen.se och återkom med din uppladdningsbandbredd.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

Här är min setup som jag kör mot twitch

100/100 Bahnhof

http://imgur.com/a/H9i80

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Återkommer med bredbandskollen och testar setupen sen ikväll efter jag slutat jobba.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adema:

Återkommer med bredbandskollen och testar setupen sen ikväll efter jag slutat jobba.

Vad för internet har du? Kan du ju svara på utan bredbandskollen
Låter ju som att någonting inte klarar av att streama.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Här är min setup som jag kör mot twitch

100/100 Bahnhof

http://imgur.com/a/H9i80

Använd inte custom buffer om du inte har bra anledning att göra det. Stäng av custombuffer och testa igen så ska du se att det fungerar bättre. Ser även att du har fast som preset på advanced. Du måste ha ganska kraftig burk som kan ha den på fast. Det är lite samma sak där, om du inte medvetet har satt den på "fast" så borde du använda stock som är veryfast. Finns även low latency mode under advanced men du borde inte behöva använda det med 100/100.

Permalänk
Medlem

Hej igen. Min lina är väl inte den ultimata, 21/2.....

Permalänk
Skrivet av Shiftypants:

Använd inte custom buffer om du inte har bra anledning att göra det. Stäng av custombuffer och testa igen så ska du se att det fungerar bättre. Ser även att du har fast som preset på advanced. Du måste ha ganska kraftig burk som kan ha den på fast. Det är lite samma sak där, om du inte medvetet har satt den på "fast" så borde du använda stock som är veryfast. Finns även low latency mode under advanced men du borde inte behöva använda det med 100/100.

Tjena!

Maskinen har inga problem att livestreama samtidigt som jag spelar, jag har även igång shadowplay samtidigt för att kunna spara ned roliga klipp. Det enda jag brottas med lite är om jag ska fortsätta streama i 1080p på 3500kbit eller om jag ska streama på 720p i 3500kbit.
Rörande custombuffer har jag alltid kört dubbelt mot vad jag strömmar, men har det ingen betydelse så kan jag sätta den till standard.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adema:

Hej igen. Min lina är väl inte den ultimata, 21/2.....

Du får nog lägga stream planerna på hyllan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

mjo. Tack för hjälpen iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adema:

mjo. Tack för hjälpen iaf

Du kan fortfarande streama. Men du får nog skala ner det med åtminstone 2x så att du får 960x540. Då borde du kunna steama med en bitrate på c:a 1000-1200. Du får testa dig fram och se om du klarar av det.

Skrivet av thomasson:

Tjena!

Maskinen har inga problem att livestreama samtidigt som jag spelar, jag har även igång shadowplay samtidigt för att kunna spara ned roliga klipp. Det enda jag brottas med lite är om jag ska fortsätta streama i 1080p på 3500kbit eller om jag ska streama på 720p i 3500kbit.
Rörande custombuffer har jag alltid kört dubbelt mot vad jag strömmar, men har det ingen betydelse så kan jag sätta den till standard.

Blandade ihop dig med OP. Rullar det på fint så kör hårt. Du får testa vad du tycker ser bäst ut mellan 1080p 30fps och 720p 60 fps. (de båda kräver nämligen ungefär lika mycket att streama).