Är det här en bra dator för Battlefield 4 och Titanfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamimersh:

Vad är ett oem? Är du säker på att den är sämre?

OEM är versioner som används i märkesdatorer. Nu är dock vanliga GTX 660 och GTX 660 OEM ungefär på samma nivå när det gäller prestanda. Trots detta rekommenderar jag datorn från komplett på grund av kompabiliteten. När grafikprestandan inte längre räcker till så kan du enkelt byta grafikkort i datorn från komplett och fortsätta använda den. Det är inte lika säkert att det går i en märkesdator.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av jamimersh:

Flaskar? Vad betyder det?

Flaskar = Flaskhals i förkortad verbform.

Vad det innebär är att någon/några delar är mycket sämre än de andra som gör att du inte kommer få ut max av ens de bra delarna.

Ett typexempel är att det sitter en jättebra processor i burken, så att man i annonsen kan skriva "Intel Core i7 processor", men att grafikkortet är ren skit det nämns inte. P.g.a. detta kommer datorn inte prestera bra i spel, trots att processorn är jättebra så klarar inte grafikkortet att köra spelet speciellt bra. Vilket innebär att grafikkortet flaskar datorn.

Permalänk

ja skulle satsa på C.

A# skulle ja inte gå i närheten av även fast ja fick betalt.. rent skräp / märkes datorer.

B# är ju hopplocks dator men moderkort är AM3+ och processorn är AMD FX-6300 riktigt gammal.
hur komplett kan försöka ta 7000kr är ren skam.

garanti 3 år ? det har man väl på allt ändå enligt konsumentköplagen

PC skickas av kund till Komplett, du betalar frakt på det här.
så man betalar i förskott för datorservice som kanske händer ??

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Nu får du ge dig. Varför just den datorn från Komplett då det finns ett mycket bättre alternativ.

https://www.komplett.se/komplett-gamer-i05-gtx-750-ti-edition/10875

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

ja skulle satsa på C.

A# skulle ja inte gå i närheten av även fast ja fick betalt.. rent skräp / märkes datorer.

B# är ju hopplocks dator men moderkort är AM3+ och processorn är AMD FX-6300 riktigt gammal.
hur komplett kan försöka ta 7000kr är ren skam.

garanti 3 år ? det har man väl på allt ändå enligt konsumentköplagen

PC skickas av kund till Komplett, du betalar frakt på det här.
så man betalar i förskott för datorservice som kanske händer ??

Kan du hitta en bättre då? För 7000kr med en mus och tangentbord, kommer köpa i Augusti så det går inte att köpa en med "tillfälligt erbjudande". Vad har folk emot märkes datorer? Om man inte ska ändra något så är det väl bra?

Permalänk
Skrivet av shortleif:

Ingen av dem.

Vad rekommenderar du?

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Vad ska du ha datorn till?

Försöka spela spel på medium/high i ca 4 år går det för det priset, annars blir det ps4

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Nu får du ge dig. Varför just den datorn från Komplett då det finns ett mycket bättre alternativ.

https://www.komplett.se/komplett-gamer-i05-gtx-750-ti-edition/10875

Ska köpa i Augusti det där erbjudandet kommer ha gått ut då... Tro mig annars hade jag köpt

Permalänk
Skrivet av jamimersh:

Försöka spela spel på medium/high i ca 4 år går det för det priset, annars blir det ps4

Vad för spel kanske?..

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Vad för spel kanske?..

Bf4, titanfall, elder scrolls online och andra spel som kommer ut

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

OEM är versioner som används i märkesdatorer. Nu är dock vanliga GTX 660 och GTX 660 OEM ungefär på samma nivå när det gäller prestanda. Trots detta rekommenderar jag datorn från komplett på grund av kompabiliteten. När grafikprestandan inte längre räcker till så kan du enkelt byta grafikkort i datorn från komplett och fortsätta använda den. Det är inte lika säkert att det går i en märkesdator.

Ändra delar kommer jag ändå inte våga mig på... Den där från komplett är bra och om jag inte behövde vänta på pengarna skulle jag köpa den på en gång kan du hitta en som är bra och som inte har något "tillfälligt erbjudande"?

Permalänk
Skrivet av shortleif:

Flaskar = Flaskhals i förkortad verbform.

Vad det innebär är att någon/några delar är mycket sämre än de andra som gör att du inte kommer få ut max av ens de bra delarna.

Ett typexempel är att det sitter en jättebra processor i burken, så att man i annonsen kan skriva "Intel Core i7 processor", men att grafikkortet är ren skit det nämns inte. P.g.a. detta kommer datorn inte prestera bra i spel, trots att processorn är jättebra så klarar inte grafikkortet att köra spelet speciellt bra. Vilket innebär att grafikkortet flaskar datorn.

Kan du hitta en bra för 7000 med mus och tangentbord som inte har ett "tillfälligt erbjudande"?

Permalänk
Skrivet av jamimersh:

Bf4, titanfall, elder scrolls online och andra spel som kommer ut

Väntat tills slutet på juli med att posta trådar. Fan ingen idé att kolla nästan ett halvår innan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamimersh:

Ska köpa i Augusti det där erbjudandet kommer ha gått ut då... Tro mig annars hade jag köpt

Vänta med att fråga tills ett par veckor innan du ska köpa eller ännu hellre ett par dagar. Omöjligt att nu veta vad som finns attt köpa i augusti.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av shortleif:

Väntat tills slutet på juli med att posta trådar. Fan ingen idé att kolla nästan ett halvår innan...

Har alltid varit en sån där som "planerar i förväg" du får ursäkta men jag blir lätt stressad och gillar att ha kontroll över allt...REDIGERING: Datorn är en present till min bror, och det blir svårt att göra det precis innan han fyller år :/

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Vänta med att fråga tills ett par veckor innan du ska köpa eller ännu hellre ett par dagar. Omöjligt att nu veta vad som finns attt köpa i augusti.

Har alltid varit en sån där som "planerar i förväg" du får ursäkta men jag blir lätt stressad och gillar att ha kontroll över allt... REDIGERING: Datorn är en present till min bror, och det blir svårt att göra det precis innan han fyller år :/

Permalänk

Ingen mening att kolla på komponenter nu om du ska köpa i augusti. Du kan ju ägna sommaren åt att kolla in ett schysst chassi.

Permalänk
Skrivet av jamimersh:

Kan du hitta en bättre då? För 7000kr med en mus och tangentbord, kommer köpa i Augusti så det går inte att köpa en med "tillfälligt erbjudande". Vad har folk emot märkes datorer? Om man inte ska ändra något så är det väl bra?

kanske för att hållbarheten på stationära märkesdatorer är skit ?
oftast är det special delar. nätagg. cpu-kylare går inte att byta ut.
chassit är junk utan möjlighet till normal kylning.
du betalar för en plastdekal /logga Acer, Asus, hp. får du extra fps från loggan ?

Skrivet av jamimersh:

Bf4, titanfall, elder scrolls online och andra spel som kommer ut

läs på SweC då sen i juli så kan du be nån sätta ihop en dator på Inet / webhallen
har inte din bror redan mus och tangentbord, varför bränna pengar på sånt man redan har? det är också billigast möjliga lär inte va kul spela med det..

priserna på datorer sjunker ju snabbt att köpa den 4månader i förväg är lite overkill.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamimersh:

Kan du hitta en bra för 7000 med mus och tangentbord som inte har ett "tillfälligt erbjudande"?

Vänta tills augusti då du ska köpa datorn. Helt omöjligt att nu veta exakt vad som finns att köpa då.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Permalänk
Hjälpsam

Hmm får man ge ett D) ?

Siba datorn är den enda av dom som har WiFi inbyggt

Permalänk
Skrivet av thli72:

Hmm får man ge ett D) ?

Siba datorn är den enda av dom som har WiFi inbyggt

Okej, vad är det för dator du snackar om? Finns det inbyggt wi-fi på den?

Permalänk
Hjälpsam

Man skulle kunna ta en mITX dator med inbyggd Wifi

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6662267/2014-04-08

Annars är Komplettdatorn i första posten helt ok...bara att köpa USB WiFi sticka eller PCI kort löst

Permalänk
Skrivet av thli72:

Man skulle kunna ta en mITX dator med inbyggd Wifi

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6662267/2014-04-08http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-6662267-00.png

Annars är Komplettdatorn i första posten helt ok...bara att köpa USB WiFi sticka eller PCI kort löst

Herregud, kan inte hitta något fel i datorn du länka vet du något som skulle vara dålig med den (hög temperatur, väldigt liten, dåliga bitar osv...) annars, om du är helt säker på att det är inbyggt wi-fi så är den väll bra? Inte säker men är mini-ATX bra eller...?

Permalänk
Hjälpsam

mITX har egentligen två nackdelar, du kan bara ha ett grafikkort o två minnesstickor...annars är det bara lite mindre.

Den lådan är rätt stor för o va mITX men fin kvallitet o grymt pris just nu...bra plats för uppgraderingar i framtiden

Moderkortet har inbyggd Wifi...kortet heter ju till o med WIFI

Permalänk
Skrivet av thli72:

mITX har egentligen två nackdelar, du kan bara ha ett grafikkort o två minnesstickor...annars är det bara lite mindre.

Den lådan är rätt stor för o va mITX men fin kvallitet o grymt pris just nu...bra plats för uppgraderingar i framtiden

Moderkortet har inbyggd Wifi...kortet heter ju till o med WIFI

Okej, har bara två frågor... 1. Tror du att grafikkortet kommer att vara bra? Vill spela Battlefield, titanfall osv tror du verkligen den kommer vara bättre än siba datorn, den från siba har väll mycket bättre grafikkort eller..? 2. När du säger minnesstickor vad menar du då, ram? Hursomhelst kommer jag aldrig ens öppna datorn så...

Permalänk
Hjälpsam

Grafikkortet är ok men ändå den svaga delen i datorn, dom andra delarna skulle klara ett bra mycket snabbare grafikkort så har du 500:- är det här du skall lägga dom. . . Siba datorn kort är en liten "luring" då det inte är ett "äkta" GTX760 utan det klart långsammare OEM versionen av GTX760 som har mindre minne mm. . . men något lite snabbare än GTX750Ti men 750Ti har mer minne än GTX760 OEM

Dom spelen du vill spela är tunga så snabbare grafikkort skulle va bra, du når mellan 60-90fps på medium i Bf4 med GTX750Ti så medium/high är spelbart

Jag menar RAM stickor, det moderkortet klarar 2st o det är vad jag har i korgen..så fler får inte plats

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jamimersh:

Herregud, kan inte hitta något fel i datorn du länka vet du något som skulle vara dålig med den (hög temperatur, väldigt liten, dåliga bitar osv...)

Ja, den har inte SSD så den kommer vara långsam som ett as. Byt ut snigeldisken mot en Samsung 840 Evo 120GB så är du på god väg.

Sedan hade jag personligen skippat montering och lagt de 800 kronorna på 4670K och GA-Z87N-WIFI istället. Mycket mer framtidssäkert.

Citat:

Inte säker men är mini-ATX bra eller...?

Mini-ITX är det på det moderkortet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hjälpsam

Extremt svårt att få in en SSD i budget tyvärr..du får gärna försöka.

Men jag håller med om att bygga själv o lägga pengar på annat...i mitt fall hade jag tagit just en SSD för dom pengarna

Permalänk
Skrivet av thli72:

Grafikkortet är ok men ändå den svaga delen i datorn, dom andra delarna skulle klara ett bra mycket snabbare grafikkort så har du 500:- är det här du skall lägga dom. . . Siba datorn kort är en liten "luring" då det inte är ett "äkta" GTX760 utan det klart långsammare OEM versionen av GTX760 som har mindre minne mm. . . men något lite snabbare än GTX750Ti men 750Ti har mer minne än GTX760 OEM

Dom spelen du vill spela är tunga så snabbare grafikkort skulle va bra, du når mellan 60-90fps på medium i Bf4 med GTX750Ti så medium/high är spelbart

Jag menar RAM stickor, det moderkortet klarar 2st o det är vad jag har i korgen..så fler får inte plats

Vad är viktigt i ett grafikkort? Tänk på det och ge ett svar vilken som är bäst... tack

Skickades från m.sweclockers.com